Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

Test: volle aarde met Humboldt vs sannie's tabs met bac

Recommended Posts

Damn, dikke sjit weer Pol, en is ook goed te knippen zo, paar grote bladeren eraf trekken en klaar. Wederom een wonderbaarlijk schouwspel.

Gefeliciteerd! alvast..;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede morgen..!

Ik moet toch ook maar eens aan de buffertaps als ik dit allemaal zo lees.. :)

Mooie test mooi resultaat en een bij passend verslag, bedankt voor het delen.. :D

Heb je alweer nieuwe plannen voor de volgende ronde..?

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is helemaal niks mis mee hé.

 

Lekkerrrrrrr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe plannen tsjah :)

gallery_2875_11333_496797.jpg

 

gallery_2875_11333_818395.jpg

 

gallery_2875_11333_654159.jpg

 

bedankt voor de reacties :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn flinke zakken :D , hoeveel liters zitten er in ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

250 echte liters dus niet van goldlabel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu 5 per pot... en er kan er nog eentje bij :D

 

maar de potten vind ik niet zo.... die sugar punch, daar ben ik beniwued naar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over die "Gold Label Liters" is nog wel een topic te vinden waarin Doc uiteraard uitleg geeft, GL voldoet aan de gestelde normen maar door transport e.d. lijkt het minder te zijn.

Het ziet er in ieder geval goed gevuld uit met aarde en stekken, dat wordt lekker :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

was gewoon even een steekje onder water.... :)

 

heb een reputatie als mtf hoog te houden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

benieuwd naar deze set-up,wel een paar vraagjes :D

kan je die zakken/potten makkelijk verplaatsen?

zitten er onderaan hydro korrels in?

en hoeveel van die zakken zet je per m² ?

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan je die zakken/potten makkelijk verplaatsen?

 

nee

 

zitten er onderaan hydro korrels in?

 

nee, is niet nodig bij smartpots (heb wel effe navraag gedaan zat er zelf ook aan te denken)

 

en hoeveel van die zakken zet je per m² ?

 

1

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk ga je verslag volgen , hou van veelll aarde jij ook zo te zien .

 

 

kusje Podhead,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga geen compleet verslag houden, af en toe een foto

een verslag heb ik al met veel soortjes, een test heb ik ook gedaan nu (op de rookverslagen na dan)

 

ga nu doen wat ik moet doen zonder gekloot en toepassen wat ik heb geleerd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey polletje leuk idee sow wens je veel succes. echt een voedings te kort zal jij deze ronde niet echt tegen komen :rolleyes: wat een mooie potten man

 

suc6

 

peace, hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij een impressie van het eindresultaat wanneer die als rook opgaat :P

 

Als maker van de Shackzilla ben ik uiteraard bevooroordeeld!

De eerste keer dat ik een topje van Polletje kreeg was deze te nat en daar heb ik uiteraard iets van gezegd, de 2e keer was het te droog :nerd en ja je verwacht het al deze keer is perfect !!!

Mooie stevige buds welke een enorme bag apeal hebben (=goed eruit zien in het zakje), glinsterend van de kristallen en harsen.

 

gallery_3_6_149537.jpg

 

De verschillen zijn visueel toch best waar te nemen, de Humboldt toppen lijken meer klaar en afgerijpt als de bac toppen, bac ziet er groener uit. De geur doet elkaar niet veel onder al heb ik de neiging om de Humboldt wat sterker te vinden ruiken, maar dat ook feno verschil zijn ( kom ik later op terug).

Bij het verkruimelen van beiden soorten komt de shackzilla geur je tegemoet en vindt ik ze niet veel van elkaar verschillen, overdreven plakkerig en dan is de fijne geur omgeslagen naar sterk (echt heerlijk)

 

Het probleem bij deze rook test is dat het allemaal zaad planten zijn en dus allemaal onderling verschillend van elkaar, wanneer ik dus verschillen proef is het lastig tot niet te kunnen oordelen of het door de voeding of door het type feno welke ik rook. Ik heb gisteren en vanmorgen van beiden gerookt en van verschillende feno's en kan zeggen dat ik ze beiden geweldig vind al heb ik het idee dat de humboldt aan de scherpe kant is (vind knutsel ook). De bac rookt zachter en heeft een wat vollere smaak.

 

De kant waar de Humboldt nutrients waren de planten eerder klaar om geknipt als de bac kant maar ze zijn allemaal gelijk om gegaan. Het kan zijn dat als de bac kant een weekje langer had gestaan dat de visuele verschillen kleiner waren geweest en dat de smaak nog beter (mieren neuker die ik ben) geweest.

 

De aankomende dagen ga ik vast een nog beter beeld krijgen van de verschillen, iemand moet de zware taak op zich nemen he :o

 

Polletje heeft hier een AA++ kwaliteit wietje gemaakt en die dikke pluim mag je doen waar je hem graag wilt.

Bedankt voor de test en de mogelijkheid het eind resultaat te kunnen roken, dit maakt mijn baan tot wel erg prettig.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie kweek nog aaltijd van begin tot eindresultaat .

duidelijk wel groot verschil kwa voeding bij humbolt in groote

ben blij dat sannie content is van jou dat zegt wel wat :nerd

 

Groetjes DJP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het probleem bij deze rook test is dat het allemaal zaad planten zijn en dus allemaal onderling verschillend van elkaar, wanneer ik dus verschillen proef is het lastig tot niet te kunnen oordelen of het door de voeding of door het type feno welke ik rook. Ik heb gisteren en vanmorgen van beiden gerookt en van verschillende feno's en kan zeggen dat ik ze beiden geweldig vind al heb ik het idee dat de humboldt aan de scherpe kant is (vind knutsel ook). De bac rookt zachter en heeft een wat vollere smaak.

 

Dat lijkt me inderdaad iets wat lastig te negeren is, elke feno heeft zo weer z'n eigen unieke kenmerken en smaak.. Eigenlijk zou je ook een blinde smaaktest moeten doen, om enige vorm van bias te voorkomen.

 

Toppen zien er in ieder geval super uit, blijft een fijne kruising die Shackzilla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW sannie bedankt voor je verslag en je complimenten :P

 

ik stop die pluim in mijn poepert waar die hoort!

 

bedankt :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diet toppen zien er top uit. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shackzilla,een heerlijk rokertje :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Bij deze ook een rookverslag van Mr Poldergrower.

 

Als eerste wil ik even melden dat ik zelden zo een mooi gekweekt wietje voor mijn neus krijg, het is echt een lust voor het oog.

 

een indruk

 

gallery_23812_9701_44875.jpg

 

gallery_23812_9701_136072.jpg

 

gallery_23812_9701_51763.jpg

 

gallery_23812_9701_45697.jpg

 

Excuus voor de telefoon fotoos

 

Uiterlijk: Nou zoals jullie kunnen zien hebben beide zeker geen tekorten gehad, ik vind de top opbouw echt heel mooi en zeeer compact.

De Bac top ziet er wat donkerder uit van kleur maar zoals sannie al zei kon deze nog wel een weekje staan, daar komt bij dat je zeker 3 phenoverschillen kan ontdekken.

De Humbold is iets lichter van kleur en ziet er wat rijper uit. Wat echt opvalt is dat er voor een ssh hybride er weinig foxtails te vinden zijn en dat je hier echt meer hardheid in de toppen ziet.

De toppen zijn keihard en ultra lekker voor t oog, want die wil ook wat toch. Sommige toppen zijn ook echt vreselijk wit van de kristals, zowel Bac als Humbold.

 

Geur: Jaaa dit is wel even een lekkere weeige ulta zoete haze lucht mann, dat nodigt echt uit om er eentje of tweetje te rollen!! Zoals bekend is de Bac iets groener en dit resulteerd in mijn beleving in een iets zuurdere tikkie sour achtige old school haze, Een Shack dominant Humbold topje laat je echt zweten bij de aanblik en de kristallen zijn echt meer dan amber van kleur....deze pheno rockt de shit.

 

Smaak/smoken: Eerste indruk, hij komt zeer zacht binnen, zeker over de longen, de ene is een shiva dom met een jack spice, maar het is een sneeky bastard want na een minuut of tien ga je echt ernstig van spacen.

Dan heb je de ssh dom pheno en deze is echt covered in kleine kristals, deze heeft mijn voorkeur ivm de haze overhand. Je proeft echt de ssh duidelijk naar voren komen het gaat zelfs richting amnesia.

Deze pheno is echt een smaakbom en je stapt zo je spaceship in, echt lekker!

 

Effect: Space en chill to the bone, lekker actief en ernstig zoet!

 

Al met al Meneer Polletje een monsterkweek, en de kwaliteit stijgt er echt boven uit!

 

Eindconclusie is dat de Bac en de Humbold kwa smaak mekaar niet veel ontlopen en dat de Bac iets compacter is en groener, maar dat kan ook pheno verschil zijn.

 

Polletje bedankt voor de test en de groeten

 

Mr Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man bedankt voor je rookverslag :P

 

bac compacter was mij niet opgevallen trouwens, vond de humboldt overall wat compacter maar kan ook aan mij liggen of aan het topje wat je kreeg :o

 

in ieder geval top verslag!

 

grts van je rups :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rookverslag

 

Soort:Shackzilla (2 phenos)

Grower:Polletje

Breeder:Sannie Seeds

Bloeitijd:65-70 dagen

 

gallery_7458_881_19219.jpg

 

Vooraf had ik al een beetje mijn vermoedens uitgesproken en ik heb polletje gesproken.

Ik had gelijk I is bac en II is humbolt.

Dit zie ik aan de structuur van de wiet, het ongedwongen bouwpatroon wat ik ook herken bij mijn toppen op BAC hier.

Alhoewel de geur van Humbolt scherper/mee aanwezig is, vind ik die van bac veel diepgaander en meer smooth.

 

 

gallery_7458_881_469481.jpg

 

Uiterlijk

Echt hele mooie toppen, Humbolt wint het qua grootte en compactheid (ook groot aandeel phenoverschil dat ook wel)

#I heeft een volle dikke compacte top, flink formaatje als je het mij vraagt!

#II heeft een meer open, langerekte top, stukje lichter/witter dan de #II

uiterlijk hebben ze allebei iets aparts.

#I heeft het uiterlijk van een flink gevoedde top die tot de max is gegaan, heel veel pistels!!

#II heeft een meer Natuurlijk voorkomen, meer ongedwongen opbouw, tikkie witter.

 

 

gallery_7458_881_1215642.jpg

 

Geur:

De geur is Hazig, meteen dat chemische hazeluchtje dat de boventoon voert bij beide

#I heeft een scherpere geur, die meteen aanwezig is..

Een felle hazegeur met een tintje frisse zoete mint, erg lekker vind ik persoonlijk.

#II geeft eenzelfde hazegeur maar veel diepgaander, de zoete tonen blenden mooi met de haze..

Dit resulteert in een meer complexe/complete kaneelachtige geur, komt dicht in de buurt van amnesia.

 

gallery_7458_881_1418447.jpg

 

Smaak:

Wat een lekkere wietjes beiden zeg!!!

#I Deze wiet proeft erg naar een lichte super silver haze/ amnesia kruising waarin SSH de overhand heeft.

Proeft ook een beetje scherp achterop de tong, vooral als je een flinke draait :P

#II

Deze wiet proeft lekker synthetisch zoet, dat synthetische komt van de hazesmaak die hierbij wat meer op de achtergrond te vinden is.

Alhoewel deze toch nog zeker voor 50-60% naar frisse haze smaakt, voegt de zoetheid toch een extra dimensie toe vind ikzelf.

 

gallery_7458_881_1186609.jpg

 

Effect:

pffffff, wat een mindfuckers!!

 

Bij beide wietjes was ik soms echt even de weg kwijt...

Dingen vergeten, dingen die je ontgaan, spreekfouten etc. etc.

Wel was ik goed in staat om gewoon mn ding te doen zonder al te veel tijdverlies :)

 

Ik moet er als opmerkelijk verschil bij zeggen:

Dat ik van de II toch iets meer stoned (hangerig) werd ondanks dat dat qua smaak en geur meer de "haze pheno" was.

 

 

 

gallery_7458_881_1472768.jpg

 

 

Overall:

 

Ik geef deze wiet als strain een 9.

Erg fijne wiet om te roken, een beetje SSh x Amnesia en dan een lekkere rookbare (lichte) pheno in mijn beleving

Ik heb er complimenten van gehad van mn smokebuddys, erg aangenaam rokertje.

Erg goede wiet van het kaliber "amnesia" of "super Silver Haze" dus een erg lekkere sativa smaak en effect.

In de shop zou deze wiet "top of the Line" zijn, en zou je hier dik voor betalen!

 

Super bedankt polleke,

het was een veels te grote sample ook, maar mij hoor je niet klagen..

Ik heb er een fijn weekend van gehad :) en een leuke pasen :)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de shop zou deze wiet "top of the Line" zijn, en zou je hier dik voor betalen!

 

wel grappig dat er een shop is die dit aanziet voor een ppptje!

 

BK hartstikke bedankt voor je uitmuntende verslag, denk nu dat het wel duidelijk mag zijn dat shackzille een erg mooie strain is.

fijn dat je er van hebt genoten.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...