Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tiw ed

5weekjes bloei

Recommended Posts

Men eerste kweekje , en 5 weekjes in bloei wat vinden jullie ? , ik denk dat het nogal naar de trage kant gaat omwillen van men hoogte gebrek volgende ronde ga ik

men kast ophogen zodat de pot langs onder er door kan , het zijn special queens btw :wacko:

aantal foto's , soms nog dingen dat ik kan aanpassen zodat het beter kan ? laat het me weten alvast bedankt :huh:

gallery_30952_12391_1756320.jpg

gallery_30952_12391_1287912.jpg

gallery_30952_12391_1152329.jpg

gallery_30952_12391_1448040.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien oogst je wel 10 gram.

 

Maar week 5 bloei......mmm best slecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, deja vu,

zo ben ik ook begonnen onder TL, was in mijn ogen de moeite niet waard en ik heb ze toen na 5 a 6 weken weggeflikkert, en een tent met 400w erin aangeschaft..

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten zien er goed uit maar daar doe je het niet voor neem ik aan.(alleen mooie planten).

Voor de volgende rondje gewoon een 400w aanschaffen. Krijg je mooie toppen voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik ze naar buite flikkere lekker de zon in maarja

 

das persoonlijk he :huh:

 

zien er voor de rest wel gezond uit, maar veel zal je er niet vanaf halen..

 

succes gap

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm gaat inderdaad niet erg vlot zo.

 

Ik weet niet of je er nu echt nog wat mee kan winnen, hoelang moeten ze nog?

En wat voor een buisjes gebruik je?

 

je zou nog kunnen kijken of je de plantjes wat naar beneden kunt buigen, en de lampen er weer dichter op zetten. Met TL heb je minder diepstraling, dus dan krijg je wel meer licht op de gehele planten.

Misschien ook nog iets van een reflector proberen te maken om de buisjes heen dat er meer licht naar beneden gestraald wordt.

al met al zal het geen topoogst worden, maar je kunt er wel een leerkweek van maken.

 

Voor de volgende ronde maar eens goed inlezen, en kiezen of je met TL verder wilt, er is best wat leuks mee te behalen, maar dan moet je er wel wat aan doen.

 

Meer buisjes, en eventueel de juiste kleuren. Of IDD een HPSje of T-neon BV.

 

succes verder.

 

Grtz.

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

hier kun je nog best een scrog van maken.

plat leggen met de wrijfbuigknakhandeling netje er boven beetje voorzichtig

de takken en bladeren door de tralies halen en vastbinden lampen wat dichter namekaar toe

en zo 4 a 5 cm boven de topjes hangen.

na een week heeft die een dikke bobbel en groeit en bloeid weer verder.

en onder tl duurd nou eenmaal lang.

en je planten zien er verder wel gezond uit dus waarom niet.

als je zo door gaat haal je er niet veel af.

ook zou ik persoonlijk nog wat reflectors op de lampen maken.

helpt altijd en al zou je er maar 3 gram extra van afhalen

daar loop je toch weer een paar dagen lekker van te stuiten.

en daar is het ons uiteindelijk allemaal om te doen.

mij wel in ieder geval.

 

houzgroen

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou een mooi voorgroei hokje zijn , anders zou ik er toch minstens 400watt in stoppen

 

heb je het in een aquarium gestopt ? groeten en succes pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat 400 watt een beetje lastig wordt met zo'n laag hokje, want deze plantjes staan al bijna aan het plafon.

 

Lees je eens in in het scroggen! Daar kan jij toch wel hele leuke resultaten mee halen ondanks je kleine hokje, daar kan sowieso een 250 watt en misschien een 400 watt natrium lamp boven ;) Ik ben ook zo met TL begonnen hoor, en trots als een pauw dat ik was :wacko:

 

Veel succes en hier ga je nog best een leuke zak wiet vanaf halen hoor, maar pak volgende keer lekker een natriumlamp :huh:

 

Edit: ik zat te kijken, toch wel een erg breed hok. 2x 250 of 2x 150 watt zou hier dus super in werken naast elkaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien volgende keer vanaf dag 1 een dagboekje bijhouden hier, dan wordt je vanzelf bijgestuurd als er iets mis dreigt te gaan.

Dieptestraling van TL is zo'n 5-10 cm, het is dus zaak om je toppen binnen deze range te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ga in loop van volgende week 3 lampen bij halen 2 langs zijkanten en 1 nog mee langs boven ,

 

Djbroetje : het zijn philips tl5 buisjes van 14w elke lamp zitten er zulk 2

 

macerror : de reflectors komen erop in de volgende ronden , en ga ik beginnen scroggen

 

pacman : neen is geen aquarium , heb het kastje omgebouwt ;)

 

dus volgende ronde = 5 lampen erin + scrog + voeding canna (deze kweek is dat nog niet zo)

maar mag je de watt van de lampen bij elkaar tellen ? want dan zou ik met 5 lampen aan 140watt komen, en dat lijkt me wel voldoende ,

en moest het volgende ronde nog niet lukken gaan er 2x150w in :huh:

 

+ hoeveel zou ik er maximum kunnen inzetten ? kast is 120cm lang , 85cm hoog , 80cm diep,

volgende ronde is de kast ook 40cm hoger zodat ik niet meer met de hoogte van de pot in men kast zit.

 

weet iemand toevallig en goed soortje dat goed in men kast zou kunnen groeie ? :wacko:

 

mvg tiw ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel je er maximaal in kan zetten? Stuk of 100?

Wil je dat ook? Denk het niet :wacko:

Aantal planten heeft vooral te maken met de lengte van de voorgroei. Zet je er dus meer in dan nu, dan blijven ze kleiner en maken ze vooral een dikke hoofdtop. Zet je er net zo veel of minder in, dan zou ik ze toppen zodat het mooie bosjes worden ;)

 

Soorten maakt niet zo gek veel uit wat je doet, ik zou lekker wat simpels nemen, geen bijzondere haze soorten die van alles nodig hebben, dat kan lastig uitpakken. PP of Santa Maria's doen het altijd goed, en zijn vrij commercieel. Ik weet niet of je er wat aan wilt verdienen, maar dan is het wel belangrijk dat je een standaard soort of bekend wietje neemt die niet te lastig is, kleurtjes en dergelijke schrikt kopers met minder ervaring af. Als je voor jezelf kweekt maakt het natuurlijk geen zak uit :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej tw!tchy ,

 

ja inderdaad het is puur voor mezelf dat ik kweek , maar ik dacht volgende ronde er 9 in te zetten en te gaan scroggen zou me ideaal zijn denk ik met de afmetingen v/d kast 120cm breed 115cm hoog 80cm diep en het licht ( 10x14watt tl5 buisjes )

 

dus als ik ze en 20-25cm voorgroei en dan in bloei zet zou dat dan lukken in scrog ?

heb zonet bestelling gedaan 10zaadjes white widow .

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kast recht op zetten

meteen geschikte lamp en filter

lekker simpel houden en klaar

 

gr east

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je eigenlijk meteen meer buisjes mag gebruiken.

Ik gebruik nu op ongeveer hetzelfde oppervlakte 432 Watt, maar wel is mijn hokje een stuk hoger, ca 2 meter. En ik gebruik nu 54 Watt buizen, maar daar is de 120 CM net te kort voor.

Ook krijg je wel meer meer warmte met meer buizen, dus ook even je klimaat in de gaten houden.

 

En met meer lampen en reflectoren erboven, en dan eventueel ook nog wat verbeterde wandreflectie erbij, zou allemaal kunnen helpen. De volgende ronde des te meer dan.

Let ook op de kleur van de buisjes, bloeien doe je onder 827, en groeien onder 865. Met 865 houd je lekker korte plantjes, en dat is wat je nodig hebt met je hoogte.

 

En met 25Cm voorgroeien, kun je best daarna scroggen. houd er wel rekening mee dat als jeen heel scrognet gebruikt dat de planten er dan niet meer uit kunnen.

 

De hoeveelheid planten is een eigen keuze, met langer voorgroeien krijg je de ruimte ook vol met 3 planten, zoals al is aangegeven. met topppen en buigen enzo.

 

grtz,

Dj.

 

PS.

topic even verplaatst naar MicroFluo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...