Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ziran

Buitenkweekje 2011

Recommended Posts

Hoi ziran, ik volg je al tijdje,en hopelijk werkt het dit keer wel.

Wat ik ook bij jou zie... dat de zaadjes nog helemaal bloot liggen bovenop je spongepots,als je het filmpje van sannie op youtube ziet,zie je ook dat hij de zaadjes nog een beetje dichtgooid met wat aarde vna de spongepots ( heb ik ook gedaan en ze kwamen allemaal boven ) Weetniet of het heeel veel uitmaakt,maar wou het alleen ff zeggen :rolleyes:

 

Succes

 

mvg Pablo

 

Hey pablo,

 

Bedankt voor je reactie.. ik denk dat je duidt op de komkommer zaden dat die een beetje uitsteken? dit zijn ook langwerpige zaden ( lijken een beetje op zonnebloempitten ) en deze steken een klein beetje erboven ja. Maar de wietzaadjes heb ik goed in de gaatjes van de spongepots gedaan en deze liggen er niet bovenop, misschien lijkt het zo door de foto? De bovenkant is wel open ja maar dat is toch ook de bedoeling? ik heb nergens gelezen dat ik er nog een beetje aarde op moet leggen, tevens heb ik dit met mijn vorige kweekje ook niet gedaan en toen gingen ze ook gewoon allemaal open. We zullen af moeten wachten denk ik :dribble:

Tof dat je me verslag volgt.

 

Ik leg m'n zaadjes zo'n 5-7 mm. onder de grond, klein beetje water geven en wachten. Bij mij zo'n 2-3 dgn.

 

Ik loop zo nu en dan eens binnen.

Suc6 met je kweekje.

 

Gr,

Wietfreak

 

Bedankt voor je bezoekje wietfreak. 5-7mm? ik weet niet hoe diep die gaatjes van de spongepots zijn maar ik neem aan ook zo iets? Sannie zal daar vast wel de juist diepte in hebben geprikt toch? :D

 

Ik heb net nog even voor de zekerheid gekeken en de wietzaden zitten allemaal goed in de spongepots.. ik zal bij het volgende bezoekje wel even proberen een duidelijke foto er van te schieten.

 

Bedankt voor jullie advies luitjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even plakband of zoiets op 5/7 mm doen, aan een pen of of stokje.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update hoe het er na 48uur voor staat.

 

Bij de wiet zaadjes nog geen enkel teken van leven.. maar bij de komkommers en aardbeien wel :)

Kom op lady's make daddy proud! morgen wil ik ook wat leven van jullie zien :rolleyes:

 

 

gallery_12152_11991_359101.jpg

De komkommertjes.

 

gallery_12152_11991_3378821.jpg

De aardbeitjes

 

gallery_12152_11991_2173863.jpg

De 3 Sugar Punch Ladies..

 

Geen fototje van de Killing Kush maar maakt niet uit want die zien er nog het zelfde uit als de Sugar Punch hehe :D

 

Temp is 22,3-24 graden en luchtvochtigheid 52%

Meer heb ik eigenlijk niet te melden momenteel :D

 

Ik ga maar is met het avond eten beginnen..

Zelf gemaakte gebakken aardappelschijfjes gebakken in roomboter en lekker gekruid.

Sla

En kippenvleugels zelf gekruid.

 

Yumm yumm :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heerlijk wakker worden is dit zeg!

Ging ik vannochtend even bij me dametjes kijken en wat zie ik? Life! Ik denk dat ze me stiekem gister hebben gehoord :D

 

gallery_12152_11991_2573873.jpg

Killing Kush ( mooie foto! )

 

gallery_12152_11991_3420531.jpg

Killing Kush ( hier zie je dat de andere ook al aan het ontkiemen is )

 

gallery_12152_11991_214017.jpg

Killing Kush

 

gallery_12152_11991_128365.jpg

Sugar Punch ( ook al bij eentje een teken van leven )

 

gallery_12152_11991_3385417.jpg

Komkommers ( rare dingen haha )

 

 

Ik ben echt blij! eindelijk een teken van leven bij mijn schatjes :rolleyes:

Het is wel grappig dat 1tje echt de voorsprong neemt niet normaal toch dat verschil meteen? en dat in 1 nacht want gister avond was er nog niks te zien.

 

Mijn dag kan niet meer stuk haha :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: :dribble: :D :) :D

Top ... /zODd danst in de lucht.

 

Auw dat was mijn hoofd.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel kweek plezier met je jonge kroost.

Laat ze maar lekker groeien..... :dribble:

:rolleyes:

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhh zODd geen gat in je hoofd toch? :dribble:

 

Thanks wietfreak ik ga me best doen en de dames ook!

 

Ben benieuwd met wat voor verrassing ik morgen wakker wordt.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

 

Het echte begin is er, nu groeien met die kroost.

 

Kijk maar eens over een week of twee terug, dan zie je het verschil.

 

Veel groeiplezier.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterke over 2weken zullen het al hele mooie jonge dames zijn denk ik :dribble:

 

Vandaag weer een nieuwe dag en ik wou jullie gewoon een een foto status geven van hoe het er bij staat.

 

gallery_12152_11991_162137.jpg

De komkommers gaan hard

 

gallery_12152_11991_3475141.jpg

De aardbeitjes

 

gallery_12152_11991_1360727.jpg

De 2 Killing Kush lady's bijna hun helmpje kwijt.

 

gallery_12152_11991_2766050.jpg

De 3 Sugar Punch Dames beginnen langzaam te komen.

 

Het gaat dus allemaal ze gangetje in mijn tuintje.

 

De komkommertjes moeten denk al heel spoedig overgepot worden naar stekgrond.. deze gaan echt hard.

En voor de dames kan het nog wel eventjes denk. Het is toch het best om te wachten tot de wortels aan de onderkant van de spongepots komen en dan over te potten naar zaai- en stekgrond?

Dat was in ieder geval wel mijn plan.. en dan als in het kleine potje met zaai- en stekgrond overal wortel zit overplanten naar de grote potten met aarde en de buffertabletten van sannie.

 

Wat een warme dag he ? Wou dat me vrouwtjes al wat groter waren en ze lekker van de zon konden genieten.

 

Oja nog even wat gegevens:

23,5 - 26 graden in de propagator nu.

Luchtvochtig heid is 40% ( zit te denken om deze wat op te schroeven door een bakje water erin te zetten? )

En ze krijgen nog steeds 24uur licht van de Tneon 2x55 watt met groeilampen.

 

Fijne dag allemaal en geniet van de zon :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond.. na een lekkere maaltijd te hebben genutigd ( witlofschotel met een stukje vlees ) dacht ik even lekker kijken hoe de dames erbij staan.. de stoute schoenen aangetrokken en de pitpots ophoog getild om te kijken of er al wat wortel te zien was.. en wat tref ik aan??

 

gallery_12152_11991_815711.jpg

 

Mijn reactie was letterlijk .... Wajooooooooo :rolleyes:

Dus ik kon meteen even aan de slag met de groene handen :dribble:

 

De perliet er een beetje afgeschud en kijk is hoe abnormaal lang deze wortel is.

 

gallery_12152_11991_832354.jpg

Wortel van KillingKush #1

 

gallery_12152_11991_2130666.jpg

Nog een keer de wortel van KillingKush #1

 

gallery_12152_11991_5043684.jpg

Wortel van KillingKush #2

 

Deze 2 heb ik dus meteen overgepot naar wat grotere potjes met zaai- en stekgrond en de aarde met water besproeid.

Ik heb geen Symbiosis mycorrhiza toegevoegd... maar ik zit nu te twijfelen had ik dat misschien wel al beter kunnen doen? Ik wou het eigenlijk pas bij de eind pot doen maar zit me nu te bedenken dan zijn de wortels al zo ver ontwikkeld? ( graag wat advies hier over )

 

 

Na de 2 killingkush lady's ook maar even een kijkje genomen onder de komkommer spongepotjes en wat trof ik daar aan?

 

gallery_12152_11991_1402223.jpg

Mooie wortel ontwikkeling van een komkommer plantje

 

Dus heb ik meteen de komkommer plantjes ook maar overgepot in zaai- en stekgrond.

 

Hier even een fototje hoe het er nu bij staat.

 

gallery_12152_11991_2599507.jpg

 

Zoals je ziet heb ik de sugar punch vrouwtjes nog in de spongepots gelaten.. ik wou nog even wachten met optillen tot ze wat verder zijn en dan in 1 keer alle 3 overpotten.

 

gallery_12152_11991_305007.jpg

KillingKush vrouwtjes in hun nieuwe potjes.

 

gallery_12152_11991_83993.jpg

2 van de 3 Sugar Punch vrouwtjes.

 

gallery_12152_11991_354863.jpg

De komkommer plantjes.. groot al he?

 

 

Zo dat was het voor nu..

Kan iemand mij nog advies geven over de Symbiosis mycorrhiza of ik die nu er toch nog bij moet doen? of wachten tot de volgende pot.

 

Bvd en nog een fijne avond!

 

Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het lezen van deze topic van Poldergrower KillerQueenF6 heb ik besloten om de Symbiosis er toch nog even door de aarde te mengen en wat bij de wortels te doen.. ( ik heb dit alleen bij de 2 killerkush gedaan en niet bij de komkommers.)

 

Dat wou ik jullie nog even laten weten :dribble:

 

Ik zit nu alleen nog met hoe en wanneer af te bouwen met lichturen.. morgen maar eventjes op zoektocht gaan naar tips hier over. Vanavond helaas geen tijd meer voor :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn excuus dat ik een paar dagen niks van me heb laten horen.. maar er zijn wat prive omstandigheden momenteel. Maar ik zal me best blijven doen om weer elke dag een update te geven.

 

Ik wou de planten vandaag voor het eerst wat zon geven.. en dat ziet er zo uit.

 

gallery_12152_11991_4029029.jpg

 

Alleen toen kwam ik 5minuten later weer even buiten kijken en toen zag ik dit.

 

gallery_12152_11991_179745.jpg

 

en paar minuten daarna zelfs 39graden gehit! dit lijkt mij veeeeeels te heet voor deze kleine plantjes.. en daarom heb ik ze maar gauw in de schaduw gezet waar het 27graden ongeveer is.

Alleen nu heb ik een vraag : Krijgen ze in de schaduw ook wel "zon"licht? of ken ik ze beter weer onder de lamp zetten?

Ik wou ze namelijk even buiten zetten voor gewenning aan zon licht en zodat ze misschien een klein briesje wind konden pakken ( mijn tuin is nog al wind stil :) )

 

Zou iemand hier z.s.m. antwoord op kunnen geven? want dan kan ik ze weer uit de schaduw halen en onder de lamp zetten als dat beter voor ze is.

 

Hier nog even een close up van 1 van de KillingKush vrouwtjes

gallery_12152_11991_218681.jpg

 

gallery_12152_11991_883997.jpg

Ik vind ze nog al erg aan het sprieten? of valt het wel mee?

 

Vanavond na het werk neemt me vriendin een tijdschakelaar mee en dan ga ik ze vanaf vandaag ook zwarte uren geven.

Mijn plan was vanavond 23/1 dan morgen 21/3 dan overmorgen 20/4 en dan de dag erna 18/6

Zodat ze er langzaam aan kunnen wennen en niet erg zullen stressen.

 

Reacties en tips zou ik zeer waarderen. Fijne dag allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze beter definitief naar buiten plaatsen, raken ze het snelst gewend en met deze temperatuur buiten kan dat perfect.

Er gaat niks boven de zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meter zal wel erg warm worden.

maar er zijn wat prive omstandigheden momenteel

Sterkte gewenst.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan ze beter definitief naar buiten plaatsen, raken ze het snelst gewend en met deze temperatuur buiten kan dat perfect.

Er gaat niks boven de zon.

 

 

Denk je niet dat het te heet voor ze is dan rechtstreeks in de zon? en dan savonds gewoon weer lekker naar binnen? want anders is er teveel temp. verschil toch met snachts?

 

@zODd

 

Thanks.. het is even afwachten wat er morgen gebeurt.. maar ik wel er eigenlijk nog niks over kwijt.

 

Zou je denken dat de meter zosnel erg warm wordt en dan die temperaturen aangeeft? klinkt wel logisch eigenlijk haha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_11919_680249.jpg

 

Kan geen kwaad, ik zet de mijne direct in volle zon, zaadplanten kunnen heel wat hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dankjewel mevrouw blowsterke.

 

Ze staan nu lekker in het zonnetje.. ik zal af en toe even een kijkje nemen of alles goed gaat.

 

Oja voor de nieuwschierige.. ik geef de plantjes ongeveer 2 keer per dag water met de planten spuit.. ik spuit dan de bovenkant van de aarde vochtig en onderin rond de potten spuit ik het perliet nat. Ik geef ze niet teveel in 1 keer want ik wil dat de aarde lekker luchtig blijft voor de wortels.

 

Ik ben benieuwd met wat voor tijdschakelaar mijn vriendin thuis komt straks haha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ze maar lekker buiten, ze kunnen sowieso buiten blijven. Temp. verschil maakt niets uit.

Wel erop letten dat je grond natuurlijk niet uitdroogd, maar dat spreekt ook voor zich.

 

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vannacht hebben de dames voor het eerst een donker uurtje gehad.. ze hebben 23uur licht en 1 uur donker gehad.

Vanavond gaan ze 3uurtjes in het donker staan en dus 21uur licht.

 

gallery_12152_11991_372129.jpg

Zo staan de kindjes erbij op dit moment.

 

gallery_12152_11991_3899547.jpg

Een Sugar Punch vrouwtje.

 

gallery_12152_11991_1858534.jpg

Killing Kush vrouwtje.

 

gallery_12152_11991_403701.jpg

Mooi aanzicht.

 

gallery_12152_11991_1068299.jpg

De Komkommers.. vind het maar rare plantjes.

 

gallery_12152_11991_4884527.jpg

De aardbeitjes blijven klein :)

 

Ik had de plantjes gister avond gewoon weer naar binnen gezet en daar was ik blij om vanochtend... wat een regen zeg woehh.

Vandaag zijn de plantjes ook niet naar buiten geweest want het was gewoon niet zulk lekker weer, hopelijk morgen wel weer.

 

Voor de rest heb ik eigenlijk niks te melden... volgens mij gaat het allemaal de goede kant op.

 

Ik wil de plantjes binnenkort wel even een behandeling geven tegen spint alvast.. ik weet alleen niet of ik de spruznit zal gebruiken of de plant vit plus van b.a.c. ik heb nog niks aangeschaft dus kan nog alle kanten op haha.

 

Fijne avond iedereen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ziran,

 

Naar mijn mening kun je de planten het beste gewoon buiten laten staan, ze zijn geen mensen :) en kunnen wel tegen een stootje wat het weer betreft.

Het steeds van binnen naar buiten verplaatsen is ook niet echt bevorderlijk voor je plantjes.

 

Het is maar een tip... maar wel beter voor je plantjes al denk je misschien van niet :)

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gewoon lekker naar buiten en buiten laten,kunnen ze echt wel tegen hoor. :)

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

AH ok bedankt :)

 

Alleen kan ik dan niet het best ze eerst nog even binnen laten groeien en als ik ze dan in de bloei zet naar buiten doen? Of beter Nu meteen naar buiten? Want ik ga wel verduisteren namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer direct zonlicht hoe beter,

Maar ook in de schaduw groeien ze wel door, ook daar is het nog steeds genoeg om de plant in groei te houden.

Qua licht uren kun je gewoon de zon opkomst en ondergang aanhouden. kijk bijvoorbeeld hier: http://www.zonsondergang.info/

Dan zie je dat je momenteel ruim 16,5 uur licht hebt :). Dit is ruim voldoende je plantjes in groei te houden.

 

Wanneer je op het punt bent om ze te gaan verduisteren, zul je moeten zorgen dat ze 12 uur lang in het donker staan, (bijvoorbeeld in een schuur). Je zou ook kunnen wachten totdat de plant vanzelf afbloeit doordat de dagen korter worden. Echter kan het dan zo zijn dat je plant pas laat klaar is, met veel kans op toprot....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks exploo! dat is een handige site :P

 

Ik zal ze dan zeker vanaf deze week gewoon lekker buiten zetten.. ze hebben zon vanaf een uurtje of 8 tot 5 ongeveer.. die paar uurtjes schaduw is misschien zelfs wel lekker voor ze dan;)

Alleen als het dan vies gaat regenen enzo ze ik ze wel lekker binnen onder de lamp, alleen voordat ik ze dan definitief naar buiten plaats wil ik eerst even Plant Vitality Plus aanschaven. Baal er wel echt van dat ik dit soort producten en vooral Gold Label medium mixes hier niet kan kopen :)

Ik moet het zo meteen met gewoon stomme tuincentrum aarde gaan doen.

 

Thanks voor de tips!

 

Ik zal vanavond weer even een update proberen, maar ik weet niet hoelaat ik terug zal zijn want ga vandaag even lekker een dagje shoppen in amsterdam :P

Aangezien ik toch naar adam ga, weet iemand hier een winkel waar ik gold label aarde kan kopen?

 

Geniet van het weer mensen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Ten eerste allemaal een fijne hemelvaartsdag, iedereen lekker daggie vrij denk? :P

 

Ik heb de donkeruren wat versneld dus de plantjes hebben vannacht voor de eerste keer 18/6 gestaan en volgens mij hebben ze er echt van genoten.. nog een paar daagjes ga ik dit doen en dan mogen ze buiten blijven spelen.

Morgen ga ik even richting alkmaar en met een beetje geluk wou me maat ook wel richting De Rijp rijden om een bezoekje te plegen aan KJ products voor Gold label aarde.. Alleen ik weet niet of je het daar zo maar op kan halen? iemand ervaring mee? En ik moet ook nog steeds de BAC vitality plus bestellen.. maar ik wacht morgen even af want misschien kunnen we dat ook wel daar scoren bij KJ products?

 

Verder ga ik de plantjes dit weekend weer even lekker wat sannie's bacto geven en voorderest zijn er nog geen verdere wijzigingen of plannen gemaakt.

 

Nou nu maar even wat fototjes dan.

 

gallery_12152_11991_568352.jpg

FamilieFoto

 

gallery_12152_11991_3273417.jpg

Sugar Punch

 

gallery_12152_11991_4440016.jpg

KillingKush

 

gallery_12152_11991_4634585.jpg

De hoogtes

 

gallery_12152_11991_780022.jpg

De komkommers

 

Dagje shoppen gister in amsterdam was zeer geslaagd! weer vele euro's lichter haha.. tot zien vakantiegeld :)

 

Nou ik hoop dat jullie allemaal een fijne dag hebben, ik ga nu even een ontbijtje op bed maken voor me liefje want die slaapt nog :)

 

Groetjes Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...