Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokymcpott

rot

Recommended Posts

omdat de hoeveelheid veel groter is die je binnenkrijgt

 

het duurt ook een stuk langer voor de werking begint

 

bij roken word het gelik door het bloed opgenomen en gelijk door gevoerd naar de hersenen

 

dus kan je inderdaad veel beter doseren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgen we de discussie weer over spuiten en ongezond of niet,ik durf wel bijna te zeggen dat ik de uitvinder van buitenwiet bespuiten ben denk ik wel de pionier,ik heb toegang tot deze middelen en ben der een jaar of 5 terug mee begonnen met goed effect,ik kon het rot/de schilmmel stoppen..

 

Alleen dit jaar kan ik spuiten wat ik wil zonder enig fatsoenlijk resultaat:

Zie het zo een bloem word vatbaar voor schimmels als de kracht deruit,dwz als ze uitgebloeid is of bijna uitgebloeid,dat zie met alles:aardappelen suikerbieten bonen aardbeien als de vrucht bijna volgroeid is en der geen nieuwe cellen worden aangemaakt is een bloem/vrucht vatbaar voor de natuurlijke schimmels die de afbraak/rotting tot stand brengen,als de omstandigheden goed zijn is een bespuiting mogelijk om de huidige schimmels tot stilstand te roepen/te doden..met zulk weer als me nu in NL hebben is der geen redden aan,niet regen maar de temp en lv maken het onmogelijk om succesvol te spuiten..de lv is gewoon continu te hoog..

 

Nu spuiten helpt 0.0 bij wiet...

 

De lv is gewoon te hoog het droogt allemaal niet op en het vocht in de lucht heeft de schimmels bij zich,als ik hartje australie zou kweken in de outback zou ik een plant 100% kunnen laten afbloeien de lv is nl een paar % zonder vocht geen leven,als je daar bv bomen ziet staan die dood zijn staan ze der over 200 jaar nog in dezelfde toestand,hier in nl zou die boom over een jaar al vergaan zijn,tot iets wat niet meer als die boom te herkennen is..

 

En texted als Rovral werkt 2 weken...man man man welke condities werkt het onder?

Wat je vandaag spuit is der binnen 48 wel uitgeregend...Het is zinloos nu te spuiten..

 

 

En die discussie of spuiten goed is ja of nee ga ik me niet meer druk om maken:

90% van het voedsel van mensen is bespoten of het nu de zak chips is die je open trekt die aardappelen zijn bespoten,of het het vlees van de sharmoa schotel is daarin zit antibiotica of het de chocolade is van de mars die je eet die is bespoten...Daarom,ga ik hier niet eens meer op in..

 

Mijn visie is:Omhakken wat een plant per dag verder rot wint ie nooit aan gewicht,als een plant om kan dan de om dermee

Share this post


Link to post
Share on other sites
De werking op je longen is totaal anders als opname via bijvoorbeeld je maag....

 

In eerste instantie dacht ik ook dat je gelijk had maar aan de andere kant als je spacecake eet of een joint rookte wordt je in beide gevallen stoned dus is de werking het zelfde maar misschien is de opname anders. Ik heb altijd het gevoel dat ik een joint beter kan doseren dan iets wat door de maag gaat.

 

Tuurlijk als je eet word het gedurende je hele spijsvertering opgenomen niet alleen in de maag, je hebt als je eet en er geen ervaring mee hebt ,grote kans op een bad trip die toch wel effies wat langer duurt dan dat je inhaleerd...

 

ik bedoelde niet het effect kwa high of stoned of de duur van het effect... ;)

ik had het over de schade aan je longen van het oproken van dit soort middeltjes, en dat die alleen zijn getest op het eten van bespoten producten en niet op het op roken er van...

 

en bernie dat rovral 0.0 werkt ligt dan aan jou :o want bij ons houd het tot nu toe iedergeval goed stand.. :)

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me niet voorstellen dat een middel schimmels kan weghalen.

Misschien zijn er wel middeltjes als preventie tegen rot,maar eenmaal een stuk rot in de toppen kan nooit meer gezond worden aangezien het eigenlijk een dood stukje top is waar de schimmel van leeft.

Het kan enkel uitbreiden en zou er een middeltje tegen zijn dan lijkt me dat niet gezond om te roken.

Vergeet niet dat schimmels miljoenen bacs bevatten ,ook in een topje wiet.

 

Ik zou het meteen omhakken aangezien toprot zeer snel om zich heen grijpt.

De stukjes rot er uit knippen en een week lang watercuren zodat de toprotschimmel niet verder kan uitbreiden onder water.

Elke dag schoon water er in.

Na 1 week de (zeiknatte)wiet 1 minuut in de magnetron om het natse vocht te laten verdampen en daarna 2 dagen de ventilator er op.

Hierna is het meeste vocht er uit en kan je het op de normale manier drogen.

 

Dat is het enigste wat je nog kan doen met toprot,

de geur zal grotendeels weg zijn van de wiet maar tegelijk ook een berg andere(nutteloze)stoffen.

Resultaat is meer thc per gewicht en naar zeggen een wiet met een schoner stoned/high effect.

Als je de wiet ophangt met de rot er in zal dat waarschijnlijk door schimmelen en met een watercure stopt de besmetting omdat de bac niet onder water kan leven.

Maar als je de planten al hebt besproeid zou je nog 10 dagen moeten wachten zodat het spul er uit kan regenen.

Maar ja, dan komt de rot nog erger terug.......Je had beter niks kunnen besproeien in nu al week 6....

 

Zonde,het is een slechte nazomer voor de bloeiende toppen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil nog als aanvulling geven dat wat je ziet van schimmel eigenlijk alleen de bloemen zijn als ik het zo simpel mag stellen, de schimmeldraden zitten onderhuids eigenlijk en verspreid door waarschijnlijk heel de plant, geen idee wat je wil gebruiken, ik ken alleen oppervlakkig de producten van Bayer tegen botrytis en geen enkel zou ik graag op mijn wietje gebruiken moet ik bekennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

khou me aan Bernie vast :P ...die heeft er echt verstand van :)

 

oogsten: als er wiet aan zit ;) ... hele dag beziggeweest...2 netjes vol :o Henkies

 

bijne elke Deense buitenkweker spuit in min of meerdere mate...

ieder zijn Ding :o .....maar kheb geen zin en tijd om vroegbloeiers te spuiten...

de sticky in outdoor vragen is aardig kompleet geloof ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek hier al jaren Denen, gebruik nooit spuitmiddelen. Ben zelf een Hollandse Deen btw....

Risico's van het buitenkweken neem je voor lief in mijn mening, pech is weg, je wilt het wel roken zonder zorgen of niet?

Rot is rot en gooi je weg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten kweken:

 

* je planten kunnen gejat worden

* meeldauw

* rot

* luizen

* rupsenplaag

* slakken

* iedereen ziet dat je kweekt dus mensen kunnen je verraden

* late bloeiers die vroeg moesten zijn

* honden die je plant aanvreten

* regen

* voedingstekorten

* gebroken takken door een storm

* te weinig zon

 

maar owwwwwwwwwwwwwww wat en leuke hobby !!!! ik zou echt niet anders willen, ik hoef die troep van binnen niet, geef mij maar een bio buiten wietje of lekkere hasj.

 

Buiten kweken is spannend, laat de natuur maar z'n gang gaan met een beetje hulp en liefde van ons de buitenkweker. Niks illegaals aan, geen waterobverlast, gene stank overlast, je wordt je huis niet uitgezet etc etc. Ik kan het iedereen aanraden ondanks de klote zomers. Buitenkweken is als een verrassings-ei...je weet nooit wat je precies krijgt maar als er dan wat aankomt, leuk !!!!!!!!!! Ik doe het al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren met plezier en zou de stress van het binnenkweken nooit willen.

 

dus kom op jongens en meiden, geef niet op, rot of geen rot.....buiten spelen is TOF, en dit meen ik serieus.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kweek hier al jaren Denen, gebruik nooit spuitmiddelen. Ben zelf een Hollandse Deen btw....

Risico's van het buitenkweken neem je voor lief in mijn mening, pech is weg, je wilt het wel roken zonder zorgen of niet?

Rot is rot en gooi je weg!

 

Wij bespuiten ook geen enkele deen..!

Alleen de heribei die echt te compact is en dus snel rot,

ik vind hem dan ook niet geschikt voor op de spot.. :) tenzij je preventief spuit.. :o

 

De plant lijkt me trouwens wel geweldig onder een afdakje/kas..!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
De plant lijkt me trouwens wel geweldig onder een afdakje/kas..!!

 

Met wat gladheid............DE manier om rot uit je toppen te houden,geen kas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De werking op je longen is totaal anders als opname via bijvoorbeeld je maag....

 

In eerste instantie dacht ik ook dat je gelijk had maar aan de andere kant als je spacecake eet of een joint rookte wordt je in beide gevallen stoned dus is de werking het zelfde maar misschien is de opname anders. Ik heb altijd het gevoel dat ik een joint beter kan doseren dan iets wat door de maag gaat.

 

 

Een jointje of een plakkie cake geven mij beide een ander gevoel hoor.

 

Plakkie cake zit veel dieper

 

terwijl een joint oppervlakkig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En die discussie of spuiten goed is ja of nee ga ik me niet meer druk om maken:

90% van het voedsel van mensen is bespoten of het nu de zak chips is die je open trekt die aardappelen zijn bespoten,of het het vlees van de sharmoa schotel is daarin zit antibiotica of het de chocolade is van de mars die je eet die is bespoten...Daarom,ga ik hier niet eens meer op in..

 

Vind het toch maar een flauw excuusje hoor... wat je zegt van bespoten voedsel klopt, maar om dan maar zelf je kruiden te gaan besproeien vind ik een goedkoop argument en getuigen van een desinteresse in je gezondheid!

 

Je kan die chemische brol zo veel mogelijk proberen te vermijden door meer biologisch voedsel te kopen of je eigen biologische groenten/fruit te gaan kweken... Regelmatig een veggie dagje inlassen en dagelijks vitamines en supplementen nemen om je lichaam te ontgiften!

 

Ik ben zelf niet heilig en ook ik consumeer regelmatig troep.... maar ik merk naarmate ik ouder word dat ik toch wat meer ben ga nadenken en meer gezondheidsgericht handel!

Zeker als je weet dat tegenwoordig 1 op 2 mensen met kanker te kampen krijgt... Waar komt dat vandaan denk je? We zijn de laatste decennia overspoeld geworden door chemicalien en het zal er vrees ik niet beter op worden!

 

Dus dat klein percentage dat ik zelf in de hand heb om mn produkt chemisch-vrij te houden dat gebruik ik voor de volle honderd procent!

Dus nee.. in mijn tuin geen teringsproeiers... NO WAY!!!

 

Trouwens als je je wietje medicinaal wil gebruiken dmv olie of verdampen dan wil je echt geen tsjernobyl-wiet hebben!

 

Maar ja... ieder zn meug denk ik dan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
die producten zijn getest op gewas dat je eet, niet rookt...

Dus de reactie van het middel zelf met het op roken is niet getest, zekerheid dat het niet slecht voor je is heb je dus niet..

 

Ik zelf hou een lage dosis aan en spuit tot een week of 2/3 voor het oogsten niet meer op de planten...

(Rovral werkt 2 weken)

 

mvg stikkie

 

Van zo een info of reacties wordt ik nu boos

 

 

Kan je niet logisch nadenken?????? fruit en groenten hebben???? JAWEL een schil die je kan afwassen!!!!!!!!(duuuuuuuuuuuh)

 

Toppen zijn net sponsjes alles trekt erin en je krijgt het er neit meer af/uit

 

Die chemische middelen hebben residu!!!!!ROVRAL is een witte dikke emulsie

 

 

VOOR de oogst kan je spuiten PREVENTIEF om het rotten van die bolletjes tegen te gaan

 

 

Tijdens de bloei spuiten is jezelf of anderen vergiftigen

 

 

Deze post ga ik ook nomineren voor een van de achterlijkste posts die ik OOIT heb gelezen

 

En het is nog gevaarlijke info ook

 

Stikkie dan weet ik dat je baggerwiet kweekt die ik nooit zou willen roken sjongejonge 3 weken voor de oogst spuiten, dit verdient een darwin award

Share this post


Link to post
Share on other sites
buiten kweken:

 

* je planten kunnen gejat worden

* meeldauw

* rot

* luizen

* rupsenplaag

* slakken

* iedereen ziet dat je kweekt dus mensen kunnen je verraden

* late bloeiers die vroeg moesten zijn

* honden die je plant aanvreten

* regen

* voedingstekorten

* gebroken takken door een storm

* te weinig zon

 

maar owwwwwwwwwwwwwww wat en leuke hobby !!!! ik zou echt niet anders willen, ik hoef die troep van binnen niet, geef mij maar een bio buiten wietje of lekkere hasj.

 

Buiten kweken is spannend, laat de natuur maar z'n gang gaan met een beetje hulp en liefde van ons de buitenkweker. Niks illegaals aan, geen waterobverlast, gene stank overlast, je wordt je huis niet uitgezet etc etc. Ik kan het iedereen aanraden ondanks de klote zomers. Buitenkweken is als een verrassings-ei...je weet nooit wat je precies krijgt maar als er dan wat aankomt, leuk !!!!!!!!!! Ik doe het al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren met plezier en zou de stress van het binnenkweken nooit willen.

 

dus kom op jongens en meiden, geef niet op, rot of geen rot.....buiten spelen is TOF, en dit meen ik serieus.

 

ejb

 

je had het niet beter kunnen zeggen ejb, de buitenplant is als een verassings ei.

soms ben je blij wat je krijgt, soms niet...maar de spanning voor wat je krijgt blijft sensationeel :)

 

grtz

 

gezelligheids roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
die producten zijn getest op gewas dat je eet, niet rookt...

Dus de reactie van het middel zelf met het op roken is niet getest, zekerheid dat het niet slecht voor je is heb je dus niet..

 

Ik zelf hou een lage dosis aan en spuit tot een week of 2/3 voor het oogsten niet meer op de planten...

(Rovral werkt 2 weken)

 

mvg stikkie

 

Van zo een info of reacties wordt ik nu boos

 

 

Kan je niet logisch nadenken?????? fruit en groenten hebben???? JAWEL een schil die je kan afwassen!!!!!!!!(duuuuuuuuuuuh)

 

Toppen zijn net sponsjes alles trekt erin en je krijgt het er neit meer af/uit

 

Die chemische middelen hebben residu!!!!!ROVRAL is een witte dikke emulsie

 

 

VOOR de oogst kan je spuiten PREVENTIEF om het rotten van die bolletjes tegen te gaan

 

 

Tijdens de bloei spuiten is jezelf of anderen vergiftigen

 

 

Deze post ga ik ook nomineren voor een van de achterlijkste posts die ik OOIT heb gelezen

 

En het is nog gevaarlijke info ook

 

Stikkie dan weet ik dat je baggerwiet kweekt die ik nooit zou willen roken sjongejonge 3 weken voor de oogst spuiten, dit verdient een darwin award

 

Ik ga niet te ver op je domme post in, maar heb tog 2 vragen...

 

1 wat bedoel je met niet in de bloei spuiten maar wel voor de oogst...??

 

2: leer lezen, ik zeg namelijk dat het NIET getest is op roken en dat het waarschijnlijk NIET goed voor je is....

 

En wij bespuiten ook alleen planten die extreem compact zijn en voor onze ogen weg rotten...

Er wordt bijvoorbeeld geen 1 deen bespoten...

 

Maarja, verspil me tijd liever niet meer aan je... :)

Stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow nee heb ik op een paar lange tenen getrapt? Mooi zo!

 

 

ik bedoelde voor de bloei en waarom is het een domme post?????, ik wil gewoon mensen beschermen tegen zulke foute gevaarlijke info, wat jij doet is gewoon DOM en GEVAARLIJK ik hoop dat je het tenminste zelf rookt en niet verkoopt

 

 

 

2: leer lezen, ik zeg namelijk dat het NIET getest is op roken en dat het waarschijnlijk NIET goed voor je is....

 

Ja ok waarom doe je het dan? hebberigheid? Geld? Of kan je niet logisch nadenken?

 

Ik verlies liever 70% maar dan wel rijp en zonder fungiciden en pesticiden

 

 

dit is echt ongelooflijk

 

En rot die soort altijd weg , nou dan moet je op zoek naar andere genetica of een afdakje maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ,

 

Ik moet tetrahydrocannabinol gelijk geven .

Groenten en fruit hebben altijd een schil en dan is de 2-3 weken van toepassing omdat je de vrucht kan wassen .

Cannabis heeft geen schil en je kan het niet afwassen omdat je anders toprot krijgt .

Altijd spuiten voor de bloei !!!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik bedoelde voor de bloei en waarom is het een domme post?????, ik wil gewoon mensen beschermen tegen zulke foute gevaarlijke info, wat jij doet is gewoon DOM en GEVAARLIJK ik hoop dat je het tenminste zelf rookt en niet verkoopt

 

2: leer lezen, ik zeg namelijk dat het NIET getest is op roken en dat het waarschijnlijk NIET goed voor je is....

 

Ja ok waarom doe je het dan? hebberigheid? Geld? Of kan je niet logisch nadenken?

 

Ik verlies liever 70% maar dan wel rijp en zonder fungiciden en pesticiden

 

dit is echt ongelooflijk

 

En rot die soort altijd weg , nou dan moet je op zoek naar andere genetica of een afdakje maken

 

@tetrahydro

 

Ik snap best dat je jouw wiet "puur natuur" wilt hebben. Maar dat is een gevoel en niet onderbouwd. Daarom denk ik denk dat je echt wat meer moet lezen voordat je dingen roept als DOM en GEVAARLIJK. Als jij ergens informatie hebt waar staat dat het gebruik van sommige middelen schadelijk is, dan lees ik ze graag. Maar geen onderbuikgevoelens (zoals je opmerking kun je niet logisch nadenken), alleen onderbouwde informatie. Weet je bijvoorbeeld dat sommige onbespoten gewassen gevaarlijker kunnen zijn dan bespoten?. En weet je wat ook binnenkrijgt als je jouw joint met "puur natuur" wiet rookt?

 

En voor de duidelijkheid, de middelen die ik onderzocht heb (cuprex, teldor, rovral en captan) zijn GEEN PESTICIDEN.

 

Slappy die graag een debat met open vizier voert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KERK..!!

 

:rofl bedankt voor het uitleggen slappy.... :P

Had er even de kracht niet meer voor... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
En voor de duidelijkheid, de middelen die ik onderzocht heb (cuprex, teldor, rovral en captan) zijn GEEN PESTICIDEN.

 

Nee rovral is een fungicide dat een residu achterlaat , wil jij dat graag op je bloeiende wiet spuiten?

 

Als de rovral oplossing op je blaren druppelt , zie je als het opdroogt een witte plek (residu), wil jij dat graag oproken?

 

Ik gebruik ook rovral , enkel niet IN de bloei

 

Als jij zo een wiet wilt oproken be my guest, mijn gezondheid is mij meer waard.

 

Ik verloor wel even mijn kalmte ja dat geef ik toe

 

En weet je wat ook binnenkrijgt als je jouw joint met "puur natuur" wiet rookt?

 

Ehhh ik rook geen tabak , dat is ook vergif , en ik verdamp en eet vooral mijn wiet

 

 

Tabak roken vind ik nutteloos en ook gevaarlijk(ben jammer geneog ook zo dom geweest jaren tabak te roken)

 

 

Weet je bijvoorbeeld dat sommige onbespoten gewassen gevaarlijker kunnen zijn dan bespoten?

 

Klopt ja maar niet met wiet omdat het nogmaals geen schil heeft en een sponsachtige structuur , alles trekt erin

 

 

Spuiten op wiet die je zelf wilt roken blijk ik daarom gevaarlijk en dom vinden

 

 

Spuiten op wiet die je wilt verkopen is helemaal onethisch en crimineel, ook al gebeurt het heel veel.

 

Daarom denk ik denk dat je echt wat meer moet lezen voordat je dingen roept als DOM en GEVAARLIJK

 

Ik heb al veel gelezen(jaaaren) en alles geleerd van mensen met 25 + jaar professionele ervaring

 

Spuiten op bloeiende wiet doe je niet punt uit, er is wat mij betreft zelfs helemaal geen debat hierover, hebberige mensen die het enkel voor de poen doen spuiten op bloeiende wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb niks wits op me blad zitten hoor.. :rofl

wwwooowwww en met 25 jaar ervaring... :rofl :P

 

Ik Zal het ff uitleggen in jou schil/spons taal...

leg nou eens een spons neer en doe daar een paar druppels zeepsop op...

Inderdaad het trekt er in,

en laat nu eens 3 weken water er overheen lopen, precies trekt er ook in....

 

Dus een top kan wel degelijk ''schoon/uitgespoelt'' worden....

 

En ik benadruk het nog even....

Ik zeg niet dat het niet slecht voor je is....

 

We weten het gewoon niet.....PUNT....!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tetra

 

Je geeft nog steeds geen enkel onderbouwd antwoord dat het schadelijk is. Je noemt het nu zelfs onetisch, crimineel en dat we het alleen voor de poen doen. Nou nou. Heeft niet veel zin met jou een discussie te beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad wat dit onderwerp aangaat heeft het helemaal geen zin om een discussie met me te voeren, het is als praten tegen een muur

 

ik vind het al erg genoeg dat er uberhaupt een discussie over is , dat heb ik nog nooit meegemaakt op een site

 

 

 

Vind het ook raar dat geen mod inbreng heeft

 

heb niks wits op me blad zitten hoor.. huh.gif

wwwooowwww en met 25 jaar ervaring... ohmy.gif lol.gif

 

Whatever hoe oud ben je eigenlijk?

 

Dus een top kan wel degelijk ''schoon/uitgespoelt'' worden....

 

Ok dus jij gaat je toppen voor het knippen allemaal afspoelen/wassen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook gespoten met een fungicide , voor de bloei natuurlijk.

net zoals tetra... wil ik liever niet op bloeiende planten spuiten , die fungicide bij mij liet inderdaad ook residu achter. Dat wil ik liever niet roken...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vind het ook raar dat geen mod inbreng heeft

Volgens mij heeft er al een mod bijgedragen aan de discussie hier hoor.

En om het helemaal duidelijk te maken,een normaal gevoerde discussie is niks mis mee,maar de manier waarop kan soms beter... :P

En dat geldt voor allen,dus hou het vanaf hier graag wat meer inhoudelijk en maak er geen persoonlijk vetes van svp! :rofl

 

Grtz. Aad

 

Edit : En nee btw,persoonlijk zou ik ook geen antirot middelen spuiten op mijn bloeiende plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...