Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ziran

Buitenkweekje 2011

Recommended Posts

@wietfreak

Het leven kost tegenwoordig zeker veel geld.. dan maar even een kleine uitstel.. komt allemaal wel goed.

 

@Trickystyle

Het schuurtje is wel van hout.. en ik wou het gewoon op de gemakkelijke manier doen ( luiheid ten top :o ) Met de decoupeerzaag zou misschien wel kunnen alleen ik denk dat het hout te dik is dus zou ik van twee kanten moeten zagen en dan moet ik weer precies meten etc dat het precies gelijk komt.. vandaar dat ik voor de gemakkelijke weg wou gaan :P

Boels? daar heb ik nog nooit van gehoord :( zal is even googlen.

 

**EDIT**

 

Ik heb even naar boels gezocht.. en dat is toch verrekte handig! toen ik daar wat foto's zag moet ik toegeven dat het me wel bekent voorkomt die stickers van hun. Maar voor mij is het niks want de dichts bijzijnde is 40min rijden voor mij.. dus dat schiet niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn natuurlijk wel meer verhuurbedrijven zoals boels. Volgens mij verhuren ze tegenwoordig zelfs in de bouwmarkten al zulk soort spullen.

 

Je moet wel een diepe gatenzaag hebben, als je er al niet doorheen gaat komen met een decoupeerzaag zeg.

 

Andere optie is:

 

gaatje boren, pen (staaf) erdoorheen. touwtje eraan binden, en op 62,5mm een potloodje binden, dan een cirkel aftekenen en vervolgens binnen doe je hetzelfde. Dan heb je binnen en buiten dezelfde cirkel staan. Passer met deze maat zou nog mooier zijn natuurlijk.

 

Succes in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt.. ik zal wel even er langs gaan en vragen.

 

Dat met een touwtje en een potlood had ik ook al bedacht.. het komt ook wel goed, maar een gatenzaag was gewoon het easiest geweest.. maar een beetje uitdaging is natuurlijk ook leuk :(

 

Thanks voor het meedenken ik waardeer dat zeer.

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

YW, probeer altijd te helpen al ik iemand ergens mee zie zitten, zal het zelf straks ook hard nodig hebben, kan dan moeilijk van iemand verwachten dat die mij helpt als ik nooit iemand probeer te helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 57 ( Dag 34 BLOEI )

 

Gister heb ik de dames weer een beetje Sannie's Bacto gegeven , vandaag geen drinken en dan morgen wil ik ze weer wat bloeivoeding geven.

 

Gister ben ik ook naar de growshop geweest.. ik had eind van de middag afgesproken maar toen kon ik niet dus was wat eerder in de middag gegaan.. en ja je raad het al.. toen waren me afzuigers er nog niet! Dus afgesproken dat ik ze vandaag op zou komen halen, kom ik daar vandaag weer.. zijn ze gesloten wegens een begrafenis :o

Dus Morgen maar weer heen.. en morgen ook naar de bouwmarkt om te kijken of ik een fermacell plaat kan scoren.. en al me elektra benodigdheden.

Durf nu al te zeggen dat ik iets vergeet en er nog een keer heen moet haha.

 

Verder is er niks gebeurd.. dus hier de dames :P

 

gallery_12152_11991_2800187.jpg

Sugar Punch #3

 

gallery_12152_11991_2789434.jpg

Killing Kush #1, weer mislukt paars vast te leggen

 

gallery_12152_11991_2331172.jpg

Sugar Punch #1

 

gallery_12152_11991_658167.jpg

Killing Kush #2

 

Ik had jullie beloofd foto's te maken met het licht uit.. maar deze zijn mislukt, allemaal overbelicht :(

Dus dat gaat in de herkansing deze week.

 

Hopelijk morgen dus beginnen met de eerste werkzaamheden voor de tent! Alleen de hele zolder moet ook nog leeg gehaald worden,schoongemaakt en ingericht worden tot logeer zolder.. druk druk druk!

Stiekem heb ik al wel het gevoel dat de zolder maar even wacht want de eerst volgende logé staat nog niet in de planning :P

 

@TrickyStyle

Zo denk ik ook altijd! Ik zou het zelf ook chill vinden als ik geholpen wordt met dingen dus waarom zou ik zelf dan niet mensen helpen als ik het kan?

 

Fijne Avond iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen!

 

Ik wou vandaag een updateje doen maar helaas geen tijd voor.

 

Ik heb de 2 afzuigers vandaag opgehaald.. moet alleen nog de flenzen erop kitten ( of zal ik ze schroeven? ) en dan zijn ze zo goed als gereed voor gebruik.

 

De planten vandaag bloeivoeding gegeven ( 1,5ml op 1,5liter )

 

Morgen ga ik dan eindelijk naar de bouwmarkt voor de elektra en dan heb ik als het goed is alles in huis dus kunnen we beginnen met de bouw!

 

Dus ik verwacht morgen wel een leuke update te doen!

 

 

Greeetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

In huize Wietfreak zitten ze klaar met de :head_hurts_kr:

 

Fijne avond. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot mijn grote spijt mensen heb ik vandaag echt geen ruk uitgevoerd!

Me vrouw was laat wakker.. toen zijn we wel naar de bouwmarkt geweest om de elektriciteit spullen te kopen! hoe dat afgelopen is? nou zo :

 

gallery_12152_11991_1586028.jpg

Bouwmarkten zijn duur!!

 

Daarna zijn we lekker op een terras gaan zitten, want het was hier in 1 keer frigging lekker weer! Vanavond kan ik helaas ook niks doen want we gaan bij vrienden langs die in hun nieuwe huisje zijn getrokken.

 

Dus ik heb nu wel alle spulletjes! ( behalve nog wat flensen en verlopen die ik gister bij WF-shop heb besteld.. maar deze verwacht ik morgen binnen te krijgen )

 

Ik heb 2 platen fermacell gehaald.. daar wordt dus alles op gemonteerd.. waarom 2? kan ik er 1 verneuken <_<

 

Oja, ik had ook nog geen foto's van me afzuigers neer gezet dus hier bij deze :

 

gallery_12152_11991_3162414.jpg

 

gallery_12152_11991_1041832.jpg

 

Uit de afzuigers steken 3 draden ( blauw,bruin,geel/groen ) zonder iets er aan..

Dus ik ga op beide afzuigers een lasdoos monteren en dan doorlussen , afzuiger naar variac en variac naar stopcontact

En de inblaas ga ik dan doorlussen naar een stekker en die kan dan ook in een stopcontact.

 

Ik hoop! dat ik alles heb maar ik ga er vanuit dat ik nog keertje heen moet voor iets.. zo ie zo kwam ik er net al achter dat ik ventilatie roosters ben vergeten om aan de buitenkant van me schuur te schroeven..

 

Bij deze BELOOF ik jullie dat ik morgen aan de slag ga en er dus een update komt! MITS het weer zo lekker weer wordt want dan wil ik de hele dag bbq-en :head_hurts_kr:

 

Fijn weekend iedereen!

 

PS: Wietfreak ik hoop niet dat de popcorn nu oud word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch niet verkeerd, effe 'n dag geen klote doen!

Ja dat is 'n flinke kassa bon. Het grootste gedeelte heb je nu wel. Maar er is niets zo vervelend als je eenmaal bezig

bent en je moet weer naar de bouwmarkt. <_<

Lijken me wel fijne afzuigboxen. Hou je me straks op de hoogte hoe 't met de geluidsproduktie is, ben ik wel nieuws

gierig naar? :head_hurts_kr:

 

Veel knutsel plezier gewenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 64 ( Dag 41 BLOEI )

 

<_< :wacko:

 

Daar ben ik weer!

 

Sorry voor de tijd dat ik afwezig was.. maar het was druk afgelopen dagen.. zit momenteel ook in een cursus ( morgen examen ) dus daar ging ook nog eens veel tijd in zitten.

 

De tent staat ook nog steeds niet.. omdat ik gewoon bijna geen tijd heb gehad om te knutselen.. echt zwaar ruk!! Ik heb natuurlijk wel wat werk verricht en dat zal ik jullie nu laten zien.

 

Ik heb een schakelbord gemaakt door op een fermacell plaat 2 balken te bevestigen.. maar toen kwam ik er al gauw achter dat in 1 fermacell plaat niet alles stevig genoeg blijft zitten.. dus heb ik er nog een andere achter gedaan.. ( gewoon met pluggen en rigips schroeven aan elkaar vast gemaakt )

 

gallery_12152_11991_1608069.jpg

2 FermaCell plaatjes en een balkje

 

Nu heb ik dus een bord die ik op de muur kan monteren doordat ik de balken aan de boven en onderkant 5cm uit heb laten steken ( gat in de muur boren.. plug erin.. en dan schroef door de balk boren zo de plug in en tadaaa vast! Alleen zo ver ben ik nog niet :) )

 

Op het bord heb ik eerst alle componenten los neer gezet en afgetekend, op deze manier kon ik mooi spelen en kijken of het goed zou passen, nadat ik tevreden was heb ik alles gemonteerd.

 

gallery_12152_11991_2750731.jpg

Ziran's schakelbord in the make

 

Alles zit gewoon rechtstreeks op de plaat gemonteerd behalve de Digistar, hier heb ik onder nog 2 extra stukjes fermacell geplaatst zodat de Digistar als het ware in de lucht zweeft en dus meer warmte kwijt kan.

 

gallery_12152_11991_1804790.jpg

Ja ik weet het, ik had een keertje verkeerd geboord

 

Toen konden we door naar het elektra gedeelte..

Ik zeg het jullie nu alvast, ik ben dus totaal geen elektriciën! Wat heb ik een hekel aan dat gepriel met al die kleine dingetjes.

 

Eerst heb ik zelf een stekker+snoer gemaakt.. die met de stekker in de vaste stopcontact gaat en dan naar de lasdoos ( rechts onder op het schakelbord ) zal gaan, en hier zullen er lasklemmen op de kabel komen.. dus als het ware heb ik dan een schakelbord met een stekker eraan :)

 

gallery_12152_11991_1539745.jpg

Even strippen met de kniptang

 

Dan doen we daar adereindhulzen overheen..

 

 

gallery_12152_11991_4076809.jpg

 

Zoals je ziet heb ik geen tang om adereindhulzen samen te knijpen.. dus heb ik het met een gewone tang gedaan, vandaar dat ze plat zijn ipv rond.

Waar je op moet letten met adereindhulzen is dat na het samenknijpen er geen stukje draad uit de huls steken.. en dat de huls niet los schiet als je aan de kabel trekt.

 

En dan hoef je het alleen nog in de stekker te proppen.

 

gallery_12152_11991_3619164.jpg

 

Nu kunnen we de stekker de lasdoos insteken en deze bevestigen met lasdozen zodat we de snoer door kunnen koppelen richting de stopcontacten.

 

gallery_12152_11991_108841.jpg

Verbinding via lasklem in een lasdoos

 

Deze lasklemmen zijn echt de shit vergeleken met de normale.. Ze zijn wel iets duurder maar dat is het wel waard als je mij vraagt.

Bij lasklemmen moet je er opletten dat je kleur bij kleur doet! dus blauw bij blauw en niet bv een bruine kabel in een lasklem stoppen waar je al een blauwe heb zitten.

 

Nu gaan we kabels doortrekken richting de stopcontacten.. ik heb 4 stopcontacten in totaal op het bord zitten en deze heb ik met elkaar verbonden.

 

gallery_12152_11991_3363477.jpg

Verbindings voorbeeld van de verticale duo stopcontact/

 

Toen ik dit had gedaan was het etenstijd en ben ik ermee gestopt.. maar voor het eten toch even snel alles aangesloten om te testen of de stopcontacten en me stekker wel werken.

 

gallery_12152_11991_2005685.jpg

De lamp werkte op alle 4 de stopcontacten

 

Je ziet op de foto dat de kabel nog te lang zijn, deze moet ik dus nog een stukje inkorten maar ik had het even zo gelaten zodat ik nog kon testen en opruimen voor het eten.

 

Verder heb ik ook de flensen op me afzuigers gemonteerd. 160mm flens op me 250m3 afzuiger ( deze krijgt een verloop naar 125mm ) en een 250mm flens op me 500m3 afzuiger ( deze krijgt ook een verloop naar 125mm ).

Ik heb dit alleen aan de buitenkant afgekit.. als het na de test mij niet bevalt zal ik de binnenkant ook nog kitten.

 

gallery_12152_11991_2285927.jpg

Het kitten verdiend geen schoonheidsprijs B)

 

Het volgende wat ik ga aanpakken is dus de kabels in korten op me bord.. en dan grijze pvc buizen bevestigen op het bord waar ik de kabels door trek zodat je geen kabels ziet.

 

En ik moet nog op beide afzuigers een lasdoos monteren en dan de draden in een lasklem doen en dan nog stekkers maken voor de afzuigers..

 

gallery_12152_11991_333099.jpg

Hier komen dus adereindhulzen op de draden, lasdoos op de kist en dan doorverbinden naar een stekker via lasklem

 

 

Zo dat was eigenlijk wel de hoe het met de tent set up staat..

 

Dan nu naar de plantjes! :head_hurts_kr:

 

De Vrouwtjes vertonen geen mankementen en het verloopt dus ook allemaal soepeltjes.

 

gallery_12152_11991_1945422.jpg

Sugar Punch #3

 

gallery_12152_11991_2832709.jpg

Sugar Punch #3 boven aanzicht

 

gallery_12152_11991_1676817.jpg

Killing Kush #1

 

gallery_12152_11991_6584.jpg

Killing Kush #1, het paars lijkt wel te verdwijnen? :S

 

gallery_12152_11991_652611.jpg

Sugar Punch #1

 

gallery_12152_11991_1587307.jpg

Killing Kush #2

 

gallery_12152_11991_2494448.jpg

SP #1 en KK #2 saampjes

 

gallery_12152_11991_2448525.jpg

KK #2 en SP #1 saampjes

 

Zo ik hoop dat jullie nu weer een beetje op de hoogte zijn :)

Het streven was om dit weekend klaar te zijn met alles maar ik betwijfel of dat lukt want er komen al steeds meer dingen op de agenda die ik moet doen.. maar ik ga me best doen!! ( het stinkt hier ook behoorlijk zoet in huis.. )

 

Nu ga ik echt pitten ben kapot!! morgen ook nog examen!

 

Ciao Ciao!

 

Ziran :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ziran, nou dat schiet toch al aardig op met je setup. Ik vindt 't er goed uitzien. Je werkt ook erg netjes en hebt duidelijk over 't e.e.a.

nagedacht. Waarom maak je geen verslag van je tent setup in de bouwdoos hier op het WF? Daar zullen vast meer mensen zijn die je nog

wat aanwijzingen en tips kunnen geven. Niet dat je die nodig hebt hoor! <_<

 

Wat zal 't inderdaad lekker ruiken bij jou in huis! :head_hurts_kr:

 

Hoop dat je examen goed gegaan is?

 

Greetz,

Freak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen wietfreak,

 

Bedankt voor het compliment! Ik probeer het ook netjes te doen zodat het overzichtelijk blijft.. en ik probeer het ook zo veilig mogelijk te doen om mijn vrouw een goed en veilig gevoel te geven ( dus dat ze niet bang hoeft te zijn dat de boel in de fik vliegt )

 

Ik zat daar eerst wel over na te denken maar tot nu toe gaat het eigenlijk allemaal wel goed en heb ik geen vragen :whistling .. ik ga nog wel straks als me schakelbord helemaal af is hem in de schakelbord parade plaatsen zodat hij gekeurd kan worden door de pro's .

 

Mijn goal is om dit weekend helemaal klaar te zijn.. en dat moet ook wel lukken tenzij er allemaal andere dingen tussendoor komen die ik moet doen.

 

Het ruikt hier zeker heerlijk! alleen daar denkt me vrouw anders over :verrygood en die is ook heel erg bezorgt over onze kleine want ze denkt dat de geur schadelijk voor hem is.. maar dit is niet zo toch?

 

Examen ging goed... alleen zaten wel echt een paar hele rare vragen tussen... nu afwachten of ik geslaagd ben of niet.

 

Bijna weekend!!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames hebben weer bloeivoeding gehad! 1,75ml op 1,5liter water.

 

Zo ik heb weer lekker lopen knutselen in de tijd die ik vrij had.. en het einde komt langzaam in zicht! Het is de bedoeling om het tentje morgen draaiend te hebben.. zullen dan nog wel wat kleine dingetjes gedaan moet worden maar dat is meer afwerken.

 

Het schakelbord is nu helemaal af.. en moet alleen nog opgehangen worden ( ben alleen me lange schroeven kwijt geraakt :whistling dus dat wordt pas na het weekend.. zet hem eerst wel gewoon neer )

 

gallery_12152_11991_1395685.jpg

 

De stekker van de davin komt in 1 van de stop contacten.. dus ik ga die snoer nog mooi er heen leiden en dan vast maken op het bord zodat er niks los hangt.

En de witte stekker rechts is de stekker vanaf de lasdoos.. deze zal dus in de stopcontact aan de muur komen en dit is dan ook de hoofdvoeding voor het bord.

 

Verder heb ik beide afzuigers afgemaakt..

Lasdoos erop gemonteerd.. andereindhulzen op de kabels.. door lussen via lasklem.. en dan heb ik op de inblaas een snoer van 2,5meter gemaakt met een stekker voor in de stopcontact.

En de afzuiger gaat naar de variac en vanaf de variac heb ik ook een snoer van 2,5meter gemaakt met stekker.

 

gallery_12152_11991_777293.jpg

Variac aansluiting

 

Ik heb van die vork kabelschoentjes gebruikt voor op de variac.. ( stuk beter dan gewoon kaal draad erom heen binden )

 

Beide afzuigers werken ook goed.. dus dat is perfect :rofl en als ik met de variac regel hoor je echt helemaal geen gebrom of wat dan ook... :verrygood

 

Wat moet er morgen nog gedaan worden?

 

2 gaten zagen in de muur( ik heb een gatenzaag 127mm geleend van een maat uit de bouw :rofl )

2 flensen monteren op de muur.

Slangen bevestigen van flenzen op de muur naar de afzuigers en van de afzuiger naar de filter in de tent.

Schuur vegen

Tent opzetten

Filter ophangen

Lamp aansluiten op digistar + lamp ophangen

Brandblusser ophangen

 

Dat was het volgens mij.. maar zal vast nog wel iets vergeten :wave:

 

Zoals je ziet staat er niets tussen over roosters plaatsen voor luchtingangen.. maar dat komt omdat ik nog geen roosters heb gekocht :smoke dus die moet ik maanden even aanschaffen. Ik heb wel Muggengaas dus dat doe ik er wel alvast voor zodat er niks naar binnen kan qua enge beestjes.

 

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken morgen.. want me vrouw is ziek en moet dus extra goed voor haar zorgen maar ook alles nu zelf doen met die kleine. Maar het gaat goed komen! moet gewoon :specool

 

In alle drukte ben ik vergeten foto's te maken van de dames.. dus die houden jullie te goed.

 

Nu had ik nog een vraagje ... als je met flenzen en hulpstukken werkt.. doen jullie dan nog iets over de naden heen? isolatietape misschien ofzo? want het lijkt me als je dat niet doet dat je best veel vermogen verliest?

 

Zometeen lekker filmpie kijken! Ironclad of fast five.

 

Oja! jullie moeten maandag weer even allemaal voor mij bidden en duimen.. want ik heb dan een sollicitatie gesprek voor een nieuwe baan, want waar ik nu werk ben ik wel klaar mee.

 

Fijn weekend nog allemaal! hopelijk morgen weer zoveel zonneschijn.

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen Ziran, nou dat is weer'n heel verhaal geworden, maar wel super leuk om te lezen. :verrygood

Zoals je ziet gaat er toch wel redelijk wat werk in zitten! Maar als je het doet moet je het goed doen, zeg ik maar altijd.

De flens verbindingen zou ik wel effe afplakken met tuck-tape inderdaad.

 

Beterschap voor je vrouwtje en natuurlijk heel veel succes morgen met je solicitatie gesprek.

 

Fijne zondag,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 70 ( Dag 47 BLOEI )

 

Phoeeee! Eindelijk weer is een beetje spare time om het forum normaal te bezoeken en ook daad werkelijk zelf een update te plaatsen.

 

Nu moet ik wel even goed nadenken wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen dagen.. maar dat gaat goed komen!

 

Laten we beginnen met het weekend..

 

Eerst de vrouwtjes buiten laten spelen en een heerlijk muziekje voor ze op gezet ( ook voor me zelf natuurlijk want klussen zonder muziek kan je geen klussen noemen )

 

gallery_12152_11991_3277753.jpg

Deep Chillin'

 

 

Toen was de schuur dus leeg en kon ik daar aan de slag.. Eerst 2 gaten van 127mm geboord in 2 muren ( gatenzaag gebruikt , echt zoveel relaxter dan met de decoupeerzaag )

 

gallery_12152_11991_940818.jpg

Gat van de uitlaat

 

En toen 2 flenzen(127mm) geplaatst op de muren en vast geschroeft.

 

gallery_12152_11991_759083.jpg

Flens van de inlaat

 

 

**NEWS FLASH!!**

 

"Momenteel is het wietforum DOWN! ik probeer me foto's up te loaden maar ik krijg steeds een dns error..."

 

**DING DONG!!!**

Wiet forum doet het weer! alleen ik kan weer mooi al me foto's opnieuw selecteren om te upload.. arghh!

 

Nadat ik de flenzen had gemonteerd heb ik de schuur helemaal schoongemaakt , denk dat ik wel een kilo spinnenweb heb verwijderd :whistling

 

gallery_12152_11991_64546.jpg

Emptyyyy!

 

Toen ik klaar was met assepoester spelen heb ik even een lekker Jupilertje open getrokken en even genoten van de zon! Maar we konden natuurlijk niet lang luieren.. dus was het hoog tijd om te tent op te zetten!

 

gallery_12152_11991_4367397.jpg

Is het een blokfluit? Is het een Sniper rifle?! ... NEE! het is de Secret Jardin DR 120II

 

gallery_12152_11991_3930870.jpg

Stappenplan voor Dummies

 

gallery_12152_11991_245726.jpg

Stap 1.

 

gallery_12152_11991_2504369.jpg

Stap 2.

 

gallery_12152_11991_2485715.jpg

Stap 3.

 

gallery_12152_11991_1662525.jpg

Stap 4.

 

gallery_12152_11991_1334976.jpg

Stap 5. ( de hoes aan de bovenkant en zijkant erom heen trekken )

 

gallery_12152_11991_2573850.jpg

Stap 6. ( de onderkant onder langs trekken )

 

gallery_12152_11991_1184545.jpg

Stap 7. ( Stangen aan de bovenkant bevestigen.. deze zitten voor me gevoel alleen niet goed hoe ik ze ook doe elke keer blijft er 1tje aan 1kant niet zitten? :verrygood

 

En dan is je tentje al opgezet mensen! echt te makkelijk voor woorden.. en kost je maar een paar minuutjes. Nu kan je dus al je zieke equipment erin knallen :rofl

 

gallery_12152_11991_295006.jpg

PHRESH Filter.. echt mooi dingetje om te zien

 

gallery_12152_11991_1658091.jpg

FRESH Filter 500m3 en gavita IR 600watt

 

gallery_12152_11991_3399582.jpg

Schakelbordje staat nu nog zo.. maar die wordt hier dus opgehangen, helaas nog geen tijd voor gehad. Tevens zie je ook een slang hier liggen die nog niet aangesloten is ( in het echt wel maar op de foto niet :tu )

 

Ik heb alleen geen foto's van me afzuigers maar die heb ik dus ook aangesloten en werken perfect.. ik moet alleen nog bij sommige verbindingen ( zoals de verlopen etc ) even isolatie tape er over heen doen.. en ik moet bij sommige slangen nog de bochten wat minder "knikkerig" maken.

 

En dan?!?!?! Jaaaa!! Kunnen de vrouwtjes voor de eerste keer onder de super vette Gavita IR 600! Wat een zieke lamp is dit trouwens! echt een intense licht komt eraf.. leek wel of ik las ogen kreeg de eerste keer toen ik er in keek.. of was ik gewoon te stoned? :rofl

 

gallery_12152_11991_281338.jpg

Genieten!!!

 

De lamp is btw niet meteen om MAX gezet.. maar de eerste dag gewoon lekker ontspannen op de 300watt functie om de vrouwtjes te laten wennen.. momenteel staat de lamp op 400watt.. en ik weet eigenlijk niet of ik wel naar de 600 moet gaan? want met die warme dagen tikte de temp bijna de 30 graden! Maarja aan de andere kant moet ik de 600watt stand natuurlijk wel even testen en kijken hoe mijn afzuiger daar tegen op bokst.

 

Om buiten niet tegen een lelijk rond gaat aan te kijken heb ik er een mooi rvs roostertje voor gemaakt ( met muggengaas erachter ).. Deze zit trouwens niet helemaal straks tegen de muur aan gemonteerd, zodat er meer open ruimte is om lucht weg te zuigen.

 

gallery_12152_11991_2191965.jpg

Bling Bling :wOOt

 

**NEWS FLASH!!!**

 

Echt een dikke zieke regenbui hier momenteel :smoke

 

zo dat moest ik even kwijt haha.

 

Mijn tent staat trouwens behoorlijk bol! ik vroeg me af of dit wel goed is? ik zelf dacht van wel want dat betekent juist dat ik overdruk heb toch? of moet hij juist vacuüm staan?

 

gallery_12152_11991_2216870.jpg

Bol tentje

 

De luchtvochtigheid is ook meteen een stuk beter! van 67-80+ naar rond de 50!

 

gallery_12152_11991_441138.jpg

 

Wat ik ook nog even kwijt wil.. sinds de tent draait en er dus via de FRESH filter wordt afgezogen.. ruik je echt NIETS meer in huis!! dit filter is echt dom bom!!! nu al ja!! wel een lichte bom trouwens haha. Dus bij deze raad ik deze filter ook echt aan !

 

Woehhh... Volgens mij is dit al echt een dikke update aan het worden :specool Dus laat ik maar wat vrouwen foto's showen.

 

 

gallery_12152_11991_4459457.jpg

Sugar Punch #1, met witbalans gespeeld.

 

gallery_12152_11991_1425033.jpg

Sugar Punch #1, zonder witbalans gespeeld.

 

Vraagje aan jullie wat vinden jullie mooier en prettiger om naar te kijken? zodat ik daar rekening mee kan houden als ik foto's schiet.

 

gallery_12152_11991_3268241.jpg

Killing Kush #2

 

gallery_12152_11991_1258191.jpg

Killing Kush #1

 

gallery_12152_11991_1750278.jpg

Sugar Punch #3

 

gallery_12152_11991_4725075.jpg

Sugar Punch #1

 

gallery_12152_11991_746653.jpg

Killing Kush #2

 

Zo genoeg porno voor jullie geilerds anders moeten jullie straks nog je beeldschermpje soppen :lol:

 

Soms denk ik trouwens wel al dat de Sugar Punch #1 en Killing Kush #2 om kunnen of bijna om kunnen.. wat denken jullie er over?

 

Nou Luitjes volgens mij ben ik al een uur aan het rammen op het toetsenbord dus het wordt wel tijd om er een eind aan te breien.

 

Dus bij deze allemaal nog een fijne avond.. en ik hoop dat jullie me wat raad kunnen geven.

 

GreetZ een happy Ziran ( want het tentje draait ) :wave:

 

 

 

@wietfreak

Er gaat zeker meer tijd in zitten dan je van te voren denkt! Maar ik heb nu al het gevoel dat het het dubbel en dwars waard is.. en het was ook allemaal heel leuk om te doen!

Me vrouwtje is sinds vandaag weer een beetje beter dus ik verwacht dat ze morgen weer kippetje fit is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu maar knallen.

Ziet er allemaal mooi uit.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie piccas

 

 

Over die Fresh filters , die ga ik ook eens proberen, want als ik nu een carboriginal gebruik dan ruik ik geen wiet in huis, maar er komt wel een vieze muffe geur uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zODd

THanks!

Knallen gaan we de volgende ronde doen maat! als we helemaal vanaf het begin in de tent gaan growen.. met allemaal leuke ingredienten voor de aarde :verrygood

 

@tetrahydrocannabinol

Bij de uitgang van de afzuig ruik ik helemaal niets... alleen warme lucht.. dus ik denk dat dit dan zeker iets voor jou zou zijn.

Je krijgt bij het filter ook 2 hoezen met klittenband die je dus heel gemakkelijk om het filter kan doen en vast maken. Ik weet alleen niet hoelang die hoezen mee gaan en of je ze maar 1 keer kan gebruiken en dan weg moet gooien of dat je ze bijvoorbeeld kan wassen.

Maar daar kom ik in de toekomst wel achter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Ziran. Thanx man voor deze uitgebreide up-date. Dus je bent zo goed als klaar met je tent? Ik moet zeggen ziet

er werkelijk perfect uit. Ook je up-date....daar hebben we wat aan! Je hebt me echt wel lekker gemaakt

zo. Maar helaas m'n vrouwtje trekt er nog niet echt aan. Maar we zullen zien in de toekomst. Ik moet wel bekennen dat ik

mij wel 'n beetje aan het veranderen ben. "Vroeger" moest er echt gebeuren wat ik zei, tegenwoordig ben ik 'n beetje aan

het veranderen (daar moet je(ik) dan 40 voor worden) En probeer ik niet altijd mijn zin door te drijven. :verrygood

De schuur waar de tent in staat is die van hout? In dat geval ben ik benieuwd wat de temp. inderdaad gaat worden.

Heb ik ook nog 'n vraagje over de geluids produktie van de afzuiging, valt die mee en is dit te vergelijken met 'n mech.

ventilatie in 'n moderne huis?

Wat betreft het bol staan van je tent, ik meen dat 't juist beter is als er meer gezogen wordt dan er aanvoer is, zodat je tent

vacuüm "staat." Maar van de andere kant, als je niets meer ruikt zal het toch ook wel goed zijn.

Wat ik mij verder nog afvraag: als je je tent open ritst, ben je dan niet bang dat als nog de geur naar buiten treedt, of zie ik nu beren op de weg?

 

Ik wil je in ieder geval veel grow plezier wensen in je nieuwe tent. Als de semi-buiten kweek voorbij is ga je dan meteen starten met 'n nieuwe

ronde in je tent? In dat geval mag je mij wat laten weten, als ik je indoor verslag misschien mis. Ik ben erg benieuwd naar je indoor plannen!

 

Greetz,

freak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt wietfreak! zo goed als klaar.. alleen nog wat kleine dingetjes zoals het bord ophangen, brandblusser ophangen ( deze staan nu beide nog ), kabel van de davin en digistar vast maken op het bord en de luchtslangen nog wat egaler neer leggen en bij de afzuiger nog isolatie tape om de verloop heen doen.

 

Doe je toch goed man dat je nu niet meer je zin door dramt maar juist meer de mening van je vrouw ook waardeert en accepteert. Om haar om te krijgen zal wel lukken met me volgende ronde denk ik;)

Want het is wel de bedoeling om meteen hierna een nieuwe ronde te beginnen in de tent.. of misschien dat ik het er allemaal weer uit haal om toch de schuur zelf te isoleren maar aan de andere kant ben ik blij dat het nu allemaal draait en wil ik gewoon meteen een ronde knallen! :verrygood

De schuur is dus inderdaad van hout.

 

Het geluid van de afzuiging hoor ik totaal niet eigenlijk.. alleen bij de inblaas hoor je een beetje luchtstroom maar niet echt een geluid ofzo.

Ik heb de afzuiger boxen gewoon op de grond staan op een matje van 6cm dik misschien dat ik in de toekomst de afzuiger nog ga ophangen maar vindt het zoals nu is eigenlijk wel best.

 

Als ik de tent open rits .. komt er eerlijk gezegd niet echt een dikke walm lucht naar buiten.. dus ik denk dat het dan als nog allemaal goed weg gezogen wordt.. Ik weet dan ook nog steeds niet of me tent nou juist bol of vacuum moet staan.. maar zoals jij al zegt het zal wel goed zijn want je ruikt niks meer.

 

Als ik indoor begin zal ik het je laten weten! ik heb wel leuke plannen ervoor. ( bijna al helemaal gereed met het plan.. en hoop stiekem dat sannie net voor die tijd nog een leuk nieuw soortje uitbrengt zodat ik daar mee kan knallen , maar we zullen zien )

 

Ik wil trouwens ook nog een luchtverdeelslang in me tent aanbrengen.. alleen daar wacht ik nog even mee tot ik met de nieuwe ronde begin omdat ik dan pas kan zien hoeveel ruimte ik over houd en of het dus wel zal passen. En anders een clip on fan om wat extra warmte weg te blazen onder de lamp.

 

Pfff dan gaan we nu maar weer werken.

 

Fijne dag u all!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vrouwen hebben weer bloei voeding gehad! 1,85 op 1,5liter water.

 

Wat er met mijn tent aan de hand is is dus fout ;) mijn tent staat bol en dan heb je overdruk.. je moet dus vacuum hebben ( onderdruk )

 

Overdruk kan in principe geen kwaad alleen je kan geurlek krijgen.. en dat moeten we niet hebben!

Dus ik ga hier deze week even mee aan de slag en hopelijk krijg ik het opgelost.. anders moet ik even een topic hier over openen en kijken of iemand anders me kan helpen. We kunnen natuurlijk altijd een variac op de inblaas zetten om te dimmen.. maar dat wil ik eigenlijk niet.. kwil gewoon maximaal verse lucht haha.

 

Fijne avond iedereen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ziran, dank voor de uitgebreide toelichting. En ik denk dat je wel weer 'n avondje om krijgt om uit te vinden

hoe je onder druk creërd in je tent. Je zou zeggen 't is heel simpel. Meer afzuiging dan toevoer. ;) ;)

Ach, daar kom je wel uit!

 

Fijne avond,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo simpel is het ook wietfreak ;) Meer afzuiging dan toevoer en je heb onderdruk.. alleen waarom ik dat nu dan niet heb? want me toevoer is 250m3 en me afzuig 500m3. Straks hebben ze me genaaid en de verkeerde motor erin gehangen?;) of zou me variac niet goed zijn? ( hij staat wel op max ) Nou vanmiddag ben ik als het goed is eerder klaar met werken dus ik hoop daar stiekem op want dan kan ik vanmiddag even aan de slag.

 

Zal jullie vanavond op de hoogte stellen.. + foto's van de vrouwen.

 

Succes met de laatste werkdag! bijna weekend ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kut!!

 

Volgens mij heb ik spint!! want ik kwam wat spinachtige web tegen op mijn planten.. en zilverkleurige puntjes..

 

Het was wel weinig maar ik denk dat er binnen een week massaal veel zullen zijn..

 

Hoe denken jullie dat ik het het best aan kan pakken? want ik heb natuurlijk al toppen, en ik wil daar geen bende over heen spuiten.. of heb ik geen keus? ;)

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...