Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Paars,rose en groen knalwerk the organic way

Recommended Posts

@torsti

zo deed ik het altijd

lees mijn supersilverhaze topic daar komt het in terug..................

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsten, ik weet dat de smartpots ook water verdampen en dat je daarom meer /vaker water geeft dan bij normale potten, ook weet ik dat de tensio`s het wat minder goed doen in de GL custom mix, door de cocos, Ik houdt zowiezo de planten in de gaten die geven idd het meeste info, daarnaast het gewicht van de potten, ik denk wel dat werkende tensio`s in combi met deze technieken een goede methode is om je waterhuishouding te optimaliseren, bedankt. :tu

 

@Cannabis Fred, ik heb ze wel op de mbar staan, haha, ik heb de schroefdop er met siliconetape opgedraaid, dit schijnt niet meer te hoeven met deze versie, dus ik ga het zonder proberen, hopelijk doen ze het dan wat beter, thanks. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn prachtige dames Krasi,de bladeren lekker omhoog alsof ze roepen geef me nog meer licht. :)

 

Wat is je nacht temperatuur?

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Donnie, m`n nachttemperatuur is 23/24C, en overdag toch wel 30/31C, maar ze hebben er geen last van, geen claw zoals de vorige keer en ook geen kanobladeren. ;)

 

Topic update:

 

Ik heb vanochtend de tensio`s eruit gehaald, en leeggegooid, `t leek wel of er in twee minder water zat, en er waren er twee met een idioot hoge waarde.

Ik heb ze de hele dag ingeweekt, het siliconetape van `t schroefdraad verwijderd en vanavond weer opnieuw gevuld, en terug geplaatst.

Ik heb er 1 bij een wat grotere plant, 1 bij een wat kleinere en 1 bij een gemiddelde plant gestoken, om een goed beeld te krijgen wat de lengtes met drinkgedrag te maken hebben.

 

Verder heb ik vandaag thee gegeven, 700ml per plant, deze thee heb ik 3 dagen laten trekken en ik moet zeggen dat deze lekkerder ruikte dan de vorige, na 1 1/2 uur gaven de tensio`s 40, 40 en 80 aan.

Ik heb vandaag nog 9 plastic teiltjes erbij gekocht zodat ik zondag alle planten van onder kan wateren.

 

Morgen ga ik m`n nieuwe gavita speelgoed ophalen bij Vincent van WF shop B)

En morgen ook weer foto`s.

 

Greetzz Krasi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi kritische kwekers,

 

Groei dag 18.

temperatuur 23,5/30C

RV 58/39%

tensio`s 190 en 210 Mbar

 

Weinig te melden, morgen spuiten met bugs away, heb echt nog niet 1 insect gezien, niet op de vangkaart en niet op de planten en aarde, heerlijk dat vanuit zaad kweken B)

Morgen eveneens van onder bewateren, wordt de eerste keer, ik ben erg benieuwd.

 

Vandaag Bij Vinnie m`n nieuwe Gavita digistar en IR600`s gehaald, mooi spul hoor. :P

Hij vertelde me dat al het dure al weg was, maar dat de rest, en dat is nog best veel, de volgende week met meer korting wordt aangeboden, dus mensen, bel de man wat hij nog heeft, ook veel voeding... ;)

 

Dan nu de foto`s.

 

Greetzz :)

 

gallery_30844_12863_3730945.jpg

 

gallery_30844_12863_2116284.jpg

 

gallery_30844_12863_6667.jpg

 

gallery_30844_12863_4828167.jpg

Vreemde bladeren bij de volgens mij gefimde plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig kras :P

keep on going. :)

leuk setje erbij gekocht las ik. heel veel speel plezier daar mee.

ik wacht al op een nieuw verslag B)

 

grtn erazer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannabis Fred, ja, kleine meisjes worden groot, voor je het weet gaan ze de deur uit B) :)

 

@Erazer, thanks, ben zelf ook erg content met m`n aankopen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag blij zijn dat ze niet telkens de deur weer binnen stappen :)

met een ander jochie B)

 

mooie dames krasi ze gaan wel niet egt de hoogte in .

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) idd geen jochies hier :) , ik denk dat de MH bulbs ze mooi gedrongen houdt, als ze op 12/12 gaan aankomende donderdag, gaan ze nog wel de lucht in, ze mogen tussen de 90en110cm worden, anders begin ik met martelen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er inderdaad erg mooi en gedrongen uit!

Top man!

 

ik kan niet wachtten op het knalwerk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de diversiteit van de bacteriën zou ik niet echt veel langer als 24 uur brouwen.

Een simpele thee is top.

Je hebt 3 producten waarvan je een perfecte thee kunt maken.

1.Pure Wormenmest (essentieel)

2.Mayan Microzyme (speciaal gemaakt voor het brouwen van thee)

3.Humboldt Honey (suikerrietmolasse voor voeding van de bacterien en er zit nog een hoop andere goodies in die fles)

 

Less is more in dit geval.

Natuurlijk kan je hier eens een keer van af wijken maar ik zou het als basis gebruiken.

 

Veel plezier met je Gavita's en je mini Mammoth. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shilizous, thanks mate, ik wacht ook gespannen op vuurwerk ;)

 

@Doc, dat is idd m`n basis recept, ik voeg alleen aan `t einde roots toe, en in de bloei zal dit batboost worden, ps die NK korrels ruiken lekker man, een beetje drop/salmiac achtig, ik heb ze net niet geproefd :D

Ik lees bij de productbeschrijving van mayan microzyme dat je deze 3 tot 7 dagen moet laten brouwen, eerst deed ik 7, laatst 3, die rook lekkerder, ik zal eens gewoon 24 uur proberen.

 

En m`n mammoth en Gavita combo :D :no ....m`n mooiste aankoop tot nu toe ;)

 

 

@Topic, vanochtend m`n dames gedouched met bugs way, nog 1 week preventief en dan is het gebeurt.

Vanavond om 22.30 uur van onder water gegeven, Ik heb per bak 2liter water + roots gegeven, de tensio`s gaven 340 en 400 aan :P B) :P

Ik heb besloten om m`n watergift dus te vergroten naar 1liter om de dag, of is elke dag 500ml beter??? :)

 

Hier de fotos van vanaaf, ps rond 00.30 uur edit ik nog even de uitslag van het bewateren erbij :)

 

Ciao ;)

 

gallery_30844_12863_4144635.jpg

 

gallery_30844_12863_350612.jpg

Met wat hulp pasten de potten maar net in de bakken B)

 

Edit:Okee......dus ze hebben in net geen 2 uur alles weggezopen, alle bakken met 2 liter water waren compleet leeg :td

Dus ik MOET m`n watergift verhogen, de tensio`s geven nu 40Mbar aan, ik zal morgen kijken wat ze aangeven en dit nog even neerzetten hier, ik twijfel nog steeds tussen dagelijks 500ml en om de dag 1liter, als dit al genoeg is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niets is minder waar, Chriet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaan wel hele mooie plantjes worden denk ik zo

de mh houd ze goed strak

als strx het rode licht erin zit strekken ze mooi naar hun perfecte vorm

 

wat was nu ook alweer je temp.?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb besloten om m`n watergift dus te vergroten naar 1liter om de dag, of is elke dag 500ml beter

 

Op Aarde is het een goed idee voor de wortel afzet om ze om de dag te geven.

Bedenk dat het meet punt van de tensio zo een 20 cm diep zit,daar boven is het dus altijd.......? :)

 

Althans zo doe ik het al een tijdje.

 

Suc 6 met je mooie setup!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chriet, het MH licht was de vorige x ook zo succesvol, ik houdt ze erin tot max week 2 bloei, zodat ze de 3e week nog een beetje kunnen strekken ALS nodig, of is dit te laat denk je??

Temp. min/max = 21,5/31,5C onder de lamp op de pot gemeten. B)

 

@PH Donner, ik heb gisteren voor het eerst van onderen bewaterd, ze hebben p.p. 2liter gedronken, de tensio`s gaven net nog 60 aan, dus dit was op het meetpunt van de tensio`s, vanaf boven wil ik idd om de dag bewateren, wel ietsie meer, 1liter lusten ze wel, eerst maar de tensio`s naar de 130 laten opkomen, en bedankt voor `t compliment ;)

 

Ik ben vandaag nog een laatste keer naar WF shop gereden om een softbox 2000m3 te halen, ik had nu een 2500m3 boxafzuiger hangen, maar die maakte een teringherrie, deze is echt fluisterstil. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi plaatjeskijkers,

 

ik heb toch nog wat plaatjes die ik met jullie wil delen,

 

gallery_30844_12863_2298183.jpg

 

gallery_30844_12863_1981777.jpg

 

gallery_30844_12863_4768085.jpg

 

Deze zijn volgens mij gefimmed, vreemde bladeren, hier heb ik er 7 van :)

 

gallery_30844_12863_2454872.jpg

 

Deze is duidelijk getopt, hier heb ik er 3 van :P

 

Dus wat denken de meester fimmers ervan, is het gelukt B)

 

 

Edit, okee thanks Chriet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes man B)

fimmen en toppen is goed gelukt volgens mij!

ik ga het volgende ronde ook maar eens doen...

 

over dat water geven...

hou je tensio's aan en laat ze 1keer per week een beetje droger trekken (350mbar ofzo) zodat de wortels op zoek gaan naar water :)

verder is het bij mij rond de 150mbar. 2 uur na watergeven 80mbar ongeveer (19L smartpots).

En volgens mij heb ik geen water problemen gehad....

 

Grtz,

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fraaie kropjes Krasi dat gaat straks vuurwerk worden als ze de groeispurt inzetten. :)

 

Die softboxen zijn inderdaad mooi spul, als je ze dimt met een mooie climate/fan controller dan heb je er ook geen brom in. Welke climate controller gebruik je Krasi of heb je hem gekoppeld aan een variac?

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Canabis Fred, dank u vriendelijk B)

 

@Shilizous, thanks, ik denk ook dat `t gelukt is, met een beetje geluk en een op de drempel tip van Stikkie2.0, verder houdt ik de tensio`s goed in de gaten, gisteren gaven ze nog 80 en 60 aan, vaandaag 230 en 160, 160 bij de kleinere plant, dus dat klopt wel, ik ben nu water aan `t bubbelen, over 2 uur krijgen ze 1ltr p.p. en de kleinere (2 stuks) 750ml p.p., ik gebruik zelf ook 19ltr smartpots.

Ik begin ze te snappen de tensio`s, `t zal nog wel een ronde duren voordat ik ze goed onder de knie heb. :)

 

@Donnie, bedankt, ik ben zeer content met m`n softbox en ik gebruik nu een standaard fancontroller met thermostaat, alhoewel ik liever handmatig werk met deze.

Volgende ronde wil ik de cli-mate frequentie regelaar aanschaffen, en deze voor in en uitblaas gebruiken.

Hier een pic van de fancontroller die ik nu gebruik.

 

fbb9791f-016e-4b3a-8a4e-935f36d67f5a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...