Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pietlutvlierefluiter

mysterieuz flesje en spint

Recommended Posts

hoi, ik heb van iemand een mysterieuz flesje gekregen, ik kreeg niet echt de tijd om te vragen wat het precies is.

hij zij mij dat je het op de muren moet spuiten of verdunnen 1ml op 10l water.

ik weet niet meer precies hoeveel maar zijn mensen bekend met deze flesjes.

het is een langwerpig wit flesje waar met permanent marker "20ml" op geschreven staat.

ik heb het iedee dat het spul niet helemaal legaal is.

 

ik zit nu in de 1ste week van de bloei en twijfel nog of ik het wil gebruiken, ik heb al het een en ander over roofmijt gelezen maar daar zijn nogal veel tegenstrijdige verhalen over.

het schijnt dat roofmijt alleen werkt bij een lv boven de 70, en ik weet niet tot welke week in de bloei ik mijn lv zo hoog mag houden.

 

bij voorbaad dank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch dat je het beste je vriend kan vragen, er kan van alles inzitten,

 

wat ik wel ken, is dat spul tegen mieren, maarja bij jou staat er geen etiket op.

 

kzou toch ff vragen :verrygood

 

gr mr high

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom die kerel waarscijnlijk nooit meer tegen maar ik dacht misschien is het een heel bekend product.

 

denk dat ik dan toch maar gok op roofmijt of iets dergelijks.

weet iemand misschien waar ik dat het beste kan halen? het schijnt dat je het maar heel kort kan bewaren en bij een bepaalde temperatuur, ik lees ook dat het op bepaalde dagen geleverd word direct van de kas maar ik ben overdag niet thuis en ik vertrouw het niet als ze het bij het postkantoor afleveren.

 

het liefst haal ik het zelf op bij de kas is toch een gevoelig product die levende beestjes, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flesjes waar niet precies op staat wat erin zit,zou ik persoonlijk dus nooit gebruiken.... :verrygood

De roofmijten bv. hier,maar je moet er inderdaad wel voor thuis zijn,deze passen niet door de brievenbus(nematoden bv. wel) helaas.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertimec.....wedde?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel heel mysterius hij kan je wel een flesje geven maar niet zeggen wat het is :verrygood .Ik zou het wegpleuren.gewoon wat roofmijten uitzetten of wantsen.ik laat tegenwoordig de kids naar lieveheersbeesjes zoeken krijgen ze 5 euro cent per stuk voor die vreten de spint ook op :specool

Greetzzz,M :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lieveheersbeestjes vliegen ook naar je lamp en in je afzuiger heb ik ervaren.Das dus maar tijdelijk.

 

Wat ik zie in de growshops is dat ervaak een klein flesje ergens vandaan getoverd kan worden zonder dat ze weten wat er in zit of wat ze verkopen.Hoe te gebruiken is altijd hetzelfde,hele flesje in 5l water en klaar.

 

Gewoon die roofmijten uitzetten,zorgen dat je ze goed vers krijgt(roofmijt overleeft maar 24-48uur zonder voeding) en op je planten ermee.Niet die vermisculiet over je toppen smijten.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erachter, het is vertimec. hij zij 1ml op 1L of minder.

ik zou alsnog roofmijt willen omdat ik dat toch liever heb. probleem is alleen dat ik het op een betrouwbaar adres kan krijgen en als het kan ophalen ivm houdbaarheid.

 

En als dat van die lieveheersbeestjes echt waar is, ik heb cooltubes en mijn hok is verder volledig afgesloten dus dat zou best kunnen werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch werkt vertimec beter dan roofmijt. maarja.. miljoen topics over spint snapte..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik laat tegenwoordig de kids naar lieveheersbeesjes zoeken krijgen ze 5 euro cent per stuk voor

 

Slavendrijver! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
toch werkt vertimec beter dan roofmijt. maarja.. miljoen topics over spint snapte..

Dus duidelijk niet.Tegen vertimec kan, en ondertussen heeft,spint resistentie opgebouwd.Dit zal nooit gebeuren bij roofmijt.Wat wel vaak gebeurd is dat de kweker die dag te stoont is geweest om ze mijten op te halen en ze de dag erna(of een week later) wel even ophaalt.Mensen die mijten leven 24-48uur zonder voedsel.Die buisjes zit geen voedsel in dus reken maar uit vanaf het moment dat ze opgestuurd worden.Voor ze bij jou of de growshop zijn is er al 24uur om.Wacht je nog een dag kan je beter je geld op rekening 555 storten of in de lucht gooien.

Elk gif kan de spint resistentie tegen opbouwen.Vertimec,pvp,masai,promanal-R,poolse zakjes,tsjechische flesjes,noem maar op.Allemaal gif waar de spint uiteindelijk resistentie tegen word.

Wat wel helpt is een zwavelverdamper.Hiermee heb ik zelf geen enkele ervaring.Wel hoor ik er goede berichten over.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb wel eens gehad dat m'n 11 liter potten met stekken van de ene pot naar de andere pot vol zat met spint, dat je ze met het blote oog nog over mekaar heen ziet kruipen, gele draden van spint.. knappe roofmijt die dat oplost. 2 x vertimec en alles is DOOD, en de planten kwamen er allemaal bovenop, van spierwit naar knalgroen.

 

het klopt zeker wat je zegt, roofmijt in buisjes via gs schiet niet op, maar ook stekkenboeren die ze direct bij de fabrikant ophalen zijn er niet over te spreken. 3 buizen van 10.000 roofmijten en dan NOG spint in je moederplanten hebben.. tja dan TOCH maar spuiten.

 

resistent tegen bepaalde middeltjes? geloof ik 100% in, vandaar ook verschillende middeltjes achter mekaar gebruiken. maar dan toch merk je dat vertimec (het is niet voor niets verboden) het agressiefst is en daardoor goed werkt.

 

zwavelverdamper.. geen ervaring mee.. wil ik wel eens gaan kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik laat tegenwoordig de kids naar lieveheersbeesjes zoeken krijgen ze 5 euro cent per stuk voor

 

Slavendrijver! :specool

 

 

Ach ja zijn ze er tog de heledag zoet mee:D Pap ik heb al 4 lieveheersbeesjes :verrygood Goed gedaan jongen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist niet dat lieveheersbeestjes ook tegen spint werkte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was even mijn topic vergeten, vind het toch maar niks die roofmijt, te lastig om binnen te krijgen.

 

Hoe groot zijn die lieveheersbeestje die je kinderen vinden Mena muria? en waar vinden je kids ze?

Het zou best kunnen werken want ik heb een artikel gevonden over een klein kever soortje die ook tegen spint werkt,

Stethorus punctillum. is een 3.6 mm groot beestje die ook bij een droog klimaat zijn werk doet.

 

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca...KSTBByNTBDzmX5g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt roofmijt makkelijk bestellen hoor via brimex en t past door ook gewoon door de bus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik heb slechte ervaringen met roofmijten. Het werkte bij mij dus totaal niet.

Vervolgens heb ik roofwantsen gekocht die vast kwamen te zitten in de zogenoemde "vreugde" webben van de spint.

Dik 100 euro weg en het resultaat was: 0

 

Doe mij maar masai van bayern.. en als dat niet meer helpt.. vertimec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...