Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Mythbusters

Recommended Posts

Er staat een enorme hap info op het forum. Het meeste is waar maar er staan ook een hoop twijfelachtige stellingen op.

 

De bedoeling; Plaats een stelling waar je aan twijfelt en we proberen hem met zn allen op te lossen. Alleen harde bewijzen, geen prietpraat.

 

Wie durft....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep :head_hurts_kr: ...ff langs bij A&T... daar laten ze het even zien met apparatuur... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 tot 80 % meer opbrengst door co2 toevoeging kan dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt er van af, 50% van 0,3gr de watt is natuurlijk goed mogelijk.

volgens mij is het zo dat gemiddeld 30% winst behaald wordt met een verhoogde co2, moet t klimaat wel in orde zijn etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle Cannabis voedingen komen uiteindelijk op het zelfde neer.

Het enige verschil is de prijs.

 

 

ST :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij hasj eten( chocomel of cake) krijg je bijna 90% binnen, bij hasj roken minder dan 40% ( dan bedoel ik werkzame stoffen in je lichaam opgenomen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alle Cannabis voedingen komen uiteindelijk op het zelfde neer.

Het enige verschil is de prijs.

nee, dat is zeker niet waar. Behalve concentraties en NPK verhoudingen verschillen de voedingen van elkaar door gebruikte grondstoffen. Met name bij de sporenelementen zijn de chelaten veel duurder dan de normale sporenelementen. Daarnaast zijn er nog grote verschillen in gebruikte amninozuren en andere speciale toevoegingen die de samenstelling heel erg beïnvloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
werkt detectie folie?

 

Ja en nee. Mits goed gemonteerd kun je er idd nauwelijks doorheen kijken met een warmtebeeldcamera. Als je alles netjes hebt ingepakt en je uitblaasopening is zichtbaar, dan heeft het geen zin. Er zijn wel wat mensen op het forum die ik ken en die zo een camera hebben. misschien wat pics?

 

 

50 tot 80 % meer opbrengst door co2 toevoeging kan dit?

 

Zoals polletje al aangeeft, draai je in een hok heel slecht en je voegt dan co2 bij......dan zal het waarschijnlijk nog slechter worden. Eerst de rest in orde; klimaat goed onder controle, kennis van zaken enz enz.

ik hou het op 20% verschil tussen eenzelfde hok dat eerst zonder, en dan met co2 draait. Ik praat dan uit eigen ervaring.

80% is onzin.

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja en nee. Mits goed gemonteerd kun je er idd nauwelijks doorheen kijken met een warmtebeeldcamera. Als je alles netjes hebt ingepakt en je uitblaasopening is zichtbaar, dan heeft het geen zin. Er zijn wel wat mensen op het forum die ik ken en die zo een camera hebben. misschien wat pics?

 

als de folie goed gemonteerd hebt kun je er helemaal niets van zien, en of het dan zin heeft...zeg ik ja, of je ziet een complete ruimte of alleen maar de luchtuitgang, vraag me dan toch af waar je het meest bij gaat denken.

 

je kijkt trouwens nergens door heen met zo`n camera, je ziet totale verschil van opwarming op het gebied waar de warmtebron zich achter bevind en waar je de camera op richt, is een ruimte zeer goed geisoleerd zul je aan ADF folie ook niets hebben, van de andere kant is het makkelijk om een ruimte te isoleren en neemt minder plaats van je ruimte weg.

op 1 rol goede zit 70m2, neem je zo mee, doe dat maar eens met isolatie :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij hasj eten( chocomel of cake) krijg je bijna 90% binnen, bij hasj roken minder dan 40% ( dan bedoel ik werkzame stoffen in je lichaam opgenomen)

 

Stel ik vragen bij. Als ik damp kan ik met 0.1 toe, terwijl ik met eten pas echt stoned ben met 0.5 tot 0.8 gram wiet. Ik denk dat door presystemische eliminatie van de lever o.i.d. ervoor zorgt dat je toch echt een stuk minder binnen krijgt.

 

-EDIT-

 

Eindelijk een onderzoek hierover gevonden. Je moet pagina 134-136 (Pharmacokinetics) hebben: klikje

 

Dus je neemt inderdaad 95% van alle THC op vanuit je darmen, maar door je lever en door een aantal reacties in de lage pH gebieden zit je uiteindelijk op een biologische beschikbaarheid van 10-20%, waar dat bij een ervaren roker 50% kan bereiken.

 

Dus hierbij een verzoek om alle posts op WF eventjes te veranderen, hehe :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet allemaal hoor. <_<

Dat is niet helemaal correct hoor J-player.

Je word wel degelijk stoned ervan(trust me! :head_hurts_kr: ),wel is het zo(dacht ik),dat de omzetting naar THC dmv verbranding in de maag wat inefficienter is als bij verhitting/verbranding,dus je hebt wat meer nodig om een zelfde effect te krijgen.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

werkt het ook als je je er voor een bankoverval mee inwikkeld?

 

houzgroenmacerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las ergens dat de plant bij een voedingstekort zijn eten haalt bij de onderste blaadjes van de plant.....

 

Klopt dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker, voor mobiele voedingsstoffen klopt dat. Die worden uit oudere bladeren gehaald als die niet via de wortels opgenomen kunnen worden. Daar zie je de symptomen ook bij de onderste bladeren. Minder mobiele en niet mobiele voedingsstoffen laten geven een tekort aan bij de bovenste bladeren.

Ook daar zijn wat uitzonderingen op. Staat in de growguide en bij ziektes.

 

Vraag: ik hoor verschillende dingen over zaden planten.

De een zegt dat je ze direct in grote potten moet doen, de ander zegt dat je eerst in kleine potjes moet planten tot ze daar goede wortels in hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

over de zaadplanten heb ik het e.e.a. getest.

als je ze in een klein potje doet en te lang, lijkt de plant hier aan te wennen en dus minder gebruik maakt van de latere grotere pot.

 

als je voor safe wilt gaan dus meteen overpotten of overpotten wanneer de wortels onderin de pot nog niet gaan slingeren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helder en duidelijk antwoord van iemand die het geprobeerd heeft. :verrygood Tnx.

Alleen de eerste week tot ze goed ontkiemd zijn in een kleine pot is dus al genoeg.

Ik vraag dit omdat ik bij sommige en mezelf merkte dat als we ze direct in een grote pot hadden gezet, dat ze bijna alleen maar onderin wortels hadden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wortels groeien t lifst naar beneden toe, in een grotere pot is de bovenkant vaak droog en hier hebben wortels niets te zoeken.

met een smartpot heb je wel grote voordelen, je kan ze dan ook langer in een smartpot houden dan een normaal potje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder mijn LED blijft de bovenkant vaak nog redelijk vochtig tegenover de hps bij een kennis.

Ik heb ze laten ontkiemen en in kleine potjes onder de bloeilamp gezet om boven te komen. Ik heb de potjes nu gevuld met canna terra pro grond en ingewaterd met rhizotonic.

Zodra ik merk dat ze goed gaan wortelen gaan ze in grote potten.

Bij de grote potten had ik alleen maar een hele lange penwortel en heel weinig zijwortels. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien wat micco's in je plantgat gooien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had myco madness, en daar een aantal keer mee bewaterd in de eerste 2 weken. :whistling

Verder zou ik ook niet weten wat ik fout heb gedaan. :verrygood

Ik heb nu wel een aantal dingen veranderd. Actieve inlaat had ik al, maar die wordt nu regelbaar zodat ik de inlaat op de afzuiging kan afstemmen.

Ik ben overgestapt op rhizotonic en cannazym met canna aarde en voeding. Bijna de hele canna lijn dus.

Ik ga nu beginnen onder de bloeilamp, met meer verschillende kleuren, ipv de groeilamp met blauw/wit/rood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeit een wietplant 's nachts of overdag? Ik heb gemeten, ph heeft gemeten nu is poppa aan het meten.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was je vraag niet vergeten Racker KLIK :)

 

Groei is de toename in gewicht van de plant. Er kan onderscheidt gemaakt worden in drooggewicht toename en versgewicht toename. Drooggewicht neemt toe door fotosynthese. ook al is het drogestofgehalte van een plant redelijk vast, toch lopen droog- en versgewicht toename vaak niet gelijk op. Overdag neemt door de fotosynthese het drooggewicht toe. Ontwikkelingen is de verandering van de plant. Onder ontwikkelingen vallen de aanmaak van bladeren, zijscheuten, bloemen.

 

Licht: effect op de groei en productie

Groei wordt gedefinieerd als de toename in gewicht. Daarbij kan nog onderscheid gemaakt worden in de toename van drooggewicht en de toename in versgewicht. Deze lopen namelijk niet geheel gelijk op. De toename in drooggewicht hangt rechtstreeks samen met de fotosynthese. De toename in versgewicht hangt ook samen met de waterhuishouding. Een plant maakt eerst nieuwe cellen aan. Deze worden vervolgens "opgepompt". De hoeveelheid water die in de cel komt hangt af van de hoeveelheid water die beschikbaar is, de EC van dit water en van de hoeveelheid water die op dat moment voor transpiratie nodig is. Op warme dagen is te zien dat het drooggewicht van de plant overdag toeneemt. Het versgewicht blijft gelijk of daalt zelfs iets. Als er veel vocht voor transpiratie nodig is kan dit namelijk aan de plantcellen onttrokken worden. Hierdoor kunnen de planten zelfs slap gaan hangen. 's Nachts neemt het drooggewicht door ademhaling weer iets af, terwijl het versgewicht in de nacht toeneemt. Dit komt omdat er 's nachts geen of nauwelijks transpiratie is, waardoor de plant op celspanning kan komen. De cellen vullen zich verder met water dan overdag haalbaar is.

 

Groei:

 

 

Kooldioxide + water => suikers

 

suikers + mineralen => droge stof (= drooggewichttoename)

 

Droge stof + veel water => (= versgewichttoename)

 

 

Voorbeeld:

1 g opgenomen kooldioxide (CO2) geeft 0,5 g drogestof.

70% van drogestof gaat naar de vruchten.

drogestofgehalte tomaat = 5,8%.

1 gram opgenomen CO2 geeft: 1 * 0,5 * 0,70 * (100/5,8) = 6 gram tomaat.

 

1 gram opgenomen CO2 geeft:

•11 gram komkommer

•6 gram tomaat

•5 gram aubergine

•4 gram paprika

 

Nou wie het weet mag het zeggen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

strekken doet een plant met name 's nachts volgens mij. Het ligt er dus maar aan hoe je groei definieert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...