Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Krasi goes guerilla

Recommended Posts

Ik zal zo nodig wat snoeien en zagen, maar denk/hoop dat het niet nodig zal zijn :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je wel moet doen als je nog ooit is n spot gaat maken

n schop kopen met n lange steel lol :wave:

 

met zon legerschepje kom je niet zo diep. nie goed voor je rug en t schiet niet op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Shizzle, je hebt wel de knowhow van het schepje, is idd een leger schep, ennuh vergeet blaren aan de handen niet.

M`n kornuit durft het bos niet in met een grote schop, is ook wel een beetje opvallend, straks denken de mensen dat we een lijk gaan begraven :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch, voor het grotere guerilla werk, moet je echt wel hoor! Ik heb vier spades liggen verdeeld over twee punten die dicht bij verschillende groepen spots liggen, gewoon een keer om 1 uur 's nachts afgedropt en samen met tientallen zakken aarde en cocos begraven onder bladeren en takken :wave:

 

Ik vind je spot ook erg beschaduwd, straks groeit er aan al die bomen ook nog eens enorm veel blad, dan licht het vrijwel compleet in de schaduw lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo krasi man..

 

Mooie spot! Het gaat je goed zo! ik ga een abbonement afsluiten voor deze topic. volgen dus!

Leuk voorgroei kasje heb je daar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb het ooit ook geprobeerd met zo'n schepje maar ik kon er nog geen gat mee graven in zand :(

ondertussen hebben linkinpark en ik voor "2012" denk ik zo'n 5 - 6 fatsoenlijke scheppen gesloopt, dus reken maar uit dat we met een schep misschien net 900 - 1000 liter kunnen graven voordat ie weer kapot is :) sommige hielden het 40 kuilen uit (gemeente scheppen zijn lekker sterk :tu ) en anderen nog geen 1 kuil met die vette klei waar de meesten nu mee aan het spelen zijn.

 

hopelijk kun je nog wat bomen snoeien/wegbuigen zodat het veldje lekker in het zonnetje komt te staan, misschien een klein zaagje en wat ijzerdraad :wave:

 

succes, je voorgroei ziet er iig mooi uit,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

1723527.JPG

deze kun je meters mee maken in bijna elke grond

 

deze is ideaal op de klei

473765.JPG

 

 

als je veel last van wortels heb pak je de schop boven bij de steel vast, je geeft een zwaai en gebruikt je schop als n beil

heb maar klein beetje kracht nodig en weg wortels :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alleen maar spades (de onderste dus), ideaal voor zware grond als klei, maar ook op zandachtigere gebieden als waar ik zit heb je deze gewoon nodig, om inderdaad door de wortels heen te choppen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
en je gebruikt je schop als n beil

heb maar klein beetje kracht nodig en weg wortels :tu

 

machete? :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twitchy, als het aan mij ligt neem ik een hele shovel mee dat bos in, maar m`n partner in crime was wat voorzichtig, die spot komt wel goed, al moet ik hele bomen om zagen :(

 

Sparta, thanks man, kom d`r bij ;)

 

lufthegreenstuf, ik neem de volgende keer mooi m`n spade mee, doen we het nog eens stilletjes over, zagen en buigen it is sir :)

 

Groene Shizzle Manizzle, mooie scheppen man, die kleine gebruikte we ook als wortelbijl :wave: :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd...dr is nog heel wat te zagen om je planten direct zonlicht tegeven....indirect zonlicht is echt niet voldoende...

 

na 21/6 gaat de zon hard zakken...zie grafiek...

 

gallery_10622_11598_98541.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Carpe, het is m`n eerste guerilla hè, en de spots zijn echt niet makkelijk hier in dit deel van het land, we zullen zien hoe het gaat, bedankt voor je info en advies :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig man, als je nog moet zagen en hakken. betekent het dat je nu de bomen in moet, om de bovenste takken te snoeien voor extra zonlicht?

 

@t Carpe diem: geloof jij in die schema's?

 

krasi, succes verder. ik hou je topic in de gaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat moet dat moet hè, ik hoop van niet, anders moet ik zowiezo evn wachten tot het beter beschut is :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@t Carpe diem: geloof jij in die schema's?

 

 

die grafiek is gewoon een 100% vaststaand feit...daar kan je helemaal niet wel of niet ingeloven... :tu

Das net zoiets als de zonop en zonondergangs tabel...

 

direct zon licht is belangrijk...in de binnen kweek staan ze ook niet in de schaduw...toch :( ?

 

een hele mooie juni/juli maand heeft 240 uur zon

een slechte heeft zeg 150 uur zon.

 

das dus 5a8 uur perdag....in de zomer heb je ong 16 uur licht per dag....dus de zon is er zeg 50% van de tijd van dag licht....

 

dus zorg dat ze zoveel mogelijk de zon kunnen pakken....

 

logisch toch :) ?...

 

tja.... ik weet ook zeker dat goede spots verrotte moeilijk te vinden zijn......das het aller moeilijkste van deze hobby...en dan moet je nog goede grond en goede veiligheid hebben...en liefst nog logistiek op een goede plek...

tblijft moeilijk.... ;) ...

mja...als het makkelijk was.... ging iedereen het doen :D

 

tis nog hard werken ook... ;)

 

succes

gr :wave:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat moet dat moet hè, ik hoop van niet, anders moet ik zowiezo evn wachten tot het beter beschut is :wave:

 

Hoeft niet perse, want je plantjes zijn ook nog niet groot, dus valt niet echt op want ze ruiken ook nog niet. Een omgeploegde wei valt meer op, denk ik, want dan denken mensen die er langs lopen dat je je schoonmoeder net hebt begraven. Zou zeker nog wel ff wachten met de temperatuur om ze neer te zetten, zeker als je over zo'n mooi tentje beschikt. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carpe, bedankt, en je hebt gelijk hoor, moeilijk allemaal, en dat verschilt natuurlijk per regio :tu

 

TheRealDopey, haha moet een flinke schoonmoeder zijn :wave: ik kan echt de bomen niet in nu, en wat je zegt voorlopig blijven ze nog in m`n tentje :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

krasi als je een aantal bomen die echt veel zonlicht wegnemen wilt ontbladeren kun je een

ring schors rondom de stam wegsnijden .

het duurd dan nog wel een tijdje omdat de boom alle vocht eerst uit zn schors gaat verbruiken maar uiteindelijk worden

ze bladloos .

vroeger sloegen we (kwajongensstreken) ook wel koperen centen met de hamer in de schors van een boom dan gaan ze ook dood alleen duurd het veel langer .

ik wil niemand aanzetten tot het doden van bomen of vernielen van de natuur maar die boompjes op jouw spot

is gewoon kreupelhout dus sowhat .

het begraven van schoonmoeders is trouwens een vak appart .

tip:altijd op de buik begraven die krengen anders ben je 3 kuub extra grond kwijt in die grote bek van der .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha :tu thanks Mac, you`re the man :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: lijkt wel op het gebied waar ik ook in zit

 

ben benieuwt hoor jou NDB het gaan doen ,en een erg mooi voorgroei tentje

 

veel susces en ga je volgen mischien kom ik nog nuttig tips tegen het is voor mij de Eerst keer GUERILLA,

 

 

suces gewenst en een mooie zomer

 

wallythc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wallythc, thanks dude, eensgelijks :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola amigos de geruilla,

 

het was weer dinsdag, guerilla dag, en vandaag hebben we nog eens opnieuw gespit, dit keer met echte spades :lol:

Het was een zware klus, maar het is geklaard.

Ook hebben we wat bomen aangepakt, volgende week zwaar geschut, grote zagen mee om wat woud te kappen.

We kwamen tijdens het spitten erachter dat er drie soorten grond op ons spotje ligt, links echte kleigrond, midden een mix van klei en schelpenzandgrond, en rechts voornamelijk schelpenzandgrond.

Na het uitvoeren van bodemtests zijn we erchter dat links een ph van 5/5,5 is, midden een ph van 6/6,5 en rechts een ph van 7of iets meer.

Dus we gaan beginnen met wat aarde van links naar rechts te verplaatsen en visa versa.

Volgende week gooien we een zak of 12 all-mix over de grond en gaan we verder met zagen.

Ons klusje.

 

Vooraan een berg wortels die we uit de grond trekken

 

gallery_30844_13649_1816046.jpg

 

gallery_30844_13649_2816840.jpg

 

gallery_30844_13649_396371.jpg

 

gallery_30844_13649_902529.jpg

 

En dan het voorgroei tentje, waar 13 dames in de vorm van fem zaad hun plekje hebben gekregen.

 

6x White Widow van Splif Seeds

4x Heribei van Sannie & Knutsel

3x Afghan Kush Special van World of Seeds

 

gallery_30844_13649_82298.jpg

 

gallery_30844_13649_3805595.jpg

 

gallery_30844_13649_1177832.jpg

 

gallery_30844_13649_3901026.jpg

 

gallery_30844_13649_1799653.jpg

 

En dan een raar verschijnsel bij een van de reguliere New Dame Blache x Ierdbei plantjes, iemand een idee of is deze nu al als mannelijk te bestempelen :lol:

 

gallery_30844_13649_331896.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

herma denk ik, ik zie namelijk ook vrouwelijke eigenschappen maar ook mannelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar want geen enkele plant laat nog geslacht zien, het is een soort van harde knobbel, ik dacht aan een freak, maar heb nog nooit vanuit regulier zaad gewerkt, kan deze dus weg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...