Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ziran

Buitenkweekje 2011

Recommended Posts

Doe jij gewoon je boter smelten en dan je afval erbij en laten pruttelen ? of doe je ook nog water erbij?

Ik laat het langzaam smelten op de Au bain-marie manier dan het afval erbij ik gebruik geen water.

Je kan ook wiet boter maken met water, boter en knip afval maar ik vind zelf dat met Au bain-marie de boter sterker word.

Maar beide manier geven een goed resultaat.

Zal als je cake maak roomboter gebruiken.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt geen water dus ;) Hoe sterker de boter hoe beter.. hoef ik ook minder te gebruiken en kan ik er dus langer van genieten :o

Is dat de reden dat mensen het met water doen? om het niet zo sterk te maken?

Roomboter wou ik zo ie zo gebruiken... omdat dat lekkerder is met bakken en volgens mij zitten hier ook meer vetten in dus meer thc opname.

 

Woehh kan niet wachten om te brouwen haha. Eerst knipafval maar bewaren dagje laten drogen en dan in de vriezer gooien. En dan kunnen we boter maken.

 

Geduld Ziran!!!! Je planten zijn nog niet eens droog .. :)

 

@georgekush

De killing kush ziet er zeker appetijtelijk uit :P hoop dat ze haar naam eer aan doet en dat ze een killer is :o

Jaloezie ( op een positieve manier ) heeft iedereen hier op het forum wel een beetje naar elkaar toe denk ik zomaar.. want elke keer heeft er iemand wel een plant(of soortje ) dat je denkt van damn! wat zou ik die graag willen proeven.

 

Greetz Ziran :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dat de reden dat mensen het met water doen? om het niet zo sterk te maken?

Nee dat is tegen het verdampen dacht ik maar heb me niet echt verdiep op deze manier.

Ik deed het vroeger met water omdat dat vaak gezegd word.

Nu ben ik altijd opzoek naar de beste rook/damp/eet ervaring dus ga je dingen proberen en in de high times staat ook altijd met de Au bain-marie manier.

Bij de manier kennen sterke wiet boter maken ik heb alleen ontdekt met de laatste keren dat met Au bain-marie iets sterke is en de smaak iets sterker.

Wat erg goed is om de smaak neutraal te maken is een cake met smaak en glazuur.

Zoals een citroen glazuur of sinaasappelsap.

Ik zelf wilde nog een mango crème cake maken maar ben net weer uit een korte depressie dus moet even kijken als ik nieuwe blad afval heb.

Maat je houd van koken dus verzin je wel wat.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZODd's topic is niet zo goed voor gamezz.

er druipt namelijk allemaal kwijl op mijn toetsenbord. wat jij daar allemaal klaarmaakt ziet er erg lekker uit.

ik ga denkik ook wel wat afkijken van je deze winter , kook zelf ook best graag ;).

 

hopelijk voor je komt er snel wat afval zodat je die mango créme kunt maken. (kan ik dat recept ook lekker afkijken :))

Btw , er is hier ergens een topic dat alsje een mango eet je de effecten van wiet beter voelt (sommigen bevestigden dit)

lijkt me dus een ideale combinatie :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gamezz.

Had ik al gedaan.

zie link ::) link lekker was dit geen cake maar mango taart zoals een appel taart .

 

De filosofie die er achter zit is dat er in een topic gemeld was dat de mango na een half uur open genomen of langer ben geen geleerde word maar betekend dus ook voor ander eten

(dus beide stoffen tegelijk ).

Het lijk me dus een perfect manier om het tegelijkertijd tijd op te nemen in het lichaam.

Zal wel bullshit zijn maar ik zit hier tripte uit me dak en dat heb ik lang niet meer gehad dus ik klaag niet.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even gegoogled zODd en dit vond ik.

 

Bij welke temperaturen verdampen de werkzame stoffen van cannabis?

 

• THC, tetrahydrocannabinol.

Verdampt bij een temperatuur van 157c.

 

• THCV, tetrahydrocannabivarine.

Verdampt bij een temperatuur van 220c.

 

• CBD, cannabidiol.

Verdampt bij een temperatuur van 160 - 180c.

 

• CBN, cannabinol.

Verdampt bij een temperatuur van 185c.

 

• CBG, cannabigerol.

Verdampt bij een temperatuur van 220c.

 

• CBC, cannabichromeen.

Verdampt bij een temperatuur van 220c.

 

• feromonen.

Verdampen bij een temperatuur van 126c.

 

Dus water erbij tegen het verdampen heeft dus totaal geen nut.. water verdampt bij 100celsius en het eerste wat verdampt bij cannabis is feromoon en dat is pas bij 126c.

 

Hier even een wiki over wat feromoon in houd.

 

Een feromoon is een chemische stof die boodschappen overbrengt tussen individuen van eenzelfde soort. Signalen tussen verschillende soorten worden anders genoemd, afhankelijk van hun functie, bijvoorbeeld allomonen.

 

Een bekend voorbeeld bij mens is dat van een groep vrouwen die gedurende een paar maanden dicht op elkaar wonen. Hun menstruatiecycli hebben dan de neiging synchroon te gaan lopen, waardoor alle vrouwen uiteindelijk tegelijk menstrueren.

 

Een mottenmannetje bijvoorbeeld kan de feromonen van een mottenvrouwtje dat tot een kilometer van hem verwijderd is, nog ruiken. Hij zal dan alle bezigheden staken, om het vrouwtje op te zoeken en met haar trachten te paren. Bij veel insecten spelen feromonen een zeer belangrijke rol. Zelfs sommige planten kunnen elkaar door vluchtige chemicaliën laten weten dat ze bijvoorbeeld door insecten worden aangevreten. Ook natuurlijke vijanden van de planteneters worden wel eens door dergelijke geurstoffen aangetrokken.

 

Zoogdieren en reptielen nemen feromonen waar door het zogenaamde vomeronasale orgaan of het orgaan van Jacobson. Bij mensen is dit orgaan ook in de neusholte aanwezig maar het is weinig ontwikkeld.

 

Onderzoek bij muizen heeft laten zien dat vrouwtjes die geen feromonen kunnen waarnemen zich als mannetjes gaan gedragen

 

Anyhow.. nu is het nog steeds een raadsel voor mij waarom sommige er water bij doen.. ze zullen wel koekwaus zijn? ;)

 

Als het zo ver is dat ik aan het bakken ga, zal ik zekers iets leuks verzinnen! en natuurlijk een verslagje er van maken :o Het zal zo ie zo geen standaard kale spacecake worden.

 

@gamezz

zODd ze topic is inderdaad geweldig om te lezen :P en je kan er veel van leren.. dit weekend zal je ook weer iets moois te leren krijgen! zODd's kipsate! :) :o

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu is het nog steeds een raadsel voor mij waarom sommige er water bij doen

Nu als ik het zo lees word het hier ook mysterieus voor mijn.

Of zal het zijn dat je nog zo veel boter in de pan kan doen om de wiet onder te dompelen.

Ach we komen er wel een keer achter.

Ach iedereen zo zijn eigen manier want er zijn meer wegen naar waterland (Damm Rome).

 

"Veel van mijn leren" wel gek want ik ben ook nog een outdoor/kook n00b.

Ach altijd leuk als je de mede mens kan helpen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind daar niks raars aan hoor zODd, kijk je heb experts die weten alles.. maar je heb individuele noobs die allemaal net iets anders weten.. bij elkaar zijn hun ook een experts als ze elkaars kennis delen. Dus zo leer je van elkaar ook al ben je noob en voor je het weet ben je een pro :)

 

We zullen er inderdaad wel een keertje achter komen, maar deze methode die jij nu gebruikt houden we gewoon aan ;)

 

lalala is me wiet al droog :o

 

Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen doen water erbij om hun boter niet te verbranden , dit is alleen nodig alsje je pot met boter rechtstreeks op het vuur zet.

Als je au bain marie methode gebruikt hoeft dit niet , op deze manier kan je boter niet aanbranden.

 

Boter drijft op water , als je er water bij doet maak je eigenlijk een "bain marie" in 1 pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu snap ik waarom ik er niet achter kwam boter laten verbranden is altijd een no no.

Dus sta er niet bij stil.

Thank voor de info gamezz.

 

PS, mensen die boter laten verbranden kunnen beter niet met pannen werken lol :)

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey luitjes!

 

Gister heb ik de Sugar Punch geknipt en die zit nu in een weckpot.. ik ga vandaag proberen de Killing Kush te knippen.. dus verwacht vanavond of morgen wat foto'tjes.. en natuurlijk zo spoedig mogelijk een rookverslag!

 

Werkse allemaal vandaag.

 

Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat er nog steeds geen rookverslag is mensen.. maar me neus zit al een tijdje verstopt dus ik kan niet goed ruiken.. dus dan ga ik ook geen verslag er over schrijven.

 

Maar als het goed is komt er 1 deze dagen een verslag geschreven door een ander persoon.

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze de eerste,

 

Ziran: Sugar Punch (Sannie).

 

Hoe het eruit ziet ik laat de foto het woord doen.

gallery_20039_12611_105178.jpg

gallery_20039_12611_117087.jpg

gallery_20039_12611_113717.jpg

gallery_20039_12611_8756.jpg

 

Ruikt het.

Hallo super silver haze daar ben je weer welkom terug.

Maar dan wat zoeter dan de citrus achtige SSH zeg maar Grapefruit achtige.

Heerlijke zoete lucht en sterk de damp kamer ruik er naar.

 

Welke smaak.

In De Verdamper (195 Graden) damm het lijk wel als ik aan een fruit smoohtie zit.

Heerlijk ook niet scherp ook niet met een lange tijd binnen houden en als je dan uitblaas wat bij haze nog wel eens heftig kan zijn.

Ik had er een bak groene thee bij een de smaak beleeft echt even in me mond/keel hangen.

 

G-Spot/Herb iron.

Beetje scherp maar je proeft nog wel de zoete boven toon.

Het is ook niet echt megascherp maar een beetje op de achter grond achter in de keel.

Echt lekker deze puur.

 

De Volcano (205 graden ).

Dikke stoom op 205 wel iets scherper maar minder dan verbranden.

Wel een beetje napalm hijbrand een beetje na als je uitgeblazen heb.

 

Hoe de weg kwijt.

Round 1 harde rechtse.

Was na de verdamper nog niet echt de weg kwijt wel een zweef hang gevoel.

Erg lekker voor de geest een beetje te laten rusten.

Geen angsten of zenuwachtig gevoel echt fijn.

 

Round : 2 heftige uppercut.

De G-spot wat meer een klap voor je kop gevoel maar dat heb ik wel wat meer met het branden van kruid.

Hij kom ook langzaam omhoog nu.

 

Round :3 compleet K.O geramd (zODd legt stuiterend op de grond).

De Volcano (205 graden).

Ik was al naar de G-spot de weg kwijt maar nu echt helemaal wat een uppercut.

Nu heb ik toch wel meer een euforische gevoel dit gaat een laat avondje worden.

Alles vertraagt in het hoofdje maar niet op een rot manier.

 

Zal later vanavond de Killing Kush als ik nog leef dan :tu

 

PS, Thanks Ziran voor het mogen proeven van de heerlijke Sugar Punch dikke dank uit huize zODd

 

Ziran Killing Kush (????).

Hoe het eruit ziet ik laat de foto het woord doen.

gallery_20039_12611_26545.jpg

gallery_20039_12611_78077.jpg

gallery_20039_12611_113170.jpg

gallery_20039_12611_79589.jpg

 

Ruikt het

Boven toon ruik weer citurs maar wel nog wat op de achter grond.

Ook iets minder zoet en wat scherper dan de Sugar Punch.

 

Welke smaak

In De Verdamper (195 Graden) proeft die lekker zoetig niet de bekende musk kush smaak.

Het is ook niet scherp in de damper.

 

G-Spot/Herb iron.

Redelijk scherp ook de zoetheid is minder.

Wel te verdragen en de nasmaak is wel zoet.

 

De Volcano (205 graden)

Ok moest even hoesten is zoet met een dikke musk smaak.

Ook wat scherper.

 

Hoe de weg kwijt dit is een echte zelfmoord terror plant.

Poging 1.

De Verdamper wat een gevoel zeg lijk wel een schizofrene gevoel up/down up/down niet dat ik klaag hoor het is wel lekker zo een 2 strijd in het hoofdje.

 

Poging 2.

G-Spot/Herb iron.

Hallo is er nog iemand wat een klap zeg echt een olifant in een muizen huid.

Wel een stiekem wietje zo voel je niks en zo ontplof er een auto bom in je hoofd ontploft.

 

Poging 3. Epic FAIL

De Volcano (205 graden).

Hoe leg ik het uit dat ik de weg kwijt was wisten we al.

Begin nu toch aardig wazig te zien en het is wel een super ontspande wiet.

 

 

/zODd

 

Bij Deze Ziran en nogmaals bedankt en je heb 2 meester wiet groot gebracht /bow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk zo'n dampverslagje vanplaats een normaal smaak/geur etc.. verslagje :tu

 

jij bent wel een beetje ons forum multi talent he.. :rofl

doe jij trouwens niet mee met masterchef..? er zit een jongen in die lijkt wel een beetje op jou kwa bouw en haar volgens mij... :rofl

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super bedankt zODd voor het schrijven van de verslagen.. echt leuk dat je ze op verschillende manieren van gebruik heb getest!

Als ik het zo lees vond je de Sugar Punch in de verdamper het fijnste gevoel?

 

Hoe de weg kwijt: dit is een echte zelfmoord teror plant.

 

haha meesterlijke uitspraak :tu

 

De killing Kush komt trouwens ook bij sannie vandaan.. alleen ik weet niet of hij ook de breeder is.

 

Nogmaals bedankt voor het vertellen van je ervaringen over deze 2 soortjes, ik waardeer dat zeer.

 

PS: Hoelaat is het geworden? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De SP was zeker de lekkerst in de Verdamper.

 

Het was rond een uur of 2 geworden dus valt erg mee.

Loop nog wel na te stuiteren.

 

Dat je maar erg mag genieten want het zijn heerlijke wietjes maar dat is het meest wel bij sannie.

 

Fijne dag nog,

/zODd

 

 

En helaas Stikkie 2.0 ik doe helaas nergens aan mee ja WF spammen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...