Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

deze kweek wordt mede mogelijk gemaakt door:

Recommended Posts

lijpe shit ouwe! niet normaal! ziet er echt netjes uit jou planten!

heb vanaf week 6 tot 11 ook co2 gebruikt en had er zeker een meer waarde aan

k las in jouw topic dat je al vanaf de 1ste paar dagen co2 kunt gebruiken dit ga k nu proberen geef ze n half weekje 600ppm zodat ze goed aanslaan op de start blokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@no-know, lees eerst even het verslag door aub, daar geef ik ook de co2 waardes door :verrygood

om mijn planten te remmen heb ik de co2 naar beneden gegooid.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_2875_12560_1145819.jpg

 

 

grts

 

Het blad krult toch iets? Waarom?

 

Van het hoeveelste uur in de dagperiode is de foto?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan er mee te maken hebben, ze krullen zodat ze minder verdampen. De vraag is waarom...Stralingswarmte? Te hoge EC? wind?

 

Ik vraag dit om problemen te voorkomen, voordat je je co2 echt omhoog gaat gooien. Kan toch een heel logische verklaring voor zijn....

 

Normaal boeit dat allemaal niet zoveel, maar bij 1000ppm wel.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker, ze staan idd op de max, die ene krulblad zit er al vanaf t begin en krijg ik niet meer terug.

ik ga niet alles aanpassen om een paar gekrulde blaadjes hier en daar, als 80% van de bladeren goed staan vind ik dat best.

het is een combo van luchtstroom en stralingswarmte, verdampingprobleempje dus en beetje plaatselijk :verrygood

denk dat er gewoon en een feller briesje langskomt, zou ik me daar echt druk over moeten maken?

 

grts en bedankt voor de oplettendheid :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou ik me daar echt druk over moeten maken?

 

You tell me.....misschien bij jou niet, bij mij iig wel. die worden het eerste geel....en knapperig. wil je niet bang maken hoor.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
En iedereen maar denken dat wietkweken alleen maar watergeven is......... :verrygood

Met goeie grond en geschikte plek lukt dat inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt die worden dat ook, sterven af omdat de plant er toch niks mee kan.

ze hebben genoeg bladeren over hoor, ik kan t toch niet meer fixen nu, ja me lampen aan het plafond zetten.

dan maar geen co2 toevoegen, als ze er toch niks mee doen.

volgende ronde wat aanpassingen maken en hopen op beterschap.

of ik moet me lv opkrikken, de bevochtiger staat uit en de rv is rond de 65%

 

morgen ffe checken dan maar weer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met dit soort acties al heel goed gedraait. Planten zo geel als een kanariepiet met toppen zo dik als een been.

 

De vraag blijft dan......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat zou het resultaat zijn geweest zijn als het wel groen was gebleven........... :verrygood

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

het groen houden hoeft geen voordeel te zijn, als ze de laatste week helemaal kapotgaan en uitdrogen is het alleen maar goed.

 

op de een of andere manier stopt de plant alles wat ze heeft in de toppen.

 

nu ben ik wel een beetje vroeg natuurlijk, zit nog niet eens in week 4, maarja groen zijn ze nog :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
You tell me.....misschien bij jou niet, bij mij iig wel. die worden het eerste geel....en knapperig. wil je niet bang maken hoor.

En die het eerste geel en knapperig worden krijgen vaker last van toprot en andere

flauwekul zoals spint.

 

 

Nog ff een vraag over die opticlimate. Je had in de laatste update een temp van 28

en 65% rv. Stel dat je de rv op 40% wilt hebben en de temp hetzelfde houden.

Ontvochtigen dus. Hoe doet die machine dat?

 

Springt nou die koeler dan continue aan en uit (fluctuatie) of springt dan zowel

de koeler als de verwarming aan om de temp op 28 te houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die RH blijft vanzelf op 65% door de verdamping van de planten. De opticlimate ontvochtigt/verwarmt alleen in de nachtperiode en event. in de slow cool down/pre heat functie.

 

Het is niet wenselijk om de RH% te verlagen naar 40% bij dit soort acties. Normaal gezien gebruik je een bevochtiger om het klimaat op 65% te krijgen totdat de planten hier zelf voor zorgen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
het groen houden hoeft geen voordeel te zijn, als ze de laatste week helemaal kapotgaan en uitdrogen is het alleen maar goed.

 

op de een of andere manier stopt de plant alles wat ze heeft in de toppen.

 

Als je in een kas naar paprika's gaat kijken zie je ook dat die op het einde helemaal geel worden.

Dat doen ze expres om zoveel mogelijk gewicht aan vruchten te kunnen oogsten.

Bij andere gewassen doen ze dit ook.

 

Bij wiet hoor je 2 dingen:

1.Hou ze groen tot het einde.

2.Laat ze geel wegtrekken aan het einde.

Nu nog erachterkomen wie er gelijk hebben. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat racker zegt :rofl

 

bij mij gaat t zo.

lampen gaan aan in het voorbeeld om 18:00uur

om 17:00 uur is het 21 graden in het hok en die gaat oplopen tot 28 graden in een uur tijd.

de rv stijgt dan ook naar zo'n 75% in dat uur

om 18:00 uur gaat de lamp aan.

de opticlimate gaat om 18:02 op de koelstand

op het moment dat de koelstand ingaat, daald de rv naar de 65%

de temp blijft op 28gr tot in de ochtend 6:00 uur

dan van 6:00 uur tot 7:00 uur wordt het hok langzaam verwarmd zodat deze langzaam afkoelt tot 21 gr en een rv van weer 65%

dit is bij my 1 cyclus.

de opticlimate slaat niet aan en uit tijdens de lichtperiode, ik heb m op 27 gr ingesteld maar hij blijft op 28gr staan.

het was ffe vogelen om dit voor elkaar te krijgen, maar het is me gelukt.

nu is dan ook alles erg stabiel tijdens de lichten aan periode, geen fluctuaties omdat de opticlimate aan en uitspringt :verrygood

wanneer de lampen uit staan is dit een ander verhaal, maar dat kan niet anders, dan loopt de temp op tot 22 gr en koelt ie deze tot 20gr.

deze speling heb ik liever met de lichten uit dan wanneer de lichten aanstaan :whistling

 

best netjes :specool he

 

probeer een ander systeem maar eens zo af te stellen :wave:

 

 

grts

 

@doc, ik heb voor mezelf altijd gelijk :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
@doc, ik heb voor mezelf altijd gelijk :whistling

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt pol, dat was de info die ik zocht.

 

Hoe heb je hem afgesteld dat ie niet onder de 28c komt, water afknijpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, heb een manometer extra voor de toevoer naar de opticlimate gezet.

toen afgesteld dat ie t moeilijk had in de begin bloei.

daarna een graad je lager ingesteld om te kijken of ie constanter bleef en dat doet ie dan.

als ik de opti op 28 gr instel slaat ie om t uur aan en af ongeveer, bij 27 loopt ie perfect door aan 1 stuk en blijft de temp precies goed.

ook heb ik de fan een standje hoger gezet, had er ook mee te maken...... ffe gerotzooid dus :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
best netjes :verrygood he

 

probeer een ander systeem maar eens zo af te stellen :specool

 

zeker netjes, wat me aleen nog steeds niet duidelijk is

in de nacht tijdens het ontvochtigen, staat dan de verwarming en koelen dan wel tegelijkertijd aan??

 

btw, bij het andere systeem dat ik ken hoef je dat niet af te stellen, die doet dat zelf :smoke

past zich zelf aan aan de omstandigheden, die wijzigen doorgaans nogal eens in de totale ciclus :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb met dit soort acties al heel goed gedraait. Planten zo geel als een kanariepiet met toppen zo dik als een been.

 

De vraag blijft dan...... Wat zou het resultaat zijn geweest zijn als het wel groen was gebleven........... :verrygood

 

GrR

Het transportsysteem van een plant is uiterst effectief. Zolang je voldoende blad hebt zal de plant niets te kort komen. Onder HPS heb je toch normaal al veel meer blad dan in een natuurlijke situatie.

 

Met een tomatenplant met twee aparte stelen hebben ze proeven gedaan, waarbij één van de stelen werd ontdaan van alle blad. De tomaten aan allebei de stelen werden even groot.

 

Dus ik denk dat het niet zo ontzettend veel gaat uitmaken. Het zou theoretisch zelfs positief kunnen zijn omdat de plant die bladeren ook niet in stand hoeft te houden. Ik heb ook wel eens een kweek hele gele planten gezien met toch fantastische toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zeker netjes, wat me aleen nog steeds niet duidelijk is

in de nacht tijdens het ontvochtigen, staat dan de verwarming en koelen dan wel tegelijkertijd aan??

ja, staan beide aan dan, niet de hele tijd hoor, schakelt af en toe aan en uit.

 

 

btw, bij het andere systeem dat ik ken hoef je dat niet af te stellen, die doet dat zelf :specool

past zich zelf aan aan de omstandigheden, die wijzigen doorgaans nogal eens in de totale ciclus :whistling

hoe dan? moet denk ik aardig wat computerwerk aan te pas komen.

heb je dan ook een laag verbruik op water?

bij mij komt t water er uit van 46gr.

is je temp dan ook continu 28 gr zonder een schommeling van max een 0,5 gr?

is je lv dan ook constant tussen de 62 en 65%?

 

als dat zo is, welk systeem isda en wat kosda?

 

 

grts

 

BIGUP 4 grote W :smoke (moeten nog steeds daten he :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja, heb een manometer extra voor de toevoer naar de opticlimate gezet.

toen afgesteld dat ie t moeilijk had in de begin bloei.

daarna een graad je lager ingesteld om te kijken of ie constanter bleef en dat doet ie dan.

als ik de opti op 28 gr instel slaat ie om t uur aan en af ongeveer, bij 27 loopt ie perfect door aan 1 stuk en blijft de temp precies goed.

ook heb ik de fan een standje hoger gezet, had er ook mee te maken...... ffe gerotzooid dus :whistling

 

Die vat ik ook niet....in de retour van de opticlimate zit toch een ventiel wat het waterdebiet automatisch regelt naar behoefte? Of je nu het water knijpt in de aanvoer of in de retour? Wat is het verschil?

 

(Ik bedoel dat draaiding waarmee je ook de compressordruk regelt)

 

De fan snelheid is wel heel belangrijk. Daarmee bepaal je feitelijk hoeveel tijd de warme lucht krijgt om af te koelen. Als je hem er te hard door jaagt komt het er warmer uit dan langzaam. Voor iedere situatie is dat anders.

 

@Adje, ontvochtigen is NOG idd koelen en verwarmen. Dit wordt geregeld door de software en een externe hygrostaat. Maar dat wist je al eigenlijk al....

Je kan natuurlijk ook afblazen/afzuigen. Ligt er maar net aan wat je wil.

 

Afblazen kan natuurlijk ook.

 

GrR

 

@polletje, je was me voor.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou racker, bij mij loopt de opticlimate stabieler met die manometer er voor, ook kan je zo de druk regelen op afstand :whistling

tevens heb je dan geen gesuis meer in de buis :specool

 

snapte :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...