Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

*** Slappy's buitenkweek 2012 ***

Recommended Posts

ja zo hoort het gewoon akkerbouwen waar je dat kan! :huh:

Ziet er inderdaad mooi groen uit die hele spot al, succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo we zijn weer 10 dagen verder. Eerste mannen verwijderd. En een achterblijver met een achterlijk dikke stam. Ga al die kleintjes eruit gooien maar wil even zien of het nou Autoflowering soorten zijn of gewoon een gek klein kutplantje.

 

gallery_6751_14036_131377.jpg

 

gallery_6751_14036_76147.jpg

 

gallery_6751_14036_224228.jpg

 

gallery_6751_14036_17134.jpg

 

gallery_6751_14036_685650.jpg

 

gallery_6751_14036_88324.jpg

 

gallery_6751_14036_364231.jpg

 

gek ongezond achterblijvertje, heeft het niet naar de zin

 

gallery_6751_14036_198192.jpg

 

 

Al met al heel erg blij dat ik per plantgat 4 stuks heb staan. Maar volgend jaar worden het er misschien toch 5. Heb je toch effe meer keuze straks. Maar goed, laat ik nog geen plannen maken over 2013...

 

slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe nu meest 4 op guerilla per gat....en gelijk heb je in tuin...5 zaailingen per gat en alle zeikerds.... :) ...

 

je mais blijft achter... :o

 

 

----------------------------

Fan van Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep volgend jaar 5 stuks. Zaad zat dus dat is geen probleem. Wil sowiso ook veel meer zaailingen voor gaan kweken voor guerilla, het lijkt erop dat ik een geschikte plek heb gevonden. Wel beetje minder dat ik op 20 meter een andere guerilla heb gevonden. Maar ik geloof niet dat we elkaar in de weg zitten. Wel wat last van herten, maar ik ga het hele stuk achterlijk dik volzetten en ga gewoon uit van 75% verlies.

 

En die mais is geen probleem, meestal wordt deze soort uiteindelijk te hoog. Dus vind ik het wel prettig dat het nu nog niet zo hard gaat. Als het maar dicht groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er geen fotos van maar mijn plantjes zijn een beetje ziekjes. Ondertussen denk ik te weten waar het aan ligt. Ik heb altijd gekweekt in een beschutte omgeving waar er weinig wind was en het relatief warm was. Nu staan ze op de tocht en we hebben één van de koudste juni's sinds 25 jaar. In een kas doen ze het wel goed, bij verschillende vrienden van me. Dus ik kom tot de conclusie dat plantjes niet van kou en tocht houden, klinkt logisch toch?

 

Maar wat kan ik hier nou aan doen dit jaar? Of eventueel volgend jaar. Hopelijk is juli lekker warm en trekken ze wat bij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello Slappy, hier Newbee, ziet er goed uit allemaal, heb helaas geen tuin ben dus genoodzaakt om ze op balkon te kweken (5).

 

Dit jaar voor het eerst met zaad (gekregen) begonnen en in tegenstelling tot jouw zaailingen zijn de mijne allemaal schieters,

ik las dat het beste was om ze in het donker op te kweken.

 

Vrij kort daarna allemaal opgekomen, allemaal zijn het schieters, voor de zekerheid wat meer zaden ontkiemd, nu zijn ze ong. 80 cm

hoog maar het vermoeden dat het allemaal mannetjes zijn was groot. Ik las op het forum dat je eigenlijk ze kan onderscheiden bij de

voorbloei, balletjes of haartjes.

 

Nu is er bij een plant al een haartje te zien dus 1 vrouw of een herma? B)

 

Ze groeien ook eigenlijk maar weinig in de breedte, ook de tweede zaailingen zijn schieters (gekochte zaden), vraag mij af wat ik verkeerd doe.

Nu lees ik dat je de mannen er al uit hebt gehaald, je had het over dat de stam erg dik is. Nu zie ik dat 2 van de 5 nogal een dikke stam hebben.

 

Geeft dat aan dat de kans dat 3 ervan toch vrouwtjes zijn en dat ik de andere 2 kan verwijderen?

 

De ruimte op mijn balkon is beperkt en met alle planten staan er nu 10, 7 nog zaailingen.

Mijn vorige 3 oogsten waren van stekkies, wilde het dit keer met zaad proberen.

 

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe met die zaailingen?

Bij voorbaat dank.

groetjes Newbee :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allen!

 

We zijn een maandje verder ondertussen en man man wat een prachtzomer hebben we toch.... Zoals ik al zei ik heb wat problemen gehad met mijn plantjes, zagen er niet al te goed uit. Veel gelig blad, ze groeiden niet door, ze ontwikkelden niet gezond. Daar heb ik ondertussen wat aan gedaan. Het weer hielp natuurlijk niet, maar dat kon nooit alleen de oorzaak zijn. Dacht eerst aan een ziekte maar na wat onderzoek dacht ik toch meer aan ondervoeding (met name stikstof) en een te zure grond door het gebruik van paardemest (paardemest werkt verzurend heb ik ergens gelezen). Aangezien ik geen kalk heb toegevoegd in het begin van de kweek zou dat weleens een oorzaak kunnen zijn. Nu weet ik niet of te zure grond opname van voedingstoffen tegengaat, weet iemand dit zeker?

 

Dus heb ik een tijdje geleden kalk verdund in water aan de grond toegevoegd om zo snel de ph neutraler te krijgen, daarna kalk rondom de plant gestrooid. Ook heb ik kunstmest gebruikt bedoeld om bladgewassen te laten groeien. De kunstmest is niet schadelijk nu, is allang uitgewerkt zodra de bloei in gaat zetten. Koeiemest of kippemest is te langzaam werkend en ik moest een snelle oplossing.

 

Hieronder hoe het blad er eerst uitzag...

 

gallery_6751_14036_779114.jpg

 

Hier kan je goed zien hoe de plant zich ontwikkeld heeft, onderste bladeren ongezond, nieuwe bladeren prima in orde.

 

gallery_6751_14036_87577.jpg

 

Zo staat het er nu bij. Door het onkruid zie je niet veel, maar beetje camouflage kan geen kwaad.

 

gallery_6751_14036_8643.jpg

 

Heb nog steeds alleen mannen en achterblijvers en een paar AF achtige planten weggehaald. De rest zijn vrouwen, of moeten nog geslacht laten zien omdat het latere soorten zijn.

 

gallery_6751_14036_14979.jpg

 

De dokter heeft zijn werk gedaan B)

 

gallery_6751_14036_245872.jpg

 

Getopte plant waarbij ik er voor gezorgd heb dat er ipv 2, 3 uitlopers zijn.

 

gallery_6751_14036_205996.jpg

 

Zelfde getopte plant

 

gallery_6751_14036_532628.jpg

 

Mooi groen en gezond

 

gallery_6751_14036_160560.jpg

 

gallery_6751_14036_319613.jpg

 

4 planten per stok soms niet genoeg.... 2 stokken staan leeg nu....

 

gallery_6751_14036_538463.jpg

 

 

Zo, dus het gaat allemaal weer goed. Ik hoop dat mijn mais nu een beetje beter zijn best gaat doen want ze staan nu te open en bloot. Met zoveel planten in je tuin moet je natuurlijk oppassen. Ik denk dat de grond wat te arm aan het worden is dus misschien dat ik komend jaar het hele stuk moet ploegen en flink bemesten.

 

Iedereen weer succes en tot de volgende update.

 

Slappy is happy

 

 

 

(ps: guerilla loopt nog, maar wordt niet veel, fotos zijn niet boeiend. Maar het is wel een goede spot gebleken tot nu toe. Dus daar wordt komend jaar meer tijd in gestoken, de plannen daarvoor zijn al in ontwikkeling)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Newbee,

 

Zonder fotos kan ik er weinig over zeggen. Als je een topic hebt, reageer ik er graag in.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

He slappy! ziet er leuk uit man!!

mooie planten! en erg cool dat je wat vroege soortjes ertussen hebt!

cool ook die dunne sativa achtige bladeren bij je Getopte plant :vape:

 

ik heb van het voorjaar ook dezelfde fout gemaakt, (vergeten te kalken)

de grond bij mij is ook erg arm, en je weet dat sommige voedingstoffen pas beschikbaar zijn bji de juiste ph

 

nu heb ik nog een redelijke bufferlaag biologisch bemeste Growshop aarde

en ga ik ditjaar experimenteren met bacterien die er voor zorgen dat de juiste voedingstoffen toch voor de plant beschikbaarzijn ondanks een onjuiste ph

misschien is dit ook een idee voor jou.

 

greetz Skunkmonster

 

 

ps hier een overzichtje van de ph waardes en de opname van voedingstoffen zoals je bedoelde :D

 

gallery_9296_9602_936888.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Slappy

 

ben blij dat je de oplossing gevonden hebt,....tblijft moeilijk idd... :D

 

idd.. gwoon je tuin freesen eind oktober...even de vorst erover, dan vriest je aarde goed stuk......en begin febuari kippemest erin freesen ala DB...dan heb je een top tuin denk ik... :vape:

 

dat toppen wat je gedaan hebt met 3 uitlopers heet fimmen :)

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Fimmen

 

gr :D

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zijn mooi hersteld. Fijne tuin

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skunkmonster

In het handige overzichtje van je zie je dat de plant van een heel licht zure grond houd, tussen de 5,5 en 6. Ging er van uit dat mijn grond zo was voordat ik de paardemest had toegevoegd. Daarom had ik geen kalk toegevoegd in het begin want dan gaat het naar 7. Foutje, bedankt. Succes met het experimenteren met bacterien. Ik geloof daar niet zo in als ik buiten kweek. Lastig om vast te stellen of het heeft geholpen, en in principe is de grondcultuur buiten al zoals ie hoort. Maar ben altijd benieuwd naar nieuwe ideeen.

 

@ carpie

Moet nog een keer zon frees kopen denk ik. Sta hier elk jaar mijn rug te breken op de tuin. En ik wist dat het een andere naam had inderdaad, was het effe kwijt, thanks voor de link, handig! :vape:

 

@zappie

thanks :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Slappy

 

De plantjes zijn weer mooi bij getrokken. :vape:

Super.

 

 

Succes

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allen,

 

We zijn weer een maandje verder en alles groeit en bloeit vrolijk door. Je ziet nu toch wel dat de grond echt armer is maar ja, doen we niks meer aan dit jaar. Begin volgend jaar maar eens goed onder handen nemen. Mijn kruisinkjes gaan lekker;

 

De (Henkes Lolland 2006 man (originele)) X (Royal Dane X Typhoon 2008 vrouw) kruising is wat onstabiel maar 90% staat vol in bloei. Precies wat ik gehoopt had. Deze zijn over een maandje wel klaar. Half september is echt wel mooi vroeg. Wel blijven de planten wat klein, maar dat kan aan de ondervoeding liggen. Zien we volgend jaar wel of dat zo is.

 

De UKxDG X UKxDG, beide originele van Frobanken doet het ook goed. Ietsje later dan gedacht maar misschien komt er nog een inhaalslag. Maar zeker niet ontevreden over de plant. Wordt heel groot en vol en heeft de potentie om een echte kiloknaller soort te worden. Gewoon een mooi gezond soortje.

 

De Early skunkjes groeien gewoon netjes door en het lijkt wel of ik feminised planten heb, moet de eerste man nog spotten.

De shivaatjes groeien goed maar verder niks bijzonders, moet zich nog bewijzen.

 

Overzichtje

 

gallery_6751_14036_545470.jpg

 

Wat sprieterige planten, volgend jaar meer mest en op tijd toppen / fimmen.

 

gallery_6751_14036_228276.jpg

 

De HL RD TY wordt al geel.

 

gallery_6751_14036_57122.jpg

 

Maar mag ook wel;

 

gallery_6751_14036_133668.jpg

 

Wie weet wat voor soortje dit is? Nooit eerder gezien en toen ik de foto maakte vloog er net een vliegje in, mooi spektakel om te zien.

 

gallery_6751_14036_175874.jpg

 

ook mooi

 

gallery_6751_14036_348524.jpg

 

doe maar groeien

 

gallery_6751_14036_141600.jpg

 

jij ook

 

gallery_6751_14036_268042.jpg

 

Al het onkruid doet het goed

 

gallery_6751_14036_324057.jpg

 

 

Hopelijk kan ik over een maandje al gaan oogsten, zou wel handig uitkomen. Ook leuk voor al die vrienden die wel willen blowen maar niet het equivalent van een davidster willen, de wietpas.

 

Tot de volgende.

 

Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er allemaal netjes bij buurman :) Je planten zijn goed hersteld en mooi bloeiend nu.

 

Deze week heerlijk weer dus die knallen wel door.

 

Ja die Wietpas :)

 

Het doet veel mensen de nek om. Ook de werkgelegenheid en de staatskas komt dit niet ten goede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker ofniet!?!!

 

mooi omte zien hoe die deenen net wat vroeger zijn gaan bloeien!

ben benieuwd wat het word!!

 

Greetz Skunkmonster

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige tuin ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterke

Het staat er nu netjes bij maar, zeikerd die ik ben, het moet beter. Heb geen stekken genomen want dit jaar is een testje met mijn nieuwe soortjes. Maar de HL RD TY ga ik zekers volgend jaar weer zetten, maar misschien dat ik een voorkweek doe, en stekken ga nemen. Hoe dan ook, ze mogen zich sneller ontwikkelen, met name in de breedte. Dus eerder fimmen of toppen, of vanuit stekken werken en ze zo bossiger maken. En natuurlijk gaat er een 500 of 600 kilo mest door de aarde, en wel meteen kalk de aarde in, paardemest of geen paardemest. Ben heel erg benieuwd hoe de komende maand gaat wat betreft het weer, maar het ziet er goed uit voor de vroege soortjes! :)

 

@skunkmonster

De deentjes zijn echt een interessant soortje gebleken. Niet alle deentjes zijn echter echt die soortjes die ik wil kweken. Bij sommige mis ik de hardheid van de toppen, maar mijn kruisinkjes zouden stukken minder fluffy wiet moeten opleveren. Ik ben dus ook benieuwd of dat uitkomt, maar de vader en moeder hebben zich bewezen...

 

@Piet

het goede begin is zeker gemaakt! ben er erg tevreden mee. Top opbouw ziet er netjes uit, maar bij sommige wat aan de bladerige kant. Jammer dus dat ik niet van alle planten stekken heb genomen om zo de juiste eigenschappen over te houden voor de volgende moeder. Maar mijn zaden liggen kwa eigenschappen wel in de hoek waar ik ze wil.

 

@spliff

thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bladerige heeft denk ik te maken met te weinig direct zonlicht.

Heb ik op mijn balkon ook elk jaar last van omdat er pas na 14:00u zon komt en die was toch al niet overdadig aanwezig tot nu dit jaar. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bladerige zouden ze dan allemaal moeten hebben, mijn meisjes hebben het grootste gedeelte de hele dag zon. Het lijkt mij eerder dat van de kruising de Royal Dane in deze plant wat meer voorkomt, die was bij mij altijd wat bladeriger / fluffy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt ook af van de genetica maar wanneer het in het begin en midden van de bloei niet zonnig genoeg is dan krijg je volgens mij meer blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thyphoon staat bekend om veel blad...zie verslag van KTM...daarom heb ik ze nooit zelf gehad...

Share this post


Link to post
Share on other sites
thyphoon staat bekend om veel blad...zie verslag van KTM...daarom heb ik ze nooit zelf gehad...

Die buitensoorten zijn sowieso onvoorspelbaarder omdat er altijd wel vreemd stuifmeel in terecht komt. :)

*btw wanneer er onderzocht gaat worden hoeveel kinderen niet van de geregistreerde vader zijn dan wordt het een lastig verhaal. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal snel eens updaten canna. Vandaag wat banaantjes verwijderd van een plant, maar die ga ik komende week al oogsten. Die is eigenlijk wel klaar. Wel fluffy maar supervroeg! Zeker als ik kijk naar de Early (ahum..) Skunk en de Shiva Shanti die nog niet eens half begonnen zijn.

 

De planten zien er niet zo geweldig uit, maar ze moeten het nog even volhouden. Het is echt de arme grond en daar kunnen we wel wat aan doen. De topvorming is in ieder geval goed op gang. Fotos komen snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...