Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

Test: volle aarde met Humboldt vs sannie's tabs met bac

Recommended Posts

ik had geen bomen hoor, ze waren zo'n 60 cm hoog met uitschieters naar 80 cm...

als dat weer zo is kan ik er langs, wanneer ze kleiner blijven zijn ze makkelijker te sturen...

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga deze test ook volgen, valt genoeg te leren zie ik.

 

Topshield,

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_2875_11333_828286.jpg

 

gallery_2875_11333_159709.jpg

 

gallery_2875_11333_581497.jpg

 

bac

gallery_2875_11333_369610.jpg

 

humboldt

gallery_2875_11333_449803.jpg

 

en het medium staat op

gallery_2875_11333_107152.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker gegroeid :verrygood

Naar mijn idee lijken de Humboldt plantjes gemiddeld wat voller? Klopt dat?

 

Suc6,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt koi, de humboldt kant is iets voller..

 

blijkbaar is de voeding door de aarde mengen beter beschikbaar dan tabs....

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeten de foto's te draaien.....

 

bac

gallery_2875_11333_412068.jpg

 

humboldt

gallery_2875_11333_255529.jpg

 

de humboldt kant is voller zoals je kan zien... dit heeft denk ik ook te maken met de vochtigheid van het medium, de bac kant bleef te nat vergeleken met de humboldt kant..

ook wel logisch want de humboldt kant werden iets sneller groter. ik laat de bac kant nu iets verder indrogen om te compenseren.

als de tensios gelijk op gaan ga ik het watersysteem gebruiken, anders blijf ik appart water geven.

toch vind ik het vreemd dat de humboldt kant sneller opschiet dan de bac kant..... allebij de kanten zijn tot nu toe hetzelfde behandeld qwa watergiften..

zou het echt zoveel schelen dat je de aarde voormengt en dan in vuilniszakken laat broeden?

bij de bac kant gaan de tabs er pas in bij overpoten, er zat wel symbiosis in en perfect start... :lol:

 

maar goed miss dat iemand kan helpen met een duidelijkere verklaring, kan ik er ffe over brainstormen.

 

verder ben ik aan het brouwen in een 10 liter emmer, gevuld met: 5 liter water, 80 ml honey, 80 ml mayan en 5 minischepjes bacto.

gallery_2875_11333_290832.jpg

 

na deze foto's zie je dan ze geknakt zijn en gemarteld om beter gelijk op te gaan en alles mooi op te vullen, foto's komen nog.

 

voor de rest is alles prima, klimaat op 20 / 28 gr, lv op 50 / 45.....

deze week krijgt de bac kant wat bloei mee met wortelstim

de humboldt kant wat groei, bloei en wortelstim en de andere minitoevoegingen voor het bodemleven met moeilijke namen.

 

nou dat was m weer ffe volgens mij.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel benieuwd of de verschillen zou duidelijk blijven tussen BAC en Humboldt.

Of dat ze nu juist gaan bijtrekken nu je ze iets droger laat worden.

Je bent in ieder geval lekker aan het brouwen.

 

:lol: Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, breek jij die stammen gewoon? :lol:

Voor de rest ziet het er goed uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knijp je de takjes niet eerst met je vingers plat voor je ze knakt? Het lijkt wel alsof ze voor 70% afgebroken zijn.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de meeste wel, deze waren de grootste en door ze extra te martelen gaan ze zichzelf repareren, kost tijd en de rest komt dan bij :lol:

 

dit zijn foto's zo'n 20 uur na breken.... zal morgen laten zien hoe het geheeld is..

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow! Jij durft!

Ik hoop dat je dames een beetje van :lol: houden, want anders.... ;)

 

Ik hoop dat je gelijk hebt..

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"toch vind ik het vreemd dat de humboldt kant sneller opschiet dan de bac kant..... allebij de kanten zijn tot nu toe hetzelfde behandeld qwa watergiften.. zou het echt zoveel schelen dat je de aarde voormengt en dan in vuilniszakken laat broeden?"

 

Nou break-a-leg master, ik volg jouw test en die van Art, en ook bij Art staan ze er mooier bij dan ooit tevoren. Ik ben bang dat Humboldt gewoon een vreselijk goed werkend setje in de markt heeft gezet. Once upon a time less was more, maar die tijd is niet meer. Misschien dat ze ooit met een potje komen waarin al die verschillende poedertjes zitten voorgemengd, zodat ik weer kan zeggen dat het ook heel simpel kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap t ook nog niet groengif :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat toch opbrengst verminderend zijn? (dat knakken) die planten kunnen op dat punt toch nooit meer een deftige sapstroom opgang krijgen?

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dat zo zou zijn, waarom hangen ze dan niet naar beneden maar zijn ze al naar boven gebogen?

dit is de max wat je kan doen en niet aan te raden... je moet een blad hebben wat er onder zit om de knak op te vangen, anders knakt ie door en sterft t stukje af...

 

op deze manier rem je echt de bovendste toppen voor een paar dagen, uiteindelijk komen hiet hele mooie grote compacte toppen op :wave:

 

het is een marteling voor de plant, maar wil wel een mooi egaal veldje met toppen hebben.

 

en zal het bij de rest niet doen hoor, dit is echt de enige manier om de plant goed in het gareel te houden, moeten ze maar niet zo hard gaan :lol:

 

wel leuk die reacties......... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog wat pics

gallery_2875_11333_530600.jpg

 

na het gebreek komen ze mooi gelijkmatig op.....

gallery_2875_11333_321458.jpggallery_2875_11333_390202.jpg

 

bac

gallery_2875_11333_637171.jpg

 

humboldt

gallery_2875_11333_358866.jpg

 

de middelste kappen staan nu op medium en de zijkanten op diep, zo krijg je een mooi lichtbeeld wat je kan zien op onderstaande foto, je ziet dat de streep licht precies in het midden valt van het lichtbeeld...

gallery_2875_11333_288995.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel heel mooi om de lichtbeelden zo te zien.

Ik zie in dit topic beter hoe de Gavita reflectoren werken dan de testtopics toen deze reflectoren net op de markt waren.

Zoals het bedoeld is. :lol:

 

Over de voeding ben ik ook een beetje verbaasd.

Ik had echt verwacht dat de BAC kant in het begin vlugger zou gaan doordat de aarde meer lichtmix is.

Ik ben benieuwd wat er gaat komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijft lastig als je aarde hergebruikt.....

 

zal wel vol komen hoor, dus uiteindelijk hoeft t niet uit te maken...

 

gaat om het verschil in smaak, als de opbrengst anders is licht het voornamelijk aan mij denk ik :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fraai weer hoor Pol!!!

Succes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) pijn aan me ogen met dat knakwerk van je....

 

Bij overplanten gingen ze toch direct op 12/12 toch? Hoelang worden ze denk je nu, want aarde wordt nog niet helemaal bedekt door de bladeren

 

keep ´m green :wave:

 

 

salu2

Pierre Paf

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pierre ik hoop dat ze zo'n 80 cm worden, en het klopt dat ze bij overpotten meteen in de bloei zijn gegaan.....

 

humboldt

gallery_2875_11333_1011129.jpg

 

bac

gallery_2875_11333_674234.jpg

 

9labs

gallery_2875_11333_37387.jpggallery_2875_11333_726864.jpg

 

gallery_2875_11333_929750.jpg

 

gallery_2875_11333_664064.jpg

 

t gaat zoals t gaat, de humboldt kan gaat sneller in ontwikkeling met meer blad.

humboldt kant krijgt voeding volgens mijn humboldt schema, bac kant vanaf nu pas een beetje bloei 1ml de l.

1 dag voeding 1 dag niets 1 dag water en weer een dag niets voor beide kanten.

 

geen byzonderheden op een paar achterblijvers na dan, zichtbare bloei is beetje te zien, ze groeien zo'n paar cm per dag...

 

wachten op de verdere en leukere onwikkeling.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij Humboldt ook meer groei,voordeel is wel dat de klok eerder om kan ;)

Zie jij bij de Humboldt kant ook meer bladvingers,en is de Bac kant donkerder van kleur,en zie jij bij de Bac kant bolle bladeren(naar beneden krullend)?

 

Hebben de bladeren v/d Humboldt kant nou een scherpere bladtekening,scherpere randen of zie ik dat door de foto verkeerd?

Zie jij verschil in bladstand tussen de twee?

 

Veel vragen,maar omdat jij ze naast elkaar heb staan ben ik wel benieuwd of dingen die ik bij mijn eigen Humboldt kweek zie t.ov. mijn vorige Bac/buffertabs kweek nou hetzelfde zijn en welke verschillen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

klok kan op zaad vanaf het begin om, zeker bij humboldt...

dat meer bladvinger valt wel mee, maar de kleur van de humboldt is idd veel lichter groen en ziet er gezonder en vitaler uit.

dat krullen zie ik ook niet echt, zou is gaan zoeken of er wat meer verschillen zijn..

 

de balangrijkste is dat humboldt voller is, sneller gaat, meer drinken, betere opbouw, dikkere stammen, vitaler zijn, bredere bladeren maken.....

 

de bac kant is gewoon ieler en ze zien er een beetje zielig uit vergeleken met hun grotere zusjes aan de overkant...

denk dat humboldt volle boerinnen produceren en bac wat meer anorexia stadsmeisjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel leuk om te zien dat de Humboldt nu eindelijk tot zijn recht komt. ;)

Als je deze kweek vergelijkt met de eerste testen op het forum zie je enorme verschillen.

Ik ben benieuw wat er allemaal gaat gebeuren in deze testkweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...