Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Amnesia haze 1e x vanuit zaad de 9 wkn bloeiversie

Recommended Posts

Heren bedankt,

 

@ PH, 80 % van de buds zijn hard, de rest nog wat fluffy, 2a3 planten zijn onploft fluffy, de rest nog wat jong.

En over dat mearl, ik heb het nog helemaal niet gebruikt en aankomende ronde ook niet want ik ga met buffertabs werken, maar de ronde erna wil ik de aarde hergebruiken, 2/3 laten zitten inclusief wortels, 1/3 verse aarde met Sannies toevoegingen dus ook weer buffertabs en wat wormenmest, die ronde wou ik proberen `t op die manier.

Is dat echt niet mogelijk in een kleine hoeveelheid?

 

@ ElAndy, ik had idd op 4 plantjes wat banaantjes, die heb ik verwijderd, vandaag nog een paar.

Ik ben nog geen zaad tegengekomen nee, gelukkig :huh:

Ik heb vandaag toevallig zo`n koolstofmat besteld, leek mij ook perfect.

Over de opbrengst weet ik dat het groter had kunnen zijn, maar ik heb ook op het punt gestaan om alles weg te gooien, dus alles is winst.

 

Dan nu over dat oogsten, ik heb vandaag weer intensief naar vooral rot gezocht.

Het slechte nieuws, ik heb `t gevonden.

Het goede nieuws, `t was maar op 1 plantje in de hoofdtop, wel goed besmet trouwens.

Ik heb de plant geknipt en het waren lekkere compacte toppen, ook de kleine onderste.

De hoofdtop was 50 % verloren helaas :wacko:

 

Ik heb vandaag de superred hps erin gedraaid, om af te bloeien.

Alleen ben ik wel wat para geworden door de rot.

Wat nu te doen en vooral wat is wijsheid?

Morgen de rijpste toppen oogsten, dit zal zo`n 25% zijn.

De andere volgende week vrijdag, en ongeveer nog eens 25% een week erna.

Dit lijkt mij de oplossing, ik hoor graag meningen.

Ik heb wat foto`s van de besmette plant en het gews onder het superred licht.

 

Greetzz Krasi.

 

gallery_30844_12306_5391707.jpg

 

gallery_30844_12306_5351775.jpg

 

gallery_30844_12306_2332002.jpg

 

gallery_30844_12306_293221.jpg

 

gallery_30844_12306_916328.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jammer van je rot joh :wacko: maar wat een dikke knuppels joh ..... straks ff honkballen ?? :huh:

 

heel veel succes en hopelijk is dat het eenige rot wat je tegen bent gekomen en zal tegenkomen

 

ik blijf je volgen ;) groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eenmaal rot gevonden zal het meer worden ook als je het verwijderd

Je kan er een ventilator in zetten en direct op je toppen blazen op standje 2 mss 3

En elke dag controleren

Maar het zal komen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damm ziet er goed uit man

zijn mooie toppe geworden

jammer van de rot hopen dat het niet erger word

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pacman, thanks ik hoop het ook maat.

 

@ Chriet, bedankt voor de tip, ik ga iig vanavond de meest rijpe oogsten, dan kan ik me ook beter manouvreren tussen het gewas, en dan maar blijven controleren, het was echt een superharde top en een wat bollere meer indica achtige pheno.

 

@ Bosteelt, bedankt, `t wordt intensiever controlleren, de toppen blootleggen tot de stam zichtbaar is, anders had ik deze rot ook niet gevonden, toch best vreemd, lv komt niet boven de 55% licht uit en 45 % licht aan, wellicht wordt het te snel warm bij lichten aan.

 

Ik ga me dus aan het eerder genoemde oogstplan proberen te houden, als ik toch meer rot tegen ga komen, wat idd zeer waarschijnlijk is, gaan ze allemaal om.

 

mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
`t wordt intensiever controlleren, de toppen blootleggen tot de stam zichtbaar is, anders had ik deze rot ook niet gevonden, toch best vreemd, lv komt niet boven de 55% licht uit en 45 % licht aan, wellicht wordt het te snel warm bij lichten aan.

 

Dat te warm weet ik niet, risicofactoren voor toprot zijn erg dikke toppen, kou en hoge luchtvochtigheid. Ik neem aan dat je al een paar dagen afgezuurd water geeft? Probeer eens minder water te geven anders, dit scheelt enorm in LV en kans op toprot aangezien dat water ook verdampen moet via je plant waardoor de plant vochtiger is aan de buitenkant.

 

Ik vind dit wel een prachtige kweek verder, ik weet nog dat je het een paar weken geleden totaal niet meer zag zitten met je herma's, maar het is toch nog prachtig geworden zo!

Lekker knippen die rijpe toppen, scheelt ook al weer wat LV aangezien die niet meer bijdragen aan de LV :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo Twitch, je hebt gelijk hoor 1 en al positivo na wat er allemaal gebeurt is. :huh:

Ik bedoelde trouwens niet te warm hoor, maar te snel van de 22 naar de 30 graden waardoor er dauw in de top komt.

Ik geef iid al een week afgezuurd water en 1/3 minder als voorheen, na vanavond wel idd minder verdampende planten dus op hoop van zegen. :wacko:

 

Greetzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi grasgroeiers,

 

gisteravond een gedeelte geknipt, vavond nog een paar.

Naast gewoon lekkere mooie wiet, heb hele delen plant weggepleurt omdat deze waren geinfesteerd met zaden. :huh:

Toch dus, nou ja, ik was gewaarschuwd.

Wel zonde, het werk en de tijd kan ik mee leven, maar het weggooien is toch zonde.

Alle zaden groeiden btw onderin tot aan de bovenste helft, en 1 plant zelfs in de hoofdtop.

Het was de eerste keer voor mij, dus de opgezwollen zaadhulzen had ik over het hoofd gezien. :wacko:

Sommige planten zijn nog erg jong, ik heb er nu 9 omgehaald 3 weggegooid, en grote delen van planten ook weggegooid, ik wil vanaaf nog eens 4 a 5 knippen.

De rest gewoon next week, en als ik er nog zin in heb een paar nog iets later.

Ik heb iig zin om met een goede genetica weer opnieuw te beginnen. ;)

 

Greetzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervelend dat er zo veel bevrucht was, kan je niet wat zaden oogsten?

Ook toppen met wat zaadjes er tussen zijn vaak goed te roken hoor :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe Tw!tch, nee ik heb niks aan zaden. :huh:

En de wiet met zaden ook niet, want ik rook zelf niet, alhoewel ik wel van elke oogst een test stikkie wil roken. :D

 

Dan nu een knip verslag, ik heb nu 15 planten geknipt, daarvan waren 2 toppen geinfecteerd met toprot en nog eens 50 % geinfesteerd met zaden. :wacko:

De zaden zaten vooral onderin de plant, maar ook in sommige gevallen bovenin.

De oogst zou al tegen gevallen zijn zonder de zaden en rot, door hermafroditisme, maar wordt nu nog eens stukken minder.

Ik zal als de wiet gedroogd is zal ik nogmaals controlleren omdat ik wel gewoon mooie wiet wil afleveren, ik zal ook de vermelding van de herma`s en hun bevruchting doen, omdat ik het aan toffe jongens kwijt doe die gewoon altijd eerlijk en goed voor me zijn geweest.

 

Anderhalve week geleden melde ik nog vol trots dat de plant de strijd van zelfbevruchtiging had opgegeven, uiteindelijk heb ik hem kansloos verloren.

Evengoed was het wel leerzaam, ik zal een volgende keer met herma`s , vooral met deze hoeveelheden, direkt stoppen, het is gewoon niet te doen.

 

Aankomende week zal ik door het 2e geval van rot steeds dagelijks de rijpere planten oogsten, ik heb al genoeg verloren.

Uiteindelijk is alles wat er overblijft gewoon meegenomen, ik had het bijna allemaal weggegooid.

Ook al had ik er wat meer (kut) werk aan, ik heb evengoed genoten van deze bijzondere grow.

 

I`ll keep you guys posted ;)

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf niet zo goed meer te gokken, maar ik hoop een volle 500 gram. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Vette Klote zooi man ;)

 

en ik hoopte nog wel voor je dat het goed zou gaan , maar dan heeft het ook echt in de

genen gezeten toen de zaden gemaakt zijn, immers heb ik je geen gekke dingen zien doen met de dames

en ze hadden ook geen erge stress ontwikkelingen want ik zag nergens paarse stengels jammer man

 

hoop op 500 a 600 gram , maar gun je na dit zeker meer :wacko:

 

 

Next round dubbele :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Juicy, dat zou heel goed kunnen, bij mij zijn ze altijd happy geweest.

500 is mooi 600 is mooier ;)

Ik geniet volop van de grow, maar ga ook voor knikkers.

Next round red and purple, en organisch, i would say triple :wacko:

 

Edit: triple the fun that is. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een biokweker erbij :wacko: Ga je dezelfde opstelling houden? Ik vind de toppen voor 150 pitjes echt ziek groot, je licht is veel beter verdeeld zo en valt vanaf veel meer kanten op je toppen, ik denk dat dit best beter kan zijn dan 2x600, wat in wattage gelijk staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja, organisch is het pad dat ik ga volgen.

Ik ga over op 10x18 liter smartpots, wel nog 1a2 rondes met deze lampen, wat idd betere lichtverdeling heeft.

Ik wil zien hoeveel ik er max afhaal als alles wel goed gaat.

Jij hebt ook grote plannen, na wat ik in je topic las, dat maakt het kweken leuker.

Greetzz. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey maar krasi

 

mijn oom kweekt al 21 jaar die staat nu naast mij

en bewonderd je kweek ondanks de herma gebeuren,

 

hij zegt dat je licht verdeling nu tig keren beter is als waneer

je met 4of6 lampen van 600w gaat werken, waarom

omdat je kwa licht capiciteit presies gelijk zit

alleen je verdeeld het beter over je veld waardoor je

in principe mega oogst zou moeten kunnen halen want overal komt gelijk hoeveelheid

aan licht dus alle toppen moeten dik en vet kunnen worden wat je tog gewicht in de pan flikkerd

 

whe wish you good luck next round :huh:

and big huge budzz :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

naast het feit dat je betere lichtverdeling hebt

komt ook nog eens dat je minder warmte hoeft af te zuigen

dus je klimaat makkelijker kan regelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bedenker/leverancier van deze lichtset garandeerd ook een 1 op 1 opbrengst met niet goed geld terug

 

nou heb jij wat genetische probleempjes gehad dus zal je geen garantie kunnen opvoeren

 

maar in principe moet je heel makkelijk een gram de watt kunnen draaien

 

en als je echt wil knallen gooi je er een plasma tussen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Juicyweedy, bedankt u beide, de betere lichtverdeling is een feit, in de zomer werd het wel wat warm, maar dat zal in de winter echt niet gebeuren, ook gaat `t straks beter dmv 2x luchtverdeelslang, ik ga de lampen zeker testen op een goede genetica en hoop dan gewoon te knallen en kijken wat de waarheid achter deze evsa`s is.

 

@Chriet, dat is idd wat de leverancier beweerd, ik geloof `t ook wel, ik wil het alleen nog zien. ;)

Plasma is zeker nog wat voor de nabije toekomst, ik hou zowiezo van nieuwe spulletjes. :D

 

@Topshield, ik ook, en spint en herma`s :wacko: , but i love growing. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plasma kost 1000

De lampset in deze topic is 350 met magn.ball.

met een elekt. ball. 650

Haal een gram de wat en je hebt 100% winst op je totale setup

 

2e ronde......nieuwe investering!

 

Een plasma betaalt met ronde 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...