Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dejerry

MMA - Groot brandgevaar door kleine wietkweker

Recommended Posts

Groot brandgevaar door kleine wietkweker

 

 

Iedere week branden naar schatting zo'n drie huizen in ons land af, omdat ze onderdak bieden aan illegale hennepkwekerijen. Voor omwonenden ontstaan zo levensgevaarlijke situaties. Daarom wil de anonieme tiplijn M., waar burgers alle vormen van misdaad kunnen melden, mensen extra aansporen direct te bellen als ze ergens een wietplantage vermoeden. Nu bellen per jaar een kleine vierduizend anonieme tipgevers naar M. om informatie te geven over een illegale hennepkwekerij. Daardoor wordt tien procent van het totale aantal van 40.000 wietkwekerijen in ons land ontmanteld. Dat zegt directeur Guus Wesselink van Stichting M. in een artikel in de Telegraaf: „De mensen die tot dusverre reageren, doen dat vooral uit angst en vanuit de overtuiging dat misdaad niet mag lonen. Maar ik ben ervan overtuigd dat we veel meer en beter kunnen scoren als we burgers kunnen overtuigen dat het levensgevaarlijk is naast, boven of onder iemand te wonen die hennep kweekt. Die mensen spelen met hun leven als ze geen actie ondernemen.”

 

Vorig jaar werden via M. een kleine 350.000 hennepplanten en vele honderdduizenden stekjes in beslag genomen met een totale straatwaarde van ongeveer 29 miljoen euro. „Een gigantisch aantal, maar we zijn nog niet tevreden”, stelt Wesselink. Gelukkig steeg het aantal tips begin maart direct naar aanleiding van het artikel in de Telegraaf.

Lees op politie.nl hoe je hennepkwekerijen kunt herkennen.

 

Bron: http://meldmisdaadanoniem.nl/m-actueel/nie...ine-wietkweker/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men heeft via MMA voor 29 miljoen wiet uit de handel genomen op een totale geschatte omzet van 2 miljard in nederland? (Bron)

Succesvol, via MMA 10% van alle wietkwekerijen opgerold? Misleiding, en gegoochel met cijfers. Die 4000 tips kan best kloppen, maar niet die conclusie van die 10% kwekerijen. En als het wel zo zou zijn, dan zou het aan de hand van andere bronnen eerder suggereren dat er 200.000-300.000 mensen zijn met een kwekerij(tje)? Ik denk dat wiet meer mainstream is dan we denken. Hoe dan ook. Het is dwijlen met de kraan open, en ze proberen wel stoer te doen, maar eigenlijk zijn de cijfers een blamage. Zou best kunnen dat men zeer veel meldingen van kleine kwekerijtjes van prutsende hobbyisten krijgt, en het aantal serieus grotere kwekers tegen valt. En dan nu doen alsof het de bedoeling ook zo was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk je buren erbij lappen . Zo gaat dat dus

 

 

 

stinkregering met zn stink KLIK lijnen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Die mensen spelen met hun leven als ze geen actie ondernemen."

 

Lekker mensen bang maken. Als ze ergens goed in zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAT BEDOEL IK .

 

WAT EEN ZIELIG REGIME HEBBEN WE HIER AAN HET ROER STAAN :lol:

 

BEETJE ACHTER PLANTJES AAN ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben ervan overtuigd dat we veel meer en beter kunnen scoren als we burgers kunnen overtuigen dat

 

hier krijg ik de kriebels van.. media (vooral de Telegraaf hoek) is ze erg behulpzaam om de publieke opinie te bestoken met fabels en onwaarheden om "te overtuigen"

 

stelletje mate naaiers moeten we worden van ze

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Die mensen spelen met hun leven als ze geen actie ondernemen."

Die mensen hebben niet in de gaten dat als wanneer men er achter komt dat zij MMA gebeld hebben, ook zij met hun leven spelen. Ik

kan mij heel goed voorstellen dat als men er achter komt wie wie verlinkt heeft daar consequenties aan vast zitten. Ik zelf ben een

sociaal persoon, help iedereen die hulp nodig heeft, maar van NSB streken ben ik niet gediend. Ik kweek voor de hobby, voor mijzelf

dus zodat ik de stink wiet uit de shop niet hoef te halen.

 

Ik denk dat er maar bar weinig mensen zijn die hun zaken niet op orde hebben, maar het grote merendeel is daar de klos van. De

regering werkt het zelf in de hand dat alles stiekem moet gebeuren.

 

@Lostchild

Als we niet in een NSB staat leefden zou ik mijn buren uitgenodigd hebben om eens een kijkje te nemen hoe ik kweek. Dan zouden zij zien dat

ik alles netjes voor elkaar heb, alles keurig afgezekerd heb, en alle voorzorgsmaatregelen genomen heb. Maar dat gaat niet gebeuren vrees ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een ieder die het vergeten mocht zijn: De Telegraaf was een krant die tijdens de bezetting door de Duitse bezettingsmacht getolereerd werd. En de reden voor die "tolerantie" is dat het algemeen bekend was dat de Telegraaf de spreekbuis van de NSB was.

 

FEIT

 

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies Chassie, dat zei ik ook tegen de kerel die me afgelopen weekend een telegraaf abo probeerde aan te smeren. toen was ie even stil

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als je huis af fikt doordat de buurman/buurvrouw niet weet hoe ze met electra om moeten gaan.......................das wel balen.

 

het is wel een feit dat het zo vaak vaut gaat......als het legaal zou zijn dan zijn er minder broodkwekers ( of juist niet want dan mag je wel kweken en is mooi voor de export,......)

mensen willen eff snel cashen, huis vol zetten met gevaar voor de buren, is niet irie....!!!!!!!! Ik snap dus best dat mensen MMA bellen, ik ben er geen voorstander van, gewoon eff vragen aan de buren zou ik zeggen......"Heb je je hok wel veilig buurman!" Dat heb ik wel eens gedaan met een buurman:"He buurman, plantjes op zolder?" ....."nee, waar heb je het over?" "ik zou maar eff een nieuw filter kopen!" toen zei hij dat hij in een growshop werkte en dat hij echt niet zo dom was om thuis te kweken, uurtje later was de geur wel weg hahahaha zo kan het toch ook?!?!?!?

 

mensen, ik zeg niet dat het ok is om MMA te bellen, maar binnen wietkweken is soms wel gevaarlijk voor de buren, diegene die dat ontkent heb zijn kop in het zand.

 

kleine kwekers hebben het meestal wel op orde.......is ook veiliger lijkt me.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zouden ze eens aan een brandweerman moeten vragen wat eerder in de brand vliegt,

een kleine qua electra goed aangelegde kwekerij of een stoffige desktop computer die 18 uur per dag staat te downloaden.

 

Die desktop computer zal eerder in de fik vliegen.

 

Ook een grote kwekerij kan veilig aangelegd zijn,maar hoe groter hoe meer er bij komt kijken.

Maar wat ze zeggen dat er groot brandgevaar is door een kleine kweker dat is niet altijd waar.

Dan bedoelen ze mensen die met dunne electra draden en zonder relais etc etc werken,stoffige ventilators.

 

Maar een veilig aangelegd hok van bv 2x600 watt is absoluut 100% veilig.

Ik sliep jaren geleden zelfs nog naast een hok van 5 planten en 2x600 watt,zo veilig voelde ik me er bij.

De politie wist dit en liet me mn gang gaan toen ze mn hokje ontdekten en de electra na keken.

Toen kon dat nog,3 jaar geleden.(tenminste hier wel,nu pakken ze hier al buitenplanten af)

 

Al dat verkeerde gemanipuleerde nieuws over wiet,

80% is klink klare onzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor een ieder die het vergeten mocht zijn: De Telegraaf was een krant die tijdens de bezetting door de Duitse bezettingsmacht getolereerd werd. En de reden voor die "tolerantie" is dat het algemeen bekend was dat de Telegraaf de spreekbuis van de NSB was.

 

FEIT

 

 

Chassie

 

De huidige regering komt gevaarlijk dicht bij de NSB van 40-45 en de telegraaf had de staatskrant kunnen zijn.

 

 

- De overheid verwacht van de burger dat ze andere "mindere" burgers die ze maar criminelen hebben gedoopt te verlinken CHECK

- Propaganda en onwaarheden gebruiken om hun doelen te bereiken CHECK

- Razzia's om deze paria's de kop in drukken CHECK

- Totale bullshit belastingen zoals erfenis belasting en overdracht belastingen en andere onzin om de gewone hardwerkende burger de centen uit de zak te klopen, werk je niet mee dat krijg je de tegenwoordige waffen SS achter je aan anex de belasting dienst. Iedereen weet dat de belastingdienst de laatste is waar je schulden bij moet hebben. Die maken je niet fysiek kapot tegenwoordig maar mentaal door je financieel kapot te maken door jou geld en huis in te pikken door beslaglegging. CHECK

Share this post


Link to post
Share on other sites

diegene die het gevaarlijk hebben aangelegd verkloten het voor de rest.........

 

maar ook hier op het forum lees ik regelmatig:" het ging nog maar net goed........!" wil ik niet naast wonen, maar zal MMA niet zo snel bellen, buren laten mij ook mijn gang gaan met mijn planten en mijn soms te harde muziek.......

 

er is zelfs een keer een brandveilige kweekkast in de fik gevlogen, volgens mij omdat het tweede hands was oid.....

 

maar de prullenbak en tv staan op nummer 1 van brand ( standby modus........)

 

dus de overheid heeft wel een punt, maar de goede kwekers ook!!!!!!!!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom laat ik mijn prullenbak nooit op standby staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gemeente Moerdijk eerder dit jaar, chemisch bedrijf brandt af en blijkt onderverzekerd.

Kosten worden hoogstwaarschijnlijk op de inwoners van moerdijk verhaald.(echt waar!)

Vorige week in gemeente Moerdijk pallet opslag afgebrand schade nog onbekend en gevolgen ook maar ik kan het alweer raden.

 

Bij het verstrekken van vergunningen voor deze bedrijven moeten de bedrijven voldoen aan de eisen zoals in de wet gesteld, en in het eerste geval is al bekend dat de gemeente tekortkomingen door de vingers heeft gezien en toch de vergunning heeft verstrekt.

De gevolgen zijn bekend alleen de schuldige ambtenaren worden niet geplukt maar bedekt onder de mantel der liefde.

 

De kweker waar brand ontstaat wordt gelijk genadeloos afgerekend terwijl er percentagegewijs bij bedrijven misschien veel vaker branden ontstaan.

 

Wat de overheid echt steekt is een geldstroom waar geen belasting over geheven kan worden en dat raakt de overheid in de portemonee want dat is geld wat ze nodig hebben om blunders te financieren.

Dan rest dus maar 1 middel en dat is propaganda, mensen tegen elkaar ophitsen, en ondertussen verdraagzaamheid prediken!

 

Ik maak me geen illusies en zorg voor mezelf, brandgevaar my ass!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...