Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-3S-

Henke's LL x250 2011

Recommended Posts

Haha juisttt daar is toch waar dit topic om draait !

Zolang jullie er plezier aan hebben is het mij allemaal goed :D

 

Ik ga ze nu gewoon rustig laten ontkiemen, morgen nog wel laagje grond erover..

Dan de auto's midden mei naar buiten en de rest nog maar even op de vensterbank laten staan.

 

Paar op de spots, paar in de tuin en een paar in de serre .

Let's growwww some shiznit :) :tu

 

@ richard; snap eigenlijk niet wat je wilt zeggen..

als ik ze nu ontkiem en binnen wat voorgroei zijn ze toch rond ijsheiligen klaar voor naar buiten te gaan?

 

Owww shit dat zie ik net pas.. ik dacht dat je bedoelde met ijsheiligen om ze dan naar buiten te halen !!!

GROVE FOUT !

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ carpe ; kan het ook niet dat je stekken toen opeens te hard moeste wennen aan buiten.

Heb ooit ergens gelezen dat als de stekke een te groot verschil krijge van zon dat ze daarvoor in de bloei schiete, niet van het te vroeg planten.

Of zit ik verkeerd?

 

 

dat waren geen "gewone" binnen stekken maar vroegbloei stekken...de zgn semi-auto's....

semi-autos zijn gewoon meer licht gevoelig....en ze waren goed geacclimatiseerd...

en het was een bewuste test van me om er een stuk of 30 buiten te zetten...( khad ruimte tekort en anders waren ze de kliko ingegaan...)

ik maakte ze zelf.. en had er ergggg veel :D .....

de breeder van de ierdbei Basic Sjoerd zei bv tegen me ierdbei f3 stekken niet eerder als 1 juni buiten te zetten...vanwege het lichtregime buiten.....

 

Een stek heeft de leeftijd van de moeder dus das idd heel wat anders als een zaailing...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie S..succes en een mooie zomer toegewenst :D

 

 

@ de vorige posters

waarom zou je Denen en autoflowers niet mogen voorgroeien onder kunstlicht?

nooit problemen mee gehad...

 

Mvg

 

Helemaal mee eens met @Pure

Ik had in het 2009 Royal Dane stekjes en was van plan om ze midden juni buiten te zetten.Ik heb ze bij mijn venster vanaf eind april gehaad en wat licht uren toegevoegd (hangt af van wanneer jij bent van plan om ze buiten te zetten).Toen heb ik 17/7 schema toegepast op RD stekjes.Simpel, een paar spaar lampen of TL buizen en een timer aan doen vanaf 19-21uur of van 19-20.30uur.Kan ook een 16/8 schema als jij planten wilt wat eerder naar buiten zetten.Kans op auto's met denen was bij mij 10%.

In het jaar 2010 had ik wat zaailingen van HL en heb ze ook voor mijn venster voor gegroeid.Het is geen wetenschap..voeg wat licht uren..1uur per maand s'avonds is goed.Bv als je wilt planten midden mei naar buiten zetten, voeg toe 1.5uur licht s 'avonds (anderhalf maand vanaf nu).

Kunstlicht doet geen kwaad

Groei ze, 3S :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan die info over de denen niet gewoon apart in een sticky bij beginnersvragen? Kenne we gewoon bij elke vraag over eerder beginnen dan ijsheiligen ze daar naar verwijzen.

 

@3S

Ik wens je natuurlijk alle succes toe, en je lacht ons allemaal uit als je straks die topoogst binnenhaalt. Maar ja, toen ging de wekker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #2

 

Vandaag maar eens de vuile schoene aangetrokken, zak kippenmest gekocht, schop in de koffer en het bos ingetrokken !

Na vele sprongen over beekjes en kruipen door veel pijnlijke doornstruiken uiteindelijk toch op een van de spots geraakt ! :)

 

Dit is nog maar een van de 3 spots die ik heb gevonden, bij deze ziet het er wat slordig uit maar bij de andere gaat het er iets mooier uitzien omdat ik daar een gans perkje ga omspitten, dus niet alleen wat gaten !

 

Hier wat pics van 1 vd spots.

 

afb0103.jpg

afb0101.jpg

afb0102.jpg

afb0101.jpg

 

 

Hulpje ! :tu

afb0100.jpg

 

De grond is denk ik close bij perfect, geen slakken gezien, serieusss veel wormen, zeer veel netels en best vochtig, waarsch door de regen gisteren maar toch :)

Zou ik de grond zo laten of toch nog een laagje potgrond erbovenop?

Is nogal een harde kleiachtige grond vandaar..

Als het niet moet zou het mij serieusss wat sleepwerk kosten :D

 

Ook ga ik nog wat zaad bijbestellen aangezien ik te vroeg begonnen ben maar dit word dan een kaskweek, misschien een paar de wilde natuur in maar sowieso meer in men serre.

 

Morgen richting andere spots, foto's volgen uiteraard ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik zou niet te veel slepen.. het is Guerilla.. :D

Wel handig zoon hullepje .. :tu

 

Die grond gewoon goed luchtig maken.. en goed diep steken :)

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker zie ik ! :D

ik ga zaterdag even bij mijn spot kijken, heb een portomenee achtergelaten.

als die er nog ligt ga ik ook beginne ! :) kijk er naar uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan alles riskeren maar of het het waard is weet je pas na de oogst :)

 

Ik doe het dit jaar wel exact volgens het recept van Dame Blanche, dus heb ook wel wat moeten slepen... (wel nog geen "pad"-vorming gelukkig)

Mijn plantengaten hebben nu een erg luchtige structuur die er zeer goed uit ziet, de wormen zullen dat nog wat extra verbeteren :D

 

Heb ook iemand gevonden met een pH-meter, ga ik toch wel eens mee controleren

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grond is hier allesbehalve luchtig..

Meer klei-achtig zoals ik al vermeld had ma denk wel dat de regen daar iets mee te maken heeft.

 

Trouwens die auto zaadjes gaan wel echt hard, staan nog geen 48u in de spongepots en zijn al vollebak open !

 

Ph meter is besteld :D verwacht ik deze week nog in de bus !

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja wiet is en blijft 'onkruid' het groeit als een bezetene :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee laat maar, flauwe grap :D je bent wel lekker bezig zie ik, hoeveel % kalk zit er in die mest van je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #3

 

Zoals beloofd !

 

Hebben vandaag de 2de spot volledig afgewerkt, was wel even paniek nadat we wat takken in de buurt hoorde kraken met wat vreemde geluiden maar was blijkbaar gewoon een dier ofzo ;)

Blijft toch altijd spannend zo'n guerilla :D

 

Hier wat pica's van de afgewerkte spot;

 

 

afb0106.jpg

afb0107.jpg

 

Schuppeeeeee jongeeeeee

 

afb0104.jpg

 

Eindresultaat ;

 

afb0109.jpg

afb0108.jpg

 

Grond ;

 

afb0110.jpg

 

 

Het zijn paadjes van 50cm breed en 7 meter lang.

Hoop toch een 50 planten weg te krijgen op deze spot :rolleyes:

 

Dat was het weer voor vandaag :D

Volgende update komt zodra mijn baby's in potjes gaan om voor te groeien !

 

-3s-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komop jonguhs zoveel views en geen commentaar? :rolleyes:

Ook al is het negatief laat maar horen ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed aan het werk zo te zien :rolleyes:

De paadjes lijken me minder als 50cm breed maar dat zal wel aan de foto liggen (zegt veel over de grote van je spot :D )

 

Gebruik je ook iets om de grond luchtiger te maken? (Coco's?) Het ziet er als klei uit en daar houden ze niet zo van

 

my 2 cents

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat ik tot nu toe gebruikt heb is de mest .. (zie foto)

Ik heb ergens gelezen dat als je van de grond een sneeuwbal maakt en hier je wijsvinger doorsteekt, als hij uit elkaar valt is het goede grond, steek je er een gat in is hij te vochtig.

 

Hij viel gelijk een brok uit elkaar dus dat zit wel goed denk k :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoever heb jij de sleuven uit elkaar ,1 meter lijkt het? Had ze zelf wat verder uit elkaar gedaan.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie picca's dude ;) !

 

Altijd weer een avontuur zo bezig zijn op je spot :rolleyes:

Daar kom je echt even op gelijke hoogte met al je dromen en fantasietjes, en dan moet het ff gebeuren. :D

 

Maar ik ben wel eens met Tjapado, iets verder uit elkaar had geen kwaad gekund. Maar dit kan je alsnog aanpassen als je zou willen..

 

Ga zo door :D

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo 3S,

 

Mooie plannen zie ik! :rolleyes:

Hier neem ik vast en zeker een abonnementje op!

 

Je zegt 50 planten neer te poten op deze spot.

 

Alsk wat na reken zal je dan elke 42 cm een vrouwelijke plant hebben, wat toch behoorlijk dicht op elkaar is.

Mij werd altijd verteld om minimum 1m² per plant te rekenen.

 

Ik meld het gewoon maar eventjes. :D

 

mvg

Mdvtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi -3s-,

 

Het ziet er wel goed uit die grond :rolleyes: en spot ...alleen ik zie mijn eigen beginnersfoutje bij jou ook terugkomen...afstand afstand verkeerd ingeschat!!!...je kan het nog steeds corrigeren.

 

De ideale minimale afstand is minimaal 2.5 meter van elkaar omdat ze straks gaan groeien in de breedte ook...geloof me echt brother van dat ze meer ruimte nodig hebben dan je op dit moment ziet...want had 2 jaar geleden of zo ook een rij 100 pp gedaan maar die stonden ook te dicht op elkaar.

 

Wat ga je trouwens doen tegen slakken!!!

 

Succes met je setup!!

 

Groeten Greenrecon,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #4

 

Vandaag met het prachtige weer hier in BE een zak potgrond gaan halen, six pack bier en mij zalig in de zon gezot voor mijn baby's over te potten! :D

 

Wel 70 procent van de zaadjes zijn na 4 DAGEN al vlot uitgekomen ! ( 57 stuks ) :) :rolleyes:

Langs een kant zeker fijn ma denk toch dat ze net iets TE hard gaan ..

 

Van de AUTO AK47 zijn er 7 uitgekomen, met nog 3 op aankomst denk k wel.

 

De HENKES doen het zeer goed ! Met nu al wel zo een 80 procent uitkomst .. ( and still counting )

 

De EIRDBEI f5 loopt nog een beetje achter.

Alé achter.. kiemen duurt normaal 10 dagen dat ik weet dus echt achterlope kun je het niet noeme :D

 

Ik denk dat ze te weinig licht hebben gekregen en vandaar dat ze waarschijnlijk al zo lang zijn na zo een korte tijd?

 

Mja blabla al bij al heb ik niet te klagen.. ze zien er goed gezond uit en ben tot nu toe tevreden met het percentage dat is uitgekomen :D

 

Er staan er nog een stuk of 10 die na paar daagjes ook wel in potje mogen dus wat het kiemen betreft komt het hopelijk wel goed !

 

Hier, wat jullie waarschijnlijk wel willen, Foto Fotooooo :D

 

afb0120.jpg

afb0114.jpg

afb0115.jpg

afb0113.jpg

afb0116.jpg

 

BUDSHOT; ;)

afb0118.jpg

 

Wat de spots betreft, bedankt voor het mij even te melden dat ze zo te kort op elkaar gaan staan.

Had het aan mij gelegen had ik er daar gewoon 50 neergeknald :D

Is mij hier ook ooit verteld geweest dat je wel 3 plante kwijtkrijgt op 50 x 50 maar dat was dus blijkbaar dikke BS ? :D

Ik ga er in de loop van komende week aan de slag en zal dan weer wat foto's trekken ter controle ;)

 

De bedoeling is nu om ze buiten te zetten als het mooi weer is, als het iets minder is gewoon in de serre.

Misschien als ik ze binnen heb staan zo rond 20.00u nog wat licht bij te geven om nog meer strekken te vermijden ?

 

Zooooo jongens dat was het weer voor vandaag , update volgt wanneer de spots wat meer uitgebreid zijn !

Nogmaals bedankt.

 

-3s- ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed van je om alsnog de gaten wat verder uit elkaar te zetten. Met die beslissing zul je blij zijn eind juni, wanneer ze anders al tegen elkaar aan hadden gestaan :D

 

6 op een m2.. kan ook wel :rolleyes: Met autoflowers..,

 

 

Ik blijf je volgen

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...