Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokkah

watercuren

Recommended Posts

ik heb een vraag over watercuren ,Met welk water moet dit gebeuren?

is er een verschil als je regen water/beekwater/kraantjes water neemt ?

en zou het lukken met beekwater en waneer het klaar is afspoelen en dan drogen ?

 

het is misschien een domme vraag , maar ik heb een beekje er naast liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij is het curen ook nog een vrij wazig gebied. Nog nooit gedaan omdat ik het niet helemaal snap hoe het werkt.

 

Lees dus mee.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb er al van gehoort. Gewoon vers water , je moet het ook verversen.. verder weet ik er bagger weinig over. Ohja ,je wiet smaakt nergens naar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het niet hoeft altijd voorkomen want het kost veel gewicht en het kost veel smaak. Ik heb het een keer moeten doen ivm beginnende toprot en dat was de redding van mijn oogst anders had ik het niet gedaan.

 

ik zou wel schoon water gebruiken uiteraard. Je was je sla ook niet in de rijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

ja maar is makelijker als ik 6 dagen beekwater neem en laaste dag vers water want dan moet ik maar 1 keer met een kan rond rijden

en bij mij zal het noodzakelijk zijn vrees ik , aangezien ik buiten moet drogen + inde nazomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit was dan ook mijn vraag ? alsje dit kan wegspoelen ofz ? :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat niet over de prijs , maar bij mijn plaats waar ik het zou doen , is zo'n 500M van mijn huis dus als ik elke dag met emmers water moet heen en weer lopen , maar ik zal wel kijken ervoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

breng dan het wietj mee naar je huis en cure het daar? of moet het geheim blijven thuis :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Spreekt voor zich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook van plan om dit te doen volgend jaar ben benieuwd hoe het met die van jou gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voordeel van watercuren is ook dat het reukloos is, dus je kunt het rustig thuis doen. Het draogen na het curen gaat heel snel omdat de cellen kapot zijn, duurt een paar dagen. Je buds zijn helaas ook wel een beetje reukloos geworden inmiddels ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus wat ik hier uit begrijp is het dus alleen een voordeel als je beginnende rot hebt of dat je het reukloos moet doen om

aandacht ervan af te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Donbuttie

 

Klopt :wacko: of als je een healthfreak bent en je zo schoon mogelijk wil roken, maar dan kan je veel beter een vaporizer kopen :huh:

ook bij andere schimmels dan toprot te gebruiken trouwens ( zonder lucht groeit er niks ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
als het niet hoeft altijd voorkomen want het kost veel gewicht en het kost veel smaak. Ik heb het een keer moeten doen ivm beginnende toprot en dat was de redding van mijn oogst anders had ik het niet gedaan.

 

Lol dat was toch dat jaardat je die powerplants had buiten he? toen je een camera in je tuin gemonteerd had?? good times

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, als je geen alternatief hebt... Een heel erg groot voordeel is dat het reukloos is. Je kunt grote hoeveelheden reukloos watercuren en het is gegarandeerd na 9 -10 dagen droog en klaar. Het drogen gaat erg snel en gaat met erg weinig geur gepaard. Bag apeal is natuurlijk nul maar rookbaar is het zeker. Geeft een hele goede "punch".

 

Ik zou mijn goeie wiet niet in het water gooien als het niet zou hoeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan hiermee dan echt alle rot verwijderd worden ? laten we zeggen in de hele tak zit er voor 2/3 rot is daarna je hele tak dan gewoon inorde ?

 

lijkt me wel goed als je met rot in je plant zit...... als het ook daadwerkelijk alles verwijderd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door langere tijd onder water te zijn geweest heeft de schimmel weinig/geen zuurstof gehad en gaat 'dood'.

Door het watercuren schijnt het dus niet meer schadelijk te zijn om rot/schimmel te roken.

 

Hoewel ik mee ga met de crowd en het echt zou afraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...