Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Perseverence2

165watt LED, 1ste kweek

Recommended Posts

Update!

 

Het scherm vult zich mooi, de lichten waren net uit als ik uit m'n bed geraakte dus wederom waren ze net aan het inslapen. Heb zonet de timer op 12/12 gezet, bloeien die handel! Al zal het wel nog ff zijn voor de eerste bloeisymptomen worden waargenomen.

Zoals ik vorige keer vermelde heb ik dus deftige bloeivoeding gekocht, aangezien ik echt wel een mooi resultaat wil behalen nu.

 

hpim1222h.jpg

 

hpim1207a.jpg

hpim1210.jpg

hpim1208e.jpg

hpim1211.jpg

hpim1209w.jpg

 

Het wordt nu wel moeilijk om van elk appart een mooie foto te maken, ze gaan alle kanten op

 

Blue Widow:

hpim1215.jpg

hpim1218k.jpg

 

blijft compact, begint wel uit te zetten.

 

 

Brainstorm:

hpim1216.jpg

hpim1221u.jpg

 

Deze soort lijkt mij echt ideaal voor een scrog, veel vertakkingen en mooie uitzetting in de breedte. Nu zien hoe ze het doen in de bloei

 

 

Pineapple Chunk:

hpim1212.jpg

hpim1219e.jpg

hpim1220.jpg

 

Deze begint ook al op een deftige plant te lijken. Ook een mooie dikke stam (lijkt mij in ieder gevan veel dikker dan de resultaten die ik behaalde met m'n schamele TL)

 

 

Al bij al, het gaat dus goed en nu begint het leuke deel, DE BLOEI!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er lekker gezond uit daar. Laat die bloei maar opkomen ;)

30 à 40 cm van de lamp is ideaal.

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update.

 

Ze staan nu sinds vorige week zondag op 12/12, krijgen om de 2-3 dagen wat te drinken met de aanbevolen hoeveelheid Hesi Bloeivoeding. De kunst zit hem nu vooral in de plantjes mooi te begeleiden langs het netje. Dit begint in ieder geval al aardig te vullen.

 

hpim1226.jpg

hpim1238y.jpg

 

Blue Widow:

hpim1227d.jpg

hpim1231.jpg

hpim1232p.jpg

 

Wordt al aardig moeilijk om te planten mooi afzonderlijk te fotograferen, maar je hebt een idee ;-)

 

Brainstom:

hpim1234r.jpg

hpim1233o.jpg

hpim1235.jpg

hpim1230.jpg

 

Deze blijft toch de grootste.

 

Pinapple Chunk:

hpim1229.jpg

hpim1236c.jpg

 

Begint ook al goed te gaan!

 

 

En nu maar wachten op de budvorming...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Je plantjes zien er nog steeds gezond uit, mooi opbouwen met die voeding, kan normaal niet mis gaan.

 

Alleen ziet je toplaag er zeer droog uit, hoeveel geef je nu per plant en met welke frequentie?

 

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer update-tijd! De plantjes zijn succesvol overgeschakelt naar bloei. is nu dag 13e dag 12/12. De bloei is het duidelijkst bij de Blue Widow en de Brainstorm. De Pineapple Chunk vertoont hier en daar al een bloeihaartje, maar deze zijn echter nog moeilijk te fotograferen. Onder het bladerdek heb ik wat bladeren weggenomen en hier en daar gedieft onder de rok, ziet er toch al netter uit :-) De bovenlaag stond weer droog, heb deze nog eens natgespoten nadat ik de foto's heb genomen.

 

hpim1239.jpg

 

Blue Widow:

hpim1240.jpg

hpim1241.jpg

hpim1242u.jpg

hpim1243.jpg

hpim1252.jpg

hpim1254.jpg

hpim1255.jpg

hpim1257f.jpg

 

Brainstorm:

hpim1244l.jpg

hpim1246r.jpg

hpim1247.jpg

hpim1258.jpg

hpim1259b.jpg

hpim1260h.jpg

 

Pineapple Chunck:

hpim1249i.jpg

hpim1250j.jpg

hpim1251g.jpg

 

Tot nu toe gaat het goed, hoop dat het mooi verder loopt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice, klein verzoekje, zou je je fotos in een album hier op wietforum willen zetten? imageshack is niet echt goed in het jaren vasthouden van fotos dus uiteindelijk wordt het een topic dan met rode kruisjes er in en dat zou zonde zijn voor toekomstige lezers van je kweekverslag.

 

voor de rest zien ze er toppie uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je netje is mooi vol aan het raken, mooie groei ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die twee metertjes weer weggooien als ik jou was, en wat fatsoenlijks kopen of gewoon niet meten. Ik had ook twee van die pH meters voor een paar euro, beiden weken een goede 1 tot 1.5 pH af..

 

Leuke ronde verder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, ik ben al benieuwd wat je zal brengen als die beginnen bloeien!

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig die kleur haha. Je planten doen het super ;) Dat beloofd veel goeds als ze straks gaan bloeien :tu

 

Gr Datacode

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou die twee metertjes weer weggooien als ik jou was, en wat fatsoenlijks kopen of gewoon niet meten. Ik had ook twee van die pH meters voor een paar euro, beiden weken een goede 1 tot 1.5 pH af..

 

Leuke ronde verder ;)

 

Ik gebruik deze metertjes idd niet meer. Leek redelijk nauwkeurig zolang je rond de pH 6-7 bleef, maar zeker kan ik het niet zijn. Nog een geluk dat volgens de fles van de Hesi-voeding deze de pH hoort aan te passen naar wat de planten lekker vinden, vertrekkend vanuit gewoon kraanwater. Ik zie de planten in ieder geval niet tegenstribbelen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Perseverence2,

 

(In navolging van Donbone)

 

Graag wil ik je vriendelijk verzoeken om je foto's voortaan naar een WF-album hier te uploaden.

Dit om te voorkomen,dat na korte tijd de foto's ineens weg zijn en er een leeg en nutteloos topics ontstaat,zou zonde zijn toch?

Tevens is de laadtijd van vele sites verschrikkelijk, zodat een pagina laden op wf hierdoor ook de nodig tijd gaat vergen.

 

Hier kan je lezen hoe je foto's in een wietforum album te plaatsen en te posten.

 

Alvast vriendelijk bedankt.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echter niet het enige fora waar ik mijn verslagje synchroon breng, om mij hopen werk te besparen werk ik met imageshack (gewoon een copy paste van posts incl img links ipv alles meerdere keren in te geven), graag zou ik dit in de toekomst ook verder zo blijven doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repeat :

Graag wil ik je vriendelijk toch nogmaals verzoeken om je foto's voortaan naar een WF-album hier te uploaden.

Dit om te voorkomen,dat na korte tijd de foto's ineens weg zijn en er een leeg en nutteloos topics ontstaat,zou zonde zijn toch? ;)

 

Ik ben zelf ook geen fan van imageshack en heb als instelling,dat afbeeldingen vandaar standaard niet getoond worden...

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er heel goed uit. Prima promotie voor led. Persoonlijk adviseer ik de lamp iets lager (20-30 cm) te hangen, dan gaat het harder. Hangt natuurlijk wel van de lenshoek af. Nadeel van een rechthoekig paneel is dat het licht ook rechthoekig uitstraalt. met 1 lamp kan dat lastig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update aan de opstelling. Ik rook ze namelijk al van ver en dacht er eens iets aan te doen, de bloempotten die ik langs de zijkant had gekleefd (afgesloten met een koolstoffilter) zijn vervangen door een buissysteem.

 

hpim1262.jpg

hpim1263.jpg

hpim1264s.jpg

 

Verder heb ik met wat ik liggen had een iets efficientere filter gemaakt:

hpim1265g.jpg

 

Met als legende:

1. Buisventilator (100m3) aangesloten op een dimmer om de snelheid te regelen.

2. Eerste filter (volledig afgsloten met actieve koolstof-geurfilter voor in dampkappen)

3. Gevuld met actieve koolstofgaas (licht gevult met actieve koolstof-geurfilter voor in kattebakken)

4. Tweede filter (wederom volledig afgesloten met actieve koolstof-geurfilter voor in dampkappen)

5. Actieve koolstof-geurfilter voor in dampkappen zeer licht gevuld met het koolstofgaas.

6. Recyclage van 1 van m'n bloempotten die er oorspronkelijk aankleefde, bovenaan afgesloten met actieve koolstof-geurfilter voor in dampkappen (kwestie van de laatste ruimte in het systeem iets groter te maken zodat de lucht hier wat kan in verzamelen).

 

Aan de binnekant hangen nog steeds de 2 computerventilatoren. Het systeem blijkt efficient, je voelt een zachte lucht uit stap 5 en 6 (in bovenstaand schema) komen. Tot nu toe ruik je er zo goed als niets meer van, de geur moet wel nog wat uit de kamer worden geventileerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vriend waarom is het nou zo moeilijk om ff je fotos in een album hier op wiet forum te gooien, die imageshack is domweg KUT, traag als dikke stront door een trechter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak mijn posts offline, upload die dan naar verscheidene fora's (gewoon kopieren van m'n 'offline' plantendagboek, heb trouwens nog dagboeken staan die al jaren oud zijn waarvan de foto's nog steeds werken). Nergens maken ze daar een probleem van, als jullie mij verplichten om enkel voor deze site alles nog eens manueel te gaan doen laat ik deze site gewoon vallen en werk ik door met de overige fora. Jammer voor de mensen die me volgen, maar ja. Dacht trouwens niet dat je VERPLICHT het forum moet gebruiken om te verwijzen naar foto's, waarom laten ze anders de codering toe.

Dit is voor mij een hobby, hoeft niet intensiever te zijn dan moet. Ik verplicht je namelijk ook niet van m'n topic te lezen... Ieder heeft zo z'n eigen manier van werken, laat het daar dan ook bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik maak mijn posts offline, upload die dan naar verscheidene fora's (gewoon kopieren van m'n 'offline' plantendagboek, heb trouwens nog dagboeken staan die al jaren oud zijn waarvan de foto's nog steeds werken). Nergens maken ze daar een probleem van, als jullie mij verplichten om enkel voor deze site alles nog eens manueel te gaan doen laat ik deze site gewoon vallen en werk ik door met de overige fora. Jammer voor de mensen die me volgen, maar ja. Dacht trouwens niet dat je VERPLICHT het forum moet gebruiken om te verwijzen naar foto's, waarom laten ze anders de codering toe.

Dit is voor mij een hobby, hoeft niet intensiever te zijn dan moet. Ik verplicht je namelijk ook niet van m'n topic te lezen... Ieder heeft zo z'n eigen manier van werken, laat het daar dan ook bij.

 

"praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent"

 

 

quote van Donbone ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

lenshoek ? :tu :specool :lol: ;)

gooi ze nou ff in de galerie die kerststerren .

 

houzgroen

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

En alweer een week voorbij. De bloei laat zich al goed merken. De plantjes krijgen nog altijd water met de bloeivoeding van hesi volgens schema.

 

even een overzicht:

hpim1266.jpg

hpim1285j.jpg

hpim1279m.jpg

 

Onder de rok zit ook alles goed:

hpim1272.jpg

 

Heb hier dan nog een poging ondernomen om de planten min of meer 'appart' te fotograferen, de topvormingen zijn met het ledlicht wel niet gemakkelijk om vast te leggen, eens ik de lamp uitdoe is het te donker voor scherpe foto's ;-)

 

Blue Widow:

hpim1267s.jpg

hpim1275.jpg

hpim1276d.jpg

hpim1280u.jpg

hpim1283k.jpg

hpim1288.jpg

 

Brainstorm:

hpim1271j.jpg

hpim1282.jpg

hpim1290w.jpg

hpim1291u.jpg

 

Pineapple Chunck:

hpim1270d.jpg

hpim1289.jpg

 

Bij deze plant is de topvorming nog niet zo uitdrukkelijk, maar ze zijn wel al begonnen. Betere foto's hiervan zullen voor volgende week zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai perse

ben benieuwd wat de lamp gaat doen met bloeien

zag hem eentijdje geleden ook staan ergens voor een redelijke prijs en dat zou het wat makelijker maken om over te stappen naar LED

zo keep my fingers cross/ of was het green

groeten en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updatetijd!

 

Nog steeds hetzelfde voedingsschema, volgende week ga ik stilaan beginnen met hesi fosfor plus bij te voegen. Ik bereid m'n water per 4.5 liter zodat het toch niet te lang hoeft te staan.

Nu krijgen ze 20mL hesi bloei complex / 4.5 liter water, 1 druppel supervit wordt beurtelings bij de bereidingen toegepast. Volgende week zal ik beginnen met een kwartdosis van de hesi fosfor plus, dan de halve dosis, enz. Om zo op te bouwen naar 12mL / 4.5L water.

Waarom per 4.5 liter nl. ik bereid in een fles van 5 liter, de extra ruimte maakt het gemakkelijk om te mengen/schudden.

 

Aanbevolen dosis volgens Hesi schema: 50mL/10L water bloeicomplex, 1 druppel supervit/4.5L water en 25mL fosfor plus/10L

Ik zal dus overal zo net onder het schema doseren, hoewel het niet erg veel verschilt, de planten zien er nog steeds mooi groen en gezond uit. Ik mag hier dus zeker niet gaan overvoeden.

Ook valt mij op dat er zich geen enkel paars steeltje tussen mijn planten bevindt, wat ik wel regelmatig tegenkwam in eerdere TL-ervaringen.

 

Even een overzichtje:

hpim1292u.jpg

hpim1293.jpg

hpim1307p.jpg

hpim1308.jpg

 

hpim1295n.jpg

 

Nog steeds moeilijk om de planten afzonderlijk te fotograferen.

 

Blue Widow:

hpim1296.jpg

 

Brainstorm:

hpim1297.jpg

 

Pineapple Chunk:

hpim1298k.jpg

 

Enkele buds volop in ontwikkeling:

hpim1306g.jpg

hpim1299.jpg

hpim1300o.jpg

hpim1301.jpg

hpim1302.jpg

hpim1304.jpg

hpim1305u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...