Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hobbyboer83

wie o wie heeft ervaring met led?.....is t wat?

Recommended Posts

ja fuck, lijkt er eindelijk een doorbraak te zijn, heeft niemand het gezien..

 

:wave:

 

ik heb wel zen planten gezien 2 weken voor ze ongeveer klaar waren en dat heeft men ogen toch geopend.

of het echt 1.2kg was kan ik niet meteen zeggen ( nat mss ) :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

2gr per watt ? :wave:

 

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

OKé heb net ff men maat gebelt om toch maar wat duidelijkheid te hebben.

 

het was idd 1.2kg droog MAAAAR ( en nu komt de aap uit de mouw :wave: )

 

het zijn 4 x 150w LED lampen + 2 x 400w HPS ( 2 led lampen links, 2 hps int midden en nog is 2 led lampen rechts )

 

toen ik zen planten had gezien was het licht uit dus heb er niet op gelet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus 1400watt

 

1200/1400=0,86

 

Zonder die hps had ie 0,16 gehad wss,dus hij mag blij zijn met die hps erbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt toch al heel anders. :wave:

Nog steeds aan de hoge kant maar enigzinds geloofwaardig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg als je goed kweekt 1gr /watt , dus 2 x 400 = 800w zeg dus 800gram.

 

Hij heeft 1200 gram.....dus 400 gram van 600wat led...!!!!! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat je zou moeten doen? hps met plasma combineren, 2x600 met 1x300 watt plasma ofzo. heb je 1500 watt en draai je wss 1 op 1. Zoveel meer opbrengst is dat niet tov wat je maat draait.. maar dan wel echte grammen mooie wiet en geen uit de lucht gegrepen getal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwam op youtube twee intresante filmpjes tegen die een heel nieuw licht geeft op het led verhaal, kijk de volgende links en laat je wel of niet overtuigen

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie reclame filmpjes.

 

Bij HPS is de bladtemperatuur 10 graden Fahrenheit (ongeveer 5C) hoger als de omgeving temperatuur? Ze weten dus werkelijk niet waar ze het over hebben, half verdorde planten en dan vervolgens zeggen dat de bladeren super gezond en groen blijven etc.

 

Niet overtuigd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er komen zeker binnenkort in de toekomst lampen die prijslijk zijn voor de growers en een zeer hoge gram / per watt opleveren

maar die toekomst is nog ver weg :lol:

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het hele internet afgezocht sommigen zeggen van wel anderen niet.

Dit is wat ik van een website heb afgehaald en mij hebben overtuigd dat het nog niet perfect is,en ik citeer,

 

 

 

Wij verkopen geen ledlampen of ledlamp kweeksysteem.

Wij hebben na herhaaldelijk testen met diverse kweek ledlampen geen bevredigende resultaten weten te behalen en vinden deze led kweeklamp nog niet geschikt om te bloeien.

Het ontkiemen, voorgroeien en doorgroeien gaat wel goed onder deze ledkweeklampen. Wij blijven testen !

 

hoop je hiermee te hebben overtuigd

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed marketingsfilmpje, doch elke sukkel kan HPS planten onder LED zetten en er een filmpje over maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb het hele internet afgezocht sommigen zeggen van wel anderen niet.

Dit is wat ik van een website heb afgehaald en mij hebben overtuigd dat het nog niet perfect is,en ik citeer,

 

 

 

Wij verkopen geen ledlampen of ledlamp kweeksysteem.

Wij hebben na herhaaldelijk testen met diverse kweek ledlampen geen bevredigende resultaten weten te behalen en vinden deze led kweeklamp nog niet geschikt om te bloeien.

Het ontkiemen, voorgroeien en doorgroeien gaat wel goed onder deze ledkweeklampen. Wij blijven testen !

 

hoop je hiermee te hebben overtuigd

Lijkt een eerlijk verhaal. Heb je ook een bron?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij 2 growshops in breda konden ze mij geen antwoord geven op de volgende vraag. Ik haal nu 500-550gram af van een 600watter, om een indicatie van mn skills te geven. Wat haal ik van een ledlamp af? Wil de investering doen, maar hoor zoveel uiteenlopende verhalen over dat het nog te vroeg is om LED te gebruiken voor een kweek, en andere zeggen dat het zoveel beter is dan HPS. Als iemand hier antwoord op heeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom klinkt het zo aanlokkelijk om je HPS te vervangen, investeer dan in andere dingen om er meer vanaf te halen, dingen die zeker werken (nouja wat is zeker)

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef ze eens ongelijk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aldus Ed Rosenthal en vrij vertaald:

 

LED heeft theoretisch terdege de toekomst. Het probleem alleen met de huidige generatie LED lampen is dat ze gebaseerd zijn op meetresultaten uit het pre-LED tijdperk toen er nog geen enkele lamp 1 enkele golflengte kon uitzenden. Maw. het feit dat men 'toen' stelde dat plant x goed gedijt bij golflengte y wil niet zeggen dat dat onomstotelijk waar is, maar eerder 'bij benadering' waar zal blijken naar jaren van onderzoek (dat nog lang niet afgerond is).

 

Boerenverstand:

 

Zolang die 1cnt marge/kilo jongens er nog niet mee kweken is het geen serieus product.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb het hele internet afgezocht sommigen zeggen van wel anderen niet.

Dit is wat ik van een website heb afgehaald en mij hebben overtuigd dat het nog niet perfect is,en ik citeer,

 

 

 

Wij verkopen geen ledlampen of ledlamp kweeksysteem.

Wij hebben na herhaaldelijk testen met diverse kweek ledlampen geen bevredigende resultaten weten te behalen en vinden deze led kweeklamp nog niet geschikt om te bloeien.

Het ontkiemen, voorgroeien en doorgroeien gaat wel goed onder deze ledkweeklampen. Wij blijven testen !

 

hoop je hiermee te hebben overtuigd

Lijkt een eerlijk verhaal. Heb je ook een bron?

 

 

http://www.123tuintechniek.nl/kweektent-pakket

 

 

Onderaan vlak boven de fotos staat het

 

Bij 2 growshops in breda konden ze mij geen antwoord geven op de volgende vraag. Ik haal nu 500-550gram af van een 600watter, om een indicatie van mn skills te geven. Wat haal ik van een ledlamp af? Wil de investering doen, maar hoor zoveel uiteenlopende verhalen over dat het nog te vroeg is om LED te gebruiken voor een kweek, en andere zeggen dat het zoveel beter is dan HPS. Als iemand hier antwoord op heeft...

 

 

http://www.123tuintechniek.nl/kweektent-pakket

 

 

lees net boven de fotos onderaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...