Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tim

goldlabel 60/40 vs canna coco hydro mania

Recommended Posts

Door de RH% snel te verlagen, past de plant zich aan op een lage RH%. Als je dus een vrij "droog" hok hebt, kan dat handig zijn achteraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook zo ja.

Nu eerst maar eens wachten op mooi volle wortels.

En volle plantjes.

 

Zodra ze goed aangeslagen zijn. Ga ik ze toppen

vervolgens ga ik ze croppen om een breed veld te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hoge rv is in begin alleen van belang als de stek zich nog moet beginnen met ontwikkelen, genoeg mooie wortels zorgt dat.de plant voor.zichzelf kan zorgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt deze coco test toch spannender als ik dacht.

Kan niet wachten op de volgende update. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom overmorgen met een fotoshoot.

En een overzicht betreft de bevindingen etc etc.

 

Want fotos van stekjes is nie zo spannend.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoeveel planten heb jij per m2 racker.

En bij wat voor voor groeitijd...

 

Stuk of 8,3 met een week of 2 voorgroei....elders, anders kost t je een oogst per jaar. Bloeihok moet constant op 12/12 branden.

 

Ik trek er dan tussen de 100 en 110gr p/plant af met bijna 700watt/m2

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met toppen, toppen bedoelt, ja tussen de 6e en 7e internode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

timmy jij bent goed... ik heb 240m3 afzuiging ............voor 2 lichtjes........iedereen denkt jij bent gek ...........maar het werkt al jaren goed.....zomer en winter

 

 

ben ook op zoek naar de ultime oplossing .......

 

plantje weet wat ze moet doen maar je moet haar wel even de kans geven om zich te uiten ......

 

greetz ernie :)

 

Heb mijn kolossus pas op 12 internode getopt ............pffffffffff weet niet wat ik er mee aan moet geen ruimte meer omhoog maaar word wel de beste oogst ooit heb nu al colas na 7 weken pffff ...........kut bio

 

 

hehehe :rofl

 

Ga ze volgende keer op 50 liter cocos zetten dan hou ik ze mooier groen dan op die bio shit denk dat ik dan eccht mn persoonlijk record verbeter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er ook bij :rofl ik lees gewoon met je mee Tim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker

 

Vanaf de 7e internode? .

Tel je dan totaal 7 internodes vanaf je hoofdstam

of hoe tel je dat? .

 

Daar heb ik nog nooit opgelet haha..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10428_13158_5761.jpg

 

Er is meestal nog maar 1 stam als je de 6e of 7e internode bereikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er een rede om m bij de 7e internode te toppen?

Of is dit meer een gevoelskwestie?

 

Anders moeten ze meer als 1 week op 18 denk ij zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan het begin van de bloei mag je eigenlijk zo goed als geen medium meer zien als je van bovenaf tussen de planten kijkt. Het licht wat tussen de planten door op je medium schijnt, had immers net zo goed op een blaadje kunnen schijnen.

 

Als je gewas echter te bossig is, en er totaal geen licht meer door de plant schijnt, dan krijg je veel fluffie topjes onderin. Dit is ook contraproductief.

 

Er is dus een balans nodig tussen voorgroeitijd/wanneer te toppen en hoeveel plantjes je op 1 m2 zet. Het soort plant heeft hier ook nog mee te maken.

 

Bij een soortje dat normaal 1m hoog wordt vanaf onderkant stam, heb ik uitgevogeld dat als ik tussen de 6e en 7e internode top, en daarna wacht totdat de 2 nieuwe scheuten ontwikkeld zijn, ik de ideale balans heb.

 

Mijn balans is dus; 30ltr potten, voorgroeien tot 6e internode, wachten op scheuten, op 12uur zetten. Zoals je ziet kijk ik hierbij niet naar dagen voorgroei maar alleen naar de plant.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ik heb er 6,2 ongeveer per m2 racker..

 

Maken die kratjes nog aardig verschil, ik heb die van action en jij van hornbach toch??

Action zijn 43x35

Share this post


Link to post
Share on other sites

30x40 of 31x41.

 

Door de zijkant van de vloedbak niet te hoog te maken vallen alle buitenste bakken met de rand over de vloedbak. Scheelt allemaal weer een beetje.

 

ik meet de m2 van de vloedbak altijd.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken zijn mooi aangeslagen.

Vanaf vandaag branden er ook. 3 lampen

Temp 27

Lv 30 :wacko:

 

dat is mooi kut maar ik kan er niks aan willen.

Want me bevochtiger trekt het niet. Maar toch weet ik zeker

dat dit geen groot hinder is

 

ik tel nu 5 internodes. Dus ff wachten en dan toppen...

Dan wachten op het moment dat ze mooi uitschieten...

 

We moeten een vol veld hebbenn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel nieuwschierig naar foto`s van je plantjes Tim :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat snap ik.

Maar ik kan ff geen pics uppen.

Me cam is nu ff weg... Zondag. Komt ie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zondag. Komt ie..

 

Het is Zondag. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi schematje zup!

dank je wel. Ik denk dat het belangrijk is om ook vooral een logisch schema te maken. Zal nog even een klein beetje toelichting geven:

 

1. Op coco altijd direct starten met voeden. Grootste fout is niet inwateren met voedingsoplossing maar met gewoon water. De kokos is nu verzadigd met water zonder voeding zolang dit er niet uit wordt gehaald door de plant of door verdamping. Om te voorkomen dat je coco in het begin te nat moet maken zit er in Gold Label Coco een heel klein beetje startvoeding reeds gemixed en wordt de coco al vochtig geleverd, zodat er slechts weinig water hoeft te worden toegevoegd. Om diezelfde reden ook altijd inwateren met wortelstimulator.

2. Start met een lage ec. Een lage ec is goed voor de vegetatieve ontwikkeling.

3. Voed continu en wissel niet af met voeding en water. Sterke EC wisselingen zijn niet goed voor je gewas. Kijk altijd naar je gewas of je goed zit met je ec. Liever iets te weinig dan iets te veel, zeker in de vegetatieve fase.

4. Bouw op tijd een voldoende magnesium buffer op voor de bloeifase (Ultra MG), met hoogtepunt in week 2/3 bloei.

5. Een hogere ec stimuleert de generatieve fase. Waar je vegetatief liever aan de lage kant zit, zit je in de generatieve kant daarom juist een beetje hoger.

6. Zolang de plant groeit geef je Roots mee. Roots heeft een wortelstimulerende werking, maar is tevens door de ijzer, de zeewierextracten welke groeihormonen bevatten en de toegevoegde aminozuren een zeer nuttige toevoeging voor de stimulering van de ontwikkeling van je plant.

7. Bouw je PK op naar week 5/6 (bij langbloeiende soorten later). Ultra PK is zeer geconcentreerd, geef dit altijd in de aanbevolen verhouding met je A/B. Voorbeeld week 6: per ml A/B 0,5 ml Ultra PK. Anders trek je de elementverhoudingen volledig uit elkaar en kun je gemakkelijk lock-outs krijgen door overmatig fosfor en kalium. Meng om die reden dan ook nooit andere PK boosters extra met het opgegeven kweekschema.

8. Bouw de ec ook weer af op tijd.

9. In tegenstelling tot sommige andere leveranciers adviseert Gold Label om relatief droog te kweken met Cocos, dus niet een continu verzadigd medium zoals met glaswol. Zie het als een hydro medium met enkele potgrond eigenschappen. Daarom wordt de coco ook al vochtig geleverd. Je hoeft niet meer met te natte ingeweekte kokos te beginnen.

10. Grote potten / kleine potten: De adviezen zijn voor gemiddelde potten (11 liter) per plant. Bij kleine potten verhoog je de ec, bij grotere potten kun je de ec over het algemeen verlagen.

 

Allerbelangrijkste: Naar je plant kijken en begrijpen welke voeding je voor welk doel geeft, dan kun je je observaties ook omzetten in bijsturing van je voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weer het maar helaas nog geen pics srry..

 

Wel krijg ik gvd oversl paarse steeltjes :wacko:

en een wat licht groen geel blad

 

temp min 19max27.

 

Lv is 25 tot 30. Helaas maar het is nie anders....

 

Ph drain 5.8 ec 1.0

 

Gift ph 5.5 ec 1.0

 

Nu maar hopen dat het bijtrekt nu de ultra mg meegaat :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...