Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ziran

Buitenkweekje 2011

Recommended Posts

Ben benieuwd hoe de Sugar Punch buiten gaat,in een pot en verduisteren zou moeten lukken,in volle grond is een ander verhaal maar in een tuin .............. :)

Ik denk dat je het beste Doc even kan mailen of KJ bellen vooraf,je zou ook naar wietforum-shop kunnen gaan,Zaandam is niet ver van de Rijp,wel eerst bellen of ze er zijn :)

 

Custum Lightmix van Goldlabel,een paar buffertabs,schimmels,hoef je alleen nog water te geven en wat bio bloeivoeding en af en toe Bacto,meer hoeft niet:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey art leuk dat je even langs komt wippen.

 

De planten komen in 11liter potten en deze zal ik dan elke dag naar binnen in een schuurtje zetten om daar verduisterd te staan.

 

Ik heb gister met doc gesproken.. en hij had goed nieuws voor me :) er schijnt gewoon in mijn stad een shop te zitten ( Waar ik nog nooit van had gehoord, niemand uberhaupt die ik heb gesproken :lol: ) Die gold label mixes verkoopt. Dus daar wil ik vandaag wel even een kijkje nemen scheelt toch weer een uur reizen ofzo. En anders toch even langs bij de Rijp.

 

Ik ben net wakker.. dus heb nog geen fotos enzo van de planten, heb er eerlijk gezegd nog niet eens gekeken. Eerst maar even ontbijten en alles.

 

Wat een weer alweer he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag(begin) 3 Groei 18/6

 

Allereerst maar weer is beginnen met Godeloos wat een mooie zonnige dag!

 

Het is nu de ochtend van de 3e dag groei en het eerst probleem(?) doet zich voort!

1 van mijn Sugar Punch vrouwtjes heb op 2 blaadjes een gele/bruinige plekje ?

 

Even wat foto's voor de duidelijkheid.

 

gallery_12152_11991_1277169.jpg

 

 

gallery_12152_11991_191595.jpg

Mozaïkvirus?

 

Weet iemand toevallig wat dit is? toch geen mozaïkvirus ofzo he? laat het alsjeblieft niks ernstigs zijn want ik wil geen vrouw verliezen :)

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

 

Verder verloopt alles nog goed en dat kunnen jullie wel zien aan de volgende foto's

 

gallery_12152_11991_1941371.jpg

KillingKush #2

 

gallery_12152_11991_4498350.jpg

KillingKush #1

 

gallery_12152_11991_2513295.jpg

Familiefoto

 

Vandaag ga ik de komkommer planten overpotten en uit de propagator halen, want ik haalde voor de gein 1 pot omhoog en jahoor weer dikke wortels er onder uit. Ik ga 1 komkommer plant zelf houden, 1tje naar mijn mama, 1tje naar mijn schoonmoeder en dan blijft er nog 1 over.

 

Voorderest hebben de planten net een Sannie's Bacto(1gram op 1 liter water ) kuurtje gehad, denk wel dat ze dit zullen waarderen.

 

Verder heb ik nog goed nieuws! ik heb gister met Doc gesproken.. en wat blijkt?!?! er is gewoon een winkel in mijn stad die gold label mix verkoopt :lol:! Dus daar ga ik straks even een bezoekje brengen om te kijken of ik de Light mix kan scoren ( aangezien ik buffer tabs gebruik van sannie )

 

Nou nu maar even gereed maken om naar alkmaar te gaan ( even shoppen ( ja alweer :D )) en daarna de bbq van vanavond verder voorbereiden. De kipsate ligt in iedergeval al sinds gisteren lekker te marineren.. yumm yumm nu al trek in.

 

Fijne dag iedereen!

 

En als iemand wat weet over die rare plekken op de sugar punch dan hoor ik het graag.

 

Bvd en groetjes,

Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ziran

 

Erg leuk al die plantjes , maar van dat blad heb ik nog niet eerder gezien ziet er erg vreemd uit :) hopelijk weet iemand wat het is .

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval geen tmv. Wat 't wel is weet ik helaas niet. Ik zou me er niet zo druk om maken en afwachten

of de nieuwe bladeren hier ook last van krijgen.

 

Gr,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4 Groei 18/6

 

Zo ik heb vandaag een komkommer plant overgepot naar een grote pot.. en de aardbeitjes zijn ook overgepot naar de grote pot en deze twee staan nu lekker buiten in het zonnetje. Een andere komkommer plant is naar mijn moeder verhuisd en de andere 2 staan nog in de propagator.

 

gallery_12152_11991_1427850.jpg

 

Dus dan ziet de familiefoto er nu ook wat anders uit.

 

gallery_12152_11991_2400374.jpg

Familiefoto

 

Dan nu even naar de "zieke" Sugar Punch vrouw..

 

gallery_12152_11991_1095567.jpg

RaRa wat is dit? :lol:

 

De vlekken lijken groter te worden.. maar zitten niet op de nieuwere bladen.. iemand al enig idee wat dit kan zijn?

 

gallery_12152_11991_1898758.jpg

Close-up van de vlek.

 

De andere 2 SP gaan gewoon lekker hun gangetje nog.

 

gallery_12152_11991_1554588.jpg

Sugar Punch zusjes

 

Dan hebben we natuurlijk ook nog de Killing Kush vrouwtjes, deze gaan we leen stukje harder qua groeien dan de sugar punch.

 

gallery_12152_11991_2799515.jpg

KillingKush #2 deze ziet er echt mooi uit vind ik.

 

gallery_12152_11991_2721344.jpg

KillingKush #1

 

De KillingKush #1 is de grootste van het stel en die groeit al tegen het dak van de propagator aan met zijn bladeren.. kan dit kwaad? of gewoon lekker ze gangetje laten gaan?

 

Verder ben ik gister bij de shop in mijn stad geweest die Doc had geadviseerd en wat vond ik daar?

 

gallery_12152_11991_1269635.jpg

Thanks Doc!

 

Ik heb vandaag ook weer wat besteld bij Sannie.. namelijk Plant Vitality Plus

Als ik dit binnen heb ga ik de vrouwtjes hiermee behandelen en dan mogen ze de dag erna naar hun 11liter potten en dan de grote boze buiten wereld in met al die vieze insecten.. :D

 

De bbq gister was echt heerlijk! en jullie kunnen het denk al raden.. veels te veel vlees weer gekocht.. dus er is nog ziek veel over.. Dus vanavond maar weer bbq-en woehoee :D

 

@pacman en wietfreak

Thanks voor jullie antwoord.. ik ga me er ook niet teveel zorgen om maken.. maar ben gewoon erg benieuwd wat het is en hoop gewoon dat het niks ernstigs is.

 

Gister in alkmaar nog even langs de shop geweest en heb daar een Jack Herrer gescoord.. zal is kijken of ik een soort van rook verslagje ofzo er van kan maken.. lijkt me wel keertje leuk om te doen.

 

Fijne dag allemaal verder.. en als iemand wat weet over die plekjes dan hoor ik het graag :wacko:

 

Greeeeetz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5 Groei 18/6

 

Zo weer heerlijk gebarbecued gister, er is nog steeds vlees over.. echt bizar.. maar vanavond gaan we niet weer bbq-en hoor. Vanavond lekker wokken :D Weet nog niet precies wat maar dat komt wel goed in de loop van de dag.

 

De plantjes lijken wel steeds harder te groeien.. nu zitten er al 2 tegen het dak van de propagator aan. Dus binnenkort het dakje er maar af halen denk ik.. kunnen ze ook alvast wat wennen aan de iets lagere temperatuur voordat ze naar buiten gaan.

 

We beginnen weer met het totaal aanzicht..

 

gallery_12152_11991_20654.jpg

Familiefoto

 

gallery_12152_11991_2761766.jpg

Tussen de plantjes door kijken :D

 

Dan nu de KillingKush vrouwtjes

 

gallery_12152_11991_5189523.jpg

Killing Kush #2, dit gaat echt een mooierd worden

 

gallery_12152_11991_1405920.jpg

Killing Kush #1, 1 blad is beetje misgroeit?

 

En de Sugar Punches

 

gallery_12152_11991_1749606.jpg

De "zieke" SP, nog geen vlekken op de andere bladeren te zien ( gelukkig )

 

gallery_12152_11991_4006462.jpg

De Andere 2 Sugar Punch, gaan ongeveer gelijk op.

 

Voor derest is er nog niks veranderd of gebeurt... beetje saaie update sorry maar wou toch eventjes weer wat laten zien.. ( elke dag blijft het streven :lol: )

Ik ben wel benieuwd hoe ze het straks gaan doen in hun 11l potten met gold label light mix en de buffer tabs van sannie.. Volgens mij gaan ze dat echt heerlijk vinden.

 

Nou ik gaat even een zonnedansje doen want het weer ziet er een beetje grauw uit :)

 

Fijne zondag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ziran, gaat lekker hè. Als je ze straks overzet naar de 11 ltr. potten zou ik ze wel meteen wat dieper zetten, mag rustig tot aan de kiemblaadjes.

Maar dit wist je mss ook wel zelf. Voor de rest top hoor.....Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee man ziet er top uit maar toen ik je de 2e keer bezig zag met die zaadjes dacht ik ow nee daar gaat ie weer.

Wat je nu fout gedaan hebt is het volgende: die zaadjes moet je toedekken zodat die buitenkant van je zaadje niet hard word dan gaan ze moeilijker ontkiemen.

Dus in dat potje gaatje maken dan erin duwen zon 1cm zoals in het filmpie van sannie dan dek je ze voorzichtig toe dat zie je in het filmpie erg moeilijk.

Zal gelijk een mailtje sturen naar sannie want ik had het in het begin ook fout gedaan en wat zaad verspilt.

 

Owja en die vlekken lijkt erop dat je mischien wat sannies bacto heb geknoeid op je blaadjes :)

(maar dat weet ik niet zeker)

Zoek anders even op het forum naar bladproblemen.

 

deze is ook handig link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je bezoekje nighthaunter.

 

Vlekjes door sannies bacto? dat kan niet want die vlekjes zaten er al voordat ik sannies bacto heb gegeven.. dus het moet iets anders zijn?

Ik heb geen 1 van de zaadjes toegedekt met wat aarde en ze zijn allemaal uitgekomen.. ik zie eigenlijk niemand dat doen die spongepots gebruikt? maar in ieder geval bedankt voor de tip .. ik ken dat volgende keer wel is proberen kijken of er verschil is dan. Maar eerst deze rond maar is helemaal uitzitten :lol:

Ik zal dat linkje is gaan bekijken.. thanks!

 

@wietfreak

Als ik ze ga overpotten ga ik ze zeker lekker diep in de aarde zetten.. want met dit kleine steeltje overleven ze denk niet veel van moeder natuur;)

En voorderest gaat het zeker lekker! beginnen al echte plantjes te worden nu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 6 Groei 18/6

 

Goeden middag mensen! het weer is het net niet dus de plantjes staan nog steeds binnen.. ( heb de Plant Vitality Plus ook nog niet binnen )

 

Vannochtend om 7uur ging het wekkertje alweer.. de benodigde dingen gedaan en toen smiddags eerst maar is een lekker broodje voor me zelf gemaakt.

 

gallery_12152_11991_1865684.jpg

Basis ingredienten

 

Ingredienten

 

- Kadetjes

- Ossenhaasspies ( van de keurslager )

- Lente ui

- Rode chili peper ( uit de tuin van me mama's buurvrouw )

- Beetje teriyaki woksaus

- knoflook poeder

- Ketoembar

- Wok olie

 

Bereidingswijze

 

- Oven aanzetten ( 180-200 graden )

- Kadetjes opensnijden en in de oven leggen.

- Koekenpan of wokpan warm maken op het vuur, Wokolie erin deze langzaam warm laten worden.

- Ossenhaas ( van de spies afgehaald ) in de pan(hoog vuur) en dan even bakken. ( zo nu en dan vlees omgooien )

- Lente ui en pepertjes erbij en dan nog even door wokken.

- Lekker veel knoflook poeder eroverheen strooien en een theelepeltje ketoembar

- Teriyaki woksaus erbij en vuur laag zetten dan even laten pruttelen.

- Broodjes uit de oven op het bord leggen.. vlees erover heen gooien.

- Biertje en pot sambal pakken en u gerecht is klaar :lol:

 

gallery_12152_11991_4353924.jpg

Hij smaakte heerlijk! ;)

 

gallery_12152_11991_4863536.jpg

Beetje stoom effect erbij :D

 

Dit broodje hebben we genuttigd terwijl we de documentaire Teledoc: Nederwiet hebben gekeken.

Zeker een interessante docu. ik weet niet of ik de link mag plaatsen naar de docu.. dus als je hem wil pb maar even of als iemand me ken vertellen dat het gewoon mag post ik hem wel B)

 

Na even ontspannen te hebben gezetten maar is een kijkje genomen bij de vrouwtjes.

 

gallery_12152_11991_3734524.jpg

Laat me eruit!

 

Zoals je ziet zitten ze al aardig tegen het propagator dak aan te duwen.. Zal ik de deksel er af halen omdat ze misschien gehinderd worden in hun groei? of zullen ze hierdoor juist meer in de breedte gaan groeien?

 

gallery_12152_11991_5467364.jpg

Familie zonder dak

 

Zoals je kan zien heeft de Killing Kush #1 ( rechtsboven ) 1 hangend blad ( rechterkant ) zou dit betekenen dat haar pot te klein aan het worden is?

 

gallery_12152_11991_3220693.jpg

De stammetjes worden stiekem ook al wat dikker.

 

Dan nu even wat close up "portret" foto's :D

 

gallery_12152_11991_1845433.jpg

De "zieke" Sugar Punch

 

gallery_12152_11991_1487461.jpg

Andere Sugar Punch ( mooie blad structuur )

 

gallery_12152_11991_3657831.jpg

De 3e Sugar Punch ( hmmm ik moet die SP ook maar is nummers geven als ze in de 11l pot gaan )

 

gallery_12152_11991_1341630.jpg

Killing Kush #1

 

gallery_12152_11991_4091981.jpg

Killing Kush #2 ( Nog steeds mijn favoriet qua schoonheid )

 

Zo staat het er nu bij mensen.. gaat nog steeds goed allemaal.. maar kan echt niet wachten tot ik weer even met ze aan de slag mag en ze lekker in hun nieuwe potten kan zetten.. maar ja nog even geduld.. eerst de Plant Vitality Plus binnen hebben.

 

Waarschijnlijk ga ik vandaag de smoke report maken over de Jack Herrer die ik had gehaald in een shop in alkmaar. Want dat had ik nog beloofd haha :P en is kijken of ik daar wat van bak, lijkt me in iedergeval wel leuk om te doen.

 

Dit was het wel weer zo'n beetje dus sluit ik af met deze mooie foto :wacko:

 

gallery_12152_11991_2278522.jpg

 

Greeetz Ziran :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor dat eten en de planten.

En ik ben het nog niet vergeten het saté receptje.

Maar je weet het is nog steeds een beetje :) hier.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zODd,

 

Ja was zeker lekker! Ik houd echt zoveel van lekker eten :)

Ik ga na dit bericht ook maar even aan het diner beginnen. De vriendin is weg.. dus wordt lekker gele thaise curry ( wat ik nog in de vriezer had ) met noodles.

 

Haha maakt toch niet uit joh, ik zie het vanzelf wel verschijnen.. Je heb veel belangrijkere dingen aan je hoofd.. vergeet ook je hasj verslag belofte niet :lol: haha geintje :D

 

Rustig aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat me niet aanstaat in deze topic is die Heineken ! voor de rest.. top :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we gaan het proberen hoor :D

 

Mijn eerste rookverslag ever.

 

Soort: Jack Herrer

Kweker: Gekocht in een shop in alkmaar

info: Heb ik niet want geen idee waar het zaad vandaan komt.

 

Extra info:

Jack Herer (18 juni 1939 – 15 april 2010) was een Amerikaans politicus, en activist voor de legalisatie van cannabis. Hij schreef voor dit doel twee boeken getiteld The Emperor Wears No Clothes en Grass. Er bestaat tevens een documentaire over zijn leven en ideeën getiteld The Emperor of Hemp.

 

Herer was een voormalig lid van de republikeinse partij van Barry Goldwater. Herer was voor legalisatie van cannabis sativa vanwege het feit dat de plant bruikbaar is als brandstof, voedsel en voor medische doeleinden. Bovendien kan de plant overal ter wereld groeien. Herer was ervan overtuigd dat de Amerikaanse overheid deze voordelen expres verzweeg.

 

Een specifieke soort cannabis werd naar Herer vernoemd als eerbetoon aan hem en zijn werk.

 

Herer deed twee keer een greep naar het presidentschap: in 1988 (1949 stemmen) en in 1992 (3875 stemmen). Hij deed mee als kandidaat namens de Grassroots Party.

 

In juli 2000 kreeg Herer een kleine hartaanval en een beroerte. Hierdoor kreeg hij spraakproblemen en problemen met het bewegen van de rechterkant van zijn lichaam. Herer herstelde grotendeels, volgens eigen zeggen door behandeling met amanita muscaria.

 

Op 12 september 2009 kreeg Herer een tweede hartaanval terwijl hij op het Hempstalk Festival in Portland was. Hij bracht bijna een maand in het ziekenhuis door, en lag enkele dagen in coma. De gevolgen van deze hartaanval maakten dat hij uiteindelijk op 15 april 2010 op 70-jarige leeftijd overleed

 

gallery_12152_11991_2414525.jpg

 

Uiterlijk

 

Het topje ziet er klein en compact uit en voelt heel stevig als je er in knijpt.

Genoeg bruine haartjes en een licht THC jasje over de top heen.

De top mocht van mij wel langer gedroogd worden want het was echt rottig kruimelen met de hand ( beetje nattig leek het wel nog ) dus toen maar de Cruncher gepakt.

Ik vond het wietje niet uitnodigend qua uiterlijk.

 

gallery_12152_11991_1901427.jpg

 

Ik heb alleen geen idee hoeveel polm er afgevallen is want mijn cruncher ziet er zo van binen uit.

 

gallery_12152_11991_4587000.jpg

 

gallery_12152_11991_1926175.jpg

 

De Geur

 

Er komt een sterke geur van af, alleen het doet me niks. ( het triggert geen happy reacties in mijn brein )

En het ruikt een beetje flauw/zuurig.

Zelf vind ik het een beetje een standaard wiet geurtje en al zou je tegen mij zeggen dit is white widow zou ik je zo geloven.

 

gallery_12152_11991_3064832.jpg

 

De Smaak

 

Deze wiet vliegt heel licht over de longen en heeft geen branderig gevoel.. meteen voel je een smaak op de achtertong alleen het is moeilijk te plaatsen wat het is.. Ik ken hier verder ook niks over melden ik vond het echt moeilijk om het te plaatsen.

 

gallery_12152_11991_2695587.jpg

 

Het Effect

 

Het is een echte stoned wietje.. alleen het had een beetje wisselige modes. De hele tijd wou ik gewoon chill op de bank hangen tv kijken.. maar dan af en toe kwam er een onrustig gevoel moment en wou ik even wat doen. En dan was het weer puur chill mode.

Ik kon me zelf wel echt heel goed focussen met dit wietje.

Het effect bleef ongeveer 2uur aan en daarna had je echt een ontspannen ex-stoned effect om het zo maar te noemen :wacko:

 

Oordeel

 

Ik zou dit wietje een 7min geven.

Beetje het gevoel dat dit gewoon echt zo een wietje was die geen tijd heb gehad om zich helemaal goed te ontwikkelen qua smaken etc. Te kort gedroogd en denk al helemaal niet gecured. Maarja het komt ook van een shop af he.

Het was niet echt mijn wietje dus.. ik ben zelf ook meer van de zoete smaken.

 

gallery_12152_11991_2861266.jpg

 

 

Zo dat was het denk ik wel :)

Jezus wat is het apart om zo een wietje te roken.. dat je gewoon weet dat je het moet beoordelen etc. Zo ben ik er nog nooit mee bezig geweest eigenlijk. Ik vond het echt héél leuk om te doen en wil dit zeker vaker gaan doen zodat ik me zelf kan ontwikkelen erin. En alles misschien wel duidelijker kan verwoorden :lol:

 

Het is trouwens best wel moeilijk om mooie goede fotos te maken van de wiet toppen.. dus hier ga ik in de toekomst zeker nog mee "kutten" en dingen uitproberen.

 

Tips en opmerkingen zijn altijd welkom natuurlijk :D

 

 

Update over de planten zal ik proberen later vandaag te doen.

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een 2daagse update want was er gisteren echt niet meer aan te gekomen.

 

 

Dag(gister) 7 Groei 18/6

 

Deze dag een pakketje binnen gekregen van sannie! woehoeee B)

 

gallery_12152_11991_2113273.jpg

Plant Vitality Plus

 

Dus toen heb ik meteen die avond de kindjes ingespoten met Plant vitality plus ( 50ml op 1liter water ) vlak voordat de lamp uitging.

 

gallery_12152_11991_1123670.jpg

Voor de wasstraat

 

gallery_12152_11991_2663981.jpg

Na de wasstraat

 

gallery_12152_11991_1944838.jpg

Zielig aanzicht.. ze lijken zo sipjes :tu

 

Voor de rest is er deze dag niks bijzonders gebeurt.. dus op naar de volgende :)

 

 

Dag 8 Groei 18/6

 

Aangezien ik de planten gister met Plant Vitality Plus heb behandeld vond ik het vandaag een mooi moment om ze over te planten naar hun laatste pot ( 11liter )

 

Wat zit er in de pot?

 

Gold Label Custom Light Mix

2 Buffertabs van sannie

Symbiosis mycorrhiza van sannie

 

Nu eerst even een fototje hoe de plantjes er vandaag bijstonden in de propagator ( dus na hun wasbeurtje van gister )

 

gallery_12152_11991_3549316.jpg

Niet slecht ;)

 

Ik had bamboe stokken gehaald van 1,20meter maar toen ik ze in de pot hield vond ik ze wel erg lang B) en dan zou me lamp helemaal ver van de planten verwijderd zijn. Ik doe de bamboe stokken er nu meteen in en niet pas over paar weken als ze ze nodig hebben want ben bang om dan de wortels te beschadigen.

Wat trouwens ook grappig was.. me vriendin zag die bamboe stokken en zei "JEZUS! worden die planten zo groot?:D Kunnen we ze dan niet beter binnen houden?"

Dussss ik denk dat die een tent ofzo binnen wilt haha.. maar ja.. ik heb helaas geen geld boom:( ( Iemand toevallig een zaadje daarvan spare? :P )

 

gallery_12152_11991_255041.jpg

Where's the panda bear? :)

 

Ik heb allemaal fotos van de wortels ook genomen maar ik laat er hier maar 1 zien want komt allemaal ongeveer op het zelfde neer.

 

gallery_12152_11991_4280402.jpg

Zijn wel goed ontwikkeld dacht ik zo?

 

Dan nu even een foto van hoe de planten er nu bij staan..

 

gallery_12152_11991_1073885.jpg

One "big" happy family

 

Ik moest een hele list verzinnen om de planten op dezelfde hoogte te krijgen en hoog genoeg voor de lamp.. want wat blijkt die easyrollers zijn helemaal niet zo "easy" want dat draad is helemaal niet zo lang :S denk misschien maar 1,5meter?

De lamp hangt in het echt trouwens wel wat lager dan op de foto.. ongeveer tot topje van de bamboe stokken hangt de lamp nu. ( lager kan hij dus niet door de stokken ).

 

Ik heb alle planten ook water gegeven. ongeveer allemaal 600ml water.. ik zelf denk dat het eigenlijk te weinig is.. maar ik wil niet in 1 keer teveel geven. beter eventjes te weinig dan teveel ..

 

En dan is het nu alweer tijd voor de "portret" fotos. En voor de duidelijkheid heb ik de sugar punches nu ook nummertjes gegeven.

 

gallery_12152_11991_602703.jpg

Sugar Punch #3

 

gallery_12152_11991_4808025.jpg

Sugar Punch #2

 

gallery_12152_11991_1341459.jpg

Sugar Punch #1 ( dit is de "zieke" Sugar Punch )

Zie je wat ik zie? 7 vingers! ;)

 

gallery_12152_11991_1008965.jpg

Killing Kush #1

 

gallery_12152_11991_816883.jpg

Killing Kush #2

 

Ik ben echt benieuwd hoe de plantjes zullen aanslaan in hun nieuwe habitat ( fout geschreven? )

En ik weet echt niet hoelang ik ze nog zal laten voor groeien, er is ook weinig informatie over deze planten bekent dus ook geen idee hoelang deze nog door zullen groeien al gooi ik ze in de bloei.. misschien sannie maar is een berichtje sturen....

 

Zowww dat was weer een beste update haha... ik ben sinds vandaag trouwens weer aan het werk.. dus wordt allemaal weer wat moeilijker om elke dag te blijven updaten.. but no fear! ill try my best!

 

Opmerkingen of tips zijn altijd welkom! en een pluim natuurlijk ook :D

Fijne avond iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat je ze buiten zou zetten....

Is echt beter voor je plantjes, niet dat ze er slecht uitzien, maar de zon geeft over het algemeen meer licht...., dus beter....

Daarnaast zou ik ze in grotere potten zetten, deze zijn zo vol gegroeid.

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey exploo,

 

Ze gaan ook naar buiten.. deze week nog! alleen ik wou niet overpotten en naar buiten verplaatsen in 1 keer.. ik was bang dat dat misschien teveel stress voor ze zou zijn.

En deze zijn zo vol gegroeid? Ik ken geen superbomen/bosjes kwijt in mijn tuin.. heb maar een klein smal tuintje. Misschien enig idee hoe groot ze max kunnen worden in deze 11liter potten?

 

Bedankt voor je bericht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, zou ik niet zo bang voor zijn, ze passen zich snel genoeg aan B)

 

Wat de hoogte betreft, dat hangt van meerdere zaken af...

Om hoogte te beperken kun je in ieder geval toppen/fimmen.

 

Omdat je wil gaan verduisteren, is het meer de vraag hoe groot je ze wilt hebben...

Hier zou ik dan de pot maat op aanpassen en het tijdstip van verduisteren op aanpassen.

 

Je moet in ieder geval zorgen dat je plant niet in een te kleine pot staat.

Je plant zal hierdoor niet alleen klein blijven, maar ook verkleuren en en verschijnselen van tekorten vertonen, wat niet echt positief is.

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik ze zelf ook in grotere potten zetten. Dan hebben ze 'n veel grotere buffer. Dit ook voor 't

water geven. Van de zomer is dit echt te weinig en hoop ik dat je met twee maal water geven uit zal komen.

Het blijft echter je eigen beslissing.

 

Suc6 verder.....Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen..

 

Bedankt voor jullie antwoord mannen.. De hoogte is geen probleem het gaat meer om de breedte van de planten, omdat mijn tuin small is en als ze dan erg breed worden dan kan niemand er meer langs lopen. Daarom wou ik niet te grote potten. Ik snap dat de plant een groot genoege pot moet hebben alleen ik dacht dat 11liter wel groot genoeg zou zijn? Zijn toch wel meer mensen die hier in kweken?

 

En 2x water geven per dag in de zomer moet zeker wel lukken.. (7uur sochtends en 4uur smiddags al thuis kom.. en desnoods nog wat extra voor de plantjes slapen gaan)

 

Zou ik dit niet eerst gewoon kunnen proberen.. en dan in de toekomst overpotten als ze verschijnselen tonen dat de potten de klein voor ze zijn? Kan van dit zo ie zo wel veel leren toch, wat weer voordelen zal hebben voor me in de toekomst.

 

Aan wat voor potten dachten jullie anders?

 

Greetz en ik waardeer jullie reacties heel erg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morge,

 

Dat ligt er aan hoe hoog en breed je ze wil hebben. (een meter breed en 1,5 m hoog ofzo?)

En vanaf wanneer je wil gaan verduisteren.

 

En wachten zou tot verschijnselen zou ik niet doen, het kan wel weer weg trekken, maar het is nooit positief B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een drukte weer op het werk. Maar even een rustig momentje op gezocht om op me blackberry forum te cheken haha.

Wow dat is echt wel groot zat voor in mijn tuin hoor.

Mijn plan was 2weken voorgroei en dan verduisteren. Ik ken ook wel eerder verduisteren maar ik vond 2weken wel mooi:D dan moet het toch wel lukken of is dat al te lang denk je?

En ja voorkomen is beter dan genezen daar heb je gelijk in.

 

Bedankt voor je adviezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan,, maar in dat geval denk ik dat je met een 11 liter pot aan de kleine kant zit.

Die twee weken heb je waarschijnlijk van de omschrijving van je soortje of niet?

Zoals je vast wel weet zijn jou planten binnenplanten, deze kunnen ook prima buiten staan alleen moet je ze dan wel verduisteren.

Tussen binnen en buiten zit echter behoorlijk wat verschil, weersomstandigheden enzo.

Daarom zou ik ze persoonlijk wat langer voor groeien dan 2 weken, maar als je voor september klaar wil zijn, zul je rond half juni inderdaad moeten beginnen met verduisteren.

Als je begint met verduisteren, zullen de planten zeker nog een week of 4 doorgroeien, tot half juli zeg maar.

Ik denk dat de 11 liter pot dan wat te klein is....

Ik zou op zn minst een 20L gebruiken

 

Zo zou ik het tenminste doen,,, maar het blijft je eigen keuze B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey exploo,

 

Ik had via ART te horen gekregen dat de sugar punch ongeveer 3weken door groeit. Hij had de zijne 3weken voor laten groeien en zijn 1 meter geworden zonder pot, hij heeft ze wel in 18l potten staan en binnen onder 600watt. Dus het lijkt erop dat dit niet zo een grote plant wordt?

 

Het klopt dat dit eigenlijk binnen planten zijn.. daarom ga ik ook verduisteren.

Voor september klaar zijn zou wel riant zijn.. dan nog even drogen/curen en dan heb ik in de bare herfst tijden een heerlijk wietje B)

 

Als planning wil ik die 2weken aanhouden.. maar ik kan natuurlijk ook even aan kijken hoe ze er dan bij staan en misschien nog wat dagen er aan plakken. Maar omdat ik toch schijnbaar aardig kleine potten heb.. kan ik misschien niet te lang voor groeien zodat de planten niet te groot worden en dus wel genoeg aan 11liter hebben.

 

Stiekem zou ik wel nu bijvoorbeeld 11l doen en dan volgende ronde 20l en dan kijken hoe erg het verschil is zodat ik dat weet voor volgende zomer.. qua hoeveel ruimte ze nou in beslag gaan nemen in me tuin. ( wil in de wintertijden een ronde binnen proberen namelijk )

 

Dit voelt echt aan als een soort van dilemma haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...