Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LED_KROKET

Wat voor verwarming te gebruiken tijdens de 'donkere' periode?

Recommended Posts

Hoi.. titel zegt genoeg eigenlijk ;)

 

Ik zoek iets wat wel zuinig is (op stroom) voor als de lampen uit staan anders wordt de temp hier gauw 15-17 graden. :spliff:

 

Bijna alle electrische kachels die ik kan vinden zijn tussen de 1000-2000 watt. Dat vind ik nou zonde want als ik zoveel stroom zal gebruiken

 

knal ik natuurlijk liever een 1000watt hps in me hok ipv die LED'jes :D ;) .

 

 

Dus... iemand ideen?

 

 

 

ps. ik heb geen centrale verwarming in de plantenkamer en het is op zolder. het is een kamer van 3.5m x 3.5m en de planten zitten in een 3x1.5 m tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt al elektronische kacheltjes van 300 watt en zelfs nog zuiniger, ik weet niet of die de warmte wel goed verdelen.

Als je al een ventilator hebt hangen kan je die misschien achter zon kleine verwarming zetten zodat je de warme lucht meer verspreid over een groter gebied. Als je nog geen ventilator hebt hangen, dan kan je beter kijken voor een kachel die dat niet nodig heeft.

 

Helaas zijn er geen zuinige elektrische kachels, warmte kost nou eenmaal stroom.

Misschien een idee om te kijken naar de mogelijkheden voor goedkopere stroom d.m.v. wind- en zonne energie, wel prijzig in aanschaf en waarschijnlijk voor velen niet te doen, maar dan pak je het in ieder geval wel bij het begin aan. :spliff:

 

En vergeet niet te isoleren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er geen het niet mogelijk om van een kamer even 2 pijpen door te trekken naar boven, dat je er een radiator bij plaats en alles een beetje isoleren .

 

Hangt je cv ketel op zolder dan ben je zo klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem een verwarmingmat van hotbox blijft de pot lekker warm . :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een broekstuk met thermostaatgestuurde klep die je warme uitblaas met bv 80/20 terug in je hok blaast. Kost moeite maar geen stroom.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moge LED,

 

ik kom zelf net om de hoek kijken, maar ik heb voor mocht het te koud worden.

Een Elstein donkerstraler klaar liggen met 2 standen armatuur, kosten totaal 35 Euro.

Wordt normaal gebruikt voor nest puppies, kippen of reptielen warm te houden.

Te koop in verschillende wattages, van 75W tot 250W.

als je Elstein donkerstraler intoetst op google krijg je keuzes zat.

Mvg BGB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een broekstuk met thermostaatgestuurde klep die je warme uitblaas met bv 80/20 terug in je hok blaast. Kost moeite maar geen stroom.

 

Gr

 

 

heb je daar een linkje van Racker :spliff: ?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je daar een linkje van Racker :spliff: ?

 

Nee, maar ik weet wel hoe je hem maakt.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.ikmaakeenbroekstukopmaatvoorjealsjewilt.nl

 

Leuk voor een nieuwe handel :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ook gewoon een normaal broekstuk pakken en een van de kanalen geef je een regelklep :spliff:

 

 

 

broekstuk-160-160-160mm.jpg combo_plus_sign2.png eu-growshop-luchttechniek-geurbestrijding-regelkleppen-regelklep-diameter-315mm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist....

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijg je dan geen probleem dat je geen verse lucht aanvoer meer krijgt als je bv 80 weer terug het hok in ramt lijkt het me dat je in/af voer van lucht verstoord word.

Ik bedoel als je passief lucht inlaat dan komt dat door trek van je afzuiger toch , in het geval dat je 80 % lucht weer inblaast zal de passief ingelaten lucht niet meer naar binnenkomen want er is geen trek (onder/boven) druk meet toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, kwa verse lucht voor je plant heb je maar 4 tot 6 luchtwisselingen van je hok nodig per uur.... das het principe van semi-gesloten systeem.... :spliff:

 

dus als je hok 2x3x2 meter is....2x3x2=12 x6=72 m3 per uur..das peanuts ;)

 

 

De rest van de luchtwisselingen in conventioneel systeem.. is dus uitsluitend voor warmteafvoer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BigGreenBag, ik weet alleen niet of die donkerstralers efficient zijn, of ze lang mee gaan, of ze te dimmen zijn met een variac etc.

Zo niet, dan moet je verschillende wattages kopen en dan maar uitproberen welke het beste werkt, niet echt handig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan ook gewoon een normaal broekstuk pakken en een van de kanalen geef je een regelklep ;)

 

 

 

broekstuk-160-160-160mm.jpg combo_plus_sign2.png eu-growshop-luchttechniek-geurbestrijding-regelkleppen-regelklep-diameter-315mm.jpg

 

 

ja...zover was ik wel...maar das niet...met regeling.. thermostaatgestuurde klep... :D

knap.. dat je dat zelf kan knutselen Racker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee, kwa verse lucht voor je plant heb je maar 4 tot 6 luchtwisselingen van je hok nodig per uur.... das het principe van semi-gesloten systeem.... :spliff:

 

dus als je hok 2x3x2 meter is....2x3x2=12 x6=72 m3 per uur..das peanuts ;)

 

 

De rest van de luchtwisselingen in conventioneel systeem.. is dus uitsluitend voor warmteafvoer...

 

Ahh ok kijk dat wist ik dus weer niet ..weer wat meer info erbij ..pff valt niet mee zeg kweken is een kunst :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De iets goedkopere oplossing,...koud buiten stopdop eraf zodat hij warme kamerlucht mengt met koude buiten;lucht.

Schilt zeker een graad of 5.

 

 

gallery_15034_4311_88532.jpg

 

gallery_15034_4311_146565.jpg

 

Nadeel is wel ,..je moet dit handmatig doen.

 

@Racker: wat kost zo`n regelbare klep met thermostaat ?en maak je dat hele ding zelf of plug je er alleen een thermostaat in.

 

Link gevonden: http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-...g/regelkleppen/

 

GR, ST

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ BigGreenBag, ik weet alleen niet of die donkerstralers efficient zijn, of ze lang mee gaan, of ze te dimmen zijn met een variac etc.

Zo niet, dan moet je verschillende wattages kopen en dan maar uitproberen welke het beste werkt, niet echt handig.

 

 

donkerstralers heb ik gebruikt bij opfok van kuikens.( kunst moeder)

ze geven een punt belasting kwa warmte....want er is geen ventilator die de warmte verspreid... :spliff:

 

voor kuikens maakt dat niet uit...ze gaan zelf precies staan op een behaagelijke afstand tot de wamtelamp ;) cq... ze lopen zelf in en uit hun comfort zone ;)

 

dimbaar zullen ze zeker zijn...ook met een variac als dimmer... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoel ik ja, de servomotor laat je door een temperatuurregelaar opengaan en moet door een veer weer sluiten. Temperatuurregelaar is niet moeilijk, die van biogreen kun je er voor gebruiken.

Stekker erin en klaar.

 

http://www.dutch-headshop.com/nl/thermosta...reen-p-716.html

 

Om elektrisch een hok te gaan verwarmen kost gewoon enorm veel energie, zeker als er een afzuiger in staat te draaien. Het nadeel van dit systeem is de hogere RH% die je gaat krijgen. Omdat je de kier van de klep met de hand iets kan opendraaien kun je dit wel finetunen lijkt me.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

humm.. ja ik zat net naar verwarmingsmatten te kijken. Bijvoorbeeld deze

 

Er staat dat hij tussen de 36-40 graden warm wordt. Dat is ongeveer de warmte die mijn ledlampen hebben op 't oppvervlak als ze aan staan.

 

Kan ik niet 2 van die matten gewoon hangen in de tent (zoals je natte doeken kan hangen om LV te verhogen) zal dat misschien een effect hebben? :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een broekstuk met thermostaatgestuurde klep die je warme uitblaas met bv 80/20 terug in je hok blaast.

Dan kun je toch net zo goed je afzuiger zachter zetten? Dan verbruik je ook minder stroom.

 

Ik blijf er bij dat een warmtewisselaar tussen uitblaas en inlaat het beste is. Jammer dat die zo duur zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zwemvis, ja dat klopt!

 

Maar ik ging er ff vanuit dat de afzuiger automatisch al op de laagste stand draait als het zo koud is in je hok. Bij een overgedimensioneerde afzuiging komt dat redelijk vaak voor. Ik adviseer mensen ook meestal om 2 kleine afzuigers te kopen ipv 1 grote.......maarjah, wie ben ik!?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...