Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Hoge start ec en laag eindigen

Recommended Posts

B) yeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok haze starte je eerst op ec 2.0 en einde kweek 1.2 ? zoiets toch?

en pp 3.0 stsrt en einde kweek 1.5?

 

hoe start en eindig je nu ? en wat is de reden dat je aangepast hebt ?(de resultaten waren niet onaardig toch B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij wit water ik in op 2 en bij haze op 1,5. Starten en eindigen =gelijk. Week 1 ec van 1,5 en haze 1.

 

Planten bleven kleiner had ik het idee....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus gaat nog steeds van hoog naar laag alleen start je een stuk lager omdat plant anders iets te kort klein blijft ?

 

ik ben het ook ergens aan het toepassen , met amnesia ik ben gestart met ec 2.0.

ik heb inderdaad ook dat de plant veel kleiner blijft (wel mooie planten maar een stuk compacter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is 1 van de hulpmiddelen die ik toepas wanneer ik extreme groei wil remmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me hoe groter het wortelgestel hoe groter de plant.

 

ik heb het liefst dat mn wortels zsm lang genoeg zijn om te gaan vloeden van onder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dat nou weer voor domme opmerking Jeice, je wil toch juist je gewas generatief aansturen nu :D

 

 

 

Racker, stel je hebt zeeen van tijd en heel veel water :P

 

Kan het kwaad om je mapito eerst te spoelen, te resetten naar laten we zeggen ec 0.6/0.7 ph 5.6 en daarna hoog in te wateren, (2,0.?) en dit desnoods 2x door je kratten te laten lopen om op een goede/hoge startwaarde te komen?

 

Kan me herinneren dat iemand ooit ergens poste dat je niet te overvloedig moet inwateren voor het planten van je stekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat een verzadigt medium bijna niets opneemt. Als een pot mapito 10ltr water kan bevatten en je spoelt daarna, waarom zou de voedingsoplossing dan de plaats van het kraanwater innemen? In theorie zullen de zouten wel naar het water gaan met een lager zoutgehalte maar ik vrees dat daar niet veel tijd voor is als je gaat spoelen.

 

 

Beter is om op voorhand de verhoudingen te geven die je bij de start weer nodig hebt. (einde bloei dus) Zo doe ik t en ik heb altijd een groene start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vat em ja. Maar als je perse je mapito wil omgooien na de draai en spoelen, lijkt het me dus handig om met een extra hoog ec in te wateren. Denk dat ik het zo ga doen, evt pas 2 dagen na het spoelen, ondertussen 3 lampen erop. zo is de bovenkant waar de stekken inkomen al weer aardig opgedroogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeice als je na spoelen met water 1 dag lampen aanlaat is de mapito weer wat ingedroogd zodat het je startoplossing weer wordt opgenomen.

op bovenstaande manier kan je toch met water spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bedoelde ik ja :D

 

maar ga ook wat hoger starten volgende ronde. enkel de 1e week waarin ik sowieso geen water geef. daarna weer normale waardes vloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...