Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

YungBuddha

'Coffeeshops massaal over op alcohol'

Recommended Posts

'Coffeeshops massaal over op alcohol'

 

Coffeeshops zullen door de invoering van de wietpas massaal overstappen op de verkoop van alcohol. Dat zei Michael Veling, coffeeshophouder en voorzitter van de Bond van Cannabis Detaillisten vanavond op AT5.

 

Video hier -> http://www.at5.nl/artikelen/76465/coffeesh...aign=at5+nieuws

 

Het kabinet is van plan per 1 januari 2013 de wietpas in te voeren in de stad. Dat betekent dat coffeeshops besloten clubs worden. Wiet mag dan alleen aan pashouders worden verkocht en niet langer aan toeristen. De doodsteek voor de branche zegt coffeeshophouder Michael Veling: 'Dat is het einde van mijn onderneming.'

 

Veling waarschuwt ervoor dat van de 220 coffeeshops in de stad er volgens hem wel 180 overgaan op de verkoop van alcohol: 'Als we dat een verbetering willen noemen van het woon- en leefklimaat in de stad, ga je gang!'

 

CDA-fractievoorzitter Marijke Shahsavari is juist blij met komst van de wietpas: 'Dat probleem met die softdrugs wordt steeds groter omdat je het ook beschikbaar maakt. Mensen komen uit alle delen van de wereld naar Amsterdam om hier eens lekker stoned te worden. Verschrikkelijk!'

 

De wietpas is pure symboolpolitiek volgens GroenLinks-fractievoorzitter Marieke van Doorninck: 'Wat krijg je natuurlijk met die wietpas, dat een heleboel mensen die graag softdrugs gebruiken en die dat in principe op een rustige manier willen doen, verbannen worden naar de straathandel. Waar je als overheid overigens helemaal geen kijk meer op hebt. Dus je gaat terug naar de manier waarop softdrugs in andere landen verkocht worden. En wat zie je daar, het drugsgebruik is zeker niet minder dan in Nederland maar je hebt wel veel meer gezondheidsproblemen.'

 

Marijke Shahsavari: 'Diegenen die pleiten voor legalising en het gangbaar maken van coffeeshops en het gebruik van drugs, die doen dat alleen maar uit oogpunt van, je kunt het niet uitroeien dus je moet je er maar bij neerleggen. Dat is dus niet uit overtuiging dat het goed is voor mensen.'

Share this post


Link to post
Share on other sites
CDA-fractievoorzitter Marijke Shahsavari is juist blij met komst van de wietpas: 'Dat probleem met die softdrugs wordt steeds groter omdat je het ook beschikbaar maakt. Mensen komen uit alle delen van de wereld naar Amsterdam om hier eens lekker stoned te worden. Verschrikkelijk!'

 

 

 

Marijke Shahsavari: 'Diegenen die pleiten voor legalising en het gangbaar maken van coffeeshops en het gebruik van drugs, die doen dat alleen maar uit oogpunt van, je kunt het niet uitroeien dus je moet je er maar bij neerleggen. Dat is dus niet uit overtuiging dat het goed is voor mensen.'

 

 

Wat zou je er van vinden als ik je vastbind op mijn bed en heel je bek volschijt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk denk ik dat ze dat wel lekker gaat vinden

 

CDA-fractievoorzitter Marijke Shahsavari is juist blij met komst van de wietpas: 'Dat probleem met die softdrugs wordt steeds groter omdat je het ook beschikbaar maakt. Mensen komen uit alle delen van de wereld naar Amsterdam om hier eens lekker stoned te worden. Verschrikkelijk!'

 

 

 

Marijke Shahsavari: 'Diegenen die pleiten voor legalising en het gangbaar maken van coffeeshops en het gebruik van drugs, die doen dat alleen maar uit oogpunt van, je kunt het niet uitroeien dus je moet je er maar bij neerleggen. Dat is dus niet uit overtuiging dat het goed is voor mensen.'

 

 

Wat zou je er van vinden als ik je vastbind op mijn bed en heel je bek volschijt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

0611929246.. zal d'r morgen eens bellen om een afspraak te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat zou je er van vinden als ik je vastbind op mijn bed en heel je bek volschijt?

 

;) ;) :P :spliff:

 

green-lady

(wat een schijtsooi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een subjectieve doos zeg. Jemig.

 

Met zijn allen op vakantie naar een oktoberfest lekker zuipen is volledig legaal. Vinden sommige mensen leuk. Is ook ongezond.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

een bek volschijten......daar hebben de Raggende Mannen een liedje over..........

 

dan moeten de tabakswinkels ook een pas hebben.....

en de slijter......

en de snoepwinkel......

 

dat is ook allemaal ongezond.

 

cad-ers denk hier maar eens over na: die kerk, daar moet maar eens een pas op gevonden worden.......ow wacht die hebben al een eigen partij, de PEDO partij.......hebben die al pasjes?????????

 

 

 

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
CDA-fractievoorzitter Marijke Shahsavari is juist blij met komst van de wietpas: 'Dat probleem met die softdrugs wordt steeds groter omdat je het ook beschikbaar maakt. Mensen komen uit alle delen van de wereld naar Amsterdam om hier eens lekker stoned te worden. Verschrikkelijk!'

 

 

cda...de tolerantie partij... :spliff: ;) :P

 

welk probleem???...komt ze wel eens in AMSTERDAM ;) ?....

 

 

 

IN DE JAREN 70/80 WERD JE GEK VAN DIE STRAAT DEALERTJES :D ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
CDA-fractievoorzitter Marijke Shahsavari is juist blij met komst van de wietpas: 'Dat probleem met die softdrugs wordt steeds groter omdat je het ook beschikbaar maakt. Mensen komen uit alle delen van de wereld naar Amsterdam om hier eens lekker stoned te worden. Verschrikkelijk!'

 

 

 

Mens lul toch niet zo stom!! Inmiddels is allang bewezen dat in ons land MET coffeeshops het cannabisgebruik lager

is dan in de ons omringende landen en de States! Het probleem met softdrugs wordt alleen maar GROTER als je het niet beschikbaar maakt. Dus ACHTERDEUR aanpakken !!!!!

 

Coffeeshops kwamen er om de hard-drugs te scheiden van de softdrugs en zo de problematiek oplossen.

Dat is gelukt en mogen we ons niet meer laten afnemen. Amsterdam 420 gaat een feest worden..... een feest om het intrappen van de achterdeur te starten!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder medisch wetenschappelijk bewezen feit wijst erop dat marihuana beduidend minder gevaarlijk is dan tabak, alcohol, het inademen van uitlaatgassen, religieus extremisme of onwetendheid.

Bovendien leidt het gebruik van marihuana niet tot het sexueel misbruik van kinderen.

Misschien moest U het eens proberen, CDA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou bijna denken dat ze die pas gewoon invoeren en dat het probleem op de straat groter word.

Kunnen ze klagen dat het wiet probleem steeds erger word en willen ze het helemaal verbieden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwah, die Marijke is vast voorstander van een grotere keuzevrijheid voor "drugsgebruikers" .

Ik kom veel in het Oostblok en daar heb je niet die schrale toonbankjes met alleen maar wiet.

Nee, dat is vaak een kofferbak of bestelbus waar je je echt kunt uitleven:

Een paar zakjes (slechte) wiet. Opium, morfine en heroine in hapklare pakjes. XTC in klein en medium verpakking, Cocaine, Meth, Crystal Meth, (ja echt, je kunt kiezen) Ik heb er zelfs Krokodil bij gezien. Die laatste is niet zo populiar bij deze SRV wagentjes: de klanten leven te kort om er rijk van te kunnen worden.

Nee echt Matijke weet waar ze het over heeft en heeft het echt goed voor met de bevolking.

Overigens hebben ze daar veel meer Politie en ook veel ruimere bevoegdheden: Als twee mensen zeggen dat je gebruikt of dealt dan is dat voldoende voor een veroordeling. En dat is natuurlijk ook heel handig als je schulden hebt bij je dealer ;). En toch hoef je zelden meer dan een dag te zoeken naar zo een "distributeur".

 

Een zonnige toekomst ......

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
welk probleem???...komt ze wel eens in AMSTERDAM ;) ?....

 

 

ze woont in Amsterdam.

 

 

 

zie nu pas het filmpje overigens. Word een beetje agressief van mensen die deze functie uitvoeren en zo'n enorme onzin uitkramen.

 

*kijkt ondertussen naar buiten, ziet honderden minderjarigen zuipen, op hun bek gaan, kotsen, en mijn tuin smerig maken*

 

gelukkig is dat maatschappelijk geaccepteerd.. gaap

Share this post


Link to post
Share on other sites

We weten nou in ieder geval wat jou fetisj is amnees. ;)

 

Maar jezus t****g want een dom wicht zeg, die andere dame heeft gelukkig een iets realistischer beeld van de werkelijkheid. (ben haar naam ff kwijt, wake and bake :spliff: ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik word ook agressief van dat mens ;)

Echt heel fout zeg ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit echt enorm spijtig maar ben wel blij nog zoveel oppositie te zien van de Nederlanders zelf ;). Ik denk dat ik toch maar een kijkje kom nemen op 4/20 a'dam...

 

belachelijk hoe archaisch sommige politiekers de situatie nog bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou bijna denken dat ze die pas gewoon invoeren en dat het probleem op de straat groter word.

Kunnen ze klagen dat het wiet probleem steeds erger word en willen ze het helemaal verbieden B)

 

Dat is ook precies welke kant we nu op gaan..

Hoe krijg je dat algemeen aangeleerde beeld van wiet=slecht/crimineel/drugs en alcohol valt wel mee en is geen drugs uit de mensen hun hoofd?

Ik krijg al de kriebels als ik ergens weer het typische "alcohol en drugs" hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik heb hier een filmpje voor haar wat Amsterdam te wachten staat als dit hele gebeuren doorgaat.

 

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
CDA-fractievoorzitter Marijke Shahsavari is juist blij .........dat het goed is voor mensen.'

 

 

Wat zou je er van vinden als ik je vastbind op mijn bed en heel je bek volschijt?

 

hahahaha, precies wat ik dacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees heeft gelijk. Alcohol veroorzaakt de samenleving veel meer schade, waarom verbieden ze dat niet, om in kroegen te drinken? Brengt alleen maar onrust en lawaaioverlast voor omwonenden; allemaal van die losgeslagen sukkels. Oh nee, daar durven ze niks tegen te doen, omdat ze bang zijn dat er onrusten komen. Stelletje clowns.

 

Greetz,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een subjectieve doos zeg. Jemig.

 

Met zijn allen op vakantie naar een oktoberfest lekker zuipen is volledig legaal. Vinden sommige mensen leuk. Is ook ongezond.

 

P

 

En alcohol is zeer verslaven en alcohol is dodelijk!

 

Amnees heeft gelijk. Alcohol veroorzaakt de samenleving veel meer schade, waarom verbieden ze dat niet, om in kroegen te drinken? Brengt alleen maar onrust en lawaaioverlast voor omwonenden; allemaal van die losgeslagen sukkels. Oh nee, daar durven ze niks tegen te doen, omdat ze bang zijn dat er onrusten komen. Stelletje clowns.

IDD!

 

Wanneer zullen ze nou eindelijk inzien dat het overgrote deel van de cannabis gebruikers in begrippen "vrij nette burgers" zijn die door de maatschappij in een hoek worden geduwd en in sommige gevallen worden uitgekotst.

 

Als je mensen als beesten behandeld, dan worden het beesten...

Als je mensen als criminelen behandeld, worden het criminelen...

 

Als je mensen in hun waarde laat en alleen de onruststokers aanpakt, dan heb je een wereld zoals iedereen het eigenlijk zou willen...

 

 

Ook zijn er mensen die goed met alcohol kunnen omgaan en niet voor overlast zorgen.. DAT KUNNEN WIJ blowers OOK!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens, als ze zo doorgaan met slappe regels invoeren, waarom verbieden ze dan ook slagroomtaarten e.d. niet? Kost de maatschappij ook een hoop geld, het behandelen van hart- en bloedvaten ziekten. Och ja, laten we ook maar een mcdonaldspas invoeren, want die shit is ook zwaar ongezond. B)

 

Greetz.

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Och ja, laten we ook maar een mcdonaldspas invoeren, want die shit is ook zwaar ongezond. ;)

 

Klopt! Ik zag van de week bij het programma 'Radar' iets schokkends. :whip:

De 'resten' die je overhoud na het slachten worden normaal weggegooid of gebruik in hondenvoer. Er is gebleken dat in Amerika die resten worden gewassen met AMMONIA, dan hou je een pudding over op het laatst.. en die drap gooien ze in de hamburgers van Mac Donalds.

Ze konden niet met zekerheid zeggen of deze praktijken ook in Nederland aan de orde waren.

 

Gelukkig kwam ik er toch al niet.. ;) Vies vreten.. B)

 

Het is nergens zo lekker en gezond als thuis uit eigen keuken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wassen met ammonia heb ik idd ook al wel eens van gehoord, is om ziektekiemen dood te maken maar vervolgens proeft het dus smerig en moet je er weer smaakstoffen aan toevoegen.

E250 is ook een leuk stofje in vlees, ooit een stukje brood met salami erop een nachtje in de koelkast laten staan? volgende ochtend is het brood rood en de salami grauw. komt omdat ze dat vlees veel te lang opslaan, daardoor ziet het er niet meer lekker uit, en maken ze het weer rood met E250, wat tevens een conserveermiddel is, en in je maag wordt omgezet in een kankerverwekkende stof(krijg je dus darmkanker van), let maar eens op de etiketten van vlees, zit in zowat al het vlees, maar is het ergst bij plakjes vlees(omdat ze dan elk plakje individueel ermee behandelen) en echt onnatuurlijk rood gekleurd vlees

 

ook nog wat ander leuks, sinasappelsap. dat wordt ook veel te lang opgeslagen waardoor de smaak er volledig afgaat, en er dus smaakstoffen aan toegevoegd worden om het weer smaak te geven, daardoor proeft 1 merk appelsa altijd hetzelfde maar zijn er wel verschillen tussen de merken.

 

dat restvlees gaat trouwens lang niet alleen naar hondenvoer, zijn best veel dingen waar op het etiket 'seperatorvlees' staat, oftewel slachtafval(knakworsten bijv.)

 

zijn zoveel van deze zaken dat ik niet eens de moeite neem er op te leten, je kunt er tegenwoordg toch niet meet omheen, al het eten in de supermarkt is wel iets mee dus als je gezond wilt eten zul je verhongeren, en vrselijk veel tijd kwijt zijn met al die etiketten doorlezen en opzoeken wat het allemaal betekent

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alcohol veroorzaakt de samenleving veel meer schade, waarom verbieden ze dat niet, om in kroegen te drinken? Brengt alleen maar onrust en lawaaioverlast voor omwonenden; allemaal van die losgeslagen sukkels.
Simpel, met een gelegaliseerde en ingeburgerde hard drugs als Alcohol kan de regering veel meer binnen halen als met softdrugs. Denk hierbij aan accijns die de staatskas echt flink spekken, neem daarbij dat half den haag met aandelen in de farma industrie zit en je snapt waarom een legalisering, of iig regulering, van softdrugs funest zou zijn. immers uit onderzoek blijkt dat blowers steeds minder alcohol consumeren, bovendien gebruiken ze veel minder medicijnen. Ergo conclusio, er is maar 1 ding waarop dit hangt en dat is geld...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...