Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tw!tchy

Tw!tchy's 400 Watt kweekje

Recommended Posts

ik zou ff wachten wat anderen zeggen en tot die tijd in de groei laten staan :bier

 

Precies waar ik dus bang voor was, niemand reageert, het is al weer bijna een week geleden en ik update dagelijks, had er meer van verwacht, zo'n kweekverslag, krijg gewoon geen antwoorden.. blij dat ik het op 12/12 heb gezet nu, maar ik ging er wel vanuit dat ik veel hulp zou krijgen als ik actief bleef... misschien update ik wel te vaak? :o

 

:whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

te veel updaten ken haast niet

maar er zijn zoveel topics dat we niet allen kunnen volgen .

ik zou ze gewoon op 12-12 zetten aangezien die ene wel heel groot is en misschien al je hele hok wil innemen :o

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Hey Clown, fijn dat je meekijkt.

Die grote stond al dik een week langer op 12-12 dan de rest doordat ik hem steeds uit de kast haalde! Deze heeft ook al bloeiverschijnselen laten zien :whip: Het hele zooitje staat sinds 4 dagen dus op 12-12, ik ben benieuwd :bier

 

Gisteren was wel vervelend met die hittegolf, werd 33 komma nogwat in mijn kast :o Dat soort temperaturen is echt te veel, ik woon op een kamer op de hoogste verdieping dus het is hier echt heet in de zomer.

 

Momenteel ben ik dus aan het omschakelen naar 's nachts lamp aan, dan is het lekker koel en wanneer de lamp uit is krijgen ze het ook niet koud :D het staat nu dus niet 12-12 maar 11,75-11,75, hierdoor staat de klok iedere dag een half uurtje eerder en zo verander ik het langzaam, in één keer lijkt me niet prettig voor de planten

 

Gr. Tw!tchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een inblaas van 30 graden ga je het niet koeler krijgen natuurlijk.

Ik draai altijd 's nachts, dat heeft 's zomers en 's winters voordelen. :o

 

Je krijgt meestal pas veel respons als je wat dingen verkeerd doet. Dus da's een goed teken toch.

Ik denk dat die grotere planten wel voor ploblemen gaan zorgen, want die gaan veel sneller groter worden, en de kleintjes overschaduwen.

Ik ben benieuwd, sucses.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel goed uit tog. Heb je buiten ofzo geen plaats voor de kleintjes? Denk dat die het niet redden in dat oerwoud straks. Zolang niet elke dag boven de 30graden komt is er weinig aan de hand mischien je lamp op warme dagen even wat hoger hangen. Zolang je plantjes dorst hebben koelen ze zich zelf wel.

 

Succes

 

Gr harkoow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat die grotere planten wel voor ploblemen gaan zorgen, want die gaan veel sneller groter worden, en de kleintjes overschaduwen.

Ik ben benieuwd, sucses.

 

Maakt me niet veel uit, ik denk dat ik gewoon blij moet zijn als straks een mooi veldje ontstaan is, in theorie is dat toch het beste? Grotere planten leveren ook meer op, dus wat dat betreft zal het evenveel opbrengen, alleen met de half verdrongen plantjes krijg je meer een bud-on-a-stick, prima toch :bier

 

Ziet er wel goed uit tog. Heb je buiten ofzo geen plaats voor de kleintjes? Denk dat die het niet redden in dat oerwoud straks. Zolang niet elke dag boven de 30graden komt is er weinig aan de hand mischien je lamp op warme dagen even wat hoger hangen. Zolang je plantjes dorst hebben koelen ze zich zelf wel.

 

Succes

 

Gr harkoow

 

Goed idee, ik kan opzich wel wat planten op het dak kwijt :whip: zou leuk zijn, maar vraag me af hoe dat gaat met de wind

 

 

 

EDIT: Ik zie net wat fruitvliegjes/mugjes onder bij de planten, zijn die eitjes aan het leggen? Ik denk dat ik maar eens BAC plant vitality plus haal en daar de grond goed mee in ga sprayen, wil geen ongedierte :o Ik geef nu trouwens alleen nog water via trechters in de grond, om te zorgen dat de bovenkant niet nat blijft, mijn LV wil nog wel eens rond de 65 komen en zeker met dit broeierige weer wil ik het iets lager krijgen, denk dat ongedierte dan ook minder kans krijgt en het is lekkerder voor de bloei straks..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zullen wel varenrouwmuggies zijn daar zijn wel middeltjes tegen zoals brimex aaltjes enzo

maar er af kom je tog nooit helemaal..

 

je kan ook van die gele brimex vliegenvangers ophangen scheelt ook altijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Heb meteen de folie van de potten gehaald zodat het daar niet zo vochtig is, daar schijnen ze van te houden, toch maar even BAC PVP proberen en eventueel vliegenvangers ophangen, ik denk dat ze van de keuken komen waar mijn vieze huisgenoten hun etenswaren dagen laten staan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus? Zit dat ongedierte gewoon in mijn potgrond? Kan goed kloppen, de larven hebben even de tijd nodig voordat ze vleugeltjes hebben, dat klopt wel als ik kijk hoe lang ik de grond er in heb staan...

 

Zijn ze schadelijk? Ik neem aan dat het niet zo ernstig is als spint? Ik heb BAC PVP en plakkaarten besteld, die heb ik dus overmorgen als het goed is!

 

Bedankt voor de hulp :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey twitchy , jammer van je beestjes :o hopelijk kill je ze allemaal :whip:

 

succes met je bloei periode :bier en ik blijf je volgen

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey twitchy nermatoden schijnen het ook goed te doen!

kan evt in combinatie met de insectenspray van brimex, dat moet alles larven/eitjes wel weg krijgen !!

 

veel succes in ieder geval!! ik zal je ook ff volgen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

kill the muthaf**kazz :o

 

ik volg je

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super dat iedereen mee kijkt :bier

 

De klok draait steeds vroeger, straks lekker 's nachts draaien dus, had vandaag al stuk minder last van warmte met max 31 graden, maar dit is binnenkort verholpen door 's nachts draaien :D Minimumtemp was 24 graden in de nacht, lol..

 

Gister (woensdag) was dus Bloei dag 6, totaal dag 18.

 

Saampjes:

gallery_30799_12348_93625.jpg

 

 

Onderin:

gallery_30799_12348_24831.jpg

 

 

De grote Lemon skunk, deze lijkt minder bossig, maar ik heb de grootste top geknakt/gebogen:

gallery_30799_12348_122819.jpg

 

 

Gebogen:

gallery_30799_12348_28134.jpg

 

 

Het topje van het gebogen topje ging 2 uur later alweer omhoog staan, terwijl de tak onderin nog mooi 90graden gebogen was!

gallery_30799_12348_110060.jpg

 

 

Zelfs de kleine achterblijver doet zijn best:

gallery_30799_12348_30913.jpg

 

 

De kleine Lemon Skunk die ook groot begint te worden:

gallery_30799_12348_5118.jpg

 

 

 

Mooi he :o

 

heey twitchy nermatoden schijnen het ook goed te doen!

kan evt in combinatie met de insectenspray van brimex, dat moet alles larven/eitjes wel weg krijgen !!

 

veel succes in ieder geval!! ik zal je ook ff volgen ;)

 

Ik ga het lekker met BAC PVP en plakstrips proberen, en ik droog de grond aan de bovenkant uit, dan kunnen ze zich ook niet nestelen ;)

 

 

@ Pacman thnx, ik hou jou ook in de gaten :whip:

 

@ Pablo: will do!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor het verschil met gisteren, dit is vandaag:

gallery_30799_12348_27288.jpg

 

Alles behalve de achterblijvers groeit met dik een paar centimeter per dag, het verschil is enorm per dag.

 

Nog even een mooie top:

gallery_30799_12348_7816.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12-12 dag 12

 

Het gaat goed, geen problemen gehad en ben overgestapt op 100% bio, mede mogelijk gemaakt door sannie's producten en super goede hulp over de mail! :P

 

Momenteel dus mycorrhiza schimmels aan de aarde toegevoegd bij de schimmels van BIONOVA die er al in zaten, verder een paar keer goed ingewaterd met Sannie's bacto, in het begin met een water van 7.0 pH, inmiddels zuur ik niet meer af met dit bodemleven.. De boel krijgt nu alleen bloeivoeding van B.A.C. en over een tijdje PK 13/14 van BIONOVA B) Wortelstimulator ben ik natuurlijk ook mee gestopt.

 

Na een enkele flinke sproei beurt op de bladeren (ook onderkant) en alle grond, in combinatie met de toplaag grond uit laten drogen voor een paar dagen, ben ik van alle vliegjes/mugjes af! ze zijn allemaal deuwd ;)

 

Temperatuur over de hele week gezien is minimaal 20,5 en max 31 geworden, LV zit constant tussen de 35 en 45 - 50%!

 

Nu het belangrijkste nog: de foto's!

 

Aardig dichtgegroeid:

gallery_30799_12348_63081.jpg

 

 

Voorin: (linksonder twee madshacks met rechtsonder de kolossus ernaast, daarboven een rij kolossus, en daarboven de laatste rij van links naar rechts: Lemon skunk - Kolossus(achterblijver) - Lemon skunk)

gallery_30799_12348_74217.jpg

 

 

De achterblijver die nu niet meer zo krokant is ;)

gallery_30799_12348_90597.jpg

 

 

Kleine lemon skunk:

gallery_30799_12348_4633.jpg

 

 

De grote lemon skunk linksboven

gallery_30799_12348_100403.jpg

 

 

2 weken oude topjes van de grote lemon skunk:

gallery_30799_12348_108222.jpg

gallery_30799_12348_106550.jpg

gallery_30799_12348_114337.jpg

 

 

Best netjes toch :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm madly in love with your Lemon Skunks ;)

Ik kan bijna niet wachten tot het resultaat te zien is! :P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag een legertje wormpjes losgelaten in de grond toen ik de planten net water had gegeven (op de natte stukjes natuurlijk)

 

gallery_30799_12348_103152.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 14

 

Eerste zichtbare bloei bij de kleine Lemon Skunk sinds gisteren, bij de grote Lemon Skunk sinds 26 juni (staat dus al anderhalve week in de bloei)

 

Heerlijk veldje

gallery_30799_12348_82971.jpg

 

gallery_30799_12348_2787.jpg

 

 

 

Madshacks

gallery_30799_12348_44380.jpg

 

 

 

De grote Lemon Skunk met haar prachtige topjes

gallery_30799_12348_107422.jpg

 

gallery_30799_12348_102437.jpg

 

gallery_30799_12348_47580.jpg

 

gallery_30799_12348_51657.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx ;) Het gaat beter dan verwacht, toch alles mooi dichtgegroeid, en dat nog voor de zichtbare bloei :P Kan niet wachten tot jouw topic wat verder is, ben heel erg benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey twitchy

 

Mooie planten , ben blij voor je dat je zonder problemen hebt kunnen overstappen naar bio

Volgende ronde gaat ook bio bij mij ik zie daar veel meer voordelen in :P

Ik blijf je volgen met plezier ;)

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 28, 12-12 dag 16

 

Ben net begonnen met een waterbeurt, ze hebben geen voeding gekregen aangezien een madshack licht gele puntjes begon te krijgen (nauwelijks zichtbaar, maar toch). Alleen de grote lemon skunk heet een drupje voeding mee gekregen, deze kan het goed gebruiken. Ook heb ik even alle planten uit de kast gehaald en geïnspecteerd op eventueel ongedierte, alles ziet er goed uit en de vliegjes heb ik ook geen last meer van :huh:

 

 

De kleine lemon skunk die eigenlijk niet klein meer is en lekker begint te bloeien:

gallery_30799_12348_4568.jpg

 

 

En hier het topje er van, ik denk dat dit een lekkere hoofdtop wordt:

gallery_30799_12348_122754.jpg

 

 

De grote lemon skunk met al aardig lekkere topjes voor 13 dagen bloei:

gallery_30799_12348_188584.jpg

 

 

Even ingezoomd op het lekkers:

gallery_30799_12348_79162.jpg

 

 

yum ;)

gallery_30799_12348_11504.jpg

 

gallery_30799_12348_93154.jpg

 

 

 

Vandaag ook flink gediefd, ik zag dat de grootste plantjes al allemaal kleine topjes aan het vormen was helemaal onderin de plant waar het donker is, even allemaal weggehaald dus:

Kolossus:

gallery_30799_12348_22034.jpg

 

 

Grote lemon skunk:

gallery_30799_12348_76369.jpg

 

 

En wat staat er nou dan tussen mijn citroen melisse- en muntstekjes in de propagator? :P

gallery_30799_12348_31457.jpg

 

Wilde even stekjes proberen te snijden (eerste keer), waarschijnlijk wordt het niks aangezien ik geen stekpoeder/gel heb en ze zo in de grond heb gestoken, ben benieuwd ;) Is trouwens een proefje, deze stekjes ga ik niks mee doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...