Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wirie

11x600watt. Hulp nodig met me kweek.

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ben een echte beginneling op het gebied van kweeken.

Ik lees ongeveer 3-4 uur per dag hier alles door op de forum gedurende de afgelopen 2 maanden.

 

Even een intro.

 

Ik heb hiervoor met een vriend samen gekweekt en zodoende een beetje geleerd.

Als ik hier zo de aantal gr/w zie blijkt het een bagger oogst te zijn.

Heb namelijk 11 lampen van 600 watt en kreeg vorige ronde maar 1.5 kg eruit.

 

Nu is die maat weg en moet ik het alleen doen.

Met een beetje hulp van jullie lijkt het me dat ik dit veel beter kan.

 

Ik zie veel mensen 100den verschillende producten gebruiken maar ben nog niet mijn combinatie tegengekomen.

Ik heb me plantjes in 11 liter bakken cocos staan en gebruik Canna Cocosvoeding A/B, startbooster, regulator, en uhmm pk 13/14 dacht ik.

 

Nu zit ik in de 10de dag groei maar de plantjes stonden stil dus vandaar dat ik ze nog ietsje laat doorgroeien tot ze 25 cm zijn.

Ik heb een PH en EC meter maar geen tensiometer en ben heel onzeker over hoeveel water ik ze moet geven en hoe vaak.

En me luchtvochtigheid krijg ik maar niet omhoog.

 

En nog iets is....Ze staan nu op 18/6 en ik draai van 06:00 tot 00:00. maar ik kan er altijd pas in de avond heen. Dat is dus vlak voordat de lampen uitgaan.

Ik wou de tijden gaan veranderen maar ben bang voor geluidsoverlast omdat de huis best wel gehoorig is.

 

Hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

 

Bij voorbaat dank.

Edited by Wirie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensiometer werkt niet op cocos dude

1.5 kg is echt heel weinig hoor , dubbele is zeker haalbaar

Ze wat extra groei geven totdat ze 25 cm zijn is goed , maar dan kan de klok wel om op 12/12

Hoeveel heb je er op een meter staan trouwens?

 

En bij je planten gaan kijken op het eind van de dag is juist goed

Dan zie je de meeste problemen opdoemen

 

Misschien is het wat om je kweekschema eens in dit topic te gooien

Kijken we er samen eens naar

En (vraag ik heel voorzichtig) misschien wat foto's...

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Wirie,

 

Om je verder te kunnen helpen zou je toch wat meer informatie moeten geven.

1e Hoeveel m3 afzuiging heb je?

Hoeveel verse lucht krijg je het hok binnen?

wat zijn de temperaturen?

 

Die 0,22 gram per watt, moet inderdaad een stuk beter kunnen,. als ik jou was zou ik eens een duidelijke beschijving geven van je hok,. dus lucht in/uitlaat, temperaturen

hoeveel ventiatoren heb je staan? heb je 1 hok van 11 lampen?

 

De beste tip die ik je kan geven is stop met 11 lampen, en ga met 1 verder tot je 0,8 a 0,9 gram per watt haalt,

Om te zien of je planten genoeg water hebben, pak je een sateprikker, die druk je in de aarde, als deze verkleurt (vocht opneemt) heeft de plant nog water genoeg.

Je kunt ook aan de bakken voelen, als ze nog zwaar zijn hoeven ze ook geen water.

 

Het is voor ons moeilijk te zeggen hoeveel water je planten nodig hebben, maar je kan altijd beter iets te weinig geven dan te veel, ( water bij geven kan altijd, je aarde uitwringen is moeilijker)

 

Naar mijn meinig .. (dit kan verkeerd zijn) is LV alleen van belang voor de tijd dat je plantjes geen wortels hebben, als ze deze 1x hebben hoef je niet meer zo op lv te leten.

(mocht dit fout zijn graag corectie)

 

 

Maar ach, ik weet er ook niet zoveel van,. ben maar een KUTkweker..

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naar mijn meinig .. (dit kan verkeerd zijn) is LV alleen van belang voor de tijd dat je plantjes geen wortels hebben, als ze deze 1x hebben hoef je niet meer zo op lv te leten.

(mocht dit fout zijn graag corectie)

 

 

Maar ach, ik weet er ook niet zoveel van,. ben maar een KUTkweker..

 

Groetjes Kut

 

Daar zit je mis.

 

Bij een te hoge LV verdampt de plant minder en is de sapstroom en/dus aanvoer van voedingstoffen ook minder.

Bij een te lage LV verdampt de plant meer, als dit teveel is houdt de sapstroom de verdamping niet meer bij en stopt de fotosynthese.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlaat is 2000 m3 en uitlaat is 3000m3 is me verteld.

 

Heb 1 zwenkventilator staan en heb de inlaatbuis doorgetrokken bij door de hele kamer(langs de muur).

 

Het is 1 kamertje met 11 lampen.

 

Heb nu de max temp ingesteld op 27.5 dus hoger als dat komt die niet.

 

Minimum temperatuur was laatst 14.5 graden maar dat was toen ik de lucht van buiten trok.

Nu heb ik dat aangepast en haal ik me lucht uit het huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, moeilijk zo te zeggen,..

Wat hierboven genoemd word is nieuw voor mij kwa lv, (tnx Racker)

Ja. als ik het zo lees is je afzuiger wel aan de kleine kant 3000m3 zou normaal gesproken worden gebruikt bij 6 lampen,. maar als je temp gewoon goed blijft, zou ik me hier nog geen zorgen over maken, wel vast kijken voor als je in de zomer door wilt naar een groter of een afzuiger erbij.

 

Temp lijkt me geen probleem, tja alleen de onder temperatuur, maar dit had je al opgelost.

 

Ik zou zeggen zet je kweekschema hier eens neer ( je voedingschema) wat ik al zeg die 0,22 gr/watt moet minimaal eerst naar 0,50 a 0,60 gr /watt.

 

Hoeveel planten heb je?

Hoeveel water geef je de planten nu?

Heb je de mogelijkheid om een paar planten op de foto te zetten?

 

 

Groetjes Kut

Edited by kutkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inlaat is 2000 m3 en uitlaat is 3000m3 is me verteld.

 

Heb 1 zwenkventilator staan en heb de inlaatbuis doorgetrokken bij door de hele kamer(langs de muur).

 

Het is 1 kamertje met 11 lampen.

 

Heb nu de max temp ingesteld op 27.5 dus hoger als dat komt die niet.

 

Minimum temperatuur was laatst 14.5 graden maar dat was toen ik de lucht van buiten trok.

Nu heb ik dat aangepast en haal ik me lucht uit het huis.

 

Planten gaan stilstaan door je te grote temperatuur verschil. 18-19 graden kunnen ze nog wel hebben, maar daaronder is echt te koud.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vandaag ff checken of ik dat heb opgelost door de lucht van binnen te halen.

 

Dacht al dat het mede daardoor kwam.

 

Thanks for the info Donnie.

 

Jij ook bedankt racker. Wist wel dat het belangrijk was maar niet precies waarom. :lol:

Edited by Wirie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb namelijk 11 lampen van 600 watt en kreeg vorige ronde maar 1.5 kg eruit.

 

 

Tja als er hier een verkiezing zou worden gehouden wie het slechtste kweekresultaat heeft

behaald zou jij op plaats nr 1 staan lol. Als ik je een tip mag geven trek die planten er uit

flikker die cocos weg en haal een paar zakken aarde en begin lekker opnieuw. Als je dit

soort vragen stelt kan ik je verzekeren dat je niet veel meer gaat behalen dan je vorige run.

Aarde is met weinig kennis toch net iets makkelijk heb vroeger ook wel eens slechte runs

gehad en als je daar te veel van hebt word je er alleen maar depressief van.

 

Paar foto's vertellen nog veel meer en denk dat het in jouw geval wel handig is, denk dat we

dan veel gerichter tips aan je kunnen geven.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar de vorige ronde ging alles mis.

 

Temperatuur ging wel eens naar 10 graden.

Had toen het water automatisch en de pomp trok vacuum waardoor die 300 liter water gaf in 1x.

En dat was 3x gebeurd toen het nog stekken waren.

 

Ik was trouwens alleen toeschouwer met de vorige ronde.

 

Nu moet ik het echt allemaal zelf doen.

 

Ik zal vandaag of morgen foto's plaatsen.

Edited by Wirie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt een hele fikse klus,

gezien je dus geen ervaring heb en direct met 11 lampen er alleen voor gezet word.

 

Is het nieuwe cocos of is deze al gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk weetje ik heb het altijd zo gezien als je begint met kweken gaan er constant dingen mis al heb je nog

zo veel gelezen, gestudeerd of weet ik wat veel. Het is altijd het zelfde liedje bij bijna iedereen, top oogsten

komen met de ervaring, mijn advies is houd het in het begin gewoon zo gemakkelijk mogelijk voor jezelf.

Je hoeft niet meteen een resultaat van 1 gr/watt te halen 0.65 is ook redelijk en echt niet onhaalbaar. Ik

heb me in het verleden wel eens verdiept in cocos en daar moet je echt je tanden in stuk bijten om een

goede oogst te behalen. Ik weet niet wat andere mensen er hier van vinden maar volgen mij is cocos in

potten echt te moeilijk om als beginner mee te beginnen. Ik zou het in ieder geval niemand adviseren zeker

niet als je 10+ aan lampen hebt hangen.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dr Rodney: Met 0,65 gr/w ben ik meer dan tevreden. Dit is alles wat ik heb op dit moment dus moet er de beste van maken.

 

 

@tim: Is 1x eerder gebruikt dus met de vorige ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je ph en ec in je medium????

En ik zou zeker in jou geval overstappen naar aarde, Een allmix zou ideaal zijn voor je..!!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom meteen 11 lampen???

 

probeer eerst met 2 lampen een kilo te kweken ga dan pas uitbreiden, nu ben je een gevaar voor jezelf en anderen.

 

ik zou niet eens willen weten hoe het er uit ziet daaro.

 

het is andere koek als je met meerdere lampen werkt, alles is moeilijker zeker in je eentje.

vraag iemand om hulp, dat is je enige manier hoe je het beter gaat doen, meteen met zoveel lampen is gedoemd te mislukken.

 

wiet is verdriet gaat dan echt op.

 

 

 

ik snap dit dus gewoon niet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stikkie: Me medium heb ik nog niet gemeten. Wat ik geef is EC 1.1 en PH 6.0

 

@ polletje: Electronika heb ik door een professional laten leggen. Dus dat zit wel goed en veilig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goldlabel special mix Coco. Is zeker goed te doen, ja je moet idd wel meten, maar dat is met aarde ook aan te raden.

Ook met Bio Nova wil het wel, maar ook daar, meten is weten. Daar valt of staat het meeste mee.

 

Je kan wel roepen dat iemand maar op aarde moet gaan kweken, maar ook dan moet je beginnen met leren, en blijven bij leren.

 

en Coco die al 1 keer is gebruikt, kan ook nog wel is fijner werken(als het niet de vorige ronde is verkracht)

 

Succes, en post is een foto.

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom meteen 11 lampen???

 

Geen probleem hoor met 11 lampen.

Ik begon ook met 12, dus ik snap het heel goed ;) .

1 Lampje is ook niet mijn ding :lol: , liefst gelijk minimaal 6x600, anders heeft het weinig zin vind ik, maarja......

de meningen zijn nu een maal verdeeld.

 

Succes ermee.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goldlabel special mix Coco. Is zeker goed te doen, ja je moet idd wel meten, maar dat is met aarde ook aan te raden.

Ook met Bio Nova wil het wel, maar ook daar, meten is weten. Daar valt of staat het meeste mee.

 

Je kan wel roepen dat iemand maar op aarde moet gaan kweken, maar ook dan moet je beginnen met leren, en blijven bij leren.

 

en Coco die al 1 keer is gebruikt, kan ook nog wel is fijner werken(als het niet de vorige ronde is verkracht)

 

Succes, en post is een foto.

 

 

groet

 

Dus jij wil zeggen en hem adviseren om met oude cocos door te gaan,

inplaats van een nieuwe aarde allmix te gebruiken waar je de eerste 3 weken niks mee hoeft te doen.

Terwijl je niet weet wat er allemaal is uitgespookt met die coco's...

En dat dat dan net zo makkelijk gaat en met net zo weinig risico's gaat...??? (voor een eerste kweek)

 

Nou, succes :lol:

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had trouwens wel na het einde van de vorige ronde me coco's gespoeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt beter overschakelen op aarde, dit buffert en vangt problemen op en bevat al voeding. Op cocos moet je toch al wat verstand hebben van je planten want er zit niets in.

Denk dat je probleem bij voeding geven zit, waarschijnlijk teveel of te weinig gegeven dan krijg je slecht resultaat.

 

Je kunt best 6 maand op aarde kweken tot je goede resultaten behaalt en de plant snapt, daarna kun je op cocos gaan.

 

Bleven je planten de hele tijd groen tot de voorlaatste week. Of begonnen ze gelig te worden week 4-5.

Had je verbrande bladpunten?

 

Op cocos moet je zelf voeding toedienen en aarde bevat al wat voeding, dit maakt het makkelijker als je niet goed weet wanneer te voeden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Ze hadden totaal geen ziektes of whatsoever.

 

Door al dat water bij het begin en te koude nachten is het zo gekomen denk ik.

 

En ik zal voortaan de tandenstoker methode hanteren om te meten of ze meer water moeten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stikky wel goed lezen he. (als het niet de vorige ronde is verkracht)

 

Coco die al 1 keer is gebruikt, kan ook nog wel is fijner werken >dan nieuwe coco<

 

Maar tuurlijk, gelijk heb je aarde heeft een buffer.

 

 

Persoonlijk zou ik het probleem proberen te achterhalen. Want dan leer je het meest.

 

 

nieuwe aarde allmix te gebruiken waar je de eerste 3 weken niks mee hoeft te doen.

-En dan is succes verzekert??

 

Terwijl je niet weet wat er allemaal is uitgespookt met die coco's

-Dat weten we dus niet he...

 

 

En dat dat dan net zo makkelijk gaat en met net zo weinig risico's gaat...???

- Waar lees je dat?

 

 

 

Ik hoop wel dat Wirie er nog iets van kan maken, wat de oplossing ook moge zijn

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...