Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Alexy

'Tropische dag luidt noodweer in'

Recommended Posts

met als gevolg een amateuristies vastgeknoopt zeiltje wat boven op je plantjes dondert......... :whip:

 

hagel kunnen ze wel hebben.

heb een aantal jaar terug ook hagel als golfballen op mijn veldjes gehad, en dacht toen zelf van.... shit alles is naar de klote....

maar nee!! alleen paar kapotte blaadjes en takkies maar daar groeit ons onkruid nog makkelijk doorheen.

 

ik maak me nergens druk om :bier :o

 

 

Dit mais veld doet anders vermoeden na een hagelbui.

 

gallery_23134_8530_109936.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

WUTT! :whip: :bier

 

What the hell! Serieus door hagel? Kwam zeker een gletsjer uit de lucht vallen? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wordt over enkele minuten getroffen, zwaar gedonder in de verte.... vingers kruisen dat er geen te erge rukwinden en hagel bijzit :o Ik woon in België, noord limburg dus voor de nederlanders onder ons is het nog even wachten :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites
met als gevolg een amateuristies vastgeknoopt zeiltje wat boven op je plantjes dondert......... :bier

 

hagel kunnen ze wel hebben.

heb een aantal jaar terug ook hagel als golfballen op mijn veldjes gehad, en dacht toen zelf van.... shit alles is naar de klote....

maar nee!! alleen paar kapotte blaadjes en takkies maar daar groeit ons onkruid nog makkelijk doorheen.

 

ik maak me nergens druk om :D :whip:

 

je auto kon wel naar de sloper weet ik nog... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat hier in flevoland ook helemaal los :whip:

mega sterke rukwinden en omweer om de paar tellen..!!

hopen dat het hagel achterwege blijft :o

 

gelukkig is onze spot aardig goed beschut door ander groen..

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeiltje helpt in meerdere opzichten

 

gallery_22925_12370_15933.jpg

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen hagel gezien, wel een stel bomen die in een weiland gewaaid zijn, wortels kwamen omhoog en nu zit er een krater ter grootte van een vrachtwagen. maar het blijft stom.. ik heb echt GEEN hagel gezien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak me meestal alleen zorgen om afgerukte takken door windstoten/valwinden.

Het lijkt er op dat ik vandaag geluk heb gehad :o

 

Voor het volgende noodweer wil ik er klaar voor zijn met "DE OPLOSSING"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft hier net goed gebeukt en geregend, de staart trekt nu voorbij. Morgen de schade opnemen. 2 lowryders heb ik nog ff snel opgeraapt en de grond terug gestopt in de potten. Planten in de tuin hebben wel een opdonder gekregen kon ik snel zien, maar onkruid vergaat niet!!!! :whip:

Hoop wel dat de maisvelden nog overeind staan in de regio. :o

Succes allen.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het om 6 uur savonds precies langs rotterdam is gewaaid richting het noorden van het land.

aangezien de buien radar eigenlijk aan gaf dat het goed zou regenen.

Enkel 1 klein regenbuitje dat 5 minuten duurde.

 

Vanmorgen wel noodweer hier.

 

Nu hoor ik wel wat in de verte rommelen,

misschien komt het vannacht nog.

 

Het lijkt dat de omgeving rotterdam net buiten het noodweer zit,

hoewel ten oosten van rotterdam zoals nieuw lekkerland rond 9 uur hagel viel ter grootte van eieren.

Autodaken als poffertjes pannen zoals te lezen in dit actuele topic:

 

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?url...omst&page=2

 

Volgens de buienradar gaat het noodweer op dit moment van schrijven precies langs rotterdam,

en gaat die nu over het oosten van nederland.

 

edit,22:56 hoor ik net een vliegtuig overvliegen met een duidelijk hoorbare sissende motor.......

Misschien motor schade gehad tijdens een hagel storm,vliegt naar landingsbaan rotterdam airport.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat hier wel hard te keer nu :o Wij hebben het maar klein beetje afgedekt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Ik heb ook de planten voor de zekerheid bedenkt ( fotos in me topic )

Maar het viel reuze mee hier beetje veel regen en beetje wind en gedonder maar niet waar ze zo'n commotie van maakte.

 

Grtzz

RNL88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfffffffffffffffffff..... !!! :whip: hier in Belgie waar ik woon was het gewoon ABNORMAAL ! ;)

 

heb ik me hele leven nog niet meegemaakt, gisterenavond brak de hel los, hagelSTENEN van 5cm minstens ! waaien !! je kon gewoon de bomen en struiken zien vliegen, auto's vol blutsen, bij kenissen zijn de hagelstenen gewoon door het verandadak gegaan, (dubbelglas ;) ) hagelstenen op handen met als gevolg dat het gewoon open ligt :o gaten in plastieke en minder stevige serres,... toen stopte het even, en daarna gewoon weer ! maar toen ook nog super veel bliksem en donder erbij, gaten in onze rolluiken

echt kl*te man, ik hoop maar dat de plantjes het overleefd hebben :bier

 

Hopelijk valt de schade elders beter mee

Gr

BioMan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

van welke streek ben je dan?

 

hier in w-vl heeft het enkel wat geregend en gedonderd maar geen hagel.

 

succes mensen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb gister na het noodweer nog een rondje gereden, niks anders als politie brandweer ambulance nuts bedrijven etc. 1 buurtje had het echt heeel zwaar getroffen. stond geen schutting of boom meer in de grond. zelfs klinkers uit de bestrating gewaaid..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooo zeg.. :whip:

 

 

Wat een zooitje op sommige plaatsen ! :o

 

Mijn schietgebedje heeft geholpen.. (ik ben een ontzettende mazzelpik)

Hier alleen onwijs gebliksemd, klein beetje storm- in vlagen en een beste bak water..

Eigenlijk alleen maar goed.. :bier

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pfffffffffffffffffff..... !!! :whip: hier in Belgie waar ik woon was het gewoon ABNORMAAL ! ;)

 

heb ik me hele leven nog niet meegemaakt, gisterenavond brak de hel los, hagelSTENEN van 5cm minstens ! waaien !! je kon gewoon de bomen en struiken zien vliegen, auto's vol blutsen, bij kenissen zijn de hagelstenen gewoon door het verandadak gegaan, (dubbelglas :P ) hagelstenen op handen met als gevolg dat het gewoon open ligt :o gaten in plastieke en minder stevige serres,... toen stopte het even, en daarna gewoon weer ! maar toen ook nog super veel bliksem en donder erbij, gaten in onze rolluiken

echt kl*te man, ik hoop maar dat de plantjes het overleefd hebben :bier

 

Hopelijk valt de schade elders beter mee

Gr

BioMan :D

Dan woon je verder het Belgische land binnen? (antwerpen of vlaamse brabant?) want hier in Gent Oost heeft het geregend, en beetje gebliksemd, en dat was al, we hebben nog geen 2 liter water per vierkante meter gekregen (op de ganse dag en nacht gisteren). In gent zelf heeft het wel serieus geregend heb ik vernomen.

 

van welke streek ben je dan?

 

hier in w-vl heeft het enkel wat geregend en gedonderd maar geen hagel.

 

succes mensen :P

inderdaad, hier in O-Vl van het zelfde, behalve in gent zelf heeft het water gegoten..

 

Ik hoop dat er niet teveel goeds groen gesneuveld is! het zou toch zo'n zonde zijn ;)

 

grtz

Tuin'er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het zo hoor heb ik het hier nog goed getroffen, op flinke plensbuien, onweer, wind en een heel korte hagelbui na is het hier verder uitgebleven. Ook de storm die rond 2 uur 's nachts nog over Nederland trok ging net langs ons heen.

 

Iedereen die stormschade heeft, succes met alles herstellen! Ik heb al bizarre plaatjes gezien van bomen die met kluit en al op huizen en auto's zijn geland.. moet er niet aan denken ><

 

Ik heb vanochtend de zeilen weer weggehaald, alles stond er nog keurig bij gelukkig :o .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben niet eens hagel gehad volgens mij :whip:

Maar wel flinke bliksem dus vandaag ff gekeken en alles stond er nog goed bij :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

rotterdam is echt de dans ontsprongen, idd mooie lichtshow hier en ff lekker kunnen doorluchten van me huisie, voor de rest was het zo weer benauwd hier in huis, vanacht alles opengelaten (ik werk de hele nacht in huis dus kan makkelijk) en nu is het eindelijk een stukje koeler in huis. temp in me hokie is <23graden dat is voor het eerst sinds twee maanden :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in de buurt ligt ELK maisveld plat, de mensen die daar wat wiet tussen hebben gezet zullen wel balen.

 

wel mooi om te zien, net of er een groot alienschip op heeft gestaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier in de buurt ligt ELK maisveld plat, de mensen die daar wat wiet tussen hebben gezet zullen wel balen.

 

wel mooi om te zien, net of er een groot alienschip op heeft gestaan

 

 

Hahaha, wat dacht je van de boer! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...