Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
koosie

favoriete codewoord voor smoken

Recommended Posts

Veel van jullie waaronder ik hebben vroeger stiekem gesmookt. Hebben jullie ook met vrienden onderling een codewoord gebruikt?

Ik weet nog dat mijn vrienden altijd aan de deur kwamen en dan met één wijsvinger hun onderste ooglid op en neer bewogen terwijl ze vroegen of ik meekwam om te gaan "risken".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zei altijd tegen mijn moeder dat ik me ging laten pijpen door een heroine hoertje zonder tanden achter in het park.

Als ik dan weer eens stoned thuis kwam keek ze me altijd opgelucht aan wetend dat ik ergens lam bij vrienden op de

bank stoned had zitten te wezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha parve die is leuk :o

 

 

Toen ik nog piep jong was :D wij spraken over roken en smoren.

En roken was en is het roken van tabak sigaretjes

En smoren was en is het roken van wiet sigaretjes

We zeiden dan vaak we gaan er nog is ene smoren :bier

 

:whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nooit een ''codewoord'' hoeven gebruiken en mn vriendjes net zo min,

dat komt ook omdat ik uit een vrij klein alternatief dorpje kom, waar nogal wat mensen kweekten en rookten dus de ouders wisten wel wat het was en prefereerden cannabis boven alcohol,

 

ik denk dat je als ouder beter vrijheid kunt geven, dan strenge controle. use it, don't abuse it.

 

en daarbij denk ik ook dat het een beetje verdacht word als je vrienden steeds risk met je willen spelen xD

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de US gebruiken we de term "safety meeting"

 

Be safe :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broodje shoarma halen. en dan gaan er wel eens een paar meer mee, dan staan ze verbaast te kijken dat er een joint word gerold. 99% kan het waarderen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik liever heb dat de mensen niet weten dat ik een jointje ga roken zeg ik gewoon "ik ga er ene smoren", iedereen in mijn omgeving bedoelt met smoren gewoon roken dus ik heb nooit een codewoord gekend. Andere mensen die ik ken gebruiken 'schmiezen' en 'groendienst', volgens mij trekken die woorden zelfs nét meer de aandacht maar kom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Jongens, heel vreemd, maar mijn horloge geeft 4:20 aan"

 

Overigens kom ik regelmatig 4:20 tegen. Als ik op de klok kijk, zie ik soms bijvoorbeeld 4 minuten en 20 seconden net voorbij komen. En ook veel getallen met 4.20 komen voorbij. Moet ik altijd even aan denken. Wordt gewoon een soort van heilig momentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ga je mee een colaatje drinken?"

 

Vriend van me bleef bij me slapen en hij had toen samen met een andere vriend 10gram gekocht. Ieders de helft dus.

Wij zaten op men pc te chatten via de webcam met die andere vriend en we besloten om een wedstrijdje 'om ter snelste rollen' te houden.

Eventjes later hoorde die andere vriend zijn moeder naar boven komen, gooide zijn wiet weg (wat zorgde voor een enorme groene plek op z'n bed waar hij z'n laptop over zette om het te verbergen) en vroeg zijn moeder wat hij aan het doen was.

Hij zei toen dat hij cola in aan het schenken was en aan het chatten was. Dus vanaf toen noemen we dat cola. :head_hurts_kr:

Ook goed als je op een drukke plaats (school, werk, bushalte, ...) bent en je wilt vragen of je met je vriend een jointje gaat roken ofzo. <_<

 

Cola: wiet

Ice-tea: Hash

Fanta: sigaret

 

^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee jongens komen jullie even de voorraad opbruiken =D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er kameraden naar mij bellen zeggen ze dat walter ook bij hun thuis zit. of als ze moeten hebben vragen ze of ik Walter weet zijn xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger was het bij ons minder erg om met illegaal vuurwerk bezig te zijn dan met Cannabis.

Dus als de een met de ander een blowtje wilde gaan roken dan zei men vaak (als er mensen in de buurt waren die het beter niet kunnen horen): Heb je nog nitraat(jes)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben het altijd over fileren. De joint is de filatie, de aansteker de filator, et cetera ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...