Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

YungBuddha

Groen licht voor wietpas

Recommended Posts

Groen licht voor wietpas

 

AMSTERDAM - De wietpas mag er komen. Dat heeft de rechtbank in Den Haag vrijdag bepaald.

 

Negentien coffeeshophouders en een aantal belangenorganisaties hadden een kort geding aangespannen in een poging invoering te voorkomen. Advocaat Maurice Veldman kondigt aan dat de exploitanten in hoger beroep gaan.

 

De coffeeshophouders stapten naar de rechter omdat ze vinden dat ze worden gedwongen te discrimineren. De wietpas kan alleen worden aangevraagd bij een coffeeshop in de eigen woonplaats, waardoor toeristen de deur moet worden gewezen. Eerder oordeelde de Raad van State dat dit mag, maar alleen als de buitenlanders voor veel overlast zorgen.

 

Grensstreek

 

De coffeeshopeigenaars stellen dat dit misschien wel het geval is in de grensstreek, maar dat dit zeker niet voor heel Nederland geldt. De eerdere uitspraak heeft volgens hen dan ook geen betrekking op heel Nederland. Ook vinden ze dat er privacybezwaren kleven aan de pas.

 

Eerder tikte het College bescherming persoonsgegevens (CBP) minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) op de vingers. De minister moet de noodzaak van de wietpas beter uitwerken, vindt de privacywaakhond. Daar moet ook uit blijken dat andere, minder ingrijpende, maatregelen zijn onderzocht.

 

De wietpas werd op 1 januari ingevoerd in de zuidelijke provincies Limburg, Noord Brabant en Zeeland. De controles gaan per 1 mei van start. In 2013 volgt de rest van het land, is de bedoeling. De burgemeesters van Maastricht, Breda, Tilburg en Eindhoven lieten eerder weten het wietpasbeleid te gaan handhaven. In diverse andere steden zijn kritischer geluiden te beluisteren.

 

http://www.nu.nl/binnenland/2797636/groen-licht-wietpas.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschrikkelijk nieuws.........

Worden we bestempeld als drugs gebruikers die zich moeten laten registreren om''gedoogd''wiet te mogen kopen.

nederland gaat een enge kant op dat is vandaag wel weer bewezen.

 

Wil je geen crimineel worden, dan maken ze er wel 1 van je als je je geen pas aan laat smeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de hoop er eigenlijk ook al wel voor opgegeven :lol:

Zoals ook al eerder is gezegd ben ik ook benieuwd hoe veilig alle gegevens bewaard gaan worden en waar?

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies zo is het Nederwierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was ik nog maar 16,...

Dan kon ik tenminste nog gewoon een kroeg in zonder pasje om te laten zien wat Comazuipen daadwerkelijk inhoud !!

 

Gtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja inderdaad je bent 16 gaat zonder alcohol pasje naar de kroeg zuipt je zelf helemaal lam.....wel een probleem ,maar het kan.

 

Wij volwassenen moeten moeten een pasje hebben voor een beetje wiet te kopen!!!!!!....

 

Waar gaan we heen!!!! :lol: :D :D :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder zijn er volgens de rechter zoveel grotere belangen gemoeid met het coffeeshopbeleid dat de bezwaren van coffeeshophouders en anderen ''niet relevant zijn'' bij de vraag of het beleid rechtmatig is.

 

'en anderen' kan de gehele samenleving omvatten, dus feitelijk zegt deze rechter:

 

Geo-politieke motieven om beleid te maken gaan voor op de democratie.

 

Je mag je afvragen wat je met dergelijke rechters moet als samenleving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was laats op vakantie en kon daar een redelijk wietje kopen voor 10 euro de gramm.

Ik was laats op 20 april in amsterdam, en daar koste het goedkoopste wietje 12euro en duurste 18.50.

Dusja waar zijn we nu al,het duurt ook niet lang meer en we krijgen net als vroeger de joden een wietblad verplicht op onze jas genaaid.

Voor alle geregistreerde duurt het ook geen jaar meer dat de zorgverzekering om hoog gaat wegens ongezond gedrag.

 

Waar zijn we dan in beland,want een register halen voor een wietje dat slaat gewoon nergens op.

Voor mijn hypotheek vroegen ze al rookt u ,ja, ok das dan 2,90 extra per maand pff waar slaat dat al op.

Ik vind dat je met een paspoort al voldoende heb laten zien dat je nl ben.

 

Word tijd dat er een wiet partij komt.

want wees nou eerlijk er zijn al zoveel foute partijen geweest

 

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo blijft het recht in Nederland zegevieren!

Of moet ik zeggen “rechts”, want deze beslissingen komen nog steeds uit de koker van een rechtse regering die op het moment van invoering demissionair blijkt te zijn.

Hoe zo “scheve situatie”?

 

Er wordt hier over de hoofden van mondige burgers ingegrepen op gewoontes van groepen, anders denkende mensen en met de botte bijl gehakt in een gedoogbeleid dat al vele jaren zijn waarde heeft bewezen.

 

Toch weer wil deze minister, via zijn consorten in Brussel, het uitspelen als zou Nederland baat hebben bij deze wietpas.

Ik denk dat de enige die er werkelijk baat bij zal hebben degene is die ooit in de toekomst in de gelegenheid komt om een database van wietgebruikers te gebruiken om bepaalde groepen van de bevolking te stigmatiseren en/of te criminaliseren.

De heer Opstelten ziet wietgebruikers nog steeds als uitschot dat geen recht hoort te hebben op redelijke vrijheid!

 

Er hebben zich in de periode van het gedoogbeleid tal van instanties uitgesproken voor een versoepeling of zelfs totale legalisatie van het kweken en gebruiken van wiet en niet in de laatste plaats op grond van het feit, dat in brede kring wetenschappelijk is aangetoond, dat het consumeren van wiet niet die schadelijke effecten heeft die het rechtvaardigen dat er langer een wettelijke restrictie zou moeten rusten op het kweken en verhandelen van wiet volgens de hiervoor algemeen gelde normen.

Dat wil dus ook zeggen dat de overheid de “gelegaliseerde” wiet kan belasten en op die manier het product zelfs meewerkt aan het valide maken van de financiële situatie in dit land.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gebeurt er voor de Nederlandse grenswerker, die een Nederlands paspoort heeft, in Nederland werkt, maar in het buitenland woont?

Die kunnen nergens heen, ook al zijn ze Nederlander. :lol:

 

ps, de verkiezingsdatum 12-9 is definitief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze dat doorvoeren voor heel Nederland dan vraag ik me toch wel af wat al die shops in Amsterdam gaan doen? Die draaien toch voor zeker 50% op buitenlandse toeristen? Of heb ik het weer es verkeerd begrepen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met dank aan D66 en Groenlinks.

 

 

das echt onjuist... :D

 

een geheel links kabinet kan na 12 sept alle rechtse hobbies ongedaan maken...

 

massaal mail sturen aan deze partei-en en vragen of ze het volgende week in de kamer brengen...

fc kunduz kan dit ook doen... :D ....maar de cu cda en vvd zal dat blokkeren... :lol:

 

vote !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Maastricht is er een betoging aan het station op 1 mei, 14 u.....

Walgelijk. Ik woon in België, ik werk in NL en betaal belastingen in NL, heb een Nederlandse zorgverzekeraar maar mag nu geen coffeeshop meer binnen ? Weet je hoeveel eigenaars van coffeeshops in Maastricht in Belgisch Limburg wonen ? Die mogen hun eigen shop niet meer in !

Ik heb nog nooit ergens ook maar voor overlast gezorgd ! ! !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dit is ook een hele trieste dag, want artikel 1 van de grondwet wordt zoals gewoonlijk weer genegeerd. :D

Wat de rechter bezield heeft om zo uitspraak te doen, je ne sais pas.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
In Maastricht is er een betoging aan het station op 1 mei, 14 u.....

Walgelijk. Ik woon in België, ik werk in NL en betaal belastingen in NL, heb een Nederlandse zorgverzekeraar maar mag nu geen coffeeshop meer binnen ? Weet je hoeveel eigenaars van coffeeshops in Maastricht in Belgisch Limburg wonen ? Die mogen hun eigen shop niet meer in !

Ik heb nog nooit ergens ook maar voor overlast gezorgd ! ! !

Dat bedoel ik dus met grenswerkers...

Ik woon bij de Duitse grens (in Nederland), en ik weet dat er veel mensen in Duitsland wonen, maar voor de rest volledig Nederlander zijn en alles in NL betalen. Die zijn Nederlander, maar hebben een buitenlands woon-adres. Hoe zit het daarmee?

Die kunnen volgens mij nergens meer heen. :lol:

Echte discriminatie op basis van woon-adres.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tijd om voor overlast te gaan zorgen...

 

 

maar wel binnen de wet :lol: ....met hun eigen politieke tools :D

 

.....legaliseren doe je zo :) ...

 

 

http://www.g500.nl/

 

slimme jongeren gaan met 1000 man van binnen uit de cda vvd en pvda op inhoud veranderen... :)

 

als zij dan kunnen...dan kunnen wij met 1000 man de politiek veranderen.....

 

 

lijkt onmogelijk...maar je maakt gebruik van de achillis hiel van de politiek :)

 

 

goede ideeen moet je af en toe jatten :D :)

 

 

geweldige guerilla tactics :D

 

..reeds gestuurd aan voc... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
een geheel links kabinet kan na 12 sept alle rechtse hobbies ongedaan maken...

 

Ongetwijfeld gaat men proberen de Kunduz coalitie ook na de verkiezingen in het zadel te houden.

Er zal een flinke verschuiving in het electorale landschap nodig zijn om daar iets aan te doen, maar goed laten we hopen dat dat toch gebeurt.

Veel mogelijkheden qua coalities zijn er niet echter.

 

Groen Links en D66 hadden overigens ook de poot stijf kunnen houden en zo een kamermeerderheid en daarmee ratificatie van controversiële wetsvoorstellen kunnen voorkomen

maar men stond natuurlijk alweer te springen om mee te doen in het kabinet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh....nee...in deze huidige kamer geen meerderheid voor de wiet agenda...

 

mss heeft d66 en gl zijn best gedaan van de week :D ...maar vind blokkering op zijn pad... :lol: van cu vvd en cda.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

27 april, aanvullende mededeling:

 

Volgens het 8 uur journaal zou de invoering van de landelijke wietpas niet doorgaan omdat dat niet goed zou zijn voor de verkiezingen.

Of daarmee ook de huidige maatregel in de zuidelijke provincies terug gedraaid zal worden valt nog te bezien maar lijkt me gezien de huidige situatie niet onwaarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EEN INTERESSANT STUKJE GESCHIEDENIS!

Tien jaar geleden, vrijwel op de dag, had deze man ook plannen over het wietbeleid in Nederland en zou hij, als hij premier geworden was, de hele zaak gelegaliseerd hebben.

Op het einde van dit interview spreekt hij zich hier duidelijk over uit.

Voor mensen die niet het hele interview willen zien: het betreffende deel over de legalisatie begint op 7:01

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...