Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokkah

watercuren

Recommended Posts

Wiet met schimmel nooit roken! Ook niet als de schimmel dood is. Schimmels produceren mycotoxines(afvalstoffen) die zeer slecht zijn voor mensen! Helemaal als je de fik erin steekt en in je (onbeschermde) longen laat lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je gaat natuurlijk geen rotte wiet onder water zetten. Rot knip je eruit. Maar als je die wiet gewoon zou drogen loop je alsnog kans om alles te verliezen en is watercuren een alternatief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard.

 

Ik doelde dan ook op evt. resten/sporen van de rot die nog op de onbevlekte wiet zit.

 

Maar toch heb ik het nog niet gehad dat wanneer ik de rot eruit knipte, het tijdens het drogen verder trok.

Maar het risico bestaat zeker! Vooral met minder ideale drooglocaties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan heel erg snel gaan, zeker in het beginstadium van het drogen. Explosief zelfs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb jammer genoeg ook alweer een paar topjes moeten weg halen vanwege toprot

 

hoop niet dat het doorzet

 

heb de plant wel onder eigen gemaakt afdak staan

 

hopen dat dit helpt tegen die klote schimmels

 

ookj al staat die droog schud het tocht elke keer uit

 

ook tegen insecten en andere dingen die ik er niet in wil hebben

 

maar curen gaat ik niet doen dat vind ik zonde

 

maak er dan veel liever hasj van

 

maar zo heeft iedereen z'n voorkeuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb t experimet watercuren gedaan afgelopen weken , met kleine hoeveel heden, gewoon uit nieuwsgierigheid.

1 kleine reeds gedroogde toppen, 6 dage spoelen en dompelen, inderdaad in een paar dagen droog en rookbaar; opvallend doodgrijzige kleur, en hard van struktuur. tijdens het roken, deed me denken aan een oude sigaar , toch wel scherp, hoopte mogelijk op iets minder kuchen, maar daar ben ik niet zeker over. effekt is wel sterk, dus dat is dan niet slecht.

 

1 verse top, van kleine handpalm grootte, schrok wat er van overbleef, beduidend minder, wederom grijsbruinig , beetje armytinten, en hard knisperend van struktuur, wel erg stoned, smaak is een beetje wennen, sigaartje komt in de buurt.

 

Nee, echt aanbevelen ??? Wel een keertje uitproberen , ja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad niet echt aan te bevelen als het niet echt nodig is, maar het is beter om te watercuren dan je hele oogst te verliezen. Als je in de eerste dagen van drogen een schimmel in je wiet krijgt kan het zich razendsnel verspreiden. Toprot valt meestal wel mee als je het er goed uitknipt, het zijn andere schimmels waar je voor moet oppassen. Het voordeel van watercure wiet is dat je het veel minder ruikt als je het rookt. Dit kan soms een voordeel zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag jan, bedankt voor je commentaar.

Ja ik vind de kwaliteit wel goed, en met die nattigheid van nu, heb net vandaag wat grote toppen moeten oogsten, met wat rotplekjes, gaat ongelooglijk snel dus, echt noodzaak per dag te checken, en de kansen op mooier weer en wind af tewegen, dus ingrijpen voor t te laat is.

Ga daar een deel van toch watercuren, ooki best zuinig roken, en beter dan in de vuilnisbak, toch?......

 

Ik ga er reukloze belindas van draaien, voor ongelegen situaties, en lokaties, of toch maar een sigaartje ontwerpen als aperatiefje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het wat uitmaken als je demi water pakt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet veel...

 

De kalk blijft in het water, want je giet het water af en laat het niet verdampen.

En dat hele kleine beetje chloor ed.. Tja ALS dat in de wiet trekt is dat denk ik zo weinig dat het niet veel scheeld.

Je drinkt het immers ook..

 

Voor kleine beetje zou demi water misschien wel beter zijn, maar als je 1,5 kilo met demi water onder moet zetten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik vind het toch echt potent spul hoor, meen ook nog wel iets aroma te proeven, weet niet of dit toch met de tijd te maken heeft, dus als t wat langer ligt!, maar kan heel goed dat ik me dat verbeeld. Misschien nogwat verse basilicum, of salie in het zakje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...