Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ziran

Buitenkweekje 2011

Recommended Posts

Als het niks word PM me even.

heb nog wel wat autoflower en Deense zaad over voor donatie.

En ik heb er ook 2 gehad die langer dan een week duurde.

En zie ook beetje eentje een worteltje komen.

We horen het wel.

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow zODz dat is echt te aardig van je. Alleen laten we niet te snel opgeven.. ik heb er nog wel vertrouwen in.. het moet gewoon goed komen ;)

Ik heb me nog helemaal niet verdiept in autoflowers of deens zaad.. ik zal is rond zoeken op het forum altijd leuk om weer nieuwe dingen te leren natuurlijk.

 

Wat denken jullie trouwens over die luchtschuifjes van de propagator.. open of dicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

24uur verder en de zaadjes zijn nog precies het zelfde ;)

Ik gaat de propagator maar weer lekker buiten in het zonnetje zetten, met de schuifjes open..

Of ken ik hem beter in de schaduw zetten? want in de zon drogen de spongepotjes nog wel is uit? gister was er ook eentje droog geworden daar heb ik toen even met de plantenspuit wat water overheen gespoten zodat deze weer vochtig was ( niet drijf niet dus )

 

Kom op ladies!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 graden is het beste in de volle zon word het denk te warm.

 

Groetjes, zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

25graden? ik dacht 23graden. Bedankt voor je antwoord.

Mijn kleine is er nu niet dus ik heb de propagator op zijn kamer gezet achter het raam.. daar schijnt namelijk de zon op maar is het niet zo warm als in de tuin.

 

Ik gaat is even een lekker bakkie koffie zetten. yumm yumm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er nu toch wel een beetje een hard hoofd in te krijgen ;) De zaadjes zitten nu al 9dagen in de spongepots en nog steeds geen enkele verandering.. je zou toch zeggen dat er nu wel wat vooruitgang zou moeten zijn ?

 

Wat ken ik nu het beste doen? gewoon nog verder afwachten of kijken of misschien op een andere manier nog ken ontkiemen? Of nieuwe zaden aanschaffen?

 

Ik ben toch niet te ongeduldig he ;), wil gewoon dat de dames nog van het mooie weer kunnen genieten.

 

alvast bedankt voor jullie antwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Til eens de spongepots op en kijk eens aan de onderkant.

Komt er een wit puntje uit?

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee helaas geen wit puntje ;) dus ik ben benieuwd of dit nog goed gaat komen.. arghhh ik wil zo graag een paarse sugar punch! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze nog in de grond gooien weet niet als dat help.

En het kan altijd nog he.

 

zODd zit in een hoekje stiekem te duimen (kom op zaadjes)

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het duimen zODd, nu moet het wel gaan lukken ;)

Ja ik geef het nog paar daagjes en dan ga ik iets anders proberen.. ligt beetje aan hoe de zaadjes er dan uit zien als ik ze eruit haal.. dus dat zal dan in grond gewoon leggen of in watten. Maar ik heb nog steeds hoop!

 

Ik gaat vrolijk met je mee duimen zODd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11 sinds ik die zaadjes in de spongepots heb gedaan.

 

Nog steeds zijn de zaadjes niet ontkiemt.( ook geen wit puntje aan onderkant spongepots )

Nu komen we toch wel heel dichtbij die 14dagen Blowsterke :)

 

Weet echt niemand wat ik misschien nog ken proberen? Het kan toch niet zo zijn dat geen 1 zaadje ontkiemt? :lol:

 

En als nou echt geen 1 van de zaadjes ontkiemt.. wil ik natuurlijk nog steeds wel mooie dames in me tuin hebben deze zomer .. red ik het dan nog wel om een vrouw op te voeden?

 

Fijne dag allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rot te horen.

En ja je kan zelfs als je in juni begin dames van 1,5 meter krijgen.

 

En je kan ze nog in de volle aarde proberen.

 

zODd blijf duimen dat er kinderen geboren worden.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zODd bedankt voor je reactie.

 

Ik ga vandaag nog afwachten en dan ga ik morgen ochtend kijken of ik de zaadjes eruit kan halen.. of dat ze misschien toch stiekem aan de onderkant al een klein worteltje laten zien.

En wat ik dan ga proberen is 3 zaadjes in vochtig zaai- en stekgrond ontkiemen en 2 tussen natte watjes en dan kijken wat er gebeurt.

 

Ik ga denk ook even een mailtje sturen naar Sannie's shop om te kijken wat hun zeggen.. misschien is het al vaker voorgekomen met de sugar punch en dat er iets mis is.. of dat hun weten waar het aan ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie is een topper (zelf nog nooit problemen gehad heb ko kush, killing fields, Herijuana en Uberkush gedaan).

Het kan natuurlijk aan vele factoren leggen.

Als je mailtje stuur beschrijf dan zo goed mogelijk hoe je het gedaan heb.

maar wat er ook gebeurt je gaat er veel van leren en dat is positief.

 

Succes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie ze producten zijn zeker toppers! ik heb zelf ook al is de jackberry F2 gehad.. was echt een super plant! en de wiet die er af kwam was echt te lekker :lol: zowel de paarse als groene .

 

Ik heb een mailtje gestuurd.. en uitgelegt wat ik heb gedaan , zodra ik antwoord heb zal ik het hier posten. Ik hoop gewoon dat er toch nog 1tje ontkiemt dan heb ik tenminste 1 plant.. anders moet ik weer nieuwe zaadjes kopen en dat kost toch weer zo 35euro. En anders kan ik die 35euro gebruiken om iets anders te kopen voor de plantjes om ze een fijner leven te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update.

 

Ik heb contact gehad met sannie en hij heb mij verteld dat ik niets fouts heb gedaan.. en hij gaat me 5 nieuwe SP zaadjes sturen om het opnieuw te proberen. Echt super service als je het mij vraagt.

Ik had ook echt binnen 30min antwoord terug dus echt dikke kudos naar sanniesshop.

 

Als de zaden binnen zijn wil ik het wel iets anders aanpakken.. zodat we precies kunnen uitvinden als het fout gaat waar het nou aan ligt.

 

Dit keer wil ik in me propagator een laagje perliet leggen maar ik ken dit nergens vinden? weet iemand misschien waar ik dit ken kopen? ( ze hebben het niet bij life and garden(tuin centrum) of is er misschien een ander product met zelfde werking?

Ik wil ook een goeie lamp aanschaven voor het ontkiemen en beetje groot brengen van de plantjes iemand misschien suggesties of aanraders? Zat te denken aan een Tneon ? of heb je ook nog kleinere lampjes op standaard? ( zoals een bureaulamp )

 

Can't wait to give it another try :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan stad en land afgezocht voor wat perliet en het enige wat ik kon vinden was een zak van 100liter bij onze growshop... dat vond ik een beetje te overdreven dus ik heb nu toch maar een zak van 10liter besteld via internet.

 

En wat trof ik aan toen ik na deze zoektocht thuis kwam?! een pakketje van Sannie! ( echt te snel voor woorden ) Sannie je bent een held! maar dat is vast al ontelbaar keer tegen je gezegt.

 

Wat zat er in dit schattig klein pakketje? meer dan je zou denken! maar ik laat de foto spreken :lol:

 

gallery_12152_11991_2337802.jpg

 

gallery_12152_11991_1292639.jpg

 

SANNIE BEDANKT!

 

Dit had ik echt niet verwacht... gewoon 5 nieuwe SP zaadjes en dan ook nog eens 2 KillingKush feminized zaadjes erbij EN nog een spongepotjes.. pff echt teveel van het goede. Thanks man!

 

Ik gaat nog niet meteen aan de slag.. omdat ik wacht tot de perliet hier is.. alleen nu was me vraag ken ik de spongepots gewoon zo bewaren of moeten ze in de koelkast?

 

En wat te doen nu haha 5 SP? 3 Sp & 2 KK ?

want 5 SP en 2 KK is geen optie.. ik ken echt geen 7planten kwijt in me tuintje haha.

 

Oja! ik was nog wat tegengekomen tijdens mijn speurtoch naar perliet.. Mooi vierkante hoge potten van 11liter. dit zal de eind pot worden voor de dames^_^.

 

Vanavond krijg ik als goed is een nieuwe Thermo/Hygro meter dus das ook helemaal top.

 

Fijne Avond allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sannie je bent een held!

Kan niet vaak genoeg gezegd worden voor zo iemand.

 

Echt top voor je dat je lekker verder kan.

 

Op een mooie dame.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan er iets moois van maken ! :lol:

 

Ik ga morgen even langs de bouwmarkten om te kijken of ik daar wat spaarlampen kan scoren of iets met tl wat ik op een manier boven me propagator krijg. Zodat ik ze daar 24uur licht mee kan geven tot ze ontkiemt zijn.

 

En ik denk dat je gelijk hebt dat dat niet vaak genoeg gezegd kan worden.

 

Ik ga zo is even kijken of ik wat verslagen kan vinden over de killing kush. en dan ga ik denk ik voor de 3SP en 2 KK zodat ik 2 verschillende soortjes heb :) dat maakt het denk ik allemaal nog leuker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeden avond iedereen!

 

Ik heb gister via internet toch perliet kunnen vinden! een zak van 10liter.. deze heb ik dus besteld en heb vandaag een mail gehad dat ze hem hebben opgestuurd.. dus deze verwacht ik eigenlijk morgen wel voor de deur.

 

Vandaag ook even met mijn vrouwtjelief gepraat.. en wat is daar uitgekomen.....

 

... Een nieuwe bestelling bij de WF-shop ( woehoee! )

 

wat heb ik deze keer besteld?

 

T5 Armatuur + 2X PL Buis

Deze heeft 2 x 55Watt en ik heb de Groei lampen erbij genomen.

Ik heb er ook nog 2 Bloei lampen bij besteld ( voor de regenachtige dagen )

 

Thermo/Hygro Meter met Sensor

Aangezien ik een soort meter als dit echt nergens kon vinden hier in mijn stad.

 

EasyRollers

En een setje EasyRollers voor het ophangen van de lamp.. ik hoop dat ze bevestigt kunnen worden op de T5 lamp maar we zullen het gaan merken.

 

Ik wil dit in mijn schuurtje gaan installeren alleen deze is nog steeds een bouwval :lol: "mijn" timmerman heeft nog steeds prive omstandigheden dus het schiet niet op.. boeeee!

Dus ik moet nog even kijken hoe ik dat in de tussentijd ga doen.

 

Nou ik gaat rustig wachten op de post :) Fijne avond iedereen.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allemaal!

 

Vandaag heb ik weer een mooi verzorgt pakketje binnen gekregen.

 

gallery_12152_11991_2709244.jpg

 

Alles goed in bubbeltjes folie verpakt.. en de doos was goed dichtgemaakt en er stond heel vaak breekbaar op haha. topwerk WF-shop.

 

En wat zat er in deze kartonnen doos?

 

gallery_12152_11991_1528547.jpg

De T5 armatuur set met 2 lampen voor de groei en 2 lampen voor de bloei.

 

Een setje easyrollers

gallery_12152_11991_3594898.jpg

 

En een thermo/hygro meter met externe sensor :wacko:

 

Ik heb alles even bekeken.. en zit nu al met een probleempje.. De easyrollers kunnen niet worden bevestig aan de armatuur :lol: want alles op de armatuur zit vastgepopt dus kan niks los schroeven waardoor ik de bijgeleverde haakjes van de easyrollers niet aan de armatuur kan bevestigen.

 

Hier ken je de bovenkant van de armatuur zien en in die 2 gaatjes moet dus een haakje komen met een oogje zodat ik daar de easyroller aan kan bevestigen.

gallery_12152_11991_916304.jpg

 

Dus dat word morgen naar de bouwmarkt en dan zoeken naar iets wat ik daar aan kan bevestigen.. en anders zat ik te denken om er een ijzerdraad door heen te doen die aan elkaar te vlechten en dan daar een haakje aan.. Denken jullie dat dit veilig genoeg zal zijn?

 

Morgen wil ik dus beginnen met de nieuwe start.. ik heb er een heel goed gevoel over nu :)

 

Ik heb trouwens besloten om voor 3 x Sugar Punch te gaan en 2 x Killing Kush.. en waarom? Omdat de killing kush een geschenk van Sannie zijn en ik vind dat je daar ook wat mee moet doen dan.

 

Als iemand een tip of idee heb voor het bevestigen van de easyrollers aan de t5 armatuur hoor ik het graag.

 

Oja! vergeet ik het bijna :) de Perliet is ook binnen! zeer netjes geleverd ook, maar godeloos dat spul heeft een apart geurtje haha.

 

 

Fijn Weekend allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een snelle update.

 

Alles werkt.

Alles staat in werking.

 

Afwachten dus maar :rolleyes:

 

1 vraag... Welke temp. raden jullie mij aan voor het ontkiemenen? het is nu 22+ celsius

 

Morgen volgt een goede update met foto's.

 

groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals belooft vandaag een updateje..

 

Ten eerste even een foto van hoe ik nou de lamp heb bevestigd.. best een goede oplossing en veilig al vraag je het mij.

gallery_12152_11991_1534804.jpg

 

Wat heb ik nou precies gister gedaan?

 

Ik heb me propagator schoongemaakt met water en droog gemaakt.. toen een goede laag perliet er in gegooid en daarop heb ik mijn spongepots neer gezet.

Deze heb ik bewaterd met bacto water ( 1 liter water 19graden celsius met 1gram sannie's bacto ) en het perliet erom heen heb ik ook een beetje bewaterd ( niet te veel ).

 

Toen heb ik de zaadjes in de spongepots gedaan..

 

gallery_12152_11991_2356312.jpg

 

de bovenste 5 ( vanaf links ) zijn de oude nog steeds niet ontkiemde SP zaadjes.. ( we blijven volhouden )

Daar onder 5 nieuwe komkommer zaden ( de vorige plant is kapot gegaan en we willen graag een komkommer plant haha )

Dan de 3 spongepots aan de rechter kant zijn 3 nieuwe Sugar Punch zaden en de 2 daaronder zijn 2 Killing Kush fem. zaden.

En daar naast staan 2 potjes met aardbei zaadjes en zoals je kan zien is er al bij eentje leven (bovenste pot ) je moet wel goed kijken haha.

 

Dus de nieuwe ronde is geworden 3 SP fem. en 2 KK fem.

Nu heb ik dus nog 2 SP fem. zaden over.. hoe kan ik deze het beste bewaren? ik heb namelijk nog nooit zaden voor een lange tijd bewaard.

 

De temp in de propagator is nu 23,8graden en het laagste wat hij vannacht heeft bereikt is 22,3. Is dit teveel schommeling? of denken jullie dat het zo wel gaat lukken? ( graag advies )

 

De schuur is nog 1 grote chaos maar hier heb je een ideetje hoe het er nu bij staat ( lamp hangt wel wat lager. )

gallery_12152_11991_1427711.jpg

 

Vanmiddag om 2uur staan ze er 24uur dus dan ga ik weer even een kijkje nemen of er al wat leven is .. maar ik denk dat nog wel wat geduldiger moet zijn.

 

Nu even wat "off-topic" gebrabbel

 

Gister heb ik een lekkere mosterdsoep met oude kaas gemaakt.. echt lekker! ik heb nog over dus ga vanmiddag zeker nog een bakje nemen :dribble:

En vanavond komen er weer wat vrienden eten dus gaat ik weer lekker koken.. wat maken we dit keer? Gele Thaise Curry met Kip en Rijst.

Ik zal vanavond wel even een fototje schieten voor jullie :rolleyes:

 

Fijne "brakke" zondag allemaal.

 

Groetjes Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ziran, ik volg je al tijdje,en hopelijk werkt het dit keer wel.

Wat ik ook bij jou zie... dat de zaadjes nog helemaal bloot liggen bovenop je spongepots,als je het filmpje van sannie op youtube ziet,zie je ook dat hij de zaadjes nog een beetje dichtgooid met wat aarde vna de spongepots ( heb ik ook gedaan en ze kwamen allemaal boven ) Weetniet of het heeel veel uitmaakt,maar wou het alleen ff zeggen :rolleyes:

 

Succes

 

mvg Pablo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik leg m'n zaadjes zo'n 5-7 mm. onder de grond, klein beetje water geven en wachten. Bij mij zo'n 2-3 dgn.

 

Ik loop zo nu en dan eens binnen.

Suc6 met je kweekje.

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...