Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannaz

Let's go mapito 3

Recommended Posts

Hoe gaat t met t geschoffel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oude wortels eruit.
Heb ik nog nooit gedaan. Maar misschien doe ik het binnenkort eens.

 

Mapito op een berg en paar nieuwe zakken erbij mengen.
Ook nog nooit gedaan!

 

Zodra je handje mapito uitknijpt en lagere Ec hebt dan 0.8 zitten we goed.
Mwah, 1,4 kunnen ze goed hebben hoor.

 

Suczez verder! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zwemvis waarom zou je op een ec van 1.4 starten als je het gemakkelijk terugspoelt?

 

je wortels eruit trekken en spoelen is niet veel werk dus waarom niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
]Mwah, 1,4 kunnen ze goed hebben hoor.

 

Een ec van 1,4 is prima, maar waaruit bestaat die 1,4? Wedde dat het veel p&K en weinig N is?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten dat is het allemaal ballast,ze heeft het niet nodig :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat eigenlijk niet prima, als je kraanwater een ec van 0.7 of wat dan ook heeft waarom zou je dan op 1.4 starten? Ec terugspoelen is geen moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet zozeer het terugspoelen van ec. Je weet immers niet waaruit die ec bestaat. De meststoffen moeten weer een goede verhouding hebben.

Daar waar je mee eindigt is niet goed voor je stekken. Dat heeft meer met de foute verhouding dan met de hoge ec te maken.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap wel wat je bedoelt idd met dat die ec dan waarschijnlijk uit p en k bestaat, je weet natuurlijk niet precies waar je kraanwater zn ec aan te danken heeft maar als ik mn eerste ronde goed draai dan is het vanzelf sprekend dat ik hem weer met hetzelfde kraanwater terugspoel.toch?

 

Dus ik vraag me af waarom mensen zoals bv zwemvis dit doen? Gemakzucht? Of hebben ze er baat bij?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je zou een wasserette kunnen beginnen voor al uw mapito :D , maar dit wordt een hightech grow zo te zien, we wachten af tot het nieuwe jaar, je kan je naam omdopen in MacGyver ;)

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tuintjuh

Thnx!

 

@racker

Kleintjes staan er inmiddels 3 dagen in op 18/6.

Zal morgen een update doen.

 

@Zwemvis

 

Oude wortels eruit.
Heb ik nog nooit gedaan. Maar misschien doe ik het binnenkort eens.

 

Altijd doen!

Oude wortelstelsels verhinderen de groei van nieuwe wortels en gaan rotten.

 

Mapito op een berg en paar nieuwe zakken erbij mengen.
Ook nog nooit gedaan!

 

Mapito verliest zijn luchtige structuur als je niet alles omwoelt met wat nieuwe mapito.

 

Zodra je handje mapito uitknijpt en lagere Ec hebt dan 0.8 zitten we goed.
Mwah, 1,4 kunnen ze goed hebben hoor.

 

Zeker kunnen ze een Ec van 1.4 hebben, daar water ik zelfs mee in.

Maar ga jij maar eens mapio inwateren met 1.4 terwijl hij nog 1.4 is en knijp maar een handje uit dan krijg je waardes van boven de 2.

Uiteraard bestaat de oude voeding die nog aanwezig is van het einde van de vorige ronde uit hele andere elementen dan die ik er nu in wil hebben.

Ook zijn de producten van Aptus niet mineraal en dus beperkt houdbaar.

 

Suczez verder! ;)

Thnx!

 

@John Koe

Onwetendheid? Gemakzucht?

Wie zal het zeggen :D

 

@Boefje030

Ik zeg niks :spliff:

 

@elmanito

Doe mijn best ey ik zie voor mezelf 0.8op1 als mbo, 1op1 hbo en 1,5op1 als universitair niveau en daar gaan we nu voor ;)

 

@racker, pol en alle andere oc-owners

Wat is nu eigenlijk de ideale nacht-temp?

Met mijn oude systeem heb ik hem gewoon altijd binnen de 10 graden verschil met dagtemp proberen te houden.

Nu met de opticlimate kan ik instellen wat ik wil en ik weet dat zo min mogelijk verschil ideaal is.

Dus moet het nou ook echt iets koeler zijn tijdens de nacht of is gelijk aan dag dan misschien wel het beste?

De dag-temp gaat geleidelijk aan naar de 30 graden voor de Co2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Cannaz,

 

Waarom pak je de dames nog op 18/6. Direct knallen op 12/12 vind ik mooi genoeg werken, of wil je ze eens groot laten worden? :spliff:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is nu eigenlijk de ideale nacht-temp?

 

Hehe moet je daar een OC voor hebben.....?

Heb een gleufeglijders niveau ;) maar hou de temp max10 beter 5 lager dan de dag temp.

 

Aptus niet mineraal? :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 in de nacht is het beste

punt uit

 

niet net zo warm als de dag want dan blijven de wortels doorpompen

 

krijg je wel dikke grote toppen van maar als ze drogen ben je alles kwijt............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punt AAn,ik ben noooit wat kwijd in me toppen integendeel :spliff:

 

Boven de 25 graden heb je probs in je medium.KLIK

Al zou ik me aarde ook niet op 24 willen ;)

 

We hebben het over planten in de volle bloei neem ik aan.

Bij verwarmen van je hok is je medium(dat staat vaak op de grond)dan altijd wel een graad of 2/3 lager he'

Zoek de grens,als je de omgeving op 25 kan zetten en je medium komt op 21/22....so what??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je worteltemperatuur maar niet onder de 20c komt is het allemaal goed , en niet boven de 25c . :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannaz, Zolang je geen toppen hebt, 1 of 2 graden verschil proberen aan te houden. (23/25) Bij bloemvorming doe ik 22/29gr.

 

Edit; Als je ook de dimlux al gebruikt kun je de oc best op een heel hoge temp zetten en de dimlux laag laten dimmen. De temperatuur wordt dan bepaald door de dimlux en je RH% zal dan stijgen. Als alles goed is aangeslagen meteen beginnen met knallen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus ik vraag me af waarom mensen zoals bv zwemvis dit doen? (terugspoelen naar ec1,4) Gemakzucht? Of hebben ze er baat bij?

Beide.

Ik heb ooit gehoord dat je best kunt starten op een hoge ec als je de pH maar goed onder controle hebt. Of dit waar is weet ik niet, je zou dit moeten testen onder laboratoriumomstandigheden.

Allemaal dat gezeul met emmers is veel werk dus waarom zou ik nog verder terugspoelen?

Ik start met een hoge rlv (80+) en met weinig licht: de helft van de lampen aan op minimaal een meter hoogte. Na 10 dagen hangen de lampen nog steeds op 90 cm.

Mijn planten vertrekken als speren dus ik zie het nut niet van verder terugspoelen.

 

Nog sterker: de afgelopen keer spoelde ik tot 1,7. Daarna de stekken er in gezet. Toen nog ingewaterd met ec1,18 en toen was de drain 1,35.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mits nat kan dat idd geen kwaad.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog picas van je high-tech kippenschuur? ;)

 

Hoeveel groei denk je nodig te hebben? Denk dat de Oc-Co2-hydro combi hard gaan qua groei, dadelijk moet je nog buigen en breken..

 

Keep'm green

 

Cheerio

PP

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green-lady

Stekken waren niet zo mooi als ik gewend ben, geef ze even iets extra tijd om aan te slaan.

Ook is nu mijn gigantische koolstof filter weg dus kunnen de lampen stuk hoger.

 

@P H donner

Met een conventioneel systeem ben je afhankelijk van de buitentemperatuur maar nu kan ik instellen wat ik wil snapte?

Heb een uur aan de telefoon gehangen met een kerel van Aptus en die vertelde dat het geen minerale voeding is en daardoor minder geschikt voor recirculerende systemen.

 

@Chriet

Worteltemp van 20 was wel ideaal toch?

 

@Podhead5x

20 it is.

 

@racker

Dimlux komt volgende ronde samen met nieuwe kappen.

Hopelijk ook het bevochtigings systeem van Opticlimate als het dan al op de markt is.

 

@Pierre Paf

Zal hierna gelijk ff update doen.

Klopt ik zet ze nu ook op 12/12 na de 4 dagen 18/6 om ff bij te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@racker

 

Hopelijk ook het bevochtigings systeem van Opticlimate als het dan al op de markt is.

 

Hoeveel watt hangt er dan op 1 m2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...