Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
criticalwidow

Medium neemt geen water op

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

 

Sinds eergisteren viel mij op met watergeven dat het medium het water niet opneemt!

Het komt er gelijk aan de onderkant uit.....

Het lijkt mij dat het te droog gestaan hebt wat moet ik hier aan gaan doen?

Ik ga van het weekend maar even van die lekbakken halen want volgens mij neemt de plant het wel weer van onder op.

Iemand een idee wat ik nu moet doen??

Gaat het een keer lekker krijg ik dit weer ....... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

even yuca bij sannie bestellen, dat is een uitvloeier en zorgt er voor dat het medium weer water op kan nemen..

een tijdje goed natspuiten wil ook helpen, en een zijltje op je aarde leggen ook, uuhmmmmm.....

en een druppeltje zeep in een liter water werkt ook als uitvloeier... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal goede tips van stikkie, rot voor je man, het gaat/ging net zo lekker. :D

Scheutje voor scheutje wil ook wel eens lukken, niet te snel achter elkaar ;) (ff met je vingertoppen de bovenste centimeter voorzichtig loswoelen, neemt het beter op)

Share this post


Link to post
Share on other sites
even yuca bij sannie bestellen, dat is een uitvloeier en zorgt er voor dat het medium weer water op kan nemen..

een tijdje goed natspuiten wil ook helpen, en een zijltje op je aarde leggen ook, uuhmmmmm.....

en een druppeltje zeep in een liter water werkt ook als uitvloeier... ;)

 

Oke thanks stik :D

Maar die bakken eronder.... goed of slecht idee.

En ja spuiten had ik idd de vorige keer ook gedaan.

Maar gaat dit nu ten koste van de grammetjes of ...... komt het allemaal wel goed

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan kan je beter sproeien, bevloei je beter gespreid en met minder water (dus kan je het vaker doen zonder de plant te verzuipen) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Allemaal goede tips van stikkie, rot voor je man, het gaat/ging net zo lekker. ;)

Scheutje voor scheutje wil ook wel eens lukken, niet te snel achter elkaar :D (ff met je vingertoppen de bovenste centimeter voorzichtig loswoelen, neemt het beter op)

 

Oke krasi dat ga ik ook gelijk doen en dan ff sproeien/spuiten op de aarde

Gelukkig staan ze er allemaal nog gewoon goed bij hoor!

Ze hebben zelfs al sinds zondag bloeiverschijnselen :) en ik moet de derde week nog ingaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik blij om kerel, ik wens je een topronde toe, en hierna ook :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou stikkie en krasi bedankt voor het opweg helpen weer...... toppie!

Morgen ff een paar pics erop knallen ziet er echt veel beter uit dan de eerste hoor boyzz :D

 

 

Nogmaals hartelijk dank!

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites
... en dan ff sproeien/spuiten op de aarde

Dat gaat niet werken.

Je kunt het oppervlak nat spuiten, en dan vóór het oppervlak weer droog is (dus een half uur later of zo) nog eens spuiten.

Op die manier zal de bovenste natte laag de laag die daaronder zit bevochtigen zonder dat het water meteen wegloopt.

Aangezien je op die manier de hele pot wil bevochtigen moet je om het halfuur spuiten en dat 10 of 20 keer (dus niet 1 keer).

Ik deed vroegah trouwens altijd één druppel Dreft bij twintig liter voeding.

Zeep verlaagt de oppervlaktespanning van water waardoor water geen druppels kan vormen.

Dat Yucaspul (ik ken het niet) zal wel hetzelfde doen.

Succes! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zwemvis, yucca doet idd hetzelfde het breekt de oppervlakt spanning van het water waardoor de vezels het weer op kunnen nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de truuk is elke dag water geven....liever niet een daggie overslaan..

 

http://www.blumat.nl/Webshop/202112/202208...t-digitaal.aspx

water geef hulpie :D

 

 

onder je 12 liter potten een schaal zetten en de nodige waterbehoefte in 3 keer geven...het medium herstelt zich wel maar niet meer volledig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In lekbakken plaatsen is zowiezo een goed plan, hoe zwaar zijn je potten?? en zie je al wortels aan de onderkant van de pot??

grtz...

Wat Carpie zegt klopt ook..alleen niet iedereen kan 3 keer per dag bij zijn planten komen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer eens met natte theedoeken ofzo, op de aarde leggen en laten, dan watergeven, doek als een soort buffer

Share this post


Link to post
Share on other sites

is een teken dat je de aarde veel te ver laat opdrogen, medium neemt vanzelf weer water op naarmate het vochtiger word. kan een dagje duren

Share this post


Link to post
Share on other sites
In lekbakken plaatsen is zowiezo een goed plan, hoe zwaar zijn je potten?? en zie je al wortels aan de onderkant van de pot??

grtz...

Wat Carpie zegt klopt ook..alleen niet iedereen kan 3 keer per dag bij zijn planten komen..

 

 

ik zei.. met dagelijks watergeven gebeurt je dit niet...

met 3 keer kleine beetjes geven kan je het bijna herstellen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog meer reacties......

 

Dat is alleen maar goed!

Ik had eergisteren 10 liter water aangemaakt met daarin een drupje dreft.

Vervolgens heb ik het water afgezuurd en daarna de aarde bevochtigd en dit een stuk of 3 x herhaald!

Gisteren heb ik gekeken of het nu wel water opneemt, maar helaas is dit niet in elke pot het geval.

Vandaag ga ik lekbakken halen en bovenstaande nog maar een paar keer herhalen met de hoop dat het dan alsnog goedkomt!

 

PS kan ik hier gewoon ook voeding bij doen trouwens want dat moet ook gewoon doorgaan he? :D

 

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal gewoon wat yuca, geef de dames van boven water en leg er een stukje folie op.

op die manier sluit je het vocht op en moet de aarde op een gegeven moment het vocht wel weer opnemen.

 

maar dat had ik ook al in de eerste post aangegeven..!

maar ieder zijn ding he... :D

 

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat het medium het water niet opneemt!

 

Wat is die merk swa?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...