Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

doubleosix

Outdoor 2012 Autofem balkonkweek(je)

Recommended Posts

Heb zojuist deze ook besteld:

file_name_52872.jpg

 

110 breedt 41 hoog op laagste punt en 51 diep. Onderkant is open wil er een aardebak onder maken met 15cm speling zodat de autoflowers in de kas 61cm tot 70cm kunnen worden.

 

Ook leuk prijsje, 34eu inclusief verzendkosten!

 

Ben benieuwd. Wellicht zet ik er 5x silverhaze in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals bovenstaand bericht van mij al vermeld;

Koopgoedkoop.nl

 

Verwacht dat ie dinsdag afgeleverd word, ben alleen bang dat ik em dit jaar niet meer ga gebruiken.

 

Plannen wijzigen keer op keer.

 

Kleine update;

 

De Autoflowers 3x purple cheese vertonen bloei verschijnselen, helaas maar dat betekent wel dat ik sneller aan me volgende ronde kan beginnen.

 

Silver haze is vandaag de grond in gegaan.

 

Volgende ronde word drastisch veranderd;

 

3x widow , 1x purple en 1x silver. (en dan misschien nog eens 2 autoflowers).

 

Wat is het laatst dat ik me widows kan planten? Juli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze nu al planten want je white widow is geen auto heej.

 

je had ze zelfs al beter geplant :lol:

 

anders gaat hij zogezegd dan pas klaar zijn tegen kerstmis en dat gaat ze heeelemaal niet goed doen.

 

planten die handel!!!

 

grts real11smoker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhhh owkeeeee...

 

Ik plant de widows pas eind juni, dat is vroeg genoeg hoor :verrygood :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan hoe groot je ze wilt hebben?

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad als je zo groter wil kan je best al planten zou ik zeggen,

anders kan je best gaan verduisteren om ze op tijd klaar te hebben en de kans op toprot enz te verkleinen

 

dat is maar mijn gedacht he :verrygood

 

grts real11smoker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar 1 Widow half juli de grond in gedaan,

 

1x getopt, plant was eind oktober klaar met een lengte van 150m en 180gr droog.

 

Ook hoef ik niet te verduisteren, mijn balkon ligt perfect en is altijd droog!

 

Heb trouwens me kasje binnen :verrygood

 

Update

 

Zo we zijn weer 4 dagen verder sinds de laatste foto's. De planten vinden het weer heerlijk!

 

Me kasje is binnen gekomen, even snel in elkaar geklikt:

gallery_6649_13701_400876.jpg

 

Ziet er leuk uit, ga van het weekend een frame bouwen en plaats voor de potten.

 

De widow; nog 2 weekjes dan top ik em.

gallery_6649_13701_1056864.jpg

 

De purple cheese

gallery_6649_13701_186796.jpg

 

Purple cheese 2

gallery_6649_13701_606279.jpg

 

Purple cheese 3

gallery_6649_13701_908658.jpg

 

Purple cheese 4

gallery_6649_13701_414213.jpg

 

Overall

gallery_6649_13701_1063784.jpg

 

En dan nog een Super Silver haze automatic die in de grond zit, verwacht word dat ze morgen haar koppie bovensteekt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Met de plantjes gaat het goed! Groeien aanzienlijk met dit weer!

De Super Silver Haze automatic is boven de grond.

 

Zelfbouw kas

Ben bezig geweest met een onderstel voor mn bestelde tomaten kasje;

 

Onderstel zodat de potten wat hoger komen te staan.

gallery_6649_14040_457408.jpg

 

De voorkant

gallery_6649_14040_427472.jpg

 

Zo goed als af, nog wat bijwerken van het weekend ofzo.

gallery_6649_14040_551279.jpg

 

gallery_6649_14040_226437.jpg

 

gallery_6649_14040_508789.jpg

 

Maten: grondoppervlakte: 110x55cm, de planten kunnen inclusief pot max 110cm worden. dus met een pot van 28cm hoog kunnen de auto's alsnog 80cm worden voordat ze het dakje raken :lol:

 

Frisse lucht komt er binnen via de voorkant, onder het plexiglas door daar zit over de hele lengte een kier van 2cm, en het dak natuurlijk waar de hitte heen stijgt. De kas zorgt in principe dus zelf voor luchtinvoer door de ontsnapping van warme lucht aan de bovenkant ^_^

 

Plan is dat er ook nog een ventilator in komt, heb em al liggen moet alleen even kijken hoe ik het met het netstroom ga doen op me balkon, het is een 15watt van maar zit al stekker aan is perfect voor in de kas.

 

De bewoners van deze kas worden de automatics die nu buiten staan, daarna nieuwe ronde 3x silverhaze en 2x purple cheese.

 

Nu ga ik genieten van me verdiende rust met een dikke blunt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm voor alsnog weinig comments, no offence; ik vind het namelijk zelf leuk om dit na 3 jaar nog eens allemaal goed terug te lezen ^_^

 

Kweekkas Update

Het grootste gedeelte zit erop... Volgende ronde ga ik andere potten gebruiken (vierkante 11liters) zodat de ruimte beter benut kan gaan worden.

 

Foto's spreken voor zich;

 

Zo stonden ze er vanmiddag nog bij;

gallery_6649_14040_621034.jpg

 

Om 19:30

gallery_6649_14040_706001.jpg

 

gallery_6649_14040_16768.jpg

 

4x purple cheese auto en in het bekertje een super silver haze automatic

gallery_6649_14040_278038.jpg

 

gallery_6649_14040_1013098.jpg

 

De widow aan de andere kant van mijn balkon gaat ook lekker, heb deze al getopt en groeit lekker door.

 

Prettige Avond :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn! mooie kast man, leuk dat je er zoveel moeite insteekt, dat moet je wel terug gaan zien in je planten :lol:

 

iig een hele leuke oplossing voor op het blakon, want ja daar blijft het toch beperkt kwa ruimte! (kweek zelf ook op een balkon)

 

en nu maar een hoop zon pakken!

 

succes

 

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, die kas :lol: . Ik heb er zelf ook zo eentje en ook aan gedacht om 'm op die manier te verhogen, maar nog niet van gekomen, maar als ik dit zo zie ga ik toch eens aan de slag denk ik.

 

Goedgekeurd door de kat? (is ook belangrijk)

 

Maar aan de andere kant vind ik die kas vooral echt nodig voor het hele prille seizoen, daarna mogen ze direct zonlicht hebben, zelfs zonder laag plastic eronder.

 

Gsat goed zo te zien, autoflowers duren altijd wel langer dan de 2 maanden die ze altijd opgeven volgens mij als ik verslagen zo overal lees. En sommige zijn inderdaad heel langzaam zoals je beschrijft, ook bij het ontkiemen en uit het zaad springen. Je verlies aan tijd zal je vooral aan het begin hebben, is mijn ervaring, maar als ze dan eenmaal doorgroeien opeens, dan gaat het bloeien snel.

 

Binnenkort hoef je niet meer naar A'dam-Oost, maar zit je weer van je eigen spul te genieten!

Succes, ga je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha! Super-vet! lekker klussen en nieuwe dingen bouwen! daar hou ik wel van! gaat ook leuk met je plantjes!

 

Ik ga dit volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de plantjes gaan heerlijk :lol: klimaat in de kas is prima, tempratuur in de volle zon blijft redelijk 27 graden door de luchtgleuf onder aan de kas (schaduw) en de warmte in de kas zuigt dit zelf aan door de warme lucht boven te laten ontsnappen, met gevolg dat de plantjes lekker wapperen in de wind ^_^

 

De bewoners blijven 4x Purple Cheese, de Silver haze heb ik vandaag overgepot naar 11liter en staat naast de widow op het balkon. De widow heb ik vorige week ergens al getopt en de 4 uitschieters groeien erg hard, heb der ook gebogen fotos zal ik vandeweek nog even uploaden.

 

Verder leek het mij leuk om een top (of meerdere) van de purple cheese (circa 3gr) uit te wisselen voor een rookverslag met iemand die ook autoflowers heeft staan momenteel. Dus lijkt dat je wat reageer dan gewoon :lol:

 

@Cpt. Cronic; Ja het gaat mij vooral om de ruimte! Plus dat een gedeelte van de kas smorgens om 11 uur al in de zon staat, zonder kas had ik op die plaats nooit een plant kunnen zetten. Met gevolg dus dat de kas lekker opwarmt al :)

 

@NYIABINGHI; Ja, de kas is ook absoluut voor een vroege start volgend jaar! Verder is het ook zo dat dat kasje minder opvalt dan uitstekende wiettopen boven de reling van me balkon. In dat kasje hoeft niet perse wiet te staan toch? Verder denk ik dat het klimaat, en de luchttoevoer onderaan (koele lucht) wel voor een goede bloeitijd gaan zorgen... Dus ik hoop op dikke toppen!

 

@motorhoofd; hey! Thanks! Jou bouwwerken zien er anders ook fantastisch uit! Als ik een achteruin zou hebben zou ik de lange maar smalle kas nabouwen, en dan extra lang over de lengte van me tuin :) Prachtig hoor!

 

Geniet van het weekend vanavond voetbal terwijl we de dames in de zon laten staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Getopte widow:

gallery_6649_13701_391039.jpg

 

Heerlijk dagje in de zon

gallery_6649_13701_782082.jpg

 

:lol: Prettig Weekeinde :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeer goed uit!! En die kast is ook knap gemaakt ^_^

 

Kan je me eens vertellen hoe oud ze nu al zijn, van kiemplantje tot nu

Dan kan ik eens vergelijken met die van mij :lol:

 

grts real11smoker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@real11smoker; De eerste, helemaal rechts laatste foto de grootste dus dateert van 9april zag ze voor het eerst daglicht. Sindsdien staat ze buiten en heeft ze ruim 3 weken stil gestaan wegens het weer... De 8 weken van zaad tot oogst komt hier dus niet meer op want zit nu dus al in de 7e a 8e week en er bloeit nog niets, zie wel 1 stampertje bij de grootste maar is nog niet meer bij gekomen..

 

Dus autoflowers kunnen er ook langer overdoen met de wat mindere omstandigheden, het is niet zo dat een autoflower plantje ongeacht de grootte bij 3 weken in de bloei springt, een plant die 4 weken is maar eruit ziet als 1 week door stilstand door het weer zal nooit bloeien maar doorgroeien is mijn mening..

 

Ik had deze ronde bijna opgegeven door de stilstand... jullie zien het :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit zo man, een stuk representatiever!

 

Dat maakt het verslag dus ook een stuk mooier/ leuker om te volgen :lol:

 

Succes

 

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Kleine 2 weken verder dan de laatste foto's, de planten zijn aardig gegroeit in hoogte, of het gunstig is weet ik niet, ik vind ze maar erg iel!

 

De 3 grootste Purple Cheese planten vertonen sinds 3 dagen witte haren en zijn dus vrouwelijk verklaard en staan te bloeien.

 

Ik meen te herinneren dat me fastbud en lemon skunk autoflowers vorig jaar veel breder waren voordat ze gingen bloeien.

 

Foto's:

 

De 3 Purple's die in de bloei staan... ik verwacht er eigenlijk niks van!

gallery_6649_13701_1481540.jpg

gallery_6649_13701_168699.jpg

 

De getopte widow, word nog 1x getopt zodra ze het rek bereikt en misschien nog eens als er tijd is.

gallery_6649_13701_303137.jpg

 

De Super Silver Haze automatic, vandaag verhuist naar kas.

gallery_6649_13701_1926387.jpg

 

Grootste Purple Cheese, uit de kas gehaald kijken wat ie buiten doet. Hoort ook bij de 3 bloeiende.

gallery_6649_13701_1153937.jpg

 

Van onderennnnn! (met vooraan, 2e steel van rechts de 4e purple cheese die bloeit nog niet.)

gallery_6649_13701_348179.jpg

 

Vandaag nog een widow ter ontkieming gelegd van Spliff seeds. Deze gaat in een speciekuip.

 

Ik vind deze iele purple cheese plantjes niet erg leuk.... Vorig jaar had ik mn eerste autoflower ronde al bijna geoogst rond deze tijd en dat waren brede maar kleine fastbuds met heerlijke buds! Ik kan me deze stengeltjes niet eens indenken met buds! Hahahaha!

 

Volgende ronde duidelijk heeeeeel erg goed voorgroeien onder lampen maar weer....

 

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is minder...

 

Dat kasje daarentegen zou op mijn balkon ook niet misstaan.

Niet te groot en de mogelijkheid je dames niet te hoeven

laten zwemmen met het weer van de laatste tijd.

 

Groeten Greenstein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop er nog totaal 20 gram droog af te krijgen haha dan heb ik de kosten zeker uit mn kasje en de zaden...

 

Heb nog 4stuks purple cheese zaden liggen, 2x super silver haze zaden zijn op onverklaarbare wijze open gebarsten in mee geleverde buisje, ze lagen donker en droog.... vreemd.

 

Maar even serieus, volgend jaar probeer ik nog eens fastbud 2 want dat word een mooie plant ongeacht het weer.

 

En voor de rest FUCK autoflowers! Ik bestel volgende week wat gefeminiseerd zaad voor in 2 speciekuipen. Laat ze voorgroeien onder lampen tot een hoogte van 30cm daarna pakken ze goed zon op me balkon top ze 1x hele balkon staat dan vol met 6 feminized planten.

 

:huh: eigenlijk wil ik deze ronde omhakken..... iemand mee eens? of goede redenen om te laten staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouw nouw!

 

Niet zo sip hoor kom op, ik zou ze laten staan, zonde van al de tijd en moeite die je er al in hebt gestopt....

 

Ik vind het iig een leuk verslag om te volgen, en je kan nog een ronde van die fastbud doen toch dit jaar, mits je ze nu zaait...

 

Geef de moed niet op zeg ik iig!!!

 

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zet je er geen aardebak in/onder? Als ik de grootte van je planten zie geloof ik best dat ze wat extra ruimte wel fijn vinden..

 

Voor de rest: :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

Kleine 2 weken verder dan de vorige update, had de moed er niet meer in voor de purples maar ze staan er nog lekker bij en drinken een stuk meer met dit weer!

 

Aangezien de purples nu zo'n 7 weken oud zijn en flink gestrekt en amper de breedte in gegaan zijn vanwege de maand mei heb ik de onderste vertakkingen weg gehaald en afgeknepen in de hoop op bovenin wat dikkere toppen.

 

Het kasje was eigenlijk een lachtertje voor dit jaar want de purples zijn zo gestrekt dat het dak er alsnog af moest. Volgend jaar 3 autoflowertjes in de kas voorgegroeit onder tl en 3 paar feminized.

 

De Widow heeft m'n vertical scrogg rek eindelijk bereikt :yummy: en ik hoop dat de groei er nu echt in mag schieten. Ga morgen een flesje groeivoeding halen, vorig jaar puur natuur maar nu wil ik wel wat toevoegen. Daarom heb ik ze een klein beetje overbemest maar de schade valt op een geel puntje mee.

 

Heb de planten ook nog 2 dagen bij de buurman op het balkon moeten zetten omdat de woningbouw bij mij een nieuwe keuken heeft geplaatst, en daar heb je licht voor nodig wat afkomstig is van jawel... het balkon! Alles goed gegaan en misschien me buurman aan een nieuwe hobby geholpen, ja ja een man van 58 zonder echtgenoot haha hij noemt ze fascinerend, soms hangt alles slap (regen dus) en twee uur later zie je ze genieten. hahaha volgend jaar dus green days hierzo.

 

nou de pictures:

 

De Purple Cheese 1

gallery_6649_13701_56244.jpg

 

Purple Cheese 2 en 3

gallery_6649_13701_219465.jpg

 

Purple Cheese 4 (is jonger, minder gestrekt en even ver in de bloeifase...!)

gallery_6649_13701_184716.jpg

 

Super Silver Haze automatic

gallery_6649_13701_169896.jpg

 

Getopte widow in vertical scrogg (nog niet echt een idee, zie wel hoe de plant groeit.)

gallery_6649_13701_349802.jpg

Het rek, staat in principe altijd in de zon. Alles daaronder daarnaast en daarboven is wisselvallig soms schaduw door bomen op het grasveld voor me. Dus als ik alles door het rek op zijn plaats kan houden word het een vol zonnepaneel! (Mits het zo'n plant word als vorig jaar, zelfde zaad!)

 

Al met al, ik heb weer een lekker groen balkon en nog zaad over :P

 

Volgend jaar dus 3x feminized in aparte speciekuipen (en waarschijnlijk ook scrogg als het goed verloopt) en wat autoflowertjes.

 

Zo nu even me eigen verslag herlezen ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 15- 07- 2012 na regen komt ZONNEschijn!

Lange tijd geen update, dat komt omdat de autoflowers met dit weer gestaag gaan.. Ze zijn ruim 13 weken oud en bloeien al lange tijd. Alles duurt lang, vorig jaar stond mijn 2e ronde al in bloei deze tijd!

 

De planten zijn door het begin flink gestrekt, ik heb daarom zoals eerder al eens vermeld, vanaf de onderste 3 internodes alle zijscheuten weg gehaald. Bovenin word het nu eindelijk wel eens wat.

 

Echter ben ik niet zo blij met de lengte van de Purple Cheese plant, ze komen ruim boven mijn balkon rand met een lengte van 120+ cm vanaf de pot.. De woningbouw doet hier een aantal rondjes door de wijk want in December worden alle portieken voorzien van beneden deur en lift. Vorig jaar was er ook al iets waardoor het in de soep kon lopen maar dit jaar is alles zichtbaar vanaf de stoep beneden! Daarbij is de geur ook niet te harden van deze wel sterk naar cheese ruikende plant! Ook daarbij; het "paarse" laat nog op zich wachten.. alles is momenteel groen en wit van de haren en thc.

 

Het is eigenlijk ontmogelijk om goede foto's te maken, mijn balkon staat in een lompe opstelling vol en kan amper naar buiten om een plant in zijn geheel te kunnen fotograferen.

 

Al met al, wil ik alles gewoon snel oogsten. Ik ben bang dat ik geen 3 weken de tijd meer krijg van de woningbouw of buren... Het voelt dit jaar gewoon niet goed aan.

 

Nu wat foteaus... :)

 

 

FASTBUD2 van me zwager (foto: begin juni)

gallery_6649_13701_136821.jpg

 

FASTBUD2 vrijdag 13 juli geoogst 210gr nat inclusief tak laatste week al geen water en vuilniszakken eroverheen gedaan.

gallery_6649_13701_41455.jpg

Van het knipafval en fluff wiet hebben we 150gr thc boter gemaakt, gister 40gr verwerkt in brownie mix wat een lachkick HAHA

 

4x PURPLE CHEESE (foto: vandaag, 15- 07- 12)

gallery_6649_13701_269207.jpg

(Dikste, 2e van rechts is 2weken ouder als de rest.)

 

Hoogbenig, de dames krijgen daar toch amper licht.

gallery_6649_13701_191053.jpg

 

De getopte widow, in totaal 2x getopt. (in een zeer impulsieve bui scrogg net weg gehaald :vape: )

gallery_6649_13701_18417.jpg

 

3x PURPLE CHEESE :D (90liter speciekuip onder 40watt spaarlamp warmwhite x 50watt uvb cool spaarlamp)

gallery_6649_13701_254519.jpg

Rechts: 6dagen oud, linker2: 4dagen oud. (Gaan naar buiten zodra balkon beetje geruimd is.)

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...