Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skunk010

Afzuiger

Recommended Posts

Ik heb een DR 120 op mijn zolder staan. Op zolder hangt ook de unit voor de centrale mechanische afzuiger van mijn huis.

 

Nu heb ik al gelezen dat het niet verstandig is om de centrale afzuiger van mijn huis ook als afzuiger voor mijn tentje te gebruiken...

 

Is het wellicht wel mogelijk om de afzuiger van mijn tentje (softbox 1000m3) aan te sluiten met slang op de afzuiger van het huis zodat de afgezogen lucht uit mijn tentje zo via het dak naar buiten gaat? Het zou er dan als volgt uit zien:

 

Filter in tent (1000m3) --slang-- Afzuiger buiten tent (softbox 1000m3) --slang-- Centrale meganische afzuiger huis --pijp-- Buiten

Ik weet niet precies hoe sterk de afzuiger van het huis is. Waarschijnlijk is de afzuiger van mijn tentje sterker, waardoor de lucht met kracht in de unit wordt geblazen. Zou dit dan kwaad kunnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

centrale afzuigert is max 400M3

 

andere oplossing zoeken dus want je gaat lucht van je tent je hele huis door blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Gaat de lucht van de tent niet gewoon via de unit naar buiten?

 

De centrale unit hangt namelijk op zolder. In deze unit komen alle buizen van het huis bijelkaar en gaat vanuit de unit 1 pijp naar het dak om alles naar buiten te blazen. Als ik nu mijn buis van afzuiger van mijn tent gewoon aansluit op de unit, dan blaast mijn afuizger van mijn tent toch gewoon door de unit heen naar buiten.... of heb ik het mis?

 

Zoja wat zou dan een oplossing zijn om de centrale afzuiger van mijn huis te gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu heb ik al gelezen dat het niet verstandig is om de centrale afzuiger van mijn huis ook als afzuiger voor mijn tentje te gebruiken...

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu heb ik al gelezen dat het niet verstandig is om de centrale afzuiger van mijn huis ook als afzuiger voor mijn tentje te gebruiken...

 

 

Hiermee bedoelde ik als enige afzuiger voor mijn tent. Ik bedoel dus met andere woorden dat ik al ergens had gelezen dat het niet verstandig is om de centrale afzuiger van je huis als enige afzuiger voor je tent te gebruiken (en hierop dus gelijk je filter aan te sluiten....)

 

Bij mijn voorbeeld zit er gewoon nog een normale filter tussen (softbox 1000m3).....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee gaat niet, je mag geen afzuiger op de centrale mechanische afzuiger plaatsen. Dan gaat die centrale kapot. Vandaar dat er ook motorloze afzuigkappen worden geplaats bij een centraal mechanish systeem.

 

Zelf heb ik de afvoer van de centrale eraf gehaald en die naar buiten begeleidt. Dus ik maak geen gebruik van de gemeenschappelijke afvoer.

En idd het is een 400m3 afzuiger maar heb ik ook maar 400watt hps, werkt prima allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je "gebruikt" je centrale afzuiger en dat is, zoals je al gelezen had her en der, beter van niet.

 

Gaat om het lucht toevoegen aan een systeem wat er niet op berekend is, heb je straks van allles in de buzien van je huis groeien bijvoorbeeld :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan geen 1000 kuub door een 125/150mm 400 kuub ventilator persen, zoals lostchild zegt krijg je dan overdruk en blaas je uit alle luchtopeningen in je huis de lucht naar binnen ipv dat je nog afzuigt daar. Zal een vochtige boel worden in huis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil als eerste weten of me filter nog werkt.

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik hem dus maar heb alleen de douche er nog op zitten, keuken en wc zijn eraf en afvoer naar buiten, prima deluxe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ok duidelijk verhaal allemaal. Jammer ik dacht ff makkelijk mijn lucht af te voeren;)

 

Uhm maar is wellicht wel mogelijk om mijn afzuiger van mijn tent aan te sluiten op de pijp die naar buiten gaat naar het dak.

 

Momenteel gaat er namelijk van de unit van de centrale afzuiger van mijn huis 1 metalen pijp via het dak naar buiten. Als ik hier nu een speciaal tussenkoppelstuk tussenzet waar ik mijn slang van mijn afzuiger van mijn tent op aansluit. Wordt dan alles naar buiten geblazen of gaat het door de overdruk via de unit weer mijn huis in?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaat het door de overdruk via de unit weer mijn huis in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer allemaal.... Had gehoopt dat er iets mogelijk was.... Helaas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn afvoer dus wel direct op de pijp naar buiten zitten. Dus waar de centrale afzuiger naar buiten blaast. Hier een y-stuk tussen en werkt prima... Heb een 800m3 buisven.

Geen rare luchtjes in huis of iets dergelijks

Edited by Torsti
onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Oekie,

zolang de filter werkt is het prima. Maar, zodra de filter verzadigd is krijgt de buurt een heel naar luchtje te ruiken.

Dus het is nog steeds niet aan te raden om zo de ventilatie te regelen :) .

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, ik heb een tijdje terug hetzelfde geprobeert. Eerst in de mechanische afzuiger afgeblazen. Conclusie: het gaat inderdaad je hele huis door.

Met dat koppelstuk had ik ook al geprobeerd (ik had zo'n riolerings koppelstuk van de praxis, haha) Maar ook dit ging niet precies zoals ik het bedoeld had. Er werd wel een deel naar buiten geblazen, maar er ging ook erg veel naar binnen. Haha, bij mij was het zelfs een 1500 kuub. Het gaat wel een boel geluid maken kan ik je vertellen. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je softbox dicht bij je huis mv afblazen en laat 1 dop van je huis mv eraf zodat die de overbodige lucht naar buiten loodst

werkt hierzo prima zo

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...