Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mainstream

Beste Autoflower

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Dit jaar heb ik een aantal autoflower soortjes gekweekt.

Hoewel ik zeer tevreden was over de kwaliteit, was de kwantiteit niet altijd veel (tot mijn verdriet). Zo'n 40-80g.

 

Ik heb quick bud, fast bud, auto haze en big devils gehad.

 

Nu was mijn vraag, of iemand soorten (persoonlijk) kent met grotere opbrengsten?

 

Alvast reuze bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Mainstream,

 

40-80 gram is naar mijn idee een goede opbrengst voor een autoflower.

 

Ik heb zelf lowryder #1 gehad waar maar 10 gram per plant afkwam. (dat kan aan mij liggen :) )

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha oke, maar lowryder staat ook (volgens mij) niet echt bekend om haar grote opbrengsten.

 

Dit jaar was ook de eerste keer dat ik met autoflowers heb gekweekt. Maar wil toch wat meer soorten met hogere opbrengst ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groeneshizzle

 

Heb je zelf ook ervaring met ADH47?

 

Ik ben van plan om volgend jaar auto's neer te zetten die een goeie opbrengst kunnen geven aan mij ;)

 

gr mr high :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle autos brengen VEEL meer op als je ze rechtstreeks in hun uiteindelijke pot/gat in de grond plant.

 

Dus niet overpotten maar direct zaaien

 

De meesten halen met mijn lowryder 2 f2 zaad 10-20 gram per plant , ik haal gemiddeld 50 en vaak 70/80 gram

 

 

Mijn geheim? Niet overpotten , de plant niet vertragen. Voor de rest enkel water en heel miniem voeden.

 

Het grondmengsel mag ook niet te sterk zijn.

 

Potgrond voor bloeiende planten uit je tuincentrum is hiervoor perfect.

 

Je moet ze behandelen als een kruising tussen een zaailing en een bloeiende plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik je opbrengst van je LR 2 las in je topic viel ik bijna achterover.

50-80gr van een auto is niet slecht.

 

Direct in de vaste grond plaatsen heeft niet alleen bij Autoflowers voordelen imo.

 

Bedankt over de info van de grond , hier ga ik volgend jaar zeker rekening mee houden als ik ook wat autoflowers zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np

 

Ik gebruik zelf potgrond voor bloeiende planten van het merk aveve voor autoflowers.

 

Normale planten worden bleekjes in deze aarde na 3-4 weken. Maar voor autos is dit perfect.

 

Ik gebruik deze aarde na een side by side test tussen aveve potgrond voor bloeiende planten , ASEF universele potgrond voor 100 dagen bemest en plagron royalty mix.

 

Alle autos in de potgrond voor bloeiende planten werden groter en groeiden sneller. Wss omdat die aarde net de goede verhoudingen heeft in niet TE grote hoeveelheden.

 

 

Voor normale planten gebruik ik asef potgrond voor 100 dagen bemest of een eigen mengsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb bij mensen om me heen...en ook op forum veel AF zien verrotten, ook me eigen ADH47 van me zaden kweek....in de 1e ronde...de 2e ging goed bij een bevriende kweker.. :)

 

kvind eigenlijk dat AF een kas plant is...of beter te kweken is onder een tunnel met greenspan folie ala PH Donner....wat denken jullie :D ?

 

Khad echt gedacht dat dit jaar de grote doorbraak zou zijn van de ADH47.....

mja.. zoveel regen in juni/juli... ;)

 

kspeel zelf met dat idee om op guerllla een tunnel te maken met greenspan en ADH47.....tis een vettte opbrenger... ;) ...en dan liefst 1 april beginnen indien de 14 daagse goed is...en dan 2 rondes draaien uiteraard... :D ...en ontkiemen in vollegrond idd..

 

zou dit werkbaar zijn :lol: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga hier in mee dit jaar ook een zadenkweek gehad met resultaat meer als 1000 zaden, jaar ervoor heb ik adh47 gezet en kwam een leuke opbrengst af. zoals hier al word gezegd plant rechtstreeks in volle grond ( of kuip ) en niet overpotten of iets dergelijks.

 

Tip: wel opletten voor merels ( hebben bij mij 1 ronde zaailingen opgegeten ).

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit jaar goede formaten auto bigbang's gezien van greenhouse. In de volle grond zo'n anderhalf maal de adh47.

 

groetjes,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou dit werkbaar zijn huh.gif ?

 

Je idee klinkt heel goed , maar ik zou pas op 20 april beginnen(dus vb 18 april ze in water gooien en dan als ze kiemen onmiddelijk planten)

 

Op 20 april is het aantal uren licht 14 , 1 april is het nog iets te koud en te weinig uren zon voor een goede start. Nachtvorst vertraagd ze toch wel een beetje.

 

Maak je kas hoog genoeg want in een kas worden ze al snel een meter of hoger. Mijn hoogste was 120cm , maar dat is zeker geen record

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat niet aan een kas te denken maar aan een dakkie ala PH Donner...die is in hoogte verstelbaar ;)

idd 1 april alleen doen als het kan met mooi weer...dit jaar had het gekund...rond 20 april ben ik met vroegbloeiers aan de gang...normaal gesproken dan... :D

 

dus 1 april-medio juni 1e ronde en

medio juni tot begin september 2e ronde...AF...

 

goed plan :) ?

 

gallery_22925_12370_47578.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker en vast

 

die eerste rone zal wss zonder veel kopzorgen of schimmel gaan dan

 

die tweede zal lukken met met rot tenzij we eindelijk een zomer krijgen

 

.die is in hoogte verstelbaar wink.gif
excellent

 

lijkt me een mooi topic voor volgend jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een bevriende kweker mislukte de 1e ronde( zonder dakkie) wegens toprot en de 2e lukte juist...( met een soort dakkie)...

 

tja :) ... die binnensoortjes die AF gemaakt worden blijven regen/lv gevoelig....

dus dakkie is mss de oplossing ....of een echte kas...

 

1 april is er alleen op guerilla nog bijna geen dekking van begroeiing...das een beetje een probleem/gok.... ;) ....maar in de groei is er nog niks wat kan rotten...dus het dakkie hoeft er dan nog niet op... :D

 

de 1e ronde zit voor de langste dag.(21/6)..de 2e ronde na de langste dag...

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak-Snow van Omni Seeds:

 

Snow Ryder x Auto Ak-47

 

This crossing between Snow Ryder and Auto AK-47 is an excellent auto flower.

Sow it as early as possible, than it will make a sturdy plant with nice buds.

This plant can get 60-90 cm. >50-100 gr/plant.

Inside you can grow this plant with 18 hour light.

The effect is stony with a rush, and have an intense sweet spicy aroma.

 

En echt grote opbrengsten kun je niet verwachten van een AF.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij een bevriende kweker mislukte de 1e ronde( zonder dakkie) wegens toprot en de 2e lukte juist...( met een soort dakkie)...

 

Nou zo zie je maar dat zelfs in de beperkte benelux erg grote verschillen zijn qua omstandigheden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet zeggen hier in limburg is het weer best wel ok normaal, volgend jaar ook een paar autoflower proberen gewoon guerilla dan, just to get a taste of it.

als ze staan zal ik zeker de mensen wel op de hoogte houden, maar nu eerst eens zorgen dat ik deze planten zo ver krijg dat ze te roken zijn, kan niet zeggen dat het weer meehelpt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zat niet aan een kas te denken maar aan een dakkie ala PH Donner...die is in hoogte verstelbaar :)

 

Voor bermkruid zou ik deze style aanhouden

gallery_22925_8424_205619.jpg

 

Ik heb gemerkt dat het zonlicht beter binnen komt dan onder een boogdakje ala donner ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit jaar wat Automatic Mary's, Lowryder #2 en Automatic Blueberry gehad.

 

De kruising met de santa maria gaf erg lekkere wiet, maar de opbrengst viel erg tegen.

Ook de beloofde 8-10 weken haalde ze (uiteraard) niet. Dit werden er 14.

Gemiddelde opbrengst per plant: 20 gram.

 

De lowryders deden het stukken beter, binnen 10 weken oogsten.

Ook erg lekkere wiet, een stuk sterker ook dan de Automatic Mary.

Gemiddelde opbrengst per plant: 24 gram.

 

De blueberry's staan nog..

Zitten kwa gewicht denk ik hetzelfde als bovenstaand.

 

Wat doe ik dan fout?

Heb toch al wel wat ervaring met het kweken, heb reguliere potgrond gebruikt (geen zware voeding oid.) en allen meteen in hun uiteindelijk pot gezaait.

 

Ligt dat dan zo erg aan de soort? Dacht dat ik toch ook niet de minste had uitgezocht..

Anders haast ik me snel naar de ruilhoek om wat ADH47 zaad proberen te bemachtigen..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

van welke breeder kwam die LW 2 ?

wil er ook graag mee aan de slag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geruild hier op het forum..

 

Géén idee meer van wie, en ik gok dat dit ook niet de breeder was.

 

Wel heb ik tot nu toe de meest positieve ervaring met de lw2, hoewel de adh47 toch een stuk belovender klinkt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm klinkt allemaal veelbelovend. Vind dat de meeste autoflowers veel tijd nodig hebben. Ik heb nog autoflowers in de tuin staan die ik in April heb gezaaid :-S

 

Heb nu nog wat Big Devil & Quick Bud zaden liggen :-) die de grond in gaan.

Ben van plan deze te kruizen met El Nino en Super Lemon Haze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej gozers.

 

Ik had in 2010 een buitenkweek met wat Snowlow zaden die ik van het forumlid CollieWeed heb gekregen.

Er waren 3 vrouwtjes overgebleven.

De vader van deze vrouwen is een Snowryder (Snow-White x Ruderalis).

En de moeder is een Lowrider#1 (Northern Lights x Ruderalis).

Er was er 1 die wel 2 meter hoog was, en de potentiele opbrengst was geschat op 300 gram of meer..

De andere 2 waren wat kleiner.

Helaas liep het niet helemaal goed af wat je wel kan lezen in het topic die ik in mijn handtekening heb staan.

 

Hier een foto van de 3:

 

gallery_14412_10129_182528.jpg

 

 

 

En een van de grootste.

gallery_14412_10129_565072.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...