Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tw!tchy

Tw!tchy's 400 Watt kweekje

Recommended Posts

Ik zit er aan te denken een donkere doos te maken die voor de kast zit voor een luchtinlaat punt, dan gaat de lucht eerst langs de daarin drogende planten, dat lijkt me wel wat aangezien er dan ook geen stank in de kamer hangt (woon in een studentenhuisje).. eens kijken wat ik bij elkaar kan rapen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gras geur kom omdat je dan tevroeg heb geoogst op de verpakking staat 8 maar geef je zwz 9 week bloei ;)

zoals arjan het zelf zegt he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, de eerste kolossus hangt te drogen, die was denk ik echt wel klaar, de draden waren allemaal donker oranje..

De rest komt van het weekend wel, ik zal vanavond of morgen even foto's plaatsen van het knippen van net als ik tijd heb ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amber bedoel je ;) Ik heb geen vergrootglas, maar de toppen waren heel erg bruin. Als je naar de trichromen op het blad kijkt lijkt er ook een oranje sprankeling vanaf te komen, ik denk dat het wel oké is zo ;) De rest gaat van het weekend pas om, en alles staat eigenlijk langer dan het zou moeten volgens de breeders, dus ik denk dat het wel snor zit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke ronde en ze zien er uit om ge oogst te worden.

Veel plezier met knippen en oproken

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Sannie, bedankt voor de hulp gister en vandaag ;) Owja en ik twijfel nu toch een beetje tussen Sugar Punch en Killing Fields ;) Het wordt sowieso een scrogg. Ik denk toch dat ik voor KF ga, aangezien ik niet echt een indica liefhebber ben en sugar punch dat toch iets meer is. De kleurtjes van KF vind ik ook super ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amber bedoel je ;) Ik heb geen vergrootglas, maar de toppen waren heel erg bruin. Als je naar de trichromen op het blad kijkt lijkt er ook een oranje sprankeling vanaf te komen, ik denk dat het wel oké is zo B) De rest gaat van het weekend pas om, en alles staat eigenlijk langer dan het zou moeten volgens de breeders, dus ik denk dat het wel snor zit :lol:

 

 

 

okee naja dan zou ik lang curen om van die gras geur af te komen ;)

 

 

 

succes man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van vanmiddag knippen:

 

gallery_30799_12348_134827.jpg

 

Rare bladeren:

gallery_30799_12348_73045.jpg

 

gallery_30799_12348_65052.jpg

 

De doos van de voorkant, de achterkant van de doos heeft een paar grote gaten die precies overeen komen met de gaten in de wand van de kast voor de luchtinvoer. Best handig zo, nu heb je geen speciaal drooghok nodig, ideaal dacht ik zo.

gallery_30799_12348_18997.jpg

 

In de doos hangen een paar lijntjes heen en weer, waar de toppen aan hangen te drogen ;) Aan de andere kant van de kast zit nog een luchtgat, dus ze staan niet in de storm ofzo, er gaat een rustig tochtje langs. De doos staat trouwens naast de kast, achter mn bed en de koelkast dus, het is daar altijd vrij duister, helemaal in de doos ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me toch af of ze dit weekend om gaan, er zijn een paar die denk ik nog best even kunnen, ik kan zo wel even foto´s maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey twitchy wat zal dat lekker ruiken op je kamer :wacko: ik zelf zit nog te te twijvelen om een droogtentje te halen of te wachten tot de volgende ronde , anders word het ook een doos inelkaar plakken met ontvochtiger erin ;)

 

aparte bladeren met topjes joh :huh: succes met het drogen en ik wacht nieuwschierig op het resultaat

 

groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pacman,

 

Nee hoor! De doos zit dus voor de luchtinlaat van de kast (gat in de doos op de plek van de luchtinlaat!) en de kast zuigt dus lucht aan via de doos waarin gedroogd wordt. Het stinkt dus totaal niet, en je hebt op die manier geen koolstoffilter/afzuig voor je droogkast/doos nodig :huh: vond het wel handig zo.

 

1 kolossus top begint nu trouwens nog kleine (sativa) torentjes te bouwen :wacko: Mijn Lemon Skunk die 2 weken eerder op 12/12 ging als de rest is nu ook torentjes in de toppen aan het bouwen, ik dacht dat die niet lang meer zou staan maar ook die ontwikkelt zich nog goed ;)

 

Groetjes,

Tw!tchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 83, 12/12 dag 71, zichtbare bloei dag 59

 

Het gaat lekker, alles is nog steeds dikker aan het worden :wacko: Wel merk ik nu dat de plantjes toch wat aan de kleine kant gebleven zijn, ik had liever een half weekje tot een weekje langer voorgegroeid zodat alle ruimte nu door toppen gebruikt zou worden, dit gaat me wel opbrengst kosten vrees ik.

 

gallery_30799_12348_129398.jpg

 

gallery_30799_12348_14313.jpg

 

gallery_30799_12348_173826.jpg

 

gallery_30799_12348_96117.jpg

 

torentjes in de oudste plant, de lemon skunk :huh:

gallery_30799_12348_123812.jpg

 

gallery_30799_12348_66668.jpg

 

 

En nog wat mooie foto's van gistermiddag:

gallery_30799_12348_109135.jpg

 

gallery_30799_12348_145141.jpg

 

gallery_30799_12348_103038.jpg

 

gallery_30799_12348_133905.jpg

 

gallery_30799_12348_73228.jpg

 

gallery_30799_12348_14980.jpg

 

gallery_30799_12348_45299.jpg

 

gallery_30799_12348_41772.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er lekker uit Twitchy ,zet 3 dgn helemaal in het donker met de potten bijna droog..... gaan ze hun laatse energie in de toppen pompen... :huh:

Greetzzzz,M :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaa jij bent stoned man :wacko: die film is lachen lol

 

 

maar als je ze in het donker wil moet je het gewoon doen , doe wat je hart je zegt

en wat je ogen je hersens aan geven wat je moet doen :huh:

zien ze er goed uit ? zoja stekker eruit ;)

 

GReetzz jw

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja de foto´s van de update van vanmiddag spreken denk ik voor zich: de boel is flink dood aan het gaan en de toppen zijn nog eens flink uitgedijt, het is tijd :wacko: Vanavond laat gaan de lampen dus niet opnieuw aan, lekker tot zondag laten staan. Denk dus ook geen water meer geven? Ze hebben 4 dagen afgezuurd water gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah normaal is week spoelen zowiezo

 

maar goed ik weet niet hoeveel ec er nog in je aarde zit dus ja

moeilijk te zeggen zo :wacko:

 

 

GReetz jw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er nog aardig wat EC in zat, enkele topjes hadden gele bladpuntjes... We zien het wel, de eerste keer mag er nog wel wat fout gaan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tw!tchy heeft zojuist even geshopt bij Sannie :huh:

 

De volgende ronde begint in zicht te komen en ik ben er eindelijk uit wat ik wil, zoiets zal het worden:

 

De kast blijft hetzelfde, alleen wordt de budget HPS lamp vervangen door een 400w Philips son-t+

Het soortje wordt Sugar Punch, op aanraden van Sannie en ik zat stiekem al op dit soortje te geilen ( :wacko: ) toen Art er wat moois van maakte afgelopen ronde van hem.

 

Ik vervang mijn 11 liter potten voor 5 dikke 20 liter potten (rond) die ik dit keer wél tot de nok wil vullen met aarde, hiervoor ga ik Goldlabel special mix aanschaffen, of light mix hoewel ik ook wat oude aarde wil hergebruiken. Over de aarde wil ik wat losse perliet strooien voor een koeler medium.

 

De aarde verreik ik met wat wormenmest, 3 buffertabs per pot, een kopje palmboom as en een kopje vis poeder per pot. Ook gaat er dit keer vanaf het begin Mycorhizza schimmels doorheen, en wordt het netjes ingewaterd met sannie's bacto. Ook gaat er Perfect start doorheen.

 

De voeding zal aangevuld worden met BAC bloeivoeding, en eventueel wat Bio-Nova Soil Supermix (groei) en ik maak gebruik van Humbold Deuce Deuce. In de eerste dagen wordt een beetje Bio-Nova wortelstimulator toegevoegd.

 

De Sugar Punches worden getopt, wellicht nogmaals getopt, en worden voordat ze in de bloei gaan en gescrogt worden eerst nog behandeld met BAC Plant Vitality Plus :D

 

 

Nu even een paar vraagjes voor de experts:

- Moet ik nog afzuren (eventueel met citroenzuur), of zal ik turfblokjes op/door de aarde doen?

- Zo ja, naar wel pH?

- Groeit een Sugar Punch net als een Killing field ook nog drie weken door in de bloei? Of is dit een minder extreem groeiend soortje?

 

Ik hoor wel wat jullie er van vinden ;) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Twitchy, klinkt erg goed man, lijkt mijn next round wel, qua voeding.

Met de buffertabs hoef je niet af te zuren, en palboom as en vispoeder zijn niet echt nodig als ik naar je lijstje kijk.

De eerste paar weken, zeg maar tot week 3 bloei red je het op de beginsamenstelling icm buffertabs, daarna 2 x per week 1ml bac bloei per liter water.

Leuk soortje ook die sugerpunch, wil ik ook nog eens growen.

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ik gebruik gewoon het recept wat bij Art zo goed werkt, ik wilde het eens proberen ;) Die 2x 1ml BAC bloei per week, is dat niet weinig?

Volgende ronde wordt zo veel beter :huh: Heb achteraf het gevoel dat ik deze eerste kweek maar wat gedaan heb: Overbewatering, te vroeg 12/12, overvoeding, een topje afbreken bij het knakken, you name it :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met vallen en opstaan, gaandeweg leren, Art is ook een beetje mijn voorbeeld voor m`n volgende kweek, simpel en efficient.

2x per week 1 ml per liter is dus precies wat hij ook doet, door de buffertabs en toevoegingen zit de rest in de aarde gebuffert.

Makkelijker kan niet, niks meer meten gewoon genieten en de plant doet de rest. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! Art zuurt ook geen niks af verder? gewoon de boel erin gooien dus en geen zorgen over maken :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...