Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

Test: volle aarde met Humboldt vs sannie's tabs met bac

Recommended Posts

Very nice! ;)

De ukkies gaan ook lekker! B)

 

Gaat t nu wel helemaal ok met je watersysteem? Of is het nog steeds gietertjes werk?

 

:D Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

de humboldt kant gaat geheel via de auto bewatering nu, is mooi dichtgegroeid en bovendste laag droogt niet meer uit B)

 

de bac kant bewater ik nog met de hand, er zitten wat plekken die nog niet volledig dicht zijn B)

 

ik gebruik geen gietertje hoor, gewoon een tuinslang :D

 

die brainstorm zijn iets sterker en groter dan de x13 kruisingen er is ook al 1 x13 gesneuveld, werd niet groter en toen ik er aan trok trok ik m er zo uit, zat klein worteltje aan ;) ben beniewd wat ze gaan doen...

ben inmiddels ook wat anders aan het klooien, zitten wat sharksbreath te ontkiemen van dna gen. en heb nog een herij/bigwhite x casey die al wat groter word en nog iets anders wat nog een verrassing is, maar die proeven jullie nog wel ;)

 

verder aan het kijken op seadbay voor wat leuks en kwam the flo tegen van dj shorts hier de info:

: DJ Shorts Flowering Time : 55-60 days Environment : Indoor/Outdoor Seeds Per Pack : 10 Flo is a Sativa/Indica cross (60% Sativa/ 40% Indica) with very Sativa phenotypic characteristics that also matures very early. The large, tight, spear-shaped buds are made up of small, densely packed purple calyxes. The plants are taller and like to branch out. Indoors the buds are fully mature by the end of their sixth week. Outdoors the plant is a super producer when multi-harvested over a period of time. The first buds are ripe around the third week of September. About every ten days after that, new buds form and can be harvested through the end of November, if the plant can be kept alive that long. Therefore, "Flo" is ideal for greenhouse production. The motivational "high" produced by the "Flo"is quite unique; the flavor is like Nepalese Temple Hash. A most pleasant and enjoyable experience." Rated #1 strain at Cannabis Cup '96 by Cannabis Canada Magazine. Bred by the developer of Blueberry, Blue Velvet, and Flo.

 

lijkt mij wel een leuke........ zat ook te kijken naar een chemdog, maar denk dat ik eerst een extrema van sannie neem om te proberen.

 

voor de rest lekker aan het oefenen met het maken van stekken, gaat nu constant goed, dus denk dat ik het door heb :tu

 

nog even en dan ben ik tevreden met alles wat ik goed genoeg kan........ zover ist nog niet hoor!

ik verbaas me wat ik elke keer weer leer en heb nog steeds van die owja momenten ;)

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow ja, een tuinslang kun je ook met de hand gebruiken. ;)

Gieters zijn bij jou totaal geen optie. :D

 

Zijn de verschillen nog steeds zo duidelijk tussen de beide kanten?

 

Je houdt t wel spannend zo met al die verrassingen. :(

 

;) Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PG ja de verschillen zijn er nog steeds, de humboldt kant is vol en heeft ook geen ruimte meer om in de breedte te groeien ;)

de bac kant gaat nu pas een beetje zijn ding doen... hebben oko wel lekker de ruimte dus mag ook wel :(

 

@chriet, de humboldt kant maakt meer bladeren (kortere internodes), meer vingers per blad, de vingers zijn breder en langer..

 

de bac kant maakt eerder toppen aan, is veel meer donkergroen van kleur......

denk niet echt dat er verschil zal komen in opbrengst (heb hoop) maar gewoon anders ;)

lijkt gewoon of er een stikstofbom is ontploft aan de humboldt kant en dat de bac kan net genoeg aanmaakt voor een volle bloei.....

ach alles is nog te vroeg om echt conclusies te trekken kwa opbrengst......

denk dat het over 3 weken een beetje duidelijk is wat ze gaan doen, dan pas is de groei er helemaal uit en is de topvorming echt aan het aanzetten.

 

nog even geduld dus :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conclusies trekken moet je altijd voorzichtig mee zijn, constateren en later evoluëren !

Leuk om de verschillen te zien in deze kweek

Op naar de buds

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwacht dat Humboldt eerder herfst gaat vertonen als BAC. ;)

Dat hebben we al eerder gezien.

Voor de opbrengst maakt het niet uit en blaadjes rook je niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fjietfjuuuuuuu...

Wat ik mooie planten, die wil ik ook als ik later groot ben...

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe maar weer een update.... bloei begint aan te zetten....

 

bac kant...

gallery_2875_11333_760383.jpg

 

humboldt

gallery_2875_11333_978146.jpg

 

knik knek en knak

gallery_2875_11333_203356.jpg

 

gallery_2875_11333_1107630.jpg

 

casey jones in een slimpot

gallery_2875_11333_524791.jpg

 

de delta 9's

gallery_2875_11333_188790.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben die slimpots nu het gewenste effect? (langere planten)

 

planten gaan trouwens hard in 1 weekje. moet wel een lekker klimaatje zijn daar !

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja digi, klimaat is lekker op orde ;)

de slimpots zijn perfect als je er zo 80 onder 1 x 600 watt zet pak je zeker 800 tot 1200 gram!

ik heb als test die 2 casey's in mijn looppad staan, krijgen het minste direct licht dus als je deze met z'n 80en onder een 600 watter zet krijg je minimaal een opbrengst van 1 slimpot die ik nu heb..... en dan 10 tot 20 gr per plant moet haalbaar zijn als ik t nu zo zie allemaal :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien als je een moeder selecteert die heel klein blijft fzo, moest ik stekken te hebben zou ik het anders wel eens willen testen voor je :D

 

en heb je toevallig zo een logger 'sheet' met info over je klimaat?

of je min/max temp/lv dag/nacht als je er eens de tijd voor vind he ;)

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn klimaat is prima, op lamphoogte 29 gr in de ruimte 27, opwarmen en afkoelen gaat langzaam tot 20 gr temp van de grond komt niet onder de 22 gr

mij lv rond de 40 om 50% ik meet t niet meer na maar na de instellingen blijft t zo heb ik gemerkt..

en een test doen, ja leuk, maar ben geen leverancier ofzo en om nou spullen aan iemand te geven is ook weer zo wat...

 

ik weet wel dat je niet specifiek een korte plant hoeft te hebben, ik heb nu de casey er in staan vanaf stek meteen in de bloei, is nu 50 cm, groot genoeg.

gallery_2875_11333_996453.jpggallery_2875_11333_318852.jpg

gallery_2875_11333_189970.jpggallery_2875_11333_902651.jpg

gallery_2875_11333_4633.jpggallery_2875_11333_648516.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke je heb me overtuigd....

Ik ga slimpots zetten....

 

12x12x21 welliswaar...

 

Gezien ik dan wel een voorgroei zou hanteren, van 3 dagen, zodat ze heel mooi kunnen aanslaan

maar op zulke kleine potten moet dat peanuts zijn... En vervolgens gewoon laten gaan,en niet gaan dieven :D

Dat kost gewicht( want fluf gaat belangrijk worden haha)

 

Maar de bewatering mmmmm... Yeps met het handje en de sproeistok ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel dieven, heb ik ook gedaan, alleen de hoofdtop is goed genoeg onderin krijgt toch geen licht..... 3 dagen is best veel, doe dan 1 x 16/8 om effe aan te slaan, anders worden ze weer te groot en das niet de bedoeling...... wat dacht je van onder water geven in een wasmachinelekbak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt een mooie test vind ik dit

wat ik me nog afvroeg...

je geeft het kraanwater aan de BAC kant gewoon met de tuinslang zei je?

is dit water dan niet veel te koud?

 

blijf je volgen polletje

Share this post


Link to post
Share on other sites

beide kanten bewater ik 1 x in de 10 dagen vanaf boven met de tuinslang.

soms is dit met voeding en soms zonder, hangt er vanaf wat ze nodig hebben volgens mijn schema.

ik bewater vanuit een vat met een circulatiepomp een vatverwarmer en 2 dompelpompen, 1 op pe en 1 op tuinslang.

wanneer ik humboldt voeding geef maak ik het 1 dag van te voren aan, dan heeft de humboldt kant een dag rust en maak ik de bac kant aan met voeding wat ik dan de volgende dag geef. daarna beide kanten alleen water etc etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 onder een 600watt....smart pollie.

Dan wel van je eigen zaad neem ik aan ;)

 

Maar ik zie wat geels/verbrand aan de puntekes op de dames.

 

Kandatdenkje?

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ik zie wat geels/verbrand aan de puntekes op de dames.

 

Kandatdenkje?

 

HUH :spliff: waar dan?

 

misschien 1 plantje ergens tussen ofzo?

 

grts en bedankt voor de reacties ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wel dieven, heb ik ook gedaan, alleen de hoofdtop is goed genoeg onderin krijgt toch geen licht..... 3 dagen is best veel, doe dan 1 x 16/8 om effe aan te slaan, anders worden ze weer te groot en das niet de bedoeling...... wat dacht je van onder water geven in een wasmachinelekbak?

 

In me hokje staan ze al in een vijverfoliebak.

Dus ik denk toch wel een druppelsysteempje aan leggen.

 

Heb nog een verloren 3000liter dompel pompje, dit zou wel zat moeten zijn denk ik.

Voor 25 drukventielen... Met druppelaars, en indien nodig wat water van onderen, via een bevloeingsmat.

 

Hou me ff op de hoogte van de vorderingen op die slimpotjes.

En ik gebruik dan de 12x12x21 he, (worden ze iets groter )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al dat geknak van jou past geweldig bij die storm van vandaag.

Net alsof het binnen ook gestormd heeft. ;)

Verder gaat alles zo te zien lekker, ook met het kleine spul.

 

:spliff: Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wil ik wel zien, 80 slimpots onder een 600w en ieder 20gr ;)

Blijft dan een mysterie waarom je dat op een aardebak niet zou lukken

 

keep 'm green ;)

 

cheerio

PP

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow pierre....

 

nou heb ik dat dus getest en uit mijn bevindingen het volgende:

 

meerdere in 1 bak of pot is zelfde opbrengst als 1 plant in diezelfde bak, nadeel iets langer voorgroeien maar das 2 dagen ;)

als je elke plant zijn eigen ruimte geef en die ideaal neerzet en ze genoeg aarde hebben zoals de slimpots moet het lukken.

als ik zo'n kleinere plant in een klein potje er bij zetten haalde ik er net zoveel af als 2 in een grote pot en das niet evenredig veel aarde :spliff:

 

ik heb ook gelezen, en ik weet dat t stom klinkt, dat de planten onderling ruzie maken en hormonen en schimmels afschijden via de wortels om de ander te remmen om voeding op te nemen zodat de sterkste overwint.....

 

ach een echte test moet t bewijzen.... iemand?

 

ik stel wel 80 slimpots beschikbaar, heb er zat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...