Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tim

goldlabel 60/40 vs canna coco hydro mania

Recommended Posts

@wazzup

Ph te laag? .

Dit wordt toch ook geadviseerd op het schema?

 

Ik start bijna altijd met 5.5 / 5.6..

Nooit geen problemen op canna slabs.

 

Ps. Vatverwarming aan op 21/22graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net toch weer ff gaan kijken..

Zie ik toch op de geel wordende blaadjes roestvlekjes ontstaan....

 

Nu krijg ik het ff spaans benauwd :wacko:

 

ook in de smartpots ontstaar het nu lichtjes...

 

Dus ff andere ph en ec mtr gepakt.

1.1.5 extractie gedaan.

 

Ec 0.8

Ph 5.8

 

Ik weet het echt niet meer.

 

Dat het medium iets te nat was oke.

Maar ik heb dit wel vaker gehad. Maar roestvlekken? ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig geen buurman van cannaz? :wacko:

 

Zuur man. Succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorige week een flinke tegenslag gehad ergens anders.

Waar ik alles weg moest halen.

 

Maar ik denk dat het hier ook gaat gebeuren...

 

Noodplan....

 

1x600watt aan.

Bevochtiger op maximaal.

Afzuiger uit.

op zoek naar een hoge lv dus. Zodat ik de huidmondjes an laten openen.

Gezien ze wel dichtstaan gezieb de paarse stelen en droge bladeren.

 

Voor donderdag geen verbetering? .

Dan ktrijgen we nieuwe dames zaterdag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp dit even niet. :wacko:

Even kijken wat het noodplan gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lage lv zorgt toch ook voor sluiten van de huidmondjes.

 

Paarse steeltjes.

Geel blad

droog blad.

Geen opname.

 

Mijn problem :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn f5 knop pleurt er zolangzamerhand af met dit topic en nog geen foto gezien. :wacko:

Ben echt benieuwd naar de cocomix-in-slab test.

Ben er nog niet achter of het technisch ook te maken is.(aanpassing vulmachine)

Ik hoop niet dat je overnieuw moet beginnen. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het meten van EC of pH in de grond moet er eerst een grondmonster aangemaakt worden.

Voor een mengverhouding van 1:2 gaat dit als volgt:

 

- Vul de bijgeleverde ABC-monsterbeker tot maatstreep C met demiwater.

- Vul de beker aan tot maatstreep A met de te bemonsteren grond (verwijder steentjes e.d.).

- Schud de beker krachtig.

- Laat de grond bezinken en meet de EC en/of pH in het water erboven.

- We meten nu EC en/of pH bij een schudverhouding van 1 deel grond op 2 delen water.

 

Indien de grond teveel water opneemt (bijv. bij droge turf), moet een schudverhouding gebruikt

worden van 1 deel grond op 5 delen water. Vul de ABC-monsterbeker tot maatstreep B met

demiwater en tot maatstreep A met de te bemonsteren grond.

Om de EC-waarde van een 1:2 extractie te krijgen moet de gemeten EC-waarde met 2½

vermenigvuldigd te worden.

 

 

http://www.nieuwkoopbv.nl/pdf/GEPH-119Ned.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: Mocht ik nou toevallig zo'n beker hebben :rofl

 

1.2 of 1.5 tja de waardes zijn vrij gelijk...

Coco uitnijpen gaf dezelfde waarde..

 

 

Ik wil graag een bevestiging op mijn gedachtengang van het sluiten van de huidmondjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: Mocht ik nou toevallig zo'n beker hebben :rofl

 

1.2 of 1.5 tja de waardes zijn vrij gelijk...

Coco uitnijpen gaf dezelfde waarde..

 

 

Ik wil graag een bevestiging op mijn gedachtengang van het sluiten van de huidmondjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook de Ec waarde vermenigvuldigd?

Zo niet kom je behoorlijk verkeerd uit natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het blijft gissen naar je ph/ec op die manier vind ik. als je verkeerde waardes meet en van daaruit je voeding aanpast vererger je het alleen maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeps.

 

Ik vreet me echt op nu haha..

Hoge lv van 70% is bereikt i.c.m 26gr temp.

 

Ik blijf hier slapen i think :wacko:

bel me vrouwtje nu eerst ff haha

 

totaal zijn er nu 35 stekken slecht."canna coco"

35"redelijk groen "gold label"

En 20 zijn gezond groen " verspreidt over beide mediums.

 

Lampjes gaan over 2uur uit en de bladeren hangen slap.

Dus ze zijn moe... Net als hun baasje..

 

 

@amnees.

Ik pas niks aan aan me vat. Want dat zit gewoon goed.

 

Medium te nat.

Lv te laag

 

dat is gewoon de oorzaak.

Dus geen water geven en een hoge lv moet toch de oplossing zijn.

Mocht dit niet helpen laat ik zowiezi een proff bodem analyse doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij 43% sluiten de stomata niet

 

Wel wordt er erg veel vocht uit de plant gezogen

aangezien ze te nat staan en nog veel te jong zijn om dit aan te kunnen worden de bladeren leeggetrokken

 

Waarom je nu vlekken krijgt weet ik niet je zegt dat de ph goed is

 

Voedingsgebreken ontstaan door verkeerde ph

 

 

Weet je t zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben voornamelijk 25% lv gehad he :wacko:

De steeltjes worden geheel donker paars. En de bladeren zijn licht groen/geel.

Dus dat zegt genoeg eigenlijk i.c.m een te nate coco

 

de ph klopt echt. 2 geijkte meters gebruikt.

 

Uitknijpen coco 5.8

Drain 5.8t

1.1.5. 5.9

 

 

thnx chriet voor de info..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min 19. Voor 1 uur...

 

Nu is deze min 20-21.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil graag een bevestiging op mijn gedachtengang van het sluiten van de huidmondjes..

 

 

Ik wil graag een bevestiging op mijn gedachtengang van het sluiten van de huidmondjes..

 

 

Bij 43% sluiten de stomata niet

 

Dat kun je niet zomaar aannemen, daarvoor is er vpd uitgevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk wel ja, maar als je blaadje dan weer 5 graden kouder is dan je lucht, staat die zeker weten weer open.

 

Leuk he :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je, het hoeft niet eens de lage temperatuur te zijn maar een snelle daling van de temperatuur werkt ook heel vervelend. Eigenlijk moet je als de lampen uit zijn nog een half uurtje doorverwarmen, anders leg je de plant te abrupt stil en krijg je rode steeltjes. Te snelle temperatuurswisselingen kan een reden zijn maar ook zuurstofekort bij de wortels (te nat). Dus als je een hokje met een hoge delta-t hebt (verschil tussen aan en uit) en je ventileert flink dan kan de temperatuur binnen een minuut of 2 dalen van 28 naar 20 graden (bij 30 keer verversen per uur). Bij substraatverwarming hebben je planten er minder last van. Hoe groter het medium, hoe meer de substraat temperatuur na-ijlt bij de daling van de omgevingstemperatuur. Dat geldt niet alleen voor afkoelen maar ook voor opwarmen trouwens.

 

De substraat ec meting is niet voor hydro media maar voor potgrond. Met kokos en kleikorrels gaat je dat niet lukken denk ik :wacko:. Bij steenwol trek je simpel een sample een spuit vloeistof, bij bydro media kun je over het algemeen ook de drain in de gaten houden. Uit de slabs verdampt niet zo veel, uit de smartpots des te meer, dus de ec in de smartpots zal eerder oplopen dan in de slabs is mijn voorspelling - ook ivm het volume van het medium. Ik zou me over die ec niet zo sappel maken. Je weet wat je er in stopt op dit moment, veel gaat er niet uit nog.

 

edit: bij een lage lv gaan je huidmondjes juist dicht om teveel verdamping te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
edit: bij een lage lv gaan je huidmondjes juist dicht om teveel verdamping te voorkomen.

 

Kunnen Whazzup, niet gaan.

 

Bij een lage temperatuur verdampt de plant opzich al niet veel. Bij een lage temp en lage RH% kunnen ze best openstaan. De plant doet dan wel niet veel meer vrees ik.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, onder een hps lamp hebben de blaadjes het over het algemeen niet zo heel erg koud gelukkig :rofl Wat meer voorkomt is de grote fout van de grote ventilator, door te veel luchtstroom krijg je ook meer verdamping en kunnen ze ook dicht gaan staan wat weer tot de beroemde verbranding leidt, door sommigen als "herfst" geïnterpreteerd :wacko:.

 

Maar ik denk wel dat Tim het juiste doet door de lv wat omhoog te brengen en zijn klimaat wat beter te sturen. Zo zie je maar weer, het advies om wat droger te kweken op Cocos is zo gek nog niet, zeker niet bij het inwateren.

 

Grappig dat je zegt dat worteltemperatuur hoger dan luchttemperatuur een kimaatfout is. Met licht aan ben ik dat met je eens maar in kassen waar de nachttemperatuur erg daalt houden ze hun planten zo juist goed. In heel veel kweken zijn de wortels 's nachts warmer dan de omgeving (als het licht uitgaat bij een grote delta-t bijv. 20-28 graden.

 

Overigens zat je helemaal goed met die pH hoor Tim, volgens mij is ie zelfs nog wat lager aanbevolen om te starten. Dat heeft ermee te maken dat planten de pH omhoog trekken in de groei en omlaag douwen in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door de drogr buitenlucht zal ik wanneer de lampen alle aangaan de lv weer drastische zakken.

Heb ik dan kans op hetzelfde probleem? .

 

Of veranderd het naarmate de planten zelf meer gaan verdampen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...