Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Romanov

Hoe krijg je wiet compact?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag over wiet van de coffeeshop. Ik vraag me af hoe het komt dat wiet van de coffeeshop altijd zo compact is en mij lukt dat nooit zo'n dichtheid te krijgen.

 

Is hier een trucje voor of speciaal drogen of waar ligt dat aan?

 

Ik wacht jullie reactie af

Groet,

Romanov

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon goed kweken. juiste hok/plant/voeding/watergeefmethode etc. dan word je uiteindelijk beloond met lekkere harde toppen. met bewerken zal je top misschien ook wat harder worden, maar we gaan er ff vanuit dat ze geen bewerkte wiet in de coffeeshop verkopen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit mij aan bij Amnees. Alle fluf-problemen die ik tot nu toe heb gehad waren vooral klimaat en te weinig voeding. Eenvoudige kunstjes bestaan niet, zeker niet als je het gezond wilt houden.

Veel lezen hier, dat helpt.

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
smartpots hebben mij compactere toppen gebracht...

 

In smartpots krijg je een beter wortel stelsel, dus je plant kan meer voeding opnemen, wordt daardoor gezonden, dus DIKKE TOPPEN :rolleyes:

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

bankschroef of hashpers wil ook nog wel eens werken.. :rolleyes:

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goed wortelstelsel is weer afhankelijk van een hoop factoren, heb de smartpot tests gezien, maar zoiets lukt zonder smartpot ook wel, 't is de manier van kweken die alles bepaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké nou dank jullie allemaal voor de reacties. Misschien is mijn klimaat de oorzaak deze was de vorige keren schommelend.

 

Groet,

Romanov

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan goed, als het te warm is krijg je geen compacte wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het ook te maken hebt dat je een 400 watt lamp gebruikt... Zitten mischien niet de juiste kleuren in..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

erop gaan zitte :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genetica! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

te warm, te hoge ec, genetica wat jij wil, alles speelt mee.

 

400W lamp maakt niet uit als je niet groter dan 1m2 zit qua penetratie dan, dan zouden de bovenste toppen alsnog compacter moeten zijn.

Met een 600W win je wel.. van onder tot boven compact bij mij :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten lang laten staan :o

 

niet als de 1e haartjes bruin worden gaan knippen :P

 

 

helpt ook wel .. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
een goed wortelstelsel is weer afhankelijk van een hoop factoren, heb de smartpot tests gezien, maar zoiets lukt zonder smartpot ook wel, 't is de manier van kweken die alles bepaald.

 

Volgens mij stompen de wortels af door de smartpot waardoor ze meer vertakkingen krijgen. Hierdoor kan er dus meer voeding opgenomen worden. Bij de "gewone" pot maakt de wortel een bocht en groeit door en maakt daardoor minder aftakkingen.

 

Theoretisch kan het dus niet wat je zegt, maar wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je zonder smartpots ook een gezond wortelstelsel kan creeren, en dat ben ik roerend met je eens :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowiezo kweekstijl, maar ook manier van drogen kan een compacter product geven, dus niet de standaard droognetjes manier

Share this post


Link to post
Share on other sites
manier van drogen kan een compacter product geven

 

lol je bent gek jij

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol... ben oprecht geinteresseerd in hoe je je wiet compacter krijgt tijdens het drogen... niet dat ik last heb van fluffy toppen ofzo.. maar ben benieuwd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet zo dat fluffy wiet in ene compact wordt...

 

Maar door te drogen in een droogbak of op kratjes slinken de toppen meer in (door het gewicht)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke.. dus je duwt de toppen zegmaar samen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo moet het wel lukken denk ik :nerd

 

Pers%2020%20ton.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep er zijn meerdere technieken om wiet tijdens het drogen te laten "inslinken"

het is vaak veel werk, want de beste techniek is drogen op een vlakke ondergrond en elke dag je toppen 2x omdraaien.

alles na een week drogen in een grote strijk of gripzak gooien en die elke dag paar keer omdraaien helpt ook.

 

als je een top helemaal hangend laat droog worden staan zelfs de haren nog recht overeind!

maar fluf blijft fluf, het is meer een compacter eindresultaat qua droogproces

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...