Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Paars,rose en groen knalwerk the organic way

Recommended Posts

Hi Torsten, op deze manier heb ik nog geen problemen ondervonden, maar `t klinkt wel logisch wat je zegt, ik zal het eens proberen de volgende keer, het is nooit te laat om het beter/vriendelijker te doen, thanks for the tip. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi ! heb ook digitale microscoop, vooral voor aangekochte wietjes te inspecten !

 

heb momenteel iets liggen dat bijna 100% zeker verzwaard is! vandaag of morgen onder de microscoop en goed checken of ik kan zien met wat ze dat hebben gedaan !

 

maar men microscoop zoomt maar 20X 80X en 350X. en ik vind de 350 X al te hoog persoonlijk (voor thc)

 

krijg op 350X max 2 thctjes in beeld (enkel de bolletjes van de thc :wacko:)

 

inieder geval have fun met de nieuwe microscoop !! :rofl

 

Greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd mooi speel goed dat USB microscope.

En de planten staan er nog mooi bij.

Ik zelf zal nooit me vrouw zo durven te knakken denk dat ik dan echt knak hoor (LOL).

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan zo lekker de breedte in, maar is wat Torsti zegt inderdaad nog al redelijk agressief. Maar deze sterke dames kunnen dat volgens mij prima hebben, je zal dikke bulten op die knakplekken krijgen zodat de sapstroom weer goed tot zijn recht komt. Denk dat ze binnen 48 uur al weer omhoog staat te groeien met die spurt die er nu in zit. Mooie planten Krasi ik blijf je volgen.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Befman dank u 3x :)

 

@Golden, thanks, deze microscope kan je vrij wijdt verstellen, als je bij de vorige 200x foto kijkt, zie je dat het nog veel dichterbij kan ;)

 

@zODd, de eerste keer dat ik het deed was ik ook angstig, toen ik ze weer rechtop zag komen, kon ik pas weer slapen, toen ik de hoofdbud zag die er boven groeide wis ik waarom ze het supercroppen noemen :D

 

@Donnie, de eerste 2 foto`s is dezelfde plant, deze heb ik idd wat te hard aangepakt, moest weer ff wennen, de rest ging gewoon goed, deze waren vandaag alweer aan het klimmen, het zwaar mishandelde geval had haar koppie alweer omhoog en verwacht ik binnen een dag weer opgeklommen, als ik donderdag de hps bulbs laat schijnen gaan ze pas echt hard groeien, dit was een pre-caution ;)

 

@Topic, de dames zijn vandaag voor de laatste keer gedouched met PVP, ze hadden gisteravond een liter thee p.p. gehad, en vandaag weer tensiowaardes van 230 en 320, ik ga ze nu 1250ml p.p. om de dag geven, of misschien 750ml per dag....hmmmm :rofl

Ook de potten voelden weer licht aan dus de tensio`s liegen niet.

Van hun drinkgedrag wordt ik overigens alleen maar blij, vanavond zal ik eens wat foto`s van de stammetjes schieten.

Tot dan, Krasi :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi canna-knakkers,

 

Volgens de tensio`s kan ik ze vandaag alweer wateren, de gewicht-test zegt dat het morgen kan.

Ik heb 2 foto`s van de stammen gemaakt, 2 van de gisteravond geknakte dames en een paar van de rest die ik vandaag iets plantvriendelijker heb geknakt :rofl

Dit moet voorlopig genoeg zijn, al denk ik dat de eerst geknakte dames eerdaags nog eens aangepakt moet worden.

Na de knakperiode hoop ik ze met buigen en binden de volle bloei in te sluizen.

Als alles goed gaat krijg ik dan mooie brede, gelijke en volle planten.

Het enige wat ik wil weten is of ik in deze opstelling ook moet dieven, of krijgen de onderste takken genoeg licht??

Okee de pics dan, mazzel :)

 

De bonzai stammen

 

 

gallery_30844_12863_484235.jpg

 

gallery_30844_12863_1975493.jpg

 

De eerder geknakte dame waarvan de hoofdsteel wat te hard is aangepakt, ze komt al wel weer omhoog, de andere geknakte takken zijn alweer bezig met groeien ;)

 

gallery_30844_12863_4386965.jpg

 

De andere eerder geknakte dame, ook al hersteld :wacko:

 

gallery_30844_12863_359576.jpg

 

De nieuwe slachtoffers, minder zwaargewond ;)

 

gallery_30844_12863_1440411.jpg

 

gallery_30844_12863_5405341.jpg

 

gallery_30844_12863_2847904.jpg

 

gallery_30844_12863_3572902.jpg

 

gallery_30844_12863_5278883.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Krasi,

misschien hoef je niet alle takken te knakken.

Je kan ook veiligheidsspelden aan de smart-pot vastzetten en hieraan de takken naar beneden binden.

Knakken betekend ook het creëren van een stilstand omdat de plant moet herstellen.

 

"Smart-pot"? Het klinkt alsof de potten intelligenter zijn als de kweker! :rofl

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Torsten, het is de bedoeling dat de bovenste takken een stilstand krijgen ten opzichte van de lager gelegen takken, waarna alle takken wat egaler worden, daarna zal ik de onderste takken wat naar beneden binden en de hoofdtak wat opzij zodat alle takken goed belicht worden, ook krijgen de geknakte takken een dikke buil, waardoor veel sappen stromen en deze zorgen voor lekkere dikke toppen, en omdat ze deze aankomende 3 weken een groeispurt maken is dit de juiste tijd om te supercroppen.

Overigens is de stilstand nihil, zo`n 2 tot 4 dagen.

Smartpots, ik denk door de vele mogelijkheden en voordelen ervan. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
......de geknakte takken een dikke buil, waardoor veel sappen stromen en deze................

 

 

dus op het dikke geknakte deel stroomt xtra veel?

 

dat denk ik niet!.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er ook niet Chriet :rofl

 

wat ook wel super is, is supercropping.

ik supercrop in sog. Ik kraak dus allemaal de toppen op gelijk hoogte.

Vooral bij hoofdbud dominante strains kan dit supergoed zijn en je kan er veel op een meter kwijt.

Ik supercrop tussen de 3 en 5 weken, te ver kraken= bud kapot.

Je zou zeker panikeren als je mij bezig zou zien.

Je moet zeker de helft van het weefsel aan elkaar laten. Plakband en dergelijk zijn niet nodig eigenlijk,of optioneel.. Ik kraak ze en leg de hoofdtop op de bladeren of tegen een tak van een plant ernaast om niet verder door te kraken.

wat ik opmerk is dat de kraak zelf een bijna 4 keer dikker oksel aanmaakt in een weekje tijd.

Dit bevorderd de budgroei altijd omdat de sapstroom gestuwt word en de bud horizontaal licht krijgt.

(dit is soma zijn methode, na veel uitleg en eigen testjes geef ik hem groot gelijk)

 

Dit is een foto die ik op opengrow spotte, van een gesupercropte plant en wat ik wil bereiken, zo netjes zal me wel niet lukken maar dit is het idee

 

gallery_2538_1432_73243.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbazingwekkend hoe snel ze zich herstellen he Krasi, bij mij hier in het hokje beginnen ze ook al weer te klimmen. :rofl

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie, ik heb net stiekem ff in `m tentje gekeken en die van gisteren staan weer naar boven, en.....het resultaat is daar, een voordeligere plant opbouw.

Ik zal vanavond weer een paar foto`s in m`n topic knallen. :)

 

Even voor de duidelijkheid, het zijn gefimde en getopte planten, ik heb alleen de hoofdstammen geknakt, sommige planten hebben er 4 andere weer 2, de zijtakken laat ik begaan om ze gelijker te krijgen. :wacko:

 

Heeft iemand trouwens een antwoord op m`n eerder gestelde vraag, moet ik in deze opstelling ook dieven, is dit voordeliger de ja/nee ??

 

Greetzz Krasi :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lachen hoe je met de zweep over de planten gaat.

Dat super croppen is wel interessant.

 

/zODd heeft nu alweer te veel plannen voor volgend jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook stoppen met knakken en meer gaan buigen..!!

Je hebt de klok al omgeschakelt en moet nog wel erg veel ruimte vullen, je remt ze nu te veel met het knakke...

ik zou ze nu laten gaan en pas in de laatste week groei wat buigen etc...

 

Succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Stikkie, persoonlijk denk ik dat het remmen wel meevalt, ze waren binnen 10 uur alweer hersteld, vanavond zet ik wat foto`s neer, voor de zekerheid zal ik vanavond de HPS bulbs er al in draaien, daar gaan ze wat sneller van omhoog. :wacko:

 

Ennuh...dieven, in een later stadium, voordelig of niet?? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, thanks Chriet, ik had het ook af kunnen wachten, als de tent mooi vol komt zal ik dieven en anders lijkt het me niet nodig :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

High trichoomtuinders,

 

Update:12/12 dag 5

 

Vandaag weer 3 knipperende 750`ers in beeld gehad, dus voor het eerst 1250ml p.p. gegeven, verrijkt met Yucca en GL Roots.

Voorlopig moeten ze het ff met deze hoeveelheid om de dag doen.

Ik heb op aanraden van collega`s m`n knakwerkzaamheden gestaakt tot maximaal week 3 12/12.

Ook heb ik vandaag de HPS bulbs laten branden en daarmee dus het MH licht voor deze ronde vaarwel gezegd. :wacko:

Hierdoor zullen de planten sneller de hoogte op zoeken.

Vandaag zou ik eigenlijk stokken gaan steken in de smartpots, maar een idee van Torsten deed me twijfelen, ik kan zoals hij zegt, veiligheidsspelden aan m`n smartpots bevestigen en hieraan met touw de takken een desgewenste richting op buigen.

Dus als je dit leest Torsti, graag jouw mening nog eens.

 

Verder heb ik plaatjes geschoten van het herstellend vermogen van m`n dames.

Sommige zijn zo sterk dat ze ontkennen ooit geknakt te zijn geweest ;)

 

Check it out, mvg Krasi :rofl

 

gallery_30844_12863_2183661.jpg

 

gallery_30844_12863_2206192.jpg

 

gallery_30844_12863_5066739.jpg

 

gallery_30844_12863_1273334.jpg

 

gallery_30844_12863_4706808.jpg

 

gallery_30844_12863_269771.jpg

 

gallery_30844_12863_3015261.jpg

 

gallery_30844_12863_2339462.jpg

 

gallery_30844_12863_3430564.jpg

 

En er was HPS :)

 

gallery_30844_12863_2038788.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flink de toppen buigen geeft minder stress en resultaat is ongeveer hetzelfde, het is niet zo dat de plant ineens magische krachten krijgt door het knakken.

 

Het verhaal is eik simpel, hoe meer toppen vol licht vangen, des te groter de opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is niet zo dat de plant ineens magische krachten krijgt door het knakken.

 

Echt niet? :)

Ook niet een heel klein beetje?? :wacko:

 

Dazz nou jammer ;) :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd Piet, bedankt voor je reactie, ik ga over op buigen, wat denk jij, stokken of spelden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook weer een mogelijkheid :rofl , maar dus iig niet stokken, gelijk ook minder kans op wortelschade :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...