Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LED_KROKET

Wat voor verwarming te gebruiken tijdens de 'donkere' periode?

Recommended Posts

Nee, 1tje met 2 uitgangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk kan dat, natuurlijk niet met een gewoon klokje want dat zou achter lopen. (vat je uhm hehe)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit het Gamma krantje: Badkamerwandverwarmingsunit

Regelbaar verwarmingsveermogen tot 1300 watt - 19,95, ook verkrijgbaar als luxe wandverwarmingsunit à 34,95.

 

Weet niet wat het minimale aantal watt's is, maar gok 400-750 watt minimaal.

Maar misschien is dit nog wel verder te dimmen met een variac.

 

gallery_32840_13248_337378.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet doen, DAT FIKT AF.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gamma het is gamma.......

 

En dat om een paar tietjes te besparen of WATT!!?

Kan je voor een dubeltje gaan zitten maar dan ben je snel de kantklos en kan je gaan kantklossen :spliff:

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is iets als een kastverwarmer niets? Om in het inlaat traject te monteren, of bij de inlaat in het hok/tent?

Die maken verwarmers van 10 Watt tot honderden/duizenden Watt. Zit wel een prijskaartje aan, maar voor kleine verwarmers valt dat nog reuze mee. Dan heb je ook iets waar je echt iets aan hebt, zonder hoge verwarmingskosten. En kan thermostaatgeregeld.

 

Link naar de fabrikant: http://www.stego.de/nl/producten/verwarmen.html

 

Deze worden gebruikt om schakelkasten en andere kasten te verwarmen. Tegen vorstbeveiliging/condensvorming etc.

En dat is wat je wilt.

Voorbeeld: afzuiger zo zacht mogelijk, met de benodigde hoeveelheid luchtverversing, en ondertussen je inlaat of kast/tent verwarmen met een verwarmer. Thermostaat van de verwarmer op 25 graden, zodat ie stopt bij 25. En thermostaat van de afzuiger op 30 graden. Met een verwarmer die genoeg vermogen heeft om het hok te verwarmen, moet dat toch wel een goede oplossing zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zo moeilijk? In elke shop verkopen ze kanaalverwarmers. Goed en veilig. Maar ik blijf erbij dat het allemaal veel stroom kost en minimaal helpt.

Al je warmte gaat de schoorsteen uit als je afzuigen blijft, al is het nog zo weinig.

 

Het moest toch zuinig? Recirculeer je warmte dan....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het moest toch zuinig? Recirculeer je warmte dan....

 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je in dezelfde ruimte aanzuigt en uitblaast, zal je niet snel een te hoge temperatuur hebben, in een koele ruimte.

Ik snap toch vaak niet waarom er per se naar buiten uitgeblaasd moet worden. :spliff: Of van buiten aangezogen wordt. Tenzij je veel lampen hebt hangen, en je last hebt van te hoge temperaturen. Er is meestal in een ruimte wel genoeg verversing van buitenaf. Aanzuigen van binnenshuis vind ik nog steeds het beste, mede door de lekkere verhoogde co2, die mensen in huis produceren, en de temperatuur die dan meestal warm genoeg is.

 

Als je ruimte om de kast/hok/tent koud is, blaas je af in de ruimte, en zuig je aan in de ruimte. Is het dan nog te koud, verwarm je de kast/hok/tent met zo'n klein verwarmertje, en blijf je in de ruimte uitblazen. Dan verwarmt de ruimte meestal ietsje op, en slaat je verwarmertje minder vaak aan.....tegen de tijd dat het dan te warm is.....is het zomer...of zet je een raampje open, of zorg je voor een andere manier dat het kan afkoelen. Zoals een luchtverdeler..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed alternatief Racker, was er zelf niet opgekomen...heb er gelukkig ook nooit last van ;)

 

Minimaal afzuigen met behoud van onderdruk met kleine afzuiger, 1veilige verwarming

en eventueel lucht-recyclen

 

Lagere investering, minder verbruik en veiliger

 

cheerio

PP

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij zit ook in een dubieuze omgeving he Pierre. :spliff: Jouw afzuiging zal wel vol lopen met het licht uit. haha

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn zware zwoele nachten met die mediterraanse dames...hoge LV ook ;)

 

cheerio

PP

:spliff:

 

Jij zit ook in een dubieuze omgeving he Pierre. :D Jouw afzuiging zal wel vol lopen met het licht uit. haha

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je hok niet te groot is zal je genoeg hebben aan 2 heel simpele oplossingen:

1. aanzuigen+ afblazen in dezelfde ruimte

2. grote aardebak maken voor de planten met daarin een verwarmingskabel voor de nacht temp. Bij mij staat de tent in een kamer waarin niet verwarmd wordt. Je kunt geen enkele paars steeltje ontdekken en ik zie geen enkele groeiachterstand. De bodemtemp komt nooit onder de 20C.

Share this post


Link to post
Share on other sites
grote aardebak maken voor de planten met daarin een verwarmingskabel voor de nacht temp.

Dit werkt inderdaad perfect. Ik heb ook een verwarmingskabel die gewoon in het medium (in mijn geval cocos) ligt. Deze verbruikt maar 25 watt en staat maar ongeveer 25% van de tijd aan d.m.v. een simpele tijschakelklok. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je wortels lokaal te warm worden, want vochtige aarde geleidt de warmte heel makkelijk en de kabel wordt echt niet loeiheet.

 

Het probleem van een lage nachttemperatuur in je hok is dat je medium te veel afkoelt. Bij luchtaanvoer van onderaf wordt tijdens de lichtperiode dan ook steeds relatief koude lucht langs de potten geblazen en dan blijft de aarde te koud. Dit gecombineerd met te veel water (ze drinken niet) veroorzaakt paarse stelen en een trage groei/bloei. Sinds ik een verwarmingskabel gebruik en de aarde op minimaal 20º hou, heb ik nooit meer een paars steeltje gezien terwijl de nachttemperatuur regelmatig onder de 15º zakt. Je ruimte op een bepaalde minimumtemperatuur houden werkt natuurlijk ook, maar kost veel meer stroom en is nog gevaarlijk ook als je die goedkope kacheltjes gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sologreen: aanzuigen en afzuigen in dezelfde ruimte is wachten op schimmel. Misschien niet in alle situaties en bij iedereen, maar ik raad het je af, schimmel kan best wel een heel gedoe zijn als je het hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt daar geen ongelijk. Ik heb met mijn vorige tent (150x150) mee te maken gehad. MAAR, ik blies toen tegen een muurtje aan wat 75cm verder stond, daar ontstond schimmel. Veder nergens. Inmiddels heb ik een kleinere tent en blaas ik richting een raam af wat soms openstaat, je raadt het mss al: geen spoor van schimmel!!

 

Conclusie: met een beetje spelen van de uitblaas richting en raampje open/dicht is het heel erg goed te doen. Over een groter aantal m2 kan ik niet oordelen omdat ik daar geen enkele ervaring in heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar nu bedoel je ook iets anders dan in en uit blazen in dezelfde ruimte... als je voor een open raam gaat afblazen, blaas je niet uit in dezelfde ruimte :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet doen, DAT FIKT AF.

 

Gr

 

IK HEB NET EEN VORSTBESCHERMER VAN 14,95 GEKOCHT BIJ DE GAMMA.. :huh:

dit is gewoon een klein radiator van 450watt en ik heb daar een fannetje op blazen, kan ik em net zo goed weggooien??

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kwaliteit zal niet hoog liggen, maar heb al meer vertrouwen in een gesloten olie radiator systeem dan een gloeibak zonder beveiliging :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...