Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jackterror

Brandgevaarlijke hennepteelt zwaarder bestraft

Recommended Posts

Toegevoegd: woensdag 6 apr 2011, 16:58

 

Door redacteur Merlijn Stoffels

 

Politie en justitie gaan harder optreden tegen hennepkwekers die brandgevaar veroorzaken. Tot nu toe werden ze alleen bestraft voor illegale teelt, maar voortaan worden ze ook vervolgd voor de gevaren van hun kwekerij voor de buren.

 

Hennepkwekerijen zijn vaak de oorzaak van branden en waterschade in woonhuizen, blijkt uit nieuwe verzekeringscijfers. Verzekeraars krijgen naar schatting elk jaar ruim 1000 hennepgerelateerde meldingen binnen. Die omvatten ruim 100 miljoen euro aan schadeclaims.

Installaties

 

De branden worden meestal veroorzaakt door ondeugdelijke elektriciteits- en besproeiingsinstallaties. De politie treft levensgevaarlijke installaties aan bij meer dan de helft van de 5000 kwekerijen die jaarlijks worden opgerold. Ze vormen een gevaar voor de kwekers zelf, maar in het geval van een rijtjeshuis of flat ook voor hun buren.

 

Vaak zijn de buren niet op de hoogte van het bestaan van de kwekerij en het gevaar dat ze lopen. En dat is onaanvaardbaar, zegt voorzitter Bart Nieuwenhuizen van de taskforce georganiseerde hennepteelt.

Celstraf

 

Voor het in gevaar brengen van de buren gaat het Openbaar Ministerie voortaan forse celstraffen eisen. De maximale straffen worden zes jaar cel bij gevaar voor andermans bezittingen, negen jaar bij risico voor omwonenden en vijftien jaar als er iemand omkomt. De straf komt boven op de reguliere straf voor het telen van hennep.

 

Het OM kan deze straffen alleen eisen als het kan aantonen dat de buren een reëel risico hebben gelopen door de kwekerij. De politie heeft daarom een nieuwe werkwijze ontwikkeld. Het belangrijkste verschil is dat de politie meer recherchewerk moet doen bij de opgerolde kwekerijen.

Foto's

 

Zo moeten er bijvoorbeeld foto's gemaakt worden van de ondeugdelijke apparatuur. Ook de ligging van de kwekerij ten opzichte van de buren wordt vastgelegd. Bij het verzamelen van bewijs krijgt de politie hulp van de energieleveranciers. De elektriciens die meegaan op controle moeten een rapport opstellen over de gevaren van de installaties.

 

Het Openbaar Ministerie in Den Bosch heeft het afgelopen jaar al geëxperimenteerd met de nieuwe aanpak. Dat leidde daar al tot hogere straffen. Volgens Nieuwenhuizen wordt de Bossche proef nu in het hele land overgenomen. Hij hoopt dat mensen voortaan wel drie keer nadenken voordat ze een hennepkwekerij beginnen.

 

 

http://nos.nl/artikel/231063-brandgevaarli...r-bestraft.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mot niet gekker worden.....

-kinderverkrachters krijgen een taakstraf

-kindermoordenaars verkrachter (ex agent) krijgt 12 jaar

-iemand vermoorden kom je met vervroegd invrijheidstelling(vi) met 7 jaar weg

-100 kilo cocaine/heroine verhandelen of in het bezit hebben 6 jaar

-als je teveel gedronken heb en je rijdt iemand dood kom je wegmet een taakstraf of hoogstens 3 jaar zitten

-overvallers 3/6 jaar

-ontvoering 3/6 jaar

etc etc .dus als ik het goed begrijp mot ik de hele buurt informeren en door de nuon me stroom laten aansluiten voor me kwekerij .daarna ga ik naar de politie voor een keurmerk.

Snap best wel dat je je stoom goed moet aansluiten,maar wat is in justitie ogen goe....?.helemaal nix,nada,noppes!!!!!

zou wel is willen zien wat voor een alcohol vooraad die gasten die dit voorstellen in hun kast hebben, wat 100x erger(legale harddrugs) is ,als je maar kijk naar het aantal alcohol gerelateerde ongelukken. de eerste softdrugs dode moet nog vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toegevoegd: woensdag 6 apr 2011, 16:58

 

Door redacteur Merlijn Stoffels

 

Politie en justitie gaan harder optreden tegen hennepkwekers die brandgevaar veroorzaken. Tot nu toe werden ze alleen bestraft voor illegale teelt, maar voortaan worden ze ook vervolgd voor de gevaren van hun kwekerij voor de buren.

 

Hennepkwekerijen zijn vaak de oorzaak van branden en waterschade in woonhuizen, blijkt uit nieuwe verzekeringscijfers. Verzekeraars krijgen naar schatting elk jaar ruim 1000 hennepgerelateerde meldingen binnen. Die omvatten ruim 100 miljoen euro aan schadeclaims.

Installaties

 

De branden worden meestal veroorzaakt door ondeugdelijke elektriciteits- en besproeiingsinstallaties. De politie treft levensgevaarlijke installaties aan bij meer dan de helft van de 5000 kwekerijen die jaarlijks worden opgerold. Ze vormen een gevaar voor de kwekers zelf, maar in het geval van een rijtjeshuis of flat ook voor hun buren.

 

Vaak zijn de buren niet op de hoogte van het bestaan van de kwekerij en het gevaar dat ze lopen. En dat is onaanvaardbaar, zegt voorzitter Bart Nieuwenhuizen van de taskforce georganiseerde hennepteelt.

Celstraf

 

Voor het in gevaar brengen van de buren gaat het Openbaar Ministerie voortaan forse celstraffen eisen. De maximale straffen worden zes jaar cel bij gevaar voor andermans bezittingen, negen jaar bij risico voor omwonenden en vijftien jaar als er iemand omkomt. De straf komt boven op de reguliere straf voor het telen van hennep.

 

Het OM kan deze straffen alleen eisen als het kan aantonen dat de buren een reëel risico hebben gelopen door de kwekerij. De politie heeft daarom een nieuwe werkwijze ontwikkeld. Het belangrijkste verschil is dat de politie meer recherchewerk moet doen bij de opgerolde kwekerijen.

Foto's

 

Zo moeten er bijvoorbeeld foto's gemaakt worden van de ondeugdelijke apparatuur. Ook de ligging van de kwekerij ten opzichte van de buren wordt vastgelegd. Bij het verzamelen van bewijs krijgt de politie hulp van de energieleveranciers. De elektriciens die meegaan op controle moeten een rapport opstellen over de gevaren van de installaties.

 

Het Openbaar Ministerie in Den Bosch heeft het afgelopen jaar al geëxperimenteerd met de nieuwe aanpak. Dat leidde daar al tot hogere straffen. Volgens Nieuwenhuizen wordt de Bossche proef nu in het hele land overgenomen. Hij hoopt dat mensen voortaan wel drie keer nadenken voordat ze een hennepkwekerij beginnen.

 

 

http://nos.nl/artikel/231063-brandgevaarli...r-bestraft.html

Wat zal de kilo prijs doen dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geldt bovenstaande ook als ik binnen op een brandgevaarlijke manier tomaten kweek? :D Lijkt een rare opmerking, maar m'n vader kweekt elk jaar binnen tomatenplantjes om later in de tuin te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De branden worden meestal veroorzaakt door ondeugdelijke elektriciteits- en besproeiingsinstallaties. De politie treft levensgevaarlijke installaties aan bij meer dan de helft van de 5000 kwekerijen die jaarlijks worden opgerold. Ze vormen een gevaar voor de kwekers zelf, maar in het geval van een rijtjeshuis of flat ook voor hun buren.

 

Ja, legaliseer het dan met gekeurde installaties.

Iedereen blij :)

 

Overheid homo's :D

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat zal de kilo prijs doen dan ?

 

Die gaat weer naar de oude prijs. €14.000,- per kilo voor een 8weken soortje. €28.000 als je het nat weg doet. Mooi was die tijd!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die gaat weer naar de oude prijs. €14.000,- per kilo voor een 8weken soortje. €28.000 als je het nat weg doet. Mooi was die tijd!

 

 

yeah sure...:D was het maar zo hoog:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het helemaal met jullie eens vooral met Menu Maria over wat in de ogen van de overheid goed is.. idd niks...

 

OOOhhh wat zijn ze daar dom zeg..

 

ongelooflijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap best dat ze het gevaar kwa brand enzo willen verminderen, want er zitten genoeg gevaarlijke electrische aansluitingen tussen de kwekers.

Mensen die niet genoeg van elctro afweten...

Ikzelf heb me hokje met max 2500W op een eigen groep aangesloten met 2,5m2 naar het hok, en ook alles goed aangesloten kwa nul/fase draad. Tot en met de lamp toe. Dus zelfs de stekkers gemarkeert welke de fase en de nul draad is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mensen die niet genoeg van elctro afweten...

 

Jij weet het woord al niet goed te schrijven :tu .

Dan "durf" ik jouw installatie ook niet te zien, haha :D :)

 

:D

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ze kwekerijtjes in woonhuizen (rijtjes huizen) al gauw als brandgevaarlijk bestempelen. Ze doen volgens mij alles om iedereen die met wiet kweken te maken heeft, zo hard mogelijk te naaien. Ze lullen er gewoon een kont aan en je kunt weinig tot niks doen. Als iemand echt een onveilige, brandgevaarlijke kweek ruimte heeft mag ie van mij bestraft worden. Laat ze kwekers die weten waar ze mee bezig zijn maar is met rust laten, die doen volgens mij niemand kwaad. Als ik er te lang over nadenk word ik steeds opgefokter.......laat gaan duss..

steek er maar is weer 1 op....my my medicine haha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik snap best dat ze het gevaar kwa brand enzo willen verminderen, want er zitten genoeg gevaarlijke electrische aansluitingen tussen de kwekers.

Mensen die niet genoeg van elctro afweten...

Ikzelf heb me hokje met max 2500W op een eigen groep aangesloten met 2,5m2 naar het hok, en ook alles goed aangesloten kwa nul/fase draad. Tot en met de lamp toe. Dus zelfs de stekkers gemarkeert welke de fase en de nul draad is.

 

Exact wat ik ook heb gedaan. Alles gemarkeerd op een schone groep, met rookmelder en automatische blusser. Ik durf te wedden dat mijn vrije groep veiliger is als de oude groepen die in mijn huurhuis zijn. Laatst begon een lamp te knipperen in de woonkamer. Bleek de bedrading aan het eind van z'n leven te zijn. En we zullen het maar niet hebben over de verkeerd aangesloten tafellamp, of het knutselschuurtje van de buurman. Om nog maar niet te spreken over de elektrische deken die spontaan de fik in vliegt, of de persoon die in slaap valt met een stel kaarsen aan.

 

We worden wel weer genaaid met dit soort fratsen. Terug naar halverwege de vorige eeuw waar het normaal was om je buren te verlinken. Niets hebben ze er van geleerd. Je hebt M en het zogenaamde Burgernet. Mooie NSB initiatieven die voor represailles kunnen zorgen, maar daar wordt geen rekening mee gehouden. Ik weet van mijzelf dat de eerste de beste die mij verlinkt om wat voor reden dan ook, voor de bijl gaat. Ik bemoei mij met niemand uit de buurt, sterker nog: ik weet alleen wie mijn naaste buren zijn en voor de rest ken ik niemand in de straat of mijn woonplaats. Horen,zien, zwijgen en laten leven is mijn devies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand nog gedetailleerde info hierover? Bijv hoe men bewijslast verzamelt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal aan de hand van een elektricien gebeuren lijkt me. Maar wat de ene elektricien broddelwerk vind

kan voor de andere elektricien een netjes aangelegde installatie zijn. Maar de toekomst zal het uitwijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het slecht aansluit is de boete hoog vanwege onveiligheid.

Als je het goed aansluit is de boete hoog vanwege professionaliteit.

Je wordt hoe dan ook genaaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat roep ik ook altijd, een groot maar professioneel aangelegd hok dan hoor je bij de "georganiseerde misdaad" en krijg je een onderzoek aan je broek en de straf is hoog. en als de stroom zwaar gevaarlijk aangelegd is dan zeggen ze " dit is niet professioneel" en dan kwam je er voorheen vanaf met een vette preek. dat gaat dan nu veranderen. maar als je brandgevaarlijke hokken tig keer zwaarder wilt bestraffen, dan vind ik dat je de straffen van een goed aangelegd hok mag verminderen.

 

Nederland over 10 jaar = mexico praktijken.

Edited by Torsti
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die gaat weer naar de oude prijs. €14.000,- per kilo voor een 8weken soortje. €28.000 als je het nat weg doet. Mooi was die tijd!

 

14.000,- PK en 28.000,- ? Van een k nat blijft er 1/12de deel droog van over dus hoe kan het dan 28.000 ,- zijn ? Dat zijn zeker goede tijden ! als ik denk aan al die dagen, dat ik mij zo heb misdragen , dan denk ik had ik maar een tijdmachine !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...