Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannaz

Let's go mapito 3

Recommended Posts

9x 600W Phillips son-t vervangen door gloednieuwe Greenpowers:

 

Dat verschil ga je zeker merken. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje pro Co2 info KLIK

Hebbie weer wat te lezen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@racker

Begrijp ik, maar meer als richtlijn snapte?

Mijn maxicontroller geeft trouwens wel de Co2, temp en RH weer maar bij AT en VDP niks :s

Of dat bladmondjes verhaal nu waar is of niet we willen natuurlijk toch profiteren in de bloei dus ga beginnen zodra de bloei zichtbaar word met 500ppm en dan elke week 100 omhoog.

 

Hmmm, das wel heel vreemd. AT betekend ruimtetemperatuur maar 6 woorden eerder zeg je dat je de temp wel hebt???

 

Bedoel je niet PT Of DT?

 

Als er 1 gegeven van de 3 (temp, RH% en planttemp) niet aanwezig is, heb je ook geen vpd. Ik zou me zolang de plant in de groei is er ook niet teveel van aantrekken. De plant past zich zelf aan. Ieder nieuw blad is een aanpassing van de plant op het klimaat waar hij instaat.

Als de groei eruit is wordt het wel spannend.

 

Check eens of die camera goed werkt...Die moet je ook ff ijken.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik een uurtje in me hok zit gaat het richting de 2000 :huh:

 

Moet je flink aan het fappen geweest zijn :)

Maar is co2 gehalte echt merkbaar te verhogen door de aanwezigheid van jezelf? Ik vind dit wel een mooie voor het testforum, ik heb een paar dieren in de kooi zitten op de kamer waar ik kweek, het leek me dat mijn 1m2 aan planten wel drie eekhoorntjes kan compenseren in zuurstofverbruik, dus ik zal er niks van merken denk ik

 

@ Cannaz: Kijk even in de growguide voor CO2 gebruik, heel handig voor je! Daar staan ook alle waarden van CO2 met bijpassende temperatuur en RV! :P

 

Ik heb zelf ook een CO2 meter. Daar heb ik mee gemeten dat 's avonds als 2 mensen thuis zijn er gekookt wordt (op gas) de CO2 gemakkelijk (!) tot 1000 ppm stijgt. Als ik in een kleine tent een paar keer ademhaal stijgt het ook gemakkelijk tot de 1000 ppm. Het daalt wel altijd redelijk snel en 's ochtends is de waarde altijd 450 ppm. En dit terwijl ik midden in de hoofdstad woon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meet maar eens in een volle kleuterklas. Haal je makkelijk 3000ppm met de ramen dicht.

 

De woute hebben ook tegenwoordig zo'n metertje. Als ze binnenvallen en het metertje slaat uit bellen ze de brandweer en durven ze niet meer naar binnen.

Zouden ze dat in een kleuterklas ook doen? Kun je nagaan wat een helden dat zijn.....

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meet maar eens in een volle kleuterklas. Haal je makkelijk 3000ppm met de ramen dicht.

 

De woute hebben ook tegenwoordig zo'n metertje. Als ze binnenvallen en het metertje slaat uit bellen ze de brandweer en durven ze niet meer naar binnen.

Zouden ze dat in een kleuterklas ook doen? Kun je nagaan wat een helden dat zijn.....

 

Gr

 

De ratio hierachter begrijp ik niet; een CO2 tot, zeg een 5000 ppm, kunnen mensen best een tijdje handelen. Het hoge gehalte in bv klaslokalen an sich is niet zo het probleem, maar meer dat dit een indicatie is dat de ventilatie onvoldoende is. Mensen verwarren CO2 en CO (= gevaarlijk!) wel eens. Bovendien..welke kwekert geeft bewust > 1500 ppm?

 

Misschien of topic...maar we zien kweken op CO2 die schommelen rond de gram/watt. Maar..dit doen goede conventionele kwekers ook! Ik zie wel de voordelen in van een OC aangezien deze het vocht weg haalt waardoor je vocht problemen kunt weg nemen. Maar hoeveel kweken op CO2 van 1.5 gram/watt ken je nu eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste winst van een OC is dat je gesloten kan kweken.

 

Dat is ook wat grammen waard :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

Dag 4 12/12

 

Gegeven: Ec1.6 pH5.7

Drain: Ec1.6 pH6.0

Watertemp: 22

Temp: 24-30

RH: 70-80%

PPM: 400

 

Voeding: 30ml Regulator, 50ml Startboost, 100ml N-boost, A+B, 50ml Enzym+ (400L)

Spuiten: Spraymix, Masai

 

gallery_13530_10001_480582.jpg

gallery_13530_10001_2393636.jpg

gallery_13530_10001_2276589.jpg

gallery_13530_10001_1076138.jpg

 

9x 600W Phillips son-t vervangen door gloednieuwe Greenpowers:

 

Dat verschil ga je zeker merken. :D

Sarcasme? :P

 

@P H donner

Thnx ph das goed leesvoer kerel!

 

@racker

Mijn excuses ik bedoelde dat de PT en VDP niet worden weergegeven.

Heb me nog niet echt met de Maxi Controller bezig gehouden, alleen alles aangesloten maar nog niks ingesteld.

Zal eerst de manual een doorlezen voor ik begin te zeiken :)

 

@sologreen

Als je die 1,5 op 1 wilt zien moet je gewoon hier rond blijven hangen, ik maak namelijk net zo lang verslagen tot ik het gehaald heb :huh:

De winst van Co2 in de tuinbouw is inmiddels toch wel bewezen, bij ons gewas helaas een stuk minder dan bijvoorbeeld bij een komkommer of een tomaat maar nog altijd tot 30%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

@sologreen

Als je die 1,5 op 1 wilt zien moet je gewoon hier rond blijven hangen, ik maak namelijk net zo lang verslagen tot ik het gehaald heb :huh:

De winst van Co2 in de tuinbouw is inmiddels toch wel bewezen, bij ons gewas helaas een stuk minder dan bijvoorbeeld bij een komkommer of een tomaat maar nog altijd tot 30%.

 

Zeker is het in de landbouw al bewezen. En soms staat er op WF ook een verslag met een heel mooie opbrengst die dan waarschijnlijk te te schrijven is aan verhoogde CO2 waarden. Overigens heb ik een rapport gelezen van Uni van Wageningen waarin gesproken wordt van een meerwaarde van CO2 van 10% in opbrengst....zo bekeken doen de CO2 kwekers het helemaal niet slecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gram per watt verhaal werkt voor de meeste toch helemaal niet. Hang maar eens 10 lampen op 10m2 en vergelijk dat eens met 10 lampen op 15 m2.

 

Wedde dat de laatste makkelijk 1gram/watt haalt en de eerste er maar net aankomt.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat gram per watt verhaal werkt voor de meeste toch helemaal niet. Hang maar eens 10 lampen op 10m2 en vergelijk dat eens met 10 lampen op 15 m2.

 

Wedde dat de laatste makkelijk 1gram/watt haalt en de eerste er maar net aankomt.

 

gr

 

Precies! Ik heb dat een paar berichten geleden ook opgemerkt (of was het een ander topic??). En racker, dan hebben we het nog niet eens over de (bloei) tijd gehad!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker/sologreen

Tuurlijk ik snap jullie punt helemaal, het hangt natuurlijk van veel meer factoren af.

Hoe meer Watt je per m2 hangt hoe moeilijker het word om een 1op1 te draaien.

Maar je moet toch ergens een meetpunt pakken, gram per m2 is misschien een eerlijkere manier..

Toch meet ik liever in gram/watt omdat ik dit altijd zo gedaan heb en met zo min mogelijk stroomverbruik een zo groot mogelijk opbrengst wil genereren, wie weet verander ik nog wel eens van gedachte :)

 

Co2 vandaag opgepikt bij de lokale bierboer:

gallery_13530_10001_1311741.jpg

 

Iemand tips over afstellen van het reduceerventiel?

gallery_13530_10001_700781.jpg

 

Denk ik weer slim te zijn door een koolmonoxide melder te kopen, maar meld volgens mij alleen Co en niet Co2.

Beetje jammer dat ik nooit scheikunde heb gehad :huh:

gallery_13530_10001_363620.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De CO is ook de gevaarlijke van de twee, waarom zou je CO2 willen melden dan ? voor als de concentratie te hoog word??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wordt die wakker als het systeem werkt :huh: :) :P

 

Druk zo instellen dat als je je ppm's gehaald hebt, het co2 percentage niet doorschiet. Maw...

 

Je steld een bepaalde ppm waarde in met je controller (bv 800ppm) Als de klep aan de fles nu dichtgaat en er dus geen co2 meer wordt gedoseert, dan moet je co2 niet heel veel hoger worden dan de ppm's die je ingesteld hebt op de controller.

Gaat de waarde bv over de 1000ppm heen dan is de druk te hoog. Haal je de ingestelde ppm's niet, dan staat hij te laag.

 

Ff een beetje mee kutten en met een lage druk beginnen. De plaats waar de sensor hangt heeft ook wat invloed.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje030

De reden dat ik een melder wil is als bijvoorbeeld het regelventiel, sensor of controller kapot zou gaan en hij blijft Co2 pompen dat ik dat dan wel graag wil weten voor ik binnenstap en dood in mijn hok word gevonden..

 

@racker

Thnx dude heb al ff lopen kutten en heb het nu wel door geloof ik.

Maar doseert hij nu alleen als de timer op de maxi controller zegt dat de lampen aan zijn of zit er ook een lichtsensor in de Co2 sensor zelf?

In dat geval kan ik namelijk de maxi controller op 'lights continuesly on' zetten zodat hij wel doseert maar niet in de nacht..

 

Als iemand enig idee heeft of een koolmonoxide-melder ook Co2 meld hoor ik het graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou me co2 ook zorgen maken over NOX en Ethyleen gas die vrijkomen als je brander niet goed is afgesteld. :)

 

 

edit: zie een gasfles :huh: (no problem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja volgens mij ga je pas "snel" dood van CO2 vanaf concentraties van 20%...

 

Maarja te veilig bestaat niet natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

• 390 ppm huidige concentratie in de atmosfeer

• 750 ppm binnenlucht

• 2000 ppm slecht geventileerde ruimte, gapen

• 50.000 ppm concentratie leidt uiteindelijk tot bewusteloosheid

• 80.000 dodelijk binnen 30 minuten tot een uur

• 200.000 ppm dodelijk binnen enkele minuten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die lichtcel heb ik geen ervaring. Ik werk nog met het oudere model.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

Dag 7 12/12

 

Gegeven: Ec1.7 pH5.7

Drain: Ec1.6 pH6.2

Watertemp: 22

Temp: 24-30

RH: 70-80%

PPM: 400

 

Voeding: 30ml Regulator, 50ml Startboost, 80ml N-boost, A+B, 50ml Enzym+ (400L)

Spuiten: Spraymix, Masai

 

Begonnen met afbouwen van stikstof.

 

@Boefje030

Ik denk dat je schrikt als die fles in een keer leegspuit.

Heb ook semi-gesloten ruimte met maar 200m3 afzuiging.

 

@racker&Chriet

Heb het even gestest hij stopt idd netjes met doseren als lampen uit zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij elke update fotos is niet leuk dan zie je te weinig verschil, volgende is weer met piccas :huh:

Liep trouwens in m'n hok over de randjes van de kratjes bukkend voor de lampen omdat ik bij de oc moest zijn.

Zak ik dwars door een kratje heen en grijp nog net naar een rij lampen, flikker ik met lampen en al bovenop de plantjes.

Daarna bij oc aangekomen kom ik ook nog onder stroom te staan terwijl ik met mijn voeten in het water sta.

Echt weer zon dag dat je beter in bed kan blijven liggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Dat klinkt niet heel soepel! :)

 

Ben benieuwd wat hier af gaat komen. Hoeveel m3 water gebruik je eigenlijk ongeveer over een oogst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...