Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-3S-

Henke's LL x250 2011

Recommended Posts

Ik ga dit jaar eens een geurilla(tje) proberen met ong 60 zaadjes.

Na enkele jaren in een serre te hebben gekweekt nu toch eens overslaan naar het grotere werk.

Is naar mijn mening iets minder risico en geeft waarschijnlijk ook veel meer resultaat :)

 

Ik heb hier zo goed als niks ervaring in maar weet wel ongeveer wat een plantje nodig heeft in de vrije natuur.

Voeding, water ed.. alles onbewerkt dus .

 

Ben deze week een paar wandelingetjes gaan maken en ben deze middag op de ideale spot beland, eindelijk ! :D

 

Ik ga hier natuurlijk ook een uitgebreid verslagje over maken anders zat ik hier niet ! :D

 

Mijn planning ziet er dus uit als volgt;

 

10 x Thyphoon

10x Eirdbei F5

20 x Henke's Lolland

20 x Autoflower AK 47

 

De grond gaat bestaan uit 3 delen;

 

0.5/3de kippenmest

1/3de cocos

1.5/3de potgrond

 

Het is de bedoeling dat ik op mijn plek 20 gaten ga graven met in elk gat 3 planten.

Hoop ik toch als ze allemaal zouden uitkomen mja dat zien we allemaal nog wel!

 

De gaten worden 50 x 50 x 50 met een zwarte plastiek of iets rondom de binnenkant van het gat.

Voor compact en stevigheid denk k dan.. Of het nut heeft weet ik niet precies :o

Heb al vermeld, het is mijn 1ste geurilla :D

 

Het plekje is naar mijn mening perfect, zeer afgelegen, zeer ver uit het zicht, goed veel bebossing erond en er vlakbij een beekje !

Plaats moet natuurlijk nog wel wat bewerkt worden, paar boompjes tegen de grond dat zal wel voldoen.

Ze zullen al zeker voldoende zon krijgen op deze plaats, er staan genoeg bosjes rond maar niet al te hoog.

 

 

 

Hier de eerste foto's !

 

De G-SPOT ! ;)

 

afb0070.jpg

afb0071.jpg

afb0072c.jpg

afb0073.jpg

 

Waneer denken jullie dat ik het best kan beginnen?

Het zaad is besteld dus in de loop van volgende week zal ik ze wel allemaal ontvangen hebben.

 

Heb al verschillende topics en stickies geleze maar kom er gewoon net uit.

Voor in de serre heb ik ze gewoon altijd late voorbloeie onder TL, eens ze wat groter waren gewoon in de volle grond.

Met het voorbloeie zou ik dan ook graag nog wat meer info willen, het zal bij de autoflowers zeker anders zijn dan bij alle andere..

Denk wel dat als ze eenmaal in de grond zitten dat ik ze gewoon kan laten doen, staat er ook vol brandnetels dus de grond zit wel goed !

 

Dat was het voor vandaag :)

 

Info/hulp is meer dan welkom !!!

 

 

-3s-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waneer denken jullie dat ik het best kan beginnen?

Wat die Denen betreft gewoon wachten tot ongeveer ijsheiligen en NIET voorgroeien onder kunstlicht.

 

Succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus gewoon ontkiemen en de volle grond in neem ik aan?

Bedankt ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo !

 

AutoFlowers kan je voorgroeien voor een extreem vroege oogst (in de lente al) maar ik zou gewoon alles buiten doen (zaaien, groeien en bloeien) ;) die Denen NIET voorgroeien zoals hierboven reeds gezegd is... AutoFlowers raad ik je een om er 1 of 2 in je tuin te zetten, dan weet je wanneer je ongeveer de spot zal moeten gaan bezoeken voor de mannen ertussen uit te gaan halen, hetzelfde met de Denen :D

 

Welke soortjes heb je al eerder gekweekt in je serre ? Ventileerde je je serre ? Geen last van toprot ?

Ik ben nogal nieuwsgierig ik weet het maja... beter dan dan te lui :D

 

M.V.G.

BioMan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die plastiek zak is overbodig, mss zelfs slecht voor de doorworteling en bevochtiging.

beter is een plantgat met daar rond een stukje draad tegen de konijntjes ;-)

vergeet oo niet wat slakkekorrels te strooien

 

@ de vorige posters

waarom zou je Denen en autoflowers niet mogen voorgroeien onder kunstlicht?

nooit problemen mee gehad...

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over denen heb ik al gelezen dat ze erg stressen onder kunstlicht (vooral de overgang van kunstlicht naar zon), daardoor krijg je snel herma's

Autoflowers zouden normaal wel daar tegen moeten kunnen

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan die denen toch maar niet onder TL , no offense pure :D

Krijg het hier wel wat meer te horen daarom ..

Dan zullen de denen het moeten doen met een watje en mijn o zo goede G-spot grond :D

Autoflowers gaan sowieso onder TL tot ze groot genoeg zijn.

 

@Bioman ; inderdaad geen slecht idee er een stuk of 2 bij me thuis te zetten , had ik nog niet aan gedacht :o

In de serre had ik geen ventilatie maar is eigenlijk nooit een succesvolle oogst geweest. Serre staat slecht, veel glas gebroken, vuil..

Ook had ik te laat de mannen eruit gehaald.. teveel voeding gegeven.. dan dit dan dat je kent het wel.

Beginnersfoutjes ! ;)

 

Maar had vorig jaar ook gewoon paar zaadjes in volle grond gestoke en die brachten nog het meeste resultaat op vandaar het idee van guerilla te kweken dit jaar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een verdwaald zaadje :)

 

Een plant is en blijft een plant, en aangezien ze van nature uit in volle grond groeien zullen ze dus ook het best daar in gedijen volgens mij

 

Wat voor grondmix gebruik je? Ik raad je het recept van Dame Blanche (RIP) aan in de topic Grondverbeteren(outdoor)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ongeveer dezelfde ''aardeplanning'' als u , ook gezien op de sticky van Dame Blanche.

Zie dat ge ook van limburg zijt ? Wie weet lope we elkaar nog tege het lijf in de bos :)

 

Groeteeee

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoFlowers kan idd prima onder TL, en die Denen krijgen daardoor stress en het heeft geen enkel voordeel om die voor te groeien zoals Wakki al gezegd heeft :D de guerilla-sticky's eens aandachtig lezen en je bent meteen een pak rijker aan informatie ;)

 

En als je nog info wilt over in een serre/kas te kweken zou ik de topics in de Outdoor-sectie van Plantkas eens lezen :) boordevol info !!

 

Nogmaal,

Succes !

 

Gr.

BioMan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #1

 

Heel het weekend gewerkt, 2x 12uur.

Dan word je 'smaandagsmorgens wakker en vind je dit in je bus;

 

afb0089.jpg

afb0088.jpg

 

Kan je week nog beter starten? :tu

Al wetend dat je heel de week vrij hebt en al het nodige materiaal hebt om een guerilla te beginnen !!

 

Het gaat hier dus over;

 

- 26x Eirdbei F5

- 5x super donkere Ierdbei x Royal Dane ( FREEBEES )

- 10x Thyphoon

- 34x Henkes Lolland.

- 20x Auto Ak47

 

Mijn titel klopt dus niet, 60x .. het is namelijk 95x :)

 

 

Ik ga ze sffs, natuurlijk soort per soort, ontkiemen dmv van spongepots en dan voor de vensterbank zetten.

Miss 's avonds nog een klein uurtje extra licht geven met TL.

Als dat nodig is..

 

Had ik geweten dat ik zoveel extra's zou gekregen hebben had ik sowieso meer spongepots besteld maarja dan maar een paar apart in potjes ;)

 

Als die NL'ers nu eens niet zo vrijgevig waren had ik dat probleem niet gehad :D :) :D

 

De bedoeling is dus om allee denen voor te groeien tot begin/midden mei en dan richting de G-Spot !

De auto's ga ik iets vroeger mee beginnen .

Ook blijven er thuis een paar staan zodat ik weet wanneer welk soort geslacht begint late te zien.

Niet dat het weer te laat is zoals 2 jaar terug .

Toppen gans verneukt omdat er niks als zaad inzit!!

 

Dat was het voor vandaag

Update volgt begin volgende week.

 

Groeteeee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze zojuist allemaal in de pitpots geplaatst en bij het venster gezet, voormiddag achteraan en namiddag vooraan het huis :)

 

Alle soortjes hetzelfde.. dus niks onder TL ed.

 

afb0091.jpg

afb0090.jpg

 

 

 

Had ik geweten dat sommige mensen zo vrijgevig zijn had ik sowieso meer pitpots besteld mja in normale ontkiemdingetjes zal het ook wel lukke :tu Mja daar ga je natuurlijk van aan uit :D

 

Nu maar hopen op toch een 50 a 60 % !

 

Volgende week volgende update :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee da's inderdaad leuk wakker worden op de maandag ochtend :)

 

Die zijn maar weer binnen :D

 

Wat betreft die plantjes thuis ter indicatie.. Houdt er rekening mee dat mannen vrijwel altijd iets eerder in bloei schieten als de vrouwtjes van dezelfde soort...

 

Jij hoopt op een 50/ 60% opkomst ? Ik hoop altijd zo rond de 90% :D

 

Hé heel veel succes dit jaar :tu

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat die Denen betreft gewoon wachten tot ongeveer ijsheiligen en NIET voorgroeien onder kunstlicht.

 

Succes :)

Heb ze zojuist allemaal in de pitpots geplaatst

Toch nu al beginnen hé :D

Zonde hoor.....ben benieuwd of je herma's krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn ze toch eigenwijs he richard :D Ik weet niet in hoeveel draadjes er gewaarschuwd wordt maar ach, van fouten leert men. Wel nog even wat grond op die zaden doen 3S, een halve cm is genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al doende leert men.. Laat ze lekker hun gang gaan.

Van op je plaat gaan leer je het meest toch :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah ja maar ik speel liever op safe, die 50 a 60 is toch iets of wat realistischer :tu

En wat vroeg.. als ze ontkiemd zijn zitte we midden april.

Paar weekjes voorgroeien en hop :)

 

Kan ze ook nog altijd in mijn serre zetten vooraleer ze de wildernis ingaan .. als dat een verschil uitmaakt? :D

En herma's ik weet niet.. heb ook gehoord dat die denen in een tijdje blijven hangen zoude ze niet in de juiste periode geplant zijn. Dus of het kwaad kan zullen we over 2 weekjes weten :)

 

En eigenwijs ja.. is een van mijn specialiteiten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al doende leert men.. Laat ze lekker hun gang gaan.

Van op je plaat gaan leer je het meest toch ;)

 

 

ik wacht ook nog ff...zeker tot 20 april en dan even Pelleboer raadplegen :) ...en dan ontkiemen of uitstellen...

 

als het tegen zit dan schieten ze in de bloei wegens te kort daglicht en dan reveggen :) ...brr ;)

 

3s je kan beter een backup achterhouden en die ontkiemen 10 mei of zo... ;)

 

tzou toch zonde zijn als je jaar naar de....is... :D

 

gr

Carpie

ps: vorig jaar ging ik al door het oog van de naald met me zaailingen.....20 tot 30 april was erg mooi weer :D .....en de eerste 10 dagen van mei 2010 waren de koudste sinds 1982.... :)

 

ik tart me lot niet meer kheb vorig jaar lekker eigenwijs vroegbloei stekkies buiten gezet 1 mei...en ja hoor..ze schieten echt in de bloei :tu ...ook ik.. was lekker eigenwijs :D ...succes gab...je doet het iig met opzet... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom als je zegt dat dat van 1982 geleden is.. , kans is dan toch best klein dat het dit jaar weer van dat is ? :D

Als ik ze nu ontkiem tot midden april, dan eventueel nog ff voorgroeien voor de raam vooraleer ze echt naar buiten gaan.

Is dat iets meer safe denk je?

 

Oja en ik kan dit jaar ook terug volledig gebruik maken van mijn serre, de 4 30 meter hoge bomen zijn vorige maand afgezaagd dus is toch al een goede start!

Nu maar hopen dat mijn vader niet teveel tomaten en stuff wilt planten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je info, ik kan mijn eigenwijsheid soms wel wat aan de kant houden hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer dom dan safe..

Je hebt je keus gemaakt.. ga er dan voor :D..

 

Blijft dan ook je eigen keuzes maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe ; kan het ook niet dat je stekken toen opeens te hard moeste wennen aan buiten.

Heb ooit ergens gelezen dat als de stekke een te groot verschil krijge van zon dat ze daarvoor in de bloei schiete, niet van het te vroeg planten.

Of zit ik verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn henkes bv werd even goed 3.5 meter...en eerder beginnen wil niet zeggen dat ze groter worden en/of gezonder...gezonder kan ik me al helemaal niet voorstellen...en gezonde planten zijn weer beter bestand tegen alle ziektes...

 

en het gaat erom hoeveel licht ze krijgen tot de 5e internode...als je dan ook een relatief donkere daglicht periode hebt dan schieten ze in de bloei...en das dodelijk met semi-autos...

die lage temp gaf gewoon 10 dagen stil stand...

 

ook al lukt het je dit jaar wat ik wel hoop voor je...wil nog niks zeggen dat het dan in 2012 ook lukt..

 

mja...dit keuze station ben je al gepasseerd...

je bent een leuk topic om te volgen dus... :D ...ik probeer er zelf, zelfs niet 1...

 

kijk bv ook eens naar het verschil in daglengte tussen 1 en 30 april..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...