Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tw!tchy

Tw!tchy's 400 Watt kweekje

Recommended Posts

Hey Tw!tchy,

 

 

Ziet er goed uit bij jou gast! :verrygood

Door jou weet ik nu welke plant de madshack is in mijn tentje :whistling

De volgende ronde wil ik ook kolossus draaien of misschien toch extrema ik ben er nog niet helemaal uit overtuig mij zou ik zeggen......

 

 

Greetz Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Harko & Krasi:

bedankt voor de tips! super! :verrygood

 

@ Critical:

De Kolossus is een waanzig leuk soortje, de beste van de drie soorten die ik nu gekweekt heb, ze zijn best jong al heel mooi om te zien en de toppen ontwikkelen zich ook prachtig en veel compacter dan de rest terwijl ook de grootte van de toppen enorm is! Verder is het een heel wit soortje, iedere keer bij het wateren valt het me op dat als ik mijn arm langs een madshack/lemon skunk haal, ik nergens last van heb, en als ik de kolossus enigszins met mijn arm schuur, is mijn arm helemaal plakkerig en harsig.

Ruikt ook erg lekker aan de toppen, niet zo grasachtig als de lemon skunk..

 

Waar hou je trouwens zelf van? Extrema is veel Indica achteriger dan de kolossus, en zal ook veel stonender zijn terwijl de kolossus lichter en geestelijker is. Verder vond ik de topbouw van de Kolossus het mooist, dus wilde ik dat in mijn kast zien :whistling Ik ben erg tevreden, maar vind het verder niet een enorm bijzondere soort behalve dat hij makkelijk groeit en vrij grote en compacte toppen geeft, lekkere opbrengst.

 

Ik weet wel dat ik de volgende kweek geen lemon skunk of madshack er in heb staan, de smaak van de kolossus is iets waar ik op wacht voordat ik een keuze maak, ik ga in ieder geval volgende keer killingfields in de kast zetten, en misschien een kolossus of net zo'n "algemene wiet", ofwel iets wat iedereen lekker vind zonder veel geks er aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tw!tchy,

 

 

Ik hou zelf ook wel van een kompakt wietje maar ben geen doorgewinterde blower hoor.

Bubblegum en nlx rook ik soms en haze vind ik niet zo lekker :verrygood

Meestal rook ik er 1 als ik nachtdienst heb omdat ik dan heel erg moeilijk kan slapen.

 

Ik had al een keer een topic gezien van art volgens mij en ik schrok me wezenloos :smoke

Die had echt een paar kolossen in zijn tent staan :specool

Alleen daarom al wilde ik deze gaan proberen en ja je weet wat ze zeggen; groen verkoopt beter :wave:

 

Ben nu zelf met de killingfield bezig en ik denk dat jou die ook wel zal bevallen.....

Ik kon het niet laten om er even in te knijpen en te ruiken heerlijk! :whistling

 

Greetzz Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Critical,

 

Gewoon lekker voor die kolossus gaan dan, gewoon goede wiet, en lekker veel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het eerste beetje lemon skunk is door de grinder geweest! Ik had een top geknipt die inmiddels lekker droog was, als proevertje en omdat het magnesium tekort bij die top ver in de bladeren was gaan zitten. Ik had meer een geestelijke high verwacht, maar werd er erg stoned van.. Wel apart was dat hij nog niet zo droog was dat het goed kruimelde, maar hij was niet erg scherp en er zat geen grasachtige smaak aan, de citrus smaak was wel te herkennen maar niet erg duidelijk, ik denk dat ik blij ben dat ik de plant nog steeds heb staan: Hij mag nog ff, en had verder kunnen drogen en daarna gaan ze lekker rijpen in weckpotten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd :whistling

 

Dag 74, 12-12 dag 62, Zichtbare bloei dag 50

 

gallery_30799_12348_31661.jpg

 

gallery_30799_12348_4771.jpg

 

gallery_30799_12348_45737.jpg

 

gallery_30799_12348_59025.jpg

 

gallery_30799_12348_159566.jpg

 

 

De oudste, de lemon skunk:

gallery_30799_12348_117972.jpg

 

En een top ervan:

gallery_30799_12348_3652.jpg

 

En de latere lemon skunk die een enorme hoofdtop heeft:

gallery_30799_12348_91725.jpg

 

Madshack:

gallery_30799_12348_43022.jpg

 

Kolossus:

gallery_30799_12348_129678.jpg

 

gallery_30799_12348_40238.jpg

 

gallery_30799_12348_61455.jpg

 

gallery_30799_12348_46038.jpg

 

gallery_30799_12348_25269.jpg

 

gallery_30799_12348_46576.jpg

 

 

Luchtvochtigheid loopt wel soms op tot 75% met die zwoele weer :verrygood hoop echt geen toprot te krijgen, heb er nog niks van gezien in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Tw!tchy,

 

ziet er goed uit, lekker knallen :verrygood

Als je lampen uit zijn, kan je je afzuiger handmatig op volle toeren laten draaien, dit is gunstig voor je LV.

Verder zit je al redelijkver tegen het einde aan, dus kan je ook wat minder water geven, en de laatste week geef ik zelf helemaal geen water meer, dit allen komt ook ten goede van je LV.

Succes nog ff man, geniet van het afbloeien.

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi,

 

Mijn afzuiger draait continu op volle toeren: wanneer het licht is om de temp in de hand te houden en wanneer het donker is om de LV niet te hoog op te laten lopen!

 

Ik heb een 350m3 filter met een 1100m3 afzuiger (later gekocht omdat de temps te hoog werden), hier moet ook eigenlijk een 200mm filter voor, maar die ik nu heb is 125mm, dus het zuigt niet echt ideaal af. Ik wil voor de volgende kweek een grotere filter hebben zodat ik lekker hard af kan zuigen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan niks anders zeggen als nicee, nicee,nicee :verrygood

 

zijn mooie toppen geworden man :whistling

 

laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonge wat zijn jullie snel :verrygood De toppen groeien nog steeds hard hoor.. Wat denken jullie trouwens, zou ik de 250 - 300 gram halen? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet zekers lukken maat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben gisteravond nog even wezen kijken bij de planten, wat zijn die toppen hard aan het uitdijen zeg ;) Ik merk wel dat er een paar slappe blaadjes krijgen terwijl ze niet helemaal droog staan, en dat het blad hier en daar begint af te sterven. Ik heb dus besloten de boel lekker af te laten bloeien, alles krijgt nu nog afgezuurd water. 1 September lijkt me een mooie knipdatum ;) ze hebben dan precies 70 dagen 12-12 gehad, is dit genoeg? of zal langer bloeien de smaak beter maken? De samples van de lemon skunk die ik vorige week geknipt had waren een beetje grasachtig nog..

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar tw!tch 70 dagen bloei ? wat als zou nou 80 dagen kunnen ?

scheeld je wel grammen he ;)

 

maar ziet er zeker lekker uit maat ;)

 

 

succes met de laatste loodjes

 

greetz juicyweedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

die toppen zien er heerlijk uit zal een lekker rokertje worden

lekker bezig twitchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tw!tch,

 

 

Voordat je gaat kappen zou ik eerst effe een paar foto's plaatsen als ik jou was!

Dan hoor je gauw genoeg of je ze nog ken laten staan of daadwerkelijk moet gaan knippen......

De PRO"S onder ons zullen je daar echt wel bij helpen ;)

 

 

Greetzz Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heel mooi uit ;) ,zo'n topje zou ik wel eens in mijn jointje willen draaien...

succes nog en te hopen voor je dat je er lekker veel grammen vanaf gaat halen...

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond weer even foto's maken, inmiddels ook naar de growshop geweest voor wat dikkere potten voor de volgende ronde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 80, 12/12 dag 68, zichtbare bloei sinds 56 dagen

 

Het gaat lekker, zwoele weer prima overleefd en de toppen lijken nu het hardst uit te dikken, kijk die vetzakken maar eens gaan...

 

De hele zooi samen:

gallery_30799_12348_98857.jpg

 

gallery_30799_12348_66674.jpg

 

gallery_30799_12348_32845.jpg

 

 

Een kolossus (rechts) die knuffelt met een madshack (links):

gallery_30799_12348_48699.jpg

 

 

Gek genoeg staat op deze pot "madshack", maar het lijkt veel meer op de kolossus!

gallery_30799_12348_3758.jpg

 

 

Lemon skunk:

gallery_30799_12348_3818.jpg

 

 

Madshack:

gallery_30799_12348_5213.jpg

 

 

Mooie toppen zitten ook onderin, dit is een kolossus die al heel erg oranje is in tegenstelling tot de rest:

gallery_30799_12348_10478.jpg

 

 

De oudste (lemon skunk)

gallery_30799_12348_79414.jpg

 

 

Madshack:

gallery_30799_12348_117673.jpg

 

 

Zelfs bij de deur vechten ze om ruimte:

gallery_30799_12348_17799.jpg

 

gallery_30799_12348_137479.jpg

 

 

Met een bureaulampje erbij probeerde ik mooie foto's te maken, maar dit wilde niet echt:

gallery_30799_12348_121275.jpg

 

gallery_30799_12348_47394.jpg

 

 

 

Laat maar horen wat jullie er van vinden ;) Ze krijgen nu sinds een paar dagen geen druppel voeding meer, enkel afgezuurd water naar pH 6.1 - 6.2.

Ik hoop ze dit weekend om te kunnen hakken, ik heb dan tijd zat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Tw!tchy, je hebt ze mooi afgebloeid man, tijd om van ze te genieten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja toch? Dit weekend lijkt me een prima moment om ze te knippen, maar zal het niet te vroeg komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een beetje verdeeld met rijpheid bij jou net zoals bij mij, er zijn er die nog wel een weekje kunnen hebben, maar dat ligt aan jouw of je in 2en wil knippen, ikzelf doe dat wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe doe jij dat dan met drogen, gewoon in de kweekkast aan het plafon? Maakt het dan niet uit dat het licht aan is en dat de temperatuur niet constant is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee geen licht aan joh ;) dat maakt zeker wel uit heeft heel erg veel invloed op smaak geur en kleur B)

 

hang ze op een plek waar je droge constante lucht heb fan erbij niet erop richten maar gewoon airflow :lol:

en niet te vergeten donker ander half week hangen van de stok knippen maandje curen hmmm zalig ;)

 

 

 

succes dude ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het advies, denk dat dit helemaal goed gaat komen, dan wordt het toch alles in 1 keer knippen dit weekend... Dit is wel de laatste keer dat ik Greenhouse zaden kweek, heb een beetje lemon skunk dat nu droog is, wat een meuk. Het is vreselijk sterk spul, maar het stinkt een beetje vies en grasachtig. Hopelijk zijn de rest van de toppen beter, greenhouse geeft zelf wel aan dat in die laatste week de citrus smaak en geur er goed in komt, laat ik het hopen. het topje lemon skunk dat nu droog is ruikt wel steeds beter, het grasachtige lijkt een beetje weg te gaan.

 

Ik heb ook een klein topje madshack moeten knippen aangezien deze omgeknakt was, deze is net droog maar ruikt al prima! Ben benieuwd hoe deze zal zijn na een tijdje curen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tw!tch, ik heb een aparte kleine droogtent, en idd nooit drogen met licht, dat breekt de thc af.

Ik knip gewoon naast m`n kweektent tijdens licht aan periode de rijpe planten, en de rest een weekje later.

Ik heb geen haast en wil ze gewoon perfect afrijpen, er zullen er ongeveer 8/10 een weekje langer staan.

Bij mij zijn de aantallen groter dan bij jou, dus voor jou mischien niet echt aantrkkelijk.

Succes man. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...