Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

*** Slappy's buitenkweek 2012 ***

Recommended Posts

Hallo kweekgenoten,

 

De winterslaap is voorbij! Het nieuwe jaar is alweer even begonnen en ik heb ondertussen ook niet stilgezeten. De plannen voor dit jaar zijn nu ondertussen duidelijk en in volle gang bezig. Vorig jaar heb ik 2 kruisingen gemaakt die ik dit jaar ga testen, te weten:

 

- (Henkes Lolland 2006 man (originele)) X (Royal Dane X Typhoon 2008 vrouw)

- UKxDG X UKxDG, beide originele van Frobanken, van 2008 geloof ik

 

Ik had met deze denen 2 jaar geleden bijzonder goede resultaten gehaald;

 

gallery_6751_9838_145944.jpg

 

gallery_6751_9838_55858.jpg

 

- Early Skunk

Deze soort had ik in 2006 en had em afgezworen! Eigenlijk alleen omdat er niks early is aan die skunk, gewoon half oktober klaar. Daar was ik toen niet blij mee, maar we hadden we een goed jaar en heb daar een heel mooi wietje vanaf gehaald. Wel was het meeste geript...

 

-Shiva Shanti II

Ken deze soort niet, wilde eens wat nieuw proberen.

 

Hier liggen ze lekker te kiemen;

 

gallery_6751_14036_15805.jpg

 

Dus ik heb 2 wat latere soorten, 2 wat vroegere. Dit omdat vorig jaar we een prima nazomer hadden waar al die vroege soorten van me geen zak aan hadden. Die waren voor een groot deel al rot. Dus dit jaar wat meer risicospreiding.

 

Netjes half mei de early en shiva zaden te kiemen gelegd, eigen zaden meteen in potjes, 2 zaden per potje.

 

gallery_6751_14036_20132.jpg

 

Paar dagen later, alles op een paar zaden na uitgekomen

 

gallery_6751_14036_617872.jpg

 

gallery_6751_14036_219075.jpg

 

De early skunkjes en shivas ook in potjes, shivas zijn wat langzamer, misschien dat dit wel een nog later soortje blijkt te zijn, we zullen zien;

 

gallery_6751_14036_273191.jpg

 

gallery_6751_14036_137559.jpg

 

 

Dan de tuin, hoe gaan we het opzetten dit jaar. De plantgaten heb ik goed uitgespit en vermengd met 1,5 jaar oude paardemest. Verder geen toevoegingen. Geen kalk, geen simalith, geen mest, niets. Ik denk dat er voldoende kalk nog in de grond zit van vorige kweken. Mocht ik tekorten gaan ontdekken of de planten ontwikkelen zich niet zoals het hoort ga ik proberen bij te sturen.

 

Vorig jaar ben ik begonnen in potten, om zo het geslacht met voorbloei te bepalen en zo alleen vrouwen in de grond te zetten. Dit bleek een slecht plan. Het heeft veel te lang geduurd voordat ik geslacht zag (ik verwachte dat eerder vanwege vroegbloeiers). Daardoor stonden ze te lang in potten en heeft de penwortel niet zijn werk kunnen doen; zo diep mogelijk wortelen. Het hele seizoen heb ik daardoor naar van die mongooltjes moeten kijken. Niet goed ontwikkelde planten, treurig word ik daar van.

 

Dit jaar begin ik weer met 15 plantgaten, nu 4 planten per gat. Ik heb 7 earlys in 7 gaten gedaan. 6 shivas in 6 gaten gedaan. De rest aangevuld met mijn kruisingen. Idee is dat ik per plantgat 1 vrouw overhoud. Wil natuurlijk minimaal een paar van alles hebben. Zo kan ik mooi selecties maken per plantgat en de mooiste dames houden. Kans op alleen mannen in een plantgat is maar 12 procent. Mocht dat toch het geval zijn kan ik proberen nog een vrouwtje van een ander gat over te planten. Maar dat wil ik natuurlijk niet, ik wil de plant zo goed mogelijk laten wortelen en zelf het werk doen.

 

De 4 verschillende labels, om zo mijn planten uit elkaar te houden

 

gallery_6751_14036_132498.jpg

 

De plantgaten; per plantgat heb ik een stok gemaakt. Nu alvast de grond in om zo straks niks te hoeven te beschadigen. Doordat ik langs een weiland woon heb ik nog wel eens last van een zomer storm en dan gaat er wel eens wat plat. Met die stokken hoop ik dat op te vangen. Overigens staat net als voorgaande jaren er weer mais omheen, voor het zicht, we go undercover natuurlijk.

 

gallery_6751_14036_615129.jpg

 

gallery_6751_14036_45277.jpg

 

Hier staan de dames al een weekje met de voeten in de aarde;

 

gallery_6751_14036_542351.jpg

 

gallery_6751_14036_274908.jpg

 

Dat was em voor nu! Ik hoop dit jaar mijn verslag niet zo beroerd als vorig jaar bij te houden maar gewoon weer eens een ouderwets goed verslag te doen. Ik heb er echt zin in, maar dit jaar gaan er dingen voor mij veranderen, dat kan wel een meer tijd gaan kosten dus ik hoop dat het me gaat lukken. Beetje views en reacties helpen een heel eind om het voor mij ook leuk te houden :lol:

 

Heb overigens ook nog wat guerilla activiteiten lopen, 1 projectje al de soep in, nieuw projectje bezig. Heb een redelijke plek gevonden, maar moet em dit jaar beetje testen. Mocht dat wat worden drop ik nog wel een fotootje. Maar gezien de resultaten uit het verleden, geef ik geen garantie voor de toekomst :lol:

 

Ook nog een zadenkweekje Early lopen, 3 zaden aan opgeofferd. Van de shivas heb ik er ook nog 4 liggen die ik wil gebruiken daarvoor. Verder ga ik alleen dit jaar eigen zaden testen, ga geen nieuwe kruisingen maken.

 

Iedereen weer succes gewenst!

 

Der alte slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem aan dat je wel even een stroom draadje legt om jou/die tuin??

 

gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeeey Slappy,,

 

Deze ga ik weer eens volgen :lol: :lol: ^_^ ziet er weer goed uit :)

daar word je toch blij van :)

Veel succes dit jaar.

 

Grtz

 

RNL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen Slappy !

 

Wat L€on, ff draadje spannen ofzo ! of in iedergeval iets van beveileging ofzo.

Heb je geen last van buren die het kunnen ruiken en zien ?

 

Ik ga je volgen in iedergeval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, lijkt wel een guerilla kweek qua aantallen! Maar je hebt een mooi stul tuin ervoor zo te zien, lijkt wel op hop-kweek hier in tsjechie met die stokken zo. :lol:

 

Ziet er mooi uit allemaal, wat is jouw geheim achter die succesvolle ontkieming van bijna alle zaden? Direct in de grond, maar hoe? Vochtig houden?

 

Ben je nog van plan om die early skunk te gaan kruisen met een deen ofzo om 'm sneller te krijgen?

Wordt enthousiast van je topic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@leon

Als dieven het mee willen nemen lukt ze dat toch wel. Kunt er beter voor zorgen dat ze niet weten dat het er is. Ik verstop het redelijk netjes. Maar ik heb altijd wel een paar maatregelen genomen, ga ik het hier niet over hebben.

 

@RNL

yow gast! waar is jouw topic? kenne we lekker over elkaars fotos kwijlen :) Jij ook succes dit jaar, maar ik heb het idee dat dat wel gaat lukken ouwe geilneef :lol:

 

@skullcandy

Jij bent net zo benieuwd als ik!

Van de buren geen last. Ik vertrouw de buurjongen alleen voor geen meter ^_^

 

@NYABINGHI

Lol, op de guerilla staan er ook minder tot nu toe :) Maar liever in eigen tuin kweken, kun je het goed bijhouden en sturen. Wel meer risico, maar niet onverantwoord. Ontkiemen kun je op meerdere manieren doen. Of ik doe ze onder licht vochtig keukenpapier in een plastic bakje, elke dag lucht paar keer verversen, kiemen binnen een paar dagen bij een temperatuur boven de 20 graden. Hangt ook van de kwaliteit en leeftijd van je zaden af. Dit doe ik alleen bij zaden waar ik er weinig van heb, die wil ik in de gaten kunnen houden, plastic is doorzichtig, zie de zaden dus via de onderkant.

 

Of ik stop ze in potjes met potgrond. Beetje vochtig maken, niet zeiknat. Zaadje erin, beetje grond er over, 5 mm ofzo, folie erover. Bij redelijke temperaturen, boven de 20 graden, zijn ze snel boven. Zodra er 1 het kopje laat zien haal ik het plastic eraf. Zorg dat het vochtig blijft maar niet nat. En gewoon niet te vroeg willen beginnen. Heb nooit geen verschil gezien met planten die ik een maand eerder voor ijsheiligen had gekiemd en opgekweekt, met zaden die gewoon half mei de grond in gingen.

 

Luister maar gewoon naar DOE MAAR, komt het helemaal goed :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

eyyy carpie! leuk om jou ook weer te zien! Heb je al een topic of wacht je weer even om dan ons de ogen uit te steken met een ultra project :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey buurman :lol:

 

Fijn dat je dit jaar ook een verslag deelt met ons, hopen op betere tijden als vorig jaar.

 

De zon is er eindelijk, dus knallen met die planten.

 

Fijne avond nog en groetjes van je Buuf :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe graag een stapje opzij voor verslagen van aanstormend WF talent ^_^ ...

 

dr zijn dr dit jaar meer dan normaal....dat beloofd wat :) :lol:

 

 

ik drop afentoe een foto-tje in me oude topic...pas.. nog gedaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey buuvke! jij was ook al een tijdje lekker aan het poken met je dakterras zag ik! Ja we gaan er weer voor. Op naar die geile budshots :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik drop afentoe een foto-tje in me oude topic...pas.. nog gedaan :lol:

 

dit is niet mijn guerilla ....vriend ^_^

 

Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren dit jaar. Heb nog niet veel gelezen maar dat gaat zo langzaam aan wel weer gebeuren. Hopelijk is de deense revolutie een beetje milder en zijn er weer nieuwe dingen te ontdekken. Hmm... bedenk me nu zo opeens een goed concept;

 

so-you-think-you-can-grow-weed?

 

Leuke talentenjacht voor het aanstormende talent? Gaan wij ouwe lullen in de jury zitten. Doe je mee? jij ook Blowsterke :)

 

"wat een verassende move met die spongepots!" "erg originele soorten en goed uitgevoerd" hahahaha, ik zie het al voor me. Elk topic vervuild met onze peptalk.

 

X X X

 

u gaat niet door.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@RNL

yow gast! waar is jouw topic? kenne we lekker over elkaars fotos kwijlen :D Jij ook succes dit jaar, maar ik heb het idee dat dat wel gaat lukken ouwe geilneef :lol:

 

@skullcandy

Jij bent net zo benieuwd als ik!

Van de buren geen last. Ik vertrouw de buurjongen alleen voor geen meter :)

 

Ja die topic van mij die hangt ergens rond :lol:

 

ooh vertrouw je die niet ^_^ :) ahahahah

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy Ouwe ook weer aan het werk, :lol:

Nix buiten je tuintje dit jaar?

 

- Early Skunk

gallery_6751_14036_15805.jpg

Der alte slappy

 

Ik heb in 2003 de Early Girl gedraaid ook van Sesi seeds.

 

Dit waren zeer mooie Sativa's en de laatste echte nederlandse vroeg bloeier waar ik mee gewerkt heb!

Ze was erg mooi en lekker van smaak met een binnen weed uiterlijk (kon je der ook voor weg doen) en half sept klaar!

 

Kijk dus mee..... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK dan, bedankt voor de ontkiemtips, ga het ook weer eens proberen direct in de grond zoals je beschrijft. Ik vind het buiten alleen moeilijk: temperatuurverschillen, snellere uitdroging, snel te heet als er wat direct zonlicht op een potje met folie schijnt etc, dus binnen is het beste eigenlijk? Ik wil uiteindelijk leren om ze buiten te laten kiemen, succesvol, direct in de grond, dus niet te hoeven overpotten, maar moet nog even de perfecte plek in de tuin vinden.

 

En aan alle "ouwe lullen" zoals je ze noemt: bedankt voor alle waardevolle tips altijd en overal! :lol: Daar leer ik echt veel van, en ik denk niet alleen ik! Ik hoor dagelijks zionnen in mijn hoofd als:

 

"licht is opbrengst"

"planten moeten in het begin zowel een natte en droge periode ondergaan"

"een handje NPK korrels om het stammetje" (Dame Blanche)

 

en weet ik het wat allemaal, waarheden des levens :lol: die ik meeneem op mijn leertocht>

Ga zo door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ph

Eyyyy Piet Hein Donner! Yep het jaar is weer begonnen en ik ben weer wakker aan het worden. Ik heb nog wel een klein guerilla projectje, maar dat is echt om uit te proberen. Als het een beetje werkt ga ik daar volgend jaar meer werk van maken. Ik richt me vooral op mijn tuintje.

 

Die early girl heb ik nooit gekweekt maar die is wel ietsjes vroeger dan de early skunk. Ik dacht dat er 2 weekjes tussen zaten. En die early skunk is als je em mooi knipt ook als binnen kwijt te kunnen.

 

7 early skunkjes in 2006

 

gallery_6751_636_233976.jpg

 

resultaat nadat 5 planten geript waren

 

gallery_6751_767_85931.jpg

 

gallery_6751_767_93324.jpg

 

Mooi wietje niet?

 

@NYABINGHI

Persoonlijk geef ik de voorkeur om in potjes te beginnen, in een klein kastje ofzo. Van uitdroging heb je niet zon last als je af en toe wat water geeft, en niet te kleine potjes pakt. Ik kiem niet binnen, ik begin in een kas, en dan na ijsheiligen gaan ze naar buiten. Voordeel van potjes is dat je eerst kan zien of het netjes kiemt en opgroeit, als het de eerste fase door is, mogen de babys nog voor dat de potjes te klein worden buiten spelen. Ik heb het al op veel manieren geprobeerd, maar nog nooit rechtstreeks in de grond.

 

@doubleosix

Thanks :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk stuk tuin heb je voor de buitenteelt. Succes met de nieuwe aanplant.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, duidelijk, ga ik proberen. Heb ook het idee dat waar ik hier woon, in Tsjechie de zon krachtiger is en het gewoon veel droger is, de lucht bedoel ik dan, als in NL. En als het dan al half mei is ofzo zoals nu, droogt alles zo snel uit buiten, maar ja, als ik ze in de schaduw zet met folie erover moet het goed gaan denk ik.

 

Ik ga weer aan het expirimenteren.

 

Zeker mooi wietje! Kut-rippers, maar gelukkig niet alles dus, prachtige brede planten had je!

Succes dit jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zappie

Thanks

 

@NYABINGHI

Post eens een paar fotootjes als je bezig gaat, praat wat makkelijker. Heb je een topic?

 

Vandaag nog even wat guerilla activiteiten ontplooid. Had nog een aantal potjes met planten over en een maatje (ook een WFer) van me ook. Nu hadden we al een projectje lopen maar dat is in de soep gelopen. Ik wist nog een plekje waar we eens moesten gaan kijken. Zo gezegd zo gedaan. We hadden al een rondje gelopen en ergens anders wat neergezet, als testje voor dit jaar. En we hadden ook enkele plantjes neergezet op een plek waar de grond bijzonder goed er uit zag. Daar besloten om de rest neer te zetten. Dus vanochtend daar effe een stuk vrijgemaakt met het kapmes en ongeveer 20 gaten gevuld met ongeveer 40 plantjes. Op de fotos allemaal niet zo duidelijk, hopelijk over een tijdje wel.

 

Qua grond is het een goede tot perfecte spot, het is er voldoende vochtig, misschien ietjes te later in het jaar. Dat is nu moeilijk in te schatten. Ontdekking daar lijkt me onwaarschijnlijk, geen interessant stukje voor wandelaars. De zon komt er goed bij, kan zijn dat later in het seizoen het minder licht pakt maar daar valt nog wat aan te doen. Hoe dan ook, prima plek om een jaartje te klooien, hopelijk oogsten we er wat van. Ga er niet veel tijd in steken maar ken mezelf, waarschijnlijk wil ik er elke week gaan kijken :lol: Dus wie weet krijgen jullie nog wat meer piccas te zien binnenkort!

 

gallery_6751_14036_552712.jpg

 

gallery_6751_14036_588376.jpg

 

Kweekze allen!

Slappy out.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet dr goed uit slappy.

 

succes.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo we zijn weer een paar weekjes verder en alles groeit als kool. Het is een goede keuze geweest niet meer voor te groeien maar direct de grond in te gaan. Er beginnen zich nu al duidelijke verschillen te tonen in mijn eigen zaden. Toen ik de kruising maakte heb ik de mannelijke plant vrij vroeg de nek omgedraaid. Om zo alleen de vroege stuifmeel op mijn bloemen te krijgen. Het resultaat is dat er nu planten tussen heb zitten die op AF kwaliteiten lijken te hebben. Ben reuze benieuwd waar dit op gaat uit draaien.

 

Maar plaatjes vullen wel praatjes.

 

gallery_6751_14036_291806.jpg

 

gallery_6751_14036_449572.jpg

 

gallery_6751_14036_436256.jpg

 

gallery_6751_14036_8532.jpg

 

gallery_6751_14036_226242.jpg

 

gallery_6751_14036_372323.jpg

 

Zaadkweekje, geen mooi plek, hebben het er niet echt naar hun zin, maar dat komt wel goed.

 

gallery_6751_14036_319371.jpg

 

Begint al mooi dicht te groeien.

 

gallery_6751_14036_88718.jpg

 

 

Zo, tot de volgende update. Iedereen weer succes gewenst...

 

Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buurman, dat ziet er weer netjes uit :)

 

Wou dat ik zo n grote tuin ter beschikking had :)

 

Nu nog wat zomer :wacko:

 

Fijne avond nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben jaloers op zo'n stuk tuin. Echt.

 

Ga je volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben ook super blij met die tuin, eindelijk de mogelijkheid om lekker te kweken aan huis. Guerilla is bij mij nooit echt een groot succes geweest. Wel beetje tricky met teveel planten, kan ze nog niet goed genoeg verstoppen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...