Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tim

spint plaag from hell

Recommended Posts

Nu is het meenes...

 

In me hokje heerst er een beste plaag.

 

Stekken gedompeld in vertimic.

Om de 4 dagen gespoten met afwisselend. Vertimec.nissorun.pvp.

Dit tot week 3 groei.en ja goed op de onderkant vh blad.

 

Nu in week 2 bloei heb ik roofmijt uitgezet. Maar ze verdwijnen niet.

Het is echt een plaag geworden..

 

Wtf.

 

Iemand nog wat tips om het in toom te kunnen houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je maakt ze zo wel lekker resistent he? Tweede behandeling met hetzelfde middel en dan een rust-tijd aanhouden voor je met het volgende middel begint. Net als een kuur: wel afmaken. De meeste middelen moet je twee keer gebruiken en er is een maximum aantal keren dat je het normaal per kweekseizoen mag inzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt alsof je het alleen nog met het meer illegalere spul weg krijgt (dichloorfos, torque, etc.).

 

heb je ook goed de ruimtes er omheen behandeld? zitten er meerdere mensen in het pand? (huiskamer plantjes willen ook erg lekker zijn voor spint)

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's!!!!!! warmte en een droog klimaat met tocht zorgen voor spint toch? ! je kunt wat blad weg halen toch? niet veel bladeren, en daarna weer besproeien met jouw eigen antispint middel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen ,

 

ik heb ook eens spint gehad op S5 die bloeit weekje of 12 en t begon in bloei week 3.

en heb toen alle bladeren waar ze op zaten erafgehaald.zeer kritisch kijken onder ieder blad .

er was 1 plant die als thuisbasis van die kleine klootzakjes diende ik had besloten om deze er niet tussen uit te trekken

ivm verspreiding .

deze plant stond in de hoek van mn bloomroom.

deze plant heb ik met een draadje helemaal bijelkaar gebonden zodat ie geen andere planten raakt .

beetje sprayen met een bio-oplossing wat naar calippo ruikt .(2x per 5 dagen)

 

na een week was ik van meer dan 80 % verlost en zat alleen de thuisbasis plant nog onder,deze plant was ook helemaal geel aan

het eind van haar leven maar leverde nog wel wiet op !

 

al met al was dit mn beste kweek ! 110 gr / plant .

 

veel suc6 met die kleine klootzakjes !

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie altijd veel goedjes tegen spint (zelfs zwaar gif of kankerverwekkende middelen) dus hierbij een middeltje wat ik al sinds 2006 gebruik. Als ik spint heb, dan heb ik dat eigenlijk altijd pas in de laatste 2-3 weken. Dan spuit ik om de paar dagen (afhankelijk hoe erg het is) met Pireco. Is 100% biologisch, stinkt wel als de hel naar een knoflook-achtige instantie maar het werkt bij mij prima en het is niet duur.

 

http://www.pireco.nl/nl/Gifvrije-natuur/Tu...eg-en-Spint.php

 

Ik gebruik de vloeibare versie die ik in een plantenspuit mee geef, maar ze hebben zelfs professioneel spul die gasten.

 

In week 2-3 gebruik ik Plant Vitality Plus en vanaf week 4 geef ik 1x Pireco (preventief). Als ik aan het eind van de rit dan toch spint krijg, dan spuit ik elke 2-3 dagen. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangelijnde vertimec of pure?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pure verti amnees.

 

Het probleem nu is wel dat ik amnezen getopt.geknakt heb.

Dus is het een vol veld waar ik bijna niet meer bij kan...

 

Ik wacht maar ff af zodat de roofmijten een kans krijgen

Dan ga ik verder met behandelingen....

 

@doc

ja floramite kan ik niet meer aankomen. Behalve literflessen

a 550 euro :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tim

 

echt kloteman van die spint ze zijn tegenwoordig bijna tegen alle middelen resistent.

ik doe het nu zo. ik dompel ze onder in vertri en na 3 dagen spuit ik nog eens goed.

dan weekje wachten en dan gebruik ik a.r.t.s. spuit het erop en na zoon 3 dagen herhaal ik dat.

het stinkt wel dat goedje maar ik heb geen spint meer!!

 

daarna kan je altijd nog roofmijd uitzetten natuurlijk!

 

groetjes en sterkte man!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie ervaringen met Bioshock,en zoals al eerder aangegeven flink afwisselen van product.Kijk op de verpakking wat de werkzame stof is,want soms loop je dingen te mengen wat gewoon hetzelfde is.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier ook bioshock en mijn ervaring is positief, geef wel 2x de aangeraden hoeveelheid trouwens. Ik hoop hoe dan ook voor je dat je t onder controle krijgt.. succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de vorige ronde ook een spint EN trips plaag gehad. ben meteen gaan spuiten met Bayern Garden.

Dit hielp niet genoeg en ben daar mee gestopt, vervolgens een week later roofmijt uitgezet en zelfs dit was niet voldoende.

 

Wel kunnen oogsten maar met spinnenweb.

 

Na de oogst heb ik meteen een Hotbox Zwavelverdamper gekocht en deze een week lang in het lege hok laten dampen.

 

Geen beestje meer te bekennen!!

Planten staan inmiddels in week 5 bloei.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb pentakeep... Werkt wel hard

 

Sinds wanneer word pentakeep gebruikt tegen spint??En wat is de werking ervan dan??

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het probleem wordt veroorzaakt door stekkenboeren die steeds andere middelen moeten gebruiken om hun moeders spintvrij te houden, wat op den duur niet meer lukt. Spint die je zelf van buiten of van kamerplanten mee je hok inneemt zal je over het algemeen goed kunnen bestrijden, omdat ze nog niet resistent zijn. Vandaar dat sommigen prima resultaten hebben met een middel, maar dat dit bij anderen niks doet omdat de stekkenboer dat middel al eerder heeft gebruikt waarna resistentie is opgetreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zit wat in.

Dus ff nagevraagd.... Ja hoor.

 

Vertimec...

 

Dus zal ik dit schrappen.

 

De roofmijten kijk ik dus ff aan voor 1 week.

Dit zou toch moeten helpen lijkt me?

 

Anders nog een dosis erop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat het probleem wordt veroorzaakt door stekkenboeren die steeds andere middelen moeten gebruiken om hun moeders spintvrij te houden, wat op den duur niet meer lukt. Spint die je zelf van buiten of van kamerplanten mee je hok inneemt zal je over het algemeen goed kunnen bestrijden, omdat ze nog niet resistent zijn. Vandaar dat sommigen prima resultaten hebben met een middel, maar dat dit bij anderen niks doet omdat de stekkenboer dat middel al eerder heeft gebruikt waarna resistentie is opgetreden.

Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens, maar veel kwekers helpen hier ook aan mee door producten niet op de juiste manier te gebruiken en hun hoek onvoldoende te desinfecteren tussen de kweken. Dus ik zou zeker niet alleen de stekkenboeren de schuld geven. Waar ik het frequent ben tegengekomen was het voldoende om tussen de cycly door de ruimte heel erg goed te desinfecteren en volledig schoon te maken, nieuw substraat te gebruiken c.q. substraat schoon te maken etc. En natuurlijk externe spint bronnen te lijf gaan en zorgen dat je gewoon een overall draagt in je ruimte. Dat is helemaal niet overdreven hoor. Omdat je op kleine schaal kweekt wil nog niet zeggen dat de infectie risico's van een grote kweek niet op jou van toepassing zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus ik zou zeker niet alleen de stekkenboeren de schuld geven.

Tuurlijk niet, het is altijd beter om alle mogelijke besmettingsbronnen uit te sluiten. Als je eenmaal resistente spint in je hok hebt, of dat nou van de stekkenboer komt of door jezelf is veroorzaakt, kan je eigenlijk alleen je hok ontsmetten en opnieuw beginnen met schone stekken of zaadplantjes. Ik heb op de vensterbank een chiliplant staan waar ik de spint vrolijk over heen en weer zie lopen, maar ik doe er niks aan. Ik zorg er alleen voor dat ik er niet aankom voordat ik m'n hokje inga en ik was ook altijd eerst m'n handen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een nieuwe draai.

Alles is nieuw en schoon. En alles is gedesifecteerd met dettol

"wanden. Vloer"

 

Ook een overal draag ik. En handschoenen.

Alleen om eevoor te zorgen dat ik na het verlaten geen wiet geur op me kleding heb.

 

De spint zatcal op de stek. Maar normaal is het ook weg binnen 1week.

Maar dit keer hebben ze er schijt aan.....

 

Zal morgen stokken plaatsen. Zodat ze omhoog kruipen.

En om de dag maar ff bespuiten met pvp ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...