Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Paars,rose en groen knalwerk the organic way

Recommended Posts

Hi cannabisten,

 

Update: 12/12 dag 6

 

Omdat ik nu al 3x achter elkaar 3 knipperende 750Mbar op de tensio displays krijg te zien, wil ik overgaan op dagelijks wateren, maar pas in de 3e week 12/12.

Ik begin dan met dagelijks een liter water, en ga dit naar drinkgedrag bijstellen.

Ik geef nu 1250ml om de dag, dit lijkt op zich genoeg, het water komt bij 2 potten heel licht uit de smartpots, maar de dag erna geven de tensio`s waardes van over de 300 aan, en zijn de potten duidelijk lichter in gewicht. ;)

Over het algemeen ben ik wel tevreden over het drinkgedrag, alleen wanneer de potten te droog zouden worden, loopt de EC op.

Dit is te zien aan 2 plantjes, die krijgen al heel lichtjes witte pladpuntjes.

Vandaar dat ik vandaag alleen water heb gegeven zonder GL Roots, en dat wil ik overmorgen ook van onder meegeven.

Wel wil ik 1xper week thee blijven geven.

Over 1 1/2 week begin ik met bloeivoeding, hier pas ik ook m`n thee op aan.

 

De dames zijn vrijwel helemaal bekomen van het knakken, ook de helaas gedecapiteerde dame. ;)

De lampen heb ik weer wat verhoogd, dit bevestigd de groei.

Ik heb vandaag op youtube een hoop videos bekeken van onze Amerikaanse collega`s over supercroppen.

Erg interressant, ik dacht dat ik redelijk agressief was, maar deze gasten knakken zo`n beetje elke tak, ook het draaien van takken, tot deze knak zegt, is 1 van de technieken. ;)

Nou ja ik ben voorlopig uitgeknakt, indirect heeft het wel geleidt tot de onthoofding van 1 van m`n dames.

Ik moet wel zeggen dat ze er weinig last van heeft, allemaal trouwens, geen paarse steeltjes oid, wel hebben ze een mooie opbouw, waar de middelste takken bijna gelijk gaan met de bovenste.

 

Ik was ff te laat met foto`s schieten zonder licht, dus die hebben jullie morgen te goed, vandaag heb ik er 4 met hps belichting.

Cheers :)

 

gallery_30844_12863_98305.jpg

 

gallery_30844_12863_3105796.jpg

 

gallery_30844_12863_2283015.jpg

 

En zonder koppie ;)

 

gallery_30844_12863_3288076.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi,

 

Ze zijn al flink groot voor dag 6 12/12 ;) Dat gaat zeker vuurwerk worden, en dan te bedenken dat ze wel tot week 5 doorgroeien dit soortje. Dat gaat een volle bak worden daar! Keep 'em green!

 

Je mag, tussen aanhalingstekens, blij zijn dat dit is gebeurd in de vegatieve fase en niet in de generatieve want dan had de plant nog veel meer te lijden gehad. Nu zal ze zich vrijwel zeker keurig herstellen en het proberen goed te maken. Iemand met 1 been heeft ook een sterker been indien getraind, om maar even een bizar voorbeeld te geven.

 

Het blijft lastig foto's schieten onder HPS licht.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Donnie, je hebt gelijk wat betreft de vegatieve fase, daar had ik ook op gerekend, en m`n knakken op afgestemd, alleen niet op de breuk natuurlijk, maar het is waar wat je zegt, met nog een aantal weken groei zal ze zich prima herstellen.

Hps sucks icm foto`s schieten, met MH had ik er totaal geen last van, er zijn er wel die het kunnen, die stellen hun wit balans af.

Vanavond zal ik een paar foto`s nemen zonder lamp, ook zal ik vanavond alvast de potten in de plastic teiltjes zetten waarmee ik van onder bewater, en ze hier gewoon inlaten, dat is voor mij en de plant prettiger. ;)

Bedankt voor je reply. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is dat je in micro staat, anders zou ik vaker langskomen, ik vergeet het steeds ;) Hopelijk kunnen we een beetje tegelijk oogsten!

 

Het ziet er weer goed uit, ben benieuwd naar de donker foto's :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja soms als je een dame bigwhack.gif kan er iets gebeuren.

Maar zal wel weer goed komen.

 

Ziet er mooi uit.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tw!tchy, micro, indoor, er zijn overal leuke topics, goede tip van Chriet, ben je altijd up-to-date, ik ben zowiezo overal wel aan het neuzen. ;)

 

@Ik hoor interessante speculaties over jou Chriet, iets over opti en CO2... :)

 

@zODd, tja was ff minder maar is idd gewoon goed gekomen, de twee takken eronder hebben DE taak overgenomen ;)

 

@Topic, update:

 

Dag7 12/12

temp. 19,5C - 27,5C

 

Planten groeien weer, lampen weer wat verhoogd, en zuipen dat die krengen doen ;)

Tensio`s na 1 dag naar 630 ondanks verhoogde watergift van 1250ml.

Morgen krijgen ze weer 2ltr van onderen.

Knakplekken zijn hersteld, sommige hebben nu dikke bulten op de plek des onheils.

Ze zijn mooi groen en vrij van paarse stelen, ze lijken wel happy :P

 

PICTURES!!!! ;)

 

gallery_30844_12863_582437.jpg

 

gallery_30844_12863_1783592.jpg

 

gallery_30844_12863_2835243.jpg

 

gallery_30844_12863_1475374.jpg

 

gallery_30844_12863_3414833.jpg

 

gallery_30844_12863_5339443.jpg

 

gallery_30844_12863_348982.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

top plaatjes en dit gaat zeker een mooi vol veldje worden..!!

verstandig dat je ze tog nog die extra week hebt gegeven en dat je ze niet meer zo erg aan het knakken bent.. ;)

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Stikkie, die extra week was mede dankzij jou, en voorlopig niet meer knakken nee, ik ga het later wat open binden/buigen en hoop het hiermee te redden, ik vindt ze ook erg mooi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke planten en mooi donkergroen,dat gaat volle bak worden met die Killing Fields dames van je. Ik zat laatst nog die Sog Killing Fields van Sannie door te lezen en die kleuren van Kililng Fields zijn echt prachtig. Deze dames kunnen onderling wel flink verschillen volgens mij kwa bloeitijd. Maar goed, jij kan ze makkelijk uit je tent halen in een SOG. ;) Van onderen kan je ook nooit teveel water geven, dat is het mooie. Als er na een uur nog water in de bak staat dan weet je dat ze genoeg hebben.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie, thanks voor je complimenten, ik heb dat verslag van Sannie ook gelezen, mooie kleuren idd, maar heb je die knuppels ook gezien jonguh :)

En wat je zegt, ze kunnen enorm in bloeitijd verschillen, was ingecalculeerd en idd ik kan ze als het moet per stuk oogsten.

Ik ben nog steeds erg blij dat ik dat van onder bewateren van je copycat heb, erg makkelijk met de smartpots en schijnbaar nog voordelig ook. ;)

 

@topic, 12/12 dag 8, vandaag weer van onder bewaterd dus, 1,8ltr p.p. en 0.2ltr van boven begieterd om de toplaag te ontzien van droogte.

Vanaf morgen ga ik voor het eerst bijverwarmen dmv de cv in de ruimte, de slang die verse lucht aan zuigt zit precies bij het raam, handig voor als de lampen aanstaan en ik heb koude lucht nodig, toevallig zit daar ook de cv, dus met lampen uit en het raam dicht kan ik daar mooi verwarmde lucht aanzuigen. ;)

De nachttemperatuur is gewoon 19C, maar ik heb liever 20C tot 22C.

Verder heb ik de lampen weer wat cm`s omhoog gedaan, en btw, ik laat de bakken voor het van onder bewateren nu gewoon staan, dan hoef ik de plant niet steeds erin en eruit te halen, win/win voor mij en de plant ;)

Morgen weer foto`s evenals thee zetten.

Greetzz Krasi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt zeker hoe kleiner het verschil tussen dacht en nacht, hoe beter het voor de planten is. 22 Graden is uitermate goed natuurlijk en dat gaan de planten ook waarderen. Beter om inderdaad de potten niet te vaak op te tillen. Dat kan je nu doen met bak en al, aangezien de wortels door de potten heen groeien, en je ze bij optillen wellicht zou kunnen beschadigen. Nu moet ik zeggen dat ik het zelf ook wel doe dat opttillen, denk dat het zo'n vaart niet zal lopen dat ik het stelsel daardoor beschadig.

 

Die knuppels van Sannie waren inderdaad meesterlijk maar ja dat wordt wel lastig denk ik dat te evenaren, hij liet immers de hoofdtop zitten. Killing Fields maakt een enorme hoofdtop aan, maar leent zich ook prima voor een scrog zoals bijvoorbeeld die van Kramer997.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit, hoe ze wel goed vochtig he elke dag...

 

die kleinere smartpots verdampen als een malle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal fijn uit Krasi!! Wat zuipen die dames van jou!! ;) Voel me een beetje een lulletje als ik weer es met mijn halve litertje spa blauw naar de kelder sneak!! ;) ;)

Succes man...

 

Gr. Befman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie, de scrog van kramer997, had ik ook gezien, ik heb voordat ik ze aankocht alle killingfield topics gelezen, ook op opengrow, vandaar dat ik zo weg van haar ben.

M`n temperatuur/cv test is mooi gegaan, ik kom uit op 22.7C :)

 

@Polletje, thanks man, drinken/verdampen doen ze zeker, vanaf maandag begin ik dagelijks te wateren.

Van jou gaan we ook mooie dingen te zien krijgen, ik kijk hier naar uit :P

 

@Befman, dank je, het zijn de omstandigheden en het segment van m`n grow die ze zo laten zuipen, dat van jou is relatief gelijk als je dit omrekend, ze zien er wel mooi uit bij je :)

 

 

@Topic, update: 12/12 dag 9 en (jazeker) zichtbare bloei dag 1.

Temp. 22.7C/27.6C

Tensio`s 80-100-130

 

Mooie waardes alom, en dus voor het eerst vandaag bloei gezien, ik dacht laatst in een ander topic gelezen te hebben dat van de 3 soortjes, de killingfields daar het eerste bloeiverschijnselen liet zien, dus misschien niet zo raar. ;)

Nu breekt voor mij persoonlijk een spannende tijd aan, m`n vorige ronde bracht namelijk bijzonder veel herma`s voort, slechte genetica was hier volgens mij en anderen de schuldige van. :)

Ik zal nu dagelijks geslacht gaan checken, en hoop op 100% vrouwen.

 

Er vindt zich een heuse groeispurt plaats in m`n tent, vandaag weer enkele cm`s met de lampen omhoog gegaan.

De planten krijgen bijzonder mooie vormen, en wat een ander ook zegt, ik wijs ook m`n knakwerk als medeplichtige aan, icm top/fim kunsten. ;)

Ik wil maandag al beginnen te buigen/binden, en ook in die week rustig starten met bloeivoeding.

Ook ga ik dan over op dagelijkse watergiften van 1ltr die ik naar plantbehoefte zal aanpassen.

 

Ik heb zonet weer thee opgezet, 550ml water, 2 (wat grotere) theelepels honey es, 5ml mayan microzyme en 3 theelepels zwarte wormenmest, dit gaat straks na verdunning, 15ltr superthee opleveren.

Die staat voor zondag gepland.

Het knalwerk is begonnen, greetings Krasi. ;)

 

Oh, de pics natuurlijk ;)

 

gallery_30844_12863_3047118.jpg

 

gallery_30844_12863_1919185.jpg

 

gallery_30844_12863_3884244.jpg

 

gallery_30844_12863_2812119.jpg

 

De onthoofde dame, past zich bijzonder goed aan

 

gallery_30844_12863_291033.jpg

 

gallery_30844_12863_1589468.jpg

 

gallery_30844_12863_2567903.jpg

 

gallery_30844_12863_1454817.jpg

 

gallery_30844_12863_2029723.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Chriet, ze hebben mooie dikke stelen ook valt me op.

Ik hoop dat met wat hulp m`n tentje vol komt.

Jij hebt ook 2 mooie projecten in het verschiet, en ondanks je pech deze ronde denk ik dat je best een verrassend gewicht kan behalen, je wietje ie iig wel mooi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Krasi,

laat je de dames nu hun gang gaan of ga je de takken nog naar beneden binden.

Ik zou proberen een egaler veld te creëren omdat de lampen op vrij beperkt zijn met hun licht in de diepte.

 

Mooi dames! ;)

Je bent goed bezig!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi,

 

Even een vraagje over de Minimax EVSA's, heb jij wel eens de lumen output ervan gemeten? Er staat op Growpalace dat ze rond de 30.000 lumen output hebben, dat is extreem veel aangezien een normale 250 watt dit ook heeft, en dit is dus nogal een stroombesparing gezien de hoeveelheid licht. Ik zit te denken aan 2x 250watt EVSA of 3 - 4x 150 watt als opstelling, de opbrengst van je vorige ronde was ondanks de zaden en rot echt bizar hoog, vandaar dat ik toch naar de 150's ga neigen denk ik, weet jij exacte getallen over de lumen output?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti, dank u, ik ga vanaf morgen of overmorgen beginnen met buigen, via de smartpot dmv veiligheidsspelden, zoals jij me tipte, de bovenste en middelste takken zullen de ruimtes ingebogen worden, hierdoor hoop ik m`n tentje vol te krijgen en zoals je zegt een egaler veldje, en m`n onderste takken kunnen dan ook van de zon genieten waardoor deze ook wat meer omhoog gaan. :)

 

@Tw!tchy, ik heb de lumen-output nooit gemeten nee, waar ik ze vandaan heb zweren ze ook bij 30.000, en idd ik had misschien de 1500 gram aangetikt als ik de welbekende kwalen de vorige ronde niet gehad zou hebben.

En het zijn idd die kappen, goede diepte stralers, ik ben zeker verrast door deze 150 watters, ze laten goede resultaten zien, en verdelen de 600 watt per m2 optimaal.(bij 4 stuks)

In de zomer had ik wel moeite om de boel koel te houden, maar in de winter gaan ze erg lekker, nu bij koude nachten draai ik op 50% in en uitblaas capaciteit.

Ik gebruik overigens wel 3 verschillende bulbs in de grow, metal halide in de groei, hps in de bloei, en hps superred in de afbloeiperiode.

Over de metal halide in de groei ben ik erg te spreken, mooie gedrongen en vertakte groei, de superred zou eventueel gepasseerd kunnen worden.

Hier nog een linkje naar de minimax site, voor wat meer info. ;)

 

http://www.minimaxlighting.com/

 

@topic, 12/12 dag 10 en bloei dag 2

 

De dames hebben net weer een high tea gehad, 1250ml p.p. ik heb wederom weer de lampen wat verhoogd.

De aankomende week krijgen de dames alleen maar water, omdat ik toch wat witte bladpunten zie.

Einde van de week weer thee, en dan de week erop weer (bloei)voeding.

Zoals gezegd, morgen of de dag erna binden/buigen, ik zal foto`s van het resultaat posten.

 

Laters, Krasi ;)

 

Edit: ik heb trouwens via een bekende die compagon is met een grow-groothandel de cli-mate frequentie regelaar voor een mooi prijsje op de kop getikt, en deze heb ik overmorgen in m`n bezit, een mededeling voor belangstellende voor dit prachtige appraat, in de testsubforum wordt gesproken over het verlengen van de temperatuurmeter kabel, naar 5 meter, dit moest zogezegd bij de growshop of producent aangevraagd worden, al dan niet gratis, maar dit schijnt nu standaard te zijn bij de nieuwe modellen, dus vraag dit na ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 lampensetjes met kappen en de lampen kost toch 600 euro ;) Beetje duur, maar misschien leuk voor later, misschien hang ik er eerst 1 bij de 400 watt kast erbij :) Kijken of ik het wat vind

Share this post


Link to post
Share on other sites

schitterende planten, wel jammer dat je ze zo snel op 12/12 hebt gezet. met 1 of 2 weken meer voorgroei haal je er een paar ons meer vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tw!tchy, is niet goedkoop idd, je kan ook voor 2x 250 watt gavita digistar met IR bulbs gaan, dan ben je iets goedkoper uit, maar heb je wel top lampen :)

 

@Amnees, thanks, ik heb iets meer dan 3 weken 18/6 gehad, ik had er idd een weekje aan kunnen plakken, maar ik moet ook nog 10 tot 12 weken bloei, als niet meer ;)

 

Edit: Net even een billenknijp momentje, ik had vandaag gepland onderhoud in m`n woning, de monteurs moesten langs m`n kweekruimte, na wat kleine aanpassingen aan mijn kant is dit probleemloos verlopen ;)

 

Edit2: Heb net m`n cli-mate frequentieregelaar opgehaald, zeer makkelijk op te hangen en meteen in bedrijf.

Wat kan eenvoud en stilte toch een mooie combinatie zijn. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 250 watt is ook een mogelijkheid waar ik zelf aan dacht, ik zat te kijken voor Lumateks aangezien ik dat heel mooi spul wil, maar mocht het 2x 250 worden dan moeten het wel IR lampkes worden, dus dan zit ik waarschijnlijk toch bij gavita het best ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...