Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DrGreen

Planten en muziek

Recommended Posts

Hey iedereen,

 

Het speelt al een tijd in men gedachten... Ik zou men damens muziek willen laten horen terwijl de lamp aanstaat aangezien ik vroeger eens heb opgevangen dat planten reageren op bepaalde muziek.

Qua muziek zou ik uiteraard klassieke nemen ik dacht om gewoon de radio op klara te zetten 's nachts dan geven ze het minste gepraat en reclame en het meeste muziek

 

Heeft er hier al iemand ervaring mee en/of meer kennis over en zou dit een goed idee zijn? Ik zou als ik kon experimenteren met een ander hok maar dit voorlopig geen optie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook eens gelezen, dit werkt het beste in een semi/gesloten systeem omdat de muziek hier langer blijft hangen, anders moet je 'm zo hard zetten dat de buren er evt last van hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel zal ik je eens iets vertellen ... Op NatGeo hebben ze eens een test gedaan met verschillende mensen die rond een tafel liepen waarop 2 planten stonden 1 plant was voorzien van sensoren de andere niet...

op een bep moment geeft iemand een teken en trekt een bep persoon de hele plant uit elkaar gewoon aan gort in stukken van een. Na dat dit gebeurt was begonnen ze terug rond de tafel te lopen en telkens die persoon die de plant uiteen had getrokken in de buurt kwam van de plant met sensoren werden er bepaalde 'trillingen' waargenomen die stopten als de persoon weg was en begonnen terug als hij weer in de buurt was. Resultaat volgens de profs herkenning...

Zal de video eens proberen te zoeken...

 

Waarom zou dit niet met muziek gaan.

Dat ze geen oren hebben weet ik ook wel maar het gaat om bep frequenties blijkbaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je opbrengst met muziek en wat is je opbrengst zonder muziek? heb je ook jimi Hendrix geprobeert en kon je daar niet mee kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel Dr Greenthumb en Amnees

 

Chriet misschien moet je niet zo snel mensen idioot noemen what comes around...

 

Dank je wel Dr Greenthumb en Amnees

Trouwens is toch ideaal voor in een hok zoals het mijne...

 

Chriet misschien moet je niet zo snel mensen idioot noemen what comes around...

Share this post


Link to post
Share on other sites

joh gaat t gewoon testen

 

maar zet dan wel je afzuiger uit anders blaas je alle muziek weg......................

:lol:

Edited by Aad
Lege ruimte posten is niet de bedoeling en gaarne weer wat meer respect svp in de toekomst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moest ik nu 2 hokken hebben ik probeerde het meteen en de ronde erachter nog eens maar dan met andere verdorie had er toch beter 2 gemaakt e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai 24/7 Vogelzang Nederland-België (CO131, tussenstand 1-0 voor Nederland), en grappig daarbij is dat soortgenoten buiten mee gaan fluiten. De bladmondjes van je planten gaan er echt van openstaan, ff zoeken hier op het forum en je vindt wel een paar redelijk recente topics.

 

edit:

> Klassieke muziek om plantgroei te bevorderen: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=80646

> sonic bloom, Sonicbloom: Frequentie laat planten als een gek groeien: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=80064

 

gallery_22220_11124_29245.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moest ik nu 2 hokken hebben ik probeerde het meteen en de ronde erachter nog eens maar dan met andere verdorie had er toch beter 2 gemaakt e

 

 

al heb je 2 identieke hokken dan kun je nog zwaar verschillende opbrengsten hebben, been there done that, als dit bewezen is, waarom word dit deze methode dan nergens toegepast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ GroenGif :( :lol: ;) ;)

@ Amnees Omdat er blijkbaar veel niet in geloven denk ik en er misschien niet bij stilstaan...

 

Ga nog eens wat research doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer rinus met het nr marloes ik wil met jou onder de douche ;)

 

of zouden ze dan meteen je hokkie uit rennen? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik ben eigenlijk ook wel zo,n idioot die voor zulke dingen openstaat; zonder dat ik t meteen hoef te proberen overigens.

Ik zag in het filmpje van jorge cervantes ook een kweekkamer, die met Bach werd verwend; elk geval ik vond t wel erg mooi! probeer t, maar ook die andere noodzakelijke stappen, he!!! :lol:

Jorge cervantes, zie you tube films, rubriek algemeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoho! Geen klassieke muziek doen, maar heavy metal. Zoek die aflevering van Mythbusters maar op;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raad aan om flink wat hardcore te draaien, dan gaan de plantjes lekker stuiteren en maken ze stevige vertakkingen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een geweldig idee om af en toe een deuntje op te zetten. Het zelfde idee als met je planten praten, en ik heb van me ma geleerd dat dat goed is. ik doe een beetje bach, ravi shankar, bob marley. zo lang t lekker relaxed is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb zelf ook de radio aanstaan op radio 4, en aan de meeropbrengst valt niks op te maken.

Maar....... voor mezelf een oase aan rust.

Als ik weg ga zet ik ook de radio aan voor de hond.

En planten zijn niet zo dom als ze eruit zien, dus wie weet........

Respect is altijd goed of je nu een plant, beest, aap, etc.......alles wat leeft heeft gevoel.

Misshien iets om rekening mee te houden.......ook al klinkt dit overdreven.

Ik weet het vaag, heeeel vaag, maar er is meer tussen hemel en aarde dan we eigenlijk kunnen bevatten.

Ach ja, ieder zijn ding...

 

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

grote flauwe kul speciaal .

toen de wietplant vroeger in het wild ontstond zal er best bij toeval wel eens

es ooit een minstreel voorbij zijn gelopen die een vrolijke riedel speelde .

maar voor de rest hebben de stumperdjes er toch geen ene flikker aan.

dan zou er toch bij elk boomgaard , akker of maisveld een tremendeuze gettoblaster staan te schallen .

hallo het is 2012 en die mietjebusters verzinnen het ook waar je bij staat .

ik heb al schade aan mn toetsenbord van toen ik las dat wietplanten zo intelligent zijn en een zeer voorhoofd jongeh !

keihard van t lachen op laptop voorover geslagen .

whaaaaaaaaaaaaaaahahahhhahhahhahi.

 

ps;strax worden ze nog zo intelligent dat ze je s ochtens wakker maken van wij wouden wel wat drinken .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

de wietplant bestaat al langer dan de mens, de mens hoeft helemaal geen rol te spelen in de muziek voor je planten. dieren geluiden lijkt me intressanter en geloofwaardiger, als de huismondjes zich open zetten doordat ze 1 uur voor het licht aangaat vogeltjes horen fluiten en hierdoor al actief zijn voor de zon opkomt lijkt me dit een groot voordeel. het word wel lastig voor de buren, grote speakers lijkt me geen optie. ik dacht meer aan steekspeakertjes ingebouwd op de Blumat Sonicbloom Special <- welke nog moet uitgevonden worden ;)

een bose surround systeem voor in de tent lijkt me er een klein beetje over ;)

plantjes zijn echt wel intelligent!! vooral de cannabisplant is één van de meest intelligente! hun hebben de wereld veroverd beter dan ceasar, beter dan hannibal, beter dan welke mensenbeschaving ooit :( vanuit azie en zuid amerika... verspreid nu over gans de wereld! dominerend in de mensenmaatschappij! super sterke overlevings en voortplantingsdrang! een wereldveroveraar zonder doden... ze voelen, ze weten, ze hebben zintuigen zoals wij geen kennen. ze weten wie de sterkste in de buurt is en wie zal domineren. ze voelen ook of ze alleen met allemaal vrouwen op een plaats staan en/of er een mannetje bijstaat ergens, hun gedrag is heel anders!

ik heb net deze gedownload All the bird songs of Britain and Europe - Jean-Claude Roche http://depiraatbaai.be/torrent/6298937/All...an-Claude_Roche

This is a set of audio clips of around 400 UK and European birds split into four folders. They are listed under their Latin names, but in each folder there is a simple guide as to the name of each file....

ik ga em proberen. 1 uur voor het licht word voor 2 uurtjes lijkt me wel goed om te beginnen... na een uurtje licht zullen ze wel wakker zijn zeker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Gahstly Ones (zie YouTube) daar doen ze het razendsnel op,... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

Er zijn wel aanwijzingen dat planten op bepaalde soorten trillingen reageren.

Zo is er een nederlands octrooi wat met een bepaalde techniek de kieming en groei van zaailingen beter zou doen gaan.

Op zich niet onlogisch omdat door trillingen feitelijk energie kan worden overgedragen.

Als het al werkt is het dus een hele specifieke soort trilling.

Amenesia doet het goed op Jan Smit, PP vooral Bach en Silverhaze rockt op Slayer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Death metal

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...